כל מה שצריך לדעת על סוכנויות דוגמנות ושחקנים. באדיבות יחסי ציבור

כל מה שצריך לדעת על סוכנויות דוגמנות ושחקנים

מי לא היה רוצה להיות מפורסם? או לפחות להופיע בסדרה או בפרסומת בטלוויזיה ולזכות בכמה רגעים של תהילה, שבהם יזהו אותו ברחוב או יכתבו לו תגובות מפרגנות בפייסבוק? נראה שחלום הפרסום רק הולך ומתחזק לנוכח העידן המודרני. הצורך בהכרה, בתהילה ובפרסום חזק עד כדי כך, שרבים עלולים ליפול קורבן לסוכנויות משחק ודוגמנות המנצלות את רצון האדם בפרסום ואשר גובהות סכומי עתק ומתירות אחריהן הרס, מפח נפש וחור בכיס. כדי להבין לעומק את התופעה, מסבירים אופיר שרון ורויאל יחזקאל מסוכנות "שרון" כל מה שצריך לדעת

בשיתוף עם sharon agency

תוכן שיווקי

מי לא היה רוצה להיות מפורסם? או לפחות להופיע בסדרה או בפרסומת בטלוויזיה ולזכות בכמה רגעים של תהילה, שבהם יזהו אותו ברחוב או יכתבו לו תגובות מפרגנות בפייסבוק? נראה שחלום הפרסום רק הולך ומתחזק לנוכח העידן המודרני שלנו שבו עולה קרנם של ערוצי הטלוויזיה המרובים, הפרסומות והרשתות החברתיות, וככל שאמצעי החשיפה רק הולכים וגדלים. הצורך בהכרה, בתהילה ובפרסום חזק עד כדי כך, שרבים עלולים ליפול קורבן לסוכנויות משחק ודוגמנות המנצלות את רצון האדם בפרסום ואשר גובהות סכומי עתק, תוך הבטחת הרים וגבעות, ואז נעלמות מהסביבה כלא היו ומתירות אחריהן הרס, מפח נפש וחור בכיס. 

כדי להבין לעומק את תופעת הסוכנויות, פנינו לאופיר שרון, הבעלים של סוכנות "שרון", ולרויאל יחזקאל - מנכ"ל הסוכנות, במטרה לשפוך מעט יותר אור על תעשיית הסוכנויות.

אופיר שרון בן 35, נשוי ואב לשניים, בעלים של סוכנות Sharon Agency ואיש עסקים מגיל 18. שרון עוסק בתחום הטלויזיה וייצוג הטאלנטים מעל לעשור והוא מכיר כל בורג בתעשייה הזו. לפני כשבע שנים הקים את סוכנות הטאלנטים שלו – Sharon Agency ומינה את רויאל יחזקאל, שאותו הכיר מעסקיו הקודמים, למנכ"ל הסוכנות. רויאל, נשוי ואב לשניים, החל את קריירת המשחק שלו בסצנת הבידור הישראלי כבגיל צעיר, וכשהיה בן 16 בלבד כבר העניק במה לאמנים מתחילים. 

מימין רויאל, משמאל אופיר
מימין רויאל, משמאל אופיר ©  באדיבות יחסי ציבור

המומחיות של סוכנות SHARON AGENCY היא ללהק שחקנים לפרסומות, הפקות טלוויזיה, סרטים, סדרות ומגוון רחב של תכניות מוכרות שכולנו רואים על המסך מדי ערב. הסוכנות מפעילה גם בית ספר למשחק מול מצלמה שבו מלמדים טובי המורים בישראל, וביניהם קובי מחט, ניר שעיבי, רון נשר, אייל סלמה, נתי רביץ, גוש שגיא ועוד. 

סוכנויות 2021 – איך זה עובד וממי כדאי להיזהר

לאור הניסיון הרב של שרון ורויאל בתעשייה, בחרנו לברר איתם את הנושא של נוכלויות וסוכנויות. 

"מדי פעם אנחנו קוראים כתבות עם כותרות כמו 'הסוכנות הזאת גנבה אותי!'", אומר שרון "או 'באתי לאודישן ושילמתי עשרות אלפי שקלים על הבטחות שווא', אבל זה לא צריך לקרות".

לשרון ורויאל קשה מאוד לשתוק מול תעשיית השקרים והנוכלויות של הסוכניות, במיוחד כשיש סוכנויות שנפתחות, עוקצות ולאחר מכן נסגרות כעבור שנה. שאלנו את שרון כיצד נוכל להיזהר מסוכנויות כאלה.

"קודם כל, לפני שמגיעים לאודישן בסוכנות חשוב להיכנס לדף הפייסבוק העסקי או לעמוד האינסטגרם כדי לבדוק את ההיסטוריה של הסוכנות", אומר שרון, "דבר שני, אם כבר נמצאים בבית הסוכנות ועובדיה מבטיחים לכם ולו את ההבטחה הקטנה ביותר, חשוב לקום וללכת. כי בתחום כזה אף אחד לא יכול להבטיח דבר, או כמו שאומרים 'זה יכול להצליח בגדול או לא להצליח בכלל'".

כולנו מכירים את נושא ה"בוקים"

"זה נכון שכל סוכנות חייבת בוק טאלנט", אומר רויאל, "אבל הסוכנויות לא יכולות להציב תנאים למועמדים ולחייב אותם לעשות את הבוק אצלם. אם זה קורה, צריך פשוט לקום וללכת. כי זוהי הדרך של הסוכניות הבלתי מקצועיות לעקוץ ולקחת כסף כתנאי להצטרפות".

שרון ממשיך ומספר ש"בגלל המצב הזה של סוכנויות שמנצלות מועמדים תמימים ומוכרות חלומות לילדים ומבוגרים, סוכנויות אמינות רבות (ואנחנו ביניהן) הפסיקו לשלוח מיוצגים מטעמן לצלמים שונים כדי לעשות בוקים למטרות שיווק להפקות. בגלל כל הסיפור הזה של סוכנויות נוכלות שניצלו את נושא הבוקים כדי לעשות כסף על הטאלנטים שלהם ולא איתם". 

"ניקח דוגמא, יש הרבה סוכנויות שעושות בוקים בשווי של 3,000-5,000 שקלים, בעוד הן מביאות צלם, מאפרת ומעצבת שיער ב-200 שקלים כל אחד וכך עושות בעצם רווח עצום של 3,000 שקלים על כל טאלנט, ועל הדרך גם מבטיחים הבטחות שווא. הניצול הזה פגע ברבים. זו הסיבה שאנחנו ועוד סוכנויות אמינות אחרות הפסקנו לשלוח טאלנטים שלנו לצלמים שונים, כאשר תשלומי העלות לצלמים היו על חשבונם. זה 3 שנים שיש לנו נוהל לא לשלוח לצלמים או להמליץ על צלמים שונים כדי לעשות בוקים בתשלום, במטרה שלא לפגוע בשם שלנו. וגם בתקופה שבה עבדנו בשיתוף פעולה עם צלמים לטאלנטים, המחירים שלהם היו מחירי עלות ללא רווח כספי, ואנחנו עוד היינו עובדים עם הצלמים הטובים ביותר. אז בגדול, יש סוכנויות שדורשות בין 300 ל-1,000 שקלים בחודש עבור ייצוג. זה לא צריך להיות ככה. הסוכנות צריכה להרוויח כסף עם הטאלנטים שלה, ולא עליהם. לכן אנחנו לא לוקחים כסף כלל על הייצוג. את הכסף שלנו אנחנו מרוויחים אך ורק באחוזים מהעבודות של הטאלנט".

ומה דעתו של שרון על סוכנויות שיש להן גם בית ספר למשחק?

"להרבה סוכנויות יש גם בית ספר למשחק, וזה בסדר. גם לנו יש. מה שחשוב לדעת כאשר אתם באים לסוכנות הוא שלא יחייבו אתכם לעבור 'קורס משחק מול מצלמה' מטעם הסוכנות עצמה. אני יכול להגיד שיש לנו טאלנטים שבאים אלינו כבר עם תעודה מבית ספר מקצועי, וברגע שהם מוכיחים את עצמם ואנחנו רואים שהם טובים, אנחנו מכניסים אותם למאגר שלנו מבלי לקחת מהם כסף. אם אין להם בוק שחקן משלהם, אנחנו משקיעים בהם מכספינו כדי שיוכלו ללכת לאודישנים, כאשר הסוכנות שלנו מרוויחה כסף רק מהאחוזים שהטאלנטים עושים. מצד שני, מי שמגיע אלינו ללא ניסיון ורוצה ללמוד ולהתקדם, נציע לו ללמוד אצלנו - ללא הבטחות שווא. אנו מאפשרים, כמובן, ללמוד בבית ספר אחר ולחזור אלינו מאוחר יותר, אבל חשוב לדעת שאנחנו מציעים את כל המעטפת של ייצוג, לימודים, שיווק ובוק ללא עלות, מה שאין בבתי ספר אחרים".

"אנחנו דואגים להוציא מבית הספר שלנו שחקנים מעולים שמתקבלים אחרי זה לסדרות, פרסומות וסרטים שכל אחד ראה ומכיר. אנחנו נותנים את כל הכלים, אבל חשוב לי לציין שהרבה תלוי בשחקן עצמו. אף סוכנות שמכבדת את עצמה לא יכולה להבטיח דבר. הכול תלוי בעבודה שהטאלנט מוכן להשקיע".

עוד מציין שרון כי "הקורס בבית הספר למשחק שלנו מוצע במחיר מוזל. כלומר, אם מגיעים לסוכנות אחרת או לבית ספר למשחק, נדרשים לשלם בין 8 ל-12 אלף על קורס משחק, ואחרי זה עוד 3-4 אלף על בוק ועוד 3 אלף על ייצוג, כשכל זה חייב להיות דרך הסוכנות שהטאלנטים פונים אליה. אצלנו גם אם הטאלנטים מגיעים לאודישן ועוברים קורס משחק, אנחנו נשקיע בהם ונשווק אותם, כולל צילומי הבוק, אם נראה שיש פוטנציאל הצלחה. אנחנו גם פותחים את הדלת בפני טאלנטים חסרי ניסיון, ובמקרה זה תנאי הקבלה שלנו הם מעבר קורס משחק או הצגת תעודה ממקום מוכר אחר. הקורס שלנו הוא במחיר עלות נטו עבור הטאלנט, וכל השאר עלינו".

זהו גם המקום לציין שלאופיר שרון יש גם חברת הפקות סרטים וסדרות משלו, ושהוא מעדיף לקחת את הטאלנטים מהסוכנות שלו על פני אחרים, דבר שאין בסוכנויות אחרות שבהן מייצגים את הטאלנטים. 

"דבר נוסף שחשוב לדעת", ממשיך שרון, "הוא שסוכנות יכולה להציג לטאלנט חוזה מחייב עד תקופה של 5 שנים, אך אנחנו באופן אישי לא ממליצים לחתום על חוזה עם סוכנות מעבר לתקופה של שנתיים. כי תמיד יש אופצייה להארכה במקרה שבו שני הצדדים מרוצים מהתוצאות. החוזה שלנו, לדוגמא, תקף לתקופה של שנה עם אופציה להארכה לעוד שנה. וגם, אם לא נסגרו עבודות בתקופה של חצי שנה, קיימת אפשרות לצאת מהסוכנות מבלי לשלם דבר. בנוסף, אנחנו הסוכנות היחידה בארץ שמאפשרת לטאלנטים לפרוש כנפיים ולמצוא עבודה גם מחוץ לסוכנות שלנו".

© באדיבות יחסי ציבור

ביקשנו מרויאל יחזקאל המנכ"ל לספר לנו איך זה שהם נותנים לטאלנטים שלהם לחפש עבודות במקומות אחרים ועוד מבלי לקחת אחוזים מהסוכנות –

"לנו חשוב שהטאלנטים שלנו לא יחמיצו הזדמנויות", מדגיש רויאל, "אנחנו יודעים שיש בעלי עסקים שאינם מוכנים לעבוד עם סוכנויות. אצלנו מלמדים את הטאלנטים איך לאתר את בעלי העסקים האלה, לפנות אליהם, להציג את עצמם ולחתום על חוזה עובדה".

לשאלה מדוע הם עושים זאת, רויאל עונה כי "חשוב לנו להעביר פה מסר לטאלנטים שלא הכול בא בקלות. הם בעצמם צריכים להתאמץ, לדחוף את עצמם ולהגיע לתוצאות, מבלי שאנחנו בתור סוכנות נעשה להם את כל העבודה. וזה בעצם סוד ההצלחה שלנו – כששני הצדדים עושים 100 אחוז מאמץ, מגיעים לתוצאות".

ולסיום, שרון ורויאל מבקשים להדגיש כי טאלנטים מתחת לגיל 18 אינם יכולים להגיע לסוכנות שלהם, או לכל סוכנות אחרת, ללא ליווי ההורים. 

אם גם אתם רוצים הגיע לאודישן ולגלות את הכישרון הטמון בכם, היכנסו עכשיו לפייסבוק ולאינסטגרם

 

 

תגובות