בואו ליהנות עם כל המשפחה בקטיף עצמי. adobestock (אילוסטרציה)

בואו ליהנות עם כל המשפחה בקטיף עצמי

מחפשים פעילות שמתאימה לכל המשפחה? רוצים שגם הילדים הקטנים וגם הגדולים שבחבורה יהנו? קטיף עצמי זו בדיוק הפעילות שתתאים עבורכם. הלכנו להתייעץ עם פורטל קרמל על סוגי קטיף ברחבי הארץ וקיבלנו גם מספר טיפים ומידע בנושא

פרסומת

מהו קטיף עצמי?

קטיף עצמי הוא למעשה מתחם שבו מגדלים פירות או ירקות מסוימים והוא פותח את שעריו לקהל הרחב ומאפשר קטיף חופשי ולפעמים עוד מספר פעילויות שמוצעות במקום. יש מקומות שבהם ניתן לקטוף פירות וירקות כאוות נפשכם ויש מקומות שיתנו לכם בכניסה סל המיועד למילוי. כמו כן, לרוב בתוך הקטיף ניתן לאכול מהפירות והירקות. 

 היכן בארץ ניתן למצוא קטיף עצמי?

קטיף עצמי ניתן למצוא בכל אזורי הארץ מצפון ועד דרום. כל אזור מציע סוגים שונים של פירות וירקות הגדלים במזג האוויר של האזור ובסוג האדמה. כך למשל, קטיף של דובדבנים לרוב תמצאו באזור רמת הגולן מהסיבה שהדובדבנים אוהבים מכת קור בחורף וכך גדלים  טוב יותר. פירות הדר ודאי תמצאו באזור השרון שבו יש אדמת חמרא שטובה יותר לגידולים אלו. 

באיזו עונה ניתן ליהנות מפעילות זו?

בכל עונות השנה יש קטיף, כאשר מה שמשתנה הוא סוג הפירות והירקות. יש פירות וירקות שזמן הקטיף שלהם הוא באביב, יש כאלו שבקיץ ויש כאלו שבחורף. כל עונה מספקת את הפירות והירקות האופייניים לה ובמגוון הוא רחב, צבעוני ובעיקר טעים.

© adobestock (אילוסטרציה)

למי מתאים קטיף עצמי?

קטיף עצמי מתאים לגילאים שונים לפי סוג הפרי. לדוגמא, אם מדובר בקטיף תותים, ניתן להגיע עם כל המשפחה, גם עם הקטנטנים בני השנתיים. זהו פרי שקל לקטוף וכולם יכולים לעשות זאת ללא בעיה. יש סוגים אחרים של קטיף, שבהם הפירות הם על עצים ויש להפעיל כוח על מנת לקטוף את הפירות. בכל מקרה, במקומות השונים מציעים שלל פעילויות שמתאימות לכל המשפחה וניתן להגיע ולהנות לפחות לחצי יום. 

כמה עולה ליהנות מקטיף עצמי?

העלות תלויה בקטיף עצמו ובפעילויות שתבחרו לעשות. מקומות שמציעים רק קטיף, לרוב העלות שלהם נעה בין 25 שקלים ל-50 שקלים עבור אדם. במקומות שמציעים יותר הפעלות, העלות נעה בין 60 שקלים ל-100 שקלים. 

  •  קטיף הדובדבנים של פהד

קטיף הדובדבנים של פהד מציע חוויית קטיף לכל המשפחה בכפר הדרוזי בוקעתא שבצפון רמת הגולן. הקטיף מתבצע בעונת הדובדבנים המתחילה במאי והוא נמשך שלושה חודשים. 

צור קשר: 073-7823251

  •   קטופותי 

בבית לחם הגלילית מחכה לכם קטיף מטריף לילדים ומבוגרים. השדה הרחב מציע 40 דונם של עגבניות שרי, תותי שדה, קישוא, חצילים, לימונים, רימונים, גזר, תפוח אדמה, בצל, תותי עץ, שסק, כרובית, כרוב וזיתים. 

צור קשר: 073-7025208

  • תות שדה רמת השרון

תות שדה רמת השרון מציע קטיף לכל המשפחה בעיקר של תותים, אך לא רק. בקטיף זה תוכלו להנות מקטיף של כרוב, חסה, אורוגולה, ברוקולי, תרד, פטרוזיליה, רוקט, מנגולד, קייל, גת ועוד. 

צור קשר: 073-7590566

  • קטיף בית ראשונים

קטיף בית ראשונים בביתן אהרון מציע קטיף קלמנטינות ותפוזים אורגניים טעימים במיוחד. חוויה משפחתית שתשאיר לכם טעם של עוד. ניתן לקטוף ולקחת פירות ללא הגבלה. 

צור קשר: 073-7026434

  • תבלין בגן

תבלין בגן הנמצא במושב גן השומרון, מציע קטיף עצי של פקאנים ומגוון סדנאות ופעילויות לילדים ומבוגרים. 

צור קשר: 073-7590530

  • משק 6

משק 6 מציע קטיף בשדה תותים ענק ללא ריסוס כימי. במקום עוד שלל פעילויות כמו רכיבה על סוסים וסוסי פוני, פינות ישיבה ועוד. המקום פותח שעריו לכל המשפחה. 

צור קשר: 073-7026572