לא רק לחיילים: "אפס ביחסי אנוש" המחזמר שלא כדאי לכם לפספס. צילום: רדי רובינשטיין

לא רק לחיילים: "אפס ביחסי אנוש" המחזמר שלא כדאי לכם לפספס

הסרט "אפס ביחסי אנוש" גרף הצלחה רבה, ונראה כי גם המחזמר שלו לא הולך להשכח במהרה. אמש (ב') הגענו לפרימיירה של ההצגה החדשה והופתענו מהשחקנים, התפאורה המרהיבה והמסרים לחיים. ביקורת

אתמול (ב') נערכה פרימיירה חגיגית של תיאטרון בית ליסין לקומדיה המוזיקלית "אפס ביחסי אנוש" מאת אורן יעקובי על פי סרט של טליה לביא. הסרט נחשב לאחד הסרטים המצליחים ביותר שנוצרו בישראל בעיבוד בימתי למחזה עם פזמונים מקוריים, שהלחין עילי בוטנר. ההצגה בבימויו של עידו רוזנברג ובין השחקנים ניתן לראות את מגי אזרזר (זוהר), משי קלינשטיין (דפי), דיאנה גולבי (אירנה) ואסף הרץ (איתן שפי). 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

העלילה עוסקת בדפי המפונקת, משקית נייר וגריסה, שתגייס את התותחים הכי כבדים כדי לעבור לשרת בקריה וחברתה זוהר, משקית דואר וקיבוצניקית חוצפנית, שנלחמת למצוא אהבה. השתיים עוברות דרך ארוכה, כל אחת למען מטרתה שלה וגורמות לנו לראות צמהי מוטיבציה, חברות אמת ושבסוף הכל יכול להסתדר.

משי קלינשטיין הפנטה את הקהל עם קול נסיכת הדיסני שלה, אך גם הזכירה כי יכולות המשחק שלה בהחלט משתוות לכישרון השירה ונראה שהתפקיד של דפי מתאים לה כמו כפפה ליד. לצידה שיחקה מגי אזרזר שלא נתנה לנו, הקהל, זמן לנשום בין צחוק לצחוק, אבל שלא תתבלבלו, גם ברגעים היותר קשים (והיו), הצליחה לרגש. עם אישיות שאי אפשר לפספס, מימיקות שמגיעות עד לשורה האחרונה, אזרזר הצליחה להוכיח לנו שוב איזו שחקנית מוכשרת היא. השתיים מגלמות את החברות הכי טובות ונראה כאילו הן נולדו ל"זוגיות" הזו.

© צילום: רדי רובינשטיין

כמובן שאי אפשר היה להתעלם משתי השחקניות הראשיות – אך מי שבהחלט הפתיעה ופרצה מגבולות 'דמות המשנה' זו לא אחרת מדיאנה גולבי. אמנם בסרט המקורי תפקידה לא היה קומי, אך על הבמה, דיאנה הצליחה להצחיק את הקהל ללא הפסק, להמם עם קולה הגדול ולהראות את כישורי המשחק המצויינים שלה. גולבי זכתה למחיאות כפיים רועשות ומתלהבות מהקהל שהיה מהופנט ממנה ורק רצה עוד.

המחזמר היה שופע בכישרונות משחק שאי אפשר היה לפספס כמו אסף הרץ ורון שחר האהובים שהראו לנו את הצד הקשוח בהם, ואי אפשר היה להתעלם מלורין מוסרי וקרן מרום שמשחקות צמד פקידות מצחיקות במיוחד, הוסיפו פלפל להצגה ואנחנו מקווים לראות אותן בעוד הפקות. 

 

מלבד המשחק המצויין שלווה בשירה שלא מביישת זמרים מהדרגה הראשונה, תפאורת ההצגה מושקעת, מתחלפת ומשתנה בהתאם לסיטואציה ונראה שלרגע קפצנו לסרט המקורי. ולעיניין החשוב ביותר בהצגה - המסרים.

אין דבר יותר חשוב מלראות שקמפיין ה-#metoo הוא לא בר חלוף. ההצגה הייתה מלווה במסרים פמיניסטיים - מסירוב להכין קפה ועד לסצנה הכוללת הטרדה מינית. במשך כל ההצגה, המרכז הינו, איך לא, נשים, אך הפעם ללא יריבות - אלא חברות אמת. בדרך כלל ניתן לראות נשים אחת נגד השנייה, אך במחזמר זה הן היו למען - רון שחר אומר בסוף ההצגה כי הוא ראה כבר אחוות חיילים, אך חיילות? בכל יום לומדים משהו חדש. 

© צילום: רדי רובנשטיין

אז בתחילת ההצגה, למי מאיתנו שלפני גיוס, זה אולי יראה כאילו אתם הולכים לא לרצות להתגייס, אבל אם תחכו שנייה, אולי שתיים, תראו את המוטיבציה שההצגה נותנת, לגיוס משמעותי וחיים משמעותיים. משחק ברמה גבוהה, משולב עם שירה שלא מביישת זמרים מהגדולים ביותר, ריקודים, מסרים חשובים והמון המון אנרגיות - כל זה במחזמר אחד שפשוט אסור לכם לפספס. אז גם אם אתם לא חיילים או לפני גיוס, "אפס ביחסי אנוש" הוא בהחלט מחזמר שכדאי לכם לראות שמלמד על החיים ולא רק על השירות.

תגובות