מבלים בחופש: האטרקציות הכי מגניבות לקיץ הקרוב!. עמרי מסיקה, מיכאל גלעדי, באדיבות יחצ

מבלים בחופש: האטרקציות הכי מגניבות לקיץ הקרוב!

החופש הגדול כאן וזה הזמן לתכנן אותו כמו שצריך • ריכזנו לכם את כל האטרקציות הכי מגניבות שאפשר לעשות בקיץ - מפסטיבלים, ספורט אתגרי, תערוכות, מוזיאונים, סיורים בטבע ועד פעילויות בקולנוע! • חופשה כיפית שתהיה!

חודשיים חופש גדול יוצאים לדרך! אז מה אפשר לעשות? איפה אפשר לבלות, לשחק ולהנות? ריכזנו עבורכם את כל האטרקציות הכי מגניבות שאפשר לעשות הקיץ. כל מה שנשאר לכם לבחור, זה אם אתם רוצים פסטיבלים, ספורט אתגרי, תערוכות, מוזיאונים, סיורים בטבע או איזו פעילות מגניבה בקולנוע! לרשימה המלאה:

WIPARK 

Wipark, המרכז הייחודי, המקפיץ, הכיפי והמיוחד בישראל של מתקני אקסטרים בסגנון wipeout ומתנפחי הענק – חוזר גדול יותר, חדשני יותר, חוויתי יותר והכי חשוב – מקפיץ הרבה יותר! השנה, האטרקציה המלהיבה של הקיץ מגיעה לבית "מכבי" בראשון לציון.

לילדים ולהורים מחכים כ- 1500 מ"ר של מתקני ענק מכל הסוגים ולכל הגילאים, החל מג'ימבורי המיועד לבני שנתיים ועד להורים שרוצים לקפוץ עד השמיים! המתחם מציע גם דוכני אוכל ופינות מנוחה מרווחות ומפנקות לכולם, לבילוי משפחתי הכולל תרבות, הנאה, ספורט ואוכל נהדר, ובמחיר אטרקטיבי.המתחם מומלץ לגילאי 3-12 ופתוח החל מה- 01.07 ועד 01.09 כולל סופי שבוע. חנייה בשפע חינם!

שעות הפעילות: ימים א-ה ושבת בין 10:00-19:30, ובשישי 10:00-14:30. הפעילות מתקיימת בסבבים, יש לוודא את הסבב הרצוי באתר הפרויקט תחת הלשונית "תיאום הגעה".

מחיר כרטיס: מלא - 99 ש"ח, מכירה מוקדמת - 79 ש"ח, ועדי עובדים וחברות אשראי - החל מ-39 ש"ח לכרטיס, ישראכרט– 49 ₪, אמריקן אקספרס – 39 ₪, מנויי פיס: 35 ₪, תושבי ראשון לציון - 54 ש"ח

© צילום: רוסלן פאול

LAKE TLV

אין פעילות מתאימה יותר לקיץ, באגם מים מתוקים וצוננים במרכז תל אביב (פארק מנחם בגין) ולהשתעשע במגוון פעילויות מים ייחודיות, אבובים מעופפים וגלישת סקי מים בכבלים. האתר ממוקם באחד מהאזורים היפים ביותר במרכז ומציע מתחם שניתן לבלות בו יום שלם ברוגע ובשלווה, לשבת למרגלות האגם וליהנות מהירוק שמסביב, וכל זאת תוך כדי כמובן פעילות כיפית, מגניבה ומהנה שמתאימה לכל המשפחה.

אצלנו עושים סקי מים בכבלים (לא, זה לא עם סירה…) ואנחנו המקום היחיד בארץ בו ניתן לעשות את זה! יש לנו אגם גדול מלאכותי (60 דונם) ובו מתקן סקי מים בכבלים מהמשוכללים בעולם ובאמצעותו גולשים סקי מים בתוך האגם.

אתם רק צריכים להזמין מקום ולהגיע חצי שעה לפני שעת הגלישה שנקבעה עבורכם, לעבור הדרכה ולקבל ציוד. במתחם תצפו בסרטון הדרכה ולאחר מכן יגיע אליכם מדריך אשר ייתן לכם דגשי בטיחות. משם הדרך למים מאוד קצרה! 

מחירים: מתאים לגילאים :9 עד 70 (שיודעים לשחות ואינם בעלי מגבלות רפואיות).

מחיריםשעה גלישה ראשונה 130 ₪, שעתיים גלישה 190 ₪, תוספת וויקבורד 50 ₪ (גלשן עמידה לגולשים מנוסים), סקי פס יומי עד 5 שעות -  450 ₪  כולל וויקבורד. מבצע שישי שבת בוקר למזמינים בשעתיים הראשונות של היום:  שעת גלישה ב 95 ₪

© צילום: ערן שרעבי 

 פארק המים שפיים

פארק המים שפיים, האידיאלי ליום שלם של בילוי מהנה, משיק את המגלשה הראשונה בישראל, שמתנגנת בה מוזיקה, להנאת המתגלשים בה. המגלשה המוזיקלית מצטרפת לשלל מגלשות מים, בריכת הגלים הגדולה בישראל ובריכות נוספות, מוצללות בחלקן, מסלולי אבובים, אזורי ישיבה מוצלים, נרחבים ומרווחים, מתחמים ואטרקציות ייעודיות למגוון רחב במיוחד של גילים והעדפות בילוי שונות, מרגוע ועד אקסטרימי, לגלישה יחידנית וגם בצמד.

הפארק, המשתרע על חמישים דונמים, התחדש במתחמי מזון מעוצבים,בהיצע גדול לכל אורך שעות היום, מקפה, מאפים, כריכים ונשנושים, דרך ארוחות מלאות ועד קינוחים מפנקים שונים. וההגשה – בכלים מתכלים. את האוכל אפשר להזמין און ליין בצורה קלה ומהירה, באמצעות ברקודים, ולאסוף אותו כשהוא מוכן, בלי לחכות בתור. כדי להעצים את כל היבטי חוויית הביקור, כמות המבקרים היומית מוגבלת מאוד. לכן, ומשום שיש ימים בהם הפארק מארח אירועים פרטיים ועסקיים, חובה להזמין כרטיסים מראש, טרם ההגעה, בהתאם לתאריכים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב.

 פארק המים שפיים מונגש וממוקם בצמוד לקיבוץ שפיים, עם מתחם חניה מוסדר. חובה לשריין מקומות מראש דרך אתר האינטרנט, בהתאם לתאריכים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב:https://waterpark.co.il/. מחיר כניסה: 144 ₪ לכרטיס בהזמנה באתר, החל מגיל שנתיים. מחירים מיוחדים לחיילים ולבעלי מוגבלויות עם הצגת תעודה מתאימה בכניסה. מומלץ לעקוב אחר מבצעים באתר ובמועדוני הצרכנות השונים, ואף להירשם לרשימת התפוצה של הפארק – כדי לקבל ראשונים הטבות ומידע על תאריכים בהם הפארק יהיה פתוח גם בשעות אחר הצהריים ובערב. שעות פעילות, ורק בימים בהם הפארק פתוח לקהל הרחב: 9:00 עד 16:00.

© צילום מיטל דור

תערוכת הבלונים הגדולה ביותר

תערוכת ענק של בלונים ומייצגי אוויר חווית בלונים, מייצגי אוויר ומתנפחים מהגדולות בעולם, המשלבת חצי מיליון בלונים בשטח של 3000 מ"ר. התערוכה הצבעונית של הקיץ: הבלון סטורי תכלול כ-500,000 בלונים מחומרים מתכלים  Biodegradable עשויים משרף עצים, שיבטיחו חוויה מדהימה לכל המשפחה תוך מחשבה על כדור הארץ ושמירה על הסביבה. בתערוכה תוכלו לחוות עולמות שונים ומגוונים הבנויים מבלונים. ממתחם הג'ונגל הטרופי, הטיול למרגלות פסל החירות מניו-יורק ומגדל אייפל מפריז, הגיחה לגלקסיה לצד מעבורת חלל באורך 12 מטר, צלילה במנהרת עולם הים ומפגש מרהיב עם תמנון המצולות. הקהל מוזמן ללכת לאיבוד במבוך הענקי ועוד שלל הפתעות - בהן מייצגים מתנפחים ואזורים אינטראקטיביים שיאפשרו למבקרים לקחת חלק פעיל בחוויה. בבלון סטורי מעל 100 אמנים מקומיים ובינלאומיים מתכננים להפוך את הסטורי שלכם לדבר הכי צבעוני שיש. הבלון סטורי הוא עוגן מרכזי בפסטיבל "אוגוסט משפחתי בנמל תל אביב" במסגרתו מגוון פעילויות לכל המשפחה במהלך אוגוסט ברחבי נמל תל אביב.

האנגר 11 נמל תל אביב, 21.07-31.8.2023, ימי ראשון עד חמישי – 09:00-21:00 ימי שישי-  09:00-16:00 הכניסה תתקיים בסבבי כניסה בכל שעה עגולה, החל מגיל שנתיים. מחיר: מחיר מלא 129 שקלים. 

© צילום יחצ

תערוכת הדינוזאורים

עשרות דגמי דינוזאורים בגודל אמיתי (עד לגובה של 12 מטרים!) אשר יתפרשו על שטח של כ2000 מטרים. התקופות השונות והסיפורים שמאחורי הדינוזאורים מקבלים בתערוכה מימד חדש אשר יכניס המשפחות לעולם הפרה היסטורי, יחד עם סימפוניה של צלילים, אורות וצבעים  המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים . בנוסף! תוכלו להנות ממתחם מציאות מדומה VR , מתחם XBOX עשיר עם משחקי דינוזאורים לכל הגילאים! ברכות לגו גדולות לילדים שאוהבים לשחק בקוביות האהובות ולהרכיב דינוזארים מלגו. מתחם יצירה שהילדים לא ירצו לעזוב מתחם חפירות ארכיאולוגיות בחול בו הילדים יצטרכו למצוא פריטים מתקופת הפרה היסטוריה

היכל הטוטו חולון, החל מ20.07 ועד 02.09 א-ה + שבת 10:00 עד 17:30 , שישי 10:00-15:00, החל מגיל שנתיים, מחיר: 89 שקלים

פרטים נוספים: dinoholon.co.il  כרטיסים ב- ticketmaster או בטלפון *9964

© צילום יחצ
תערוכת סלבדור דאלי

התערוכה מציגה את יצירותיו המופלאות והמרתקות ביותר של האמן הידוע בעולם, ממובילי זרם הסוריאליסטי, סלבדור דאלי. אומנות דיגיטלית, בטכנולוגיה ייחודית, שנבנתה על ידי בינה מלכותית, לחוויית VR יוצאת דופן. התערוכה שנחתה בישראל הינה התערוכה הרשמית הבינלאומית בשיתוף FUNDACIOGALA – SALVADOR DALI – הקרן \ המוסד הרשמי המנהל את כל מה שהותיר דאלי אחריו. היא כוללת למעלה מ500 מיצירותיו המוכרות והמרתקות של האמן המוערך בעזרת מספר טכנולוגיות מתקדמות שונות. מעבר ליצירותיו המופלאות של האומן הנודע, ציוריו פסליו וכיוצ"ב, מובא סיפור חייו של סלבדור בתערוכה שמתחילה מביתו עוברת דרך ספרד שכל כך טיפח והשקיע מזמנו, דרך סיפור חייו והסיפורים המעניינים שמאחורי ציוריו. האומנות של סלבדור מצטרפים לסימפוניה של צלילים, ציטוטים, אורות וצבעים המשולבים בתערוכה ומאפשרים חוויה רב-חושית ובלתי נשכחת של פעם בחיים. התערוכה מתפרשת על פני שטח של 1500 מ"ר התערוכה תכלול

IMMERSIVE חלל הקרנה ב- 360 מעלות המשלב בהקרנה יוצאת דופן בשילוב צלילים ציטוטים ועוד חוויה רב חושית הכוללת את כל יצירותיו, אמירותיו וסיפור חייו. מתחם VR (מציאות מדומה) –  כניסה חד פעמית לעולמו של סלבדור דאלי במשקפי VIRTUAL REALITY מתחם Scatch and post –  בו תוכלו לבחור איך אתם הייתם רוצים שיצירותיו של דאלי ייראו.

ביתן 2, EXPO תל אביב הכניסה לחניון התת קרקעי משער 7, ימי ראשון- חמישי- 10:00-19:00 שישי 10:00-15:00, מגיל שנתיים.

מחיר: מלא 149 שח מוקדמת 119 שח וועדים החל מ56 שח לעמיתי ׳חבר׳, 65-69 בכל כרטיסי האשראי השונים מבצע מיוחד למחזיקי דיגיתל תושבי תל אביב ב55 שח לכרטיס פרטים באתר העירייה ובאפליקציית דיגיתל שלי

פרטים נוספים: daliexpo

© יחצ

מוזיאון האשליות 

המוזיאון מציע למבקרים עשרות אטרקציות שונות ומגוונות שיפעילו את המחשבה ויעוררו את הדמיון: אשליות גובה, אשליות היפוך, אשליות עיוות הנוצרות באמצעות מראות, אשליית אינסוף, אשליות אופטיות, הולוגרמות, אשליית ריחוף המדמות העדר כוח משיכה, קליידוסקופ, אביזרים בהם יש "טוויסט" מסוים ועוד.

כל מוצג והאשליה שהוא מייצר והתוצאה מרשימה ומאמנת את המוח, לא סתם מכנים מומחים את הביקור בו כ-  "שיעור  כושר למוח". המוזיאון מציע חוויה יוצאת דופן ומרגשת המשלבת את כל החושים. עד שלא תראו לא תאמינו!

התחושה המתמדת המלווה את המבקרים בין המוצגים השונים היא שילוב מנצח בין תמיהה, תדהמה, בלבול והנאה  - חוויה אינטראקטיבית סוחפת, מרתקת ומשעשעת עם טריקים מדהימים ומתעתעים המלמדים אותנו על ראייה, תפיסה, מוח האדם והמדע, כך שיהיה קל יותר להבין מדוע העיניים שלנו רואות דברים שהמוח שלנו לא יכול/ מצליח להבין במבט ראשון.

בואו להנות מהקסם המיוחד הגלום באשליות האופטיות אשר גורמות למבקרים להטיל ספק בחושיהם. נמל תל אביב, מתחם צפוני, ביתן 26, ראשון עד חמישי 9:00-21:00 שישי 9:00-16:00, החל מגיל 4. מחיר: 99 ומבצעים נוספים בחברות האשראי ובועדי עובדים. פרטים נוספים: אתר המוזיאון www.musueumofillusions.co.il

מוזיאון הישראלי לקריקטורה וקומיקס

המדיטק והמוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס מציעים לקראת החופש
הגדול ביקור בתערוכה החדשה "דני קרמן רטרוספקטיבה" שתיפתח ב-18.07.23 ובתערוכה "כל טוב הארץ" יעקב "זאב" פרקש ויונתן וקסמן נפגשים דרך קריקטורות.

 המוזיאון מציע מגוון פעילויות לכל המשפחה ביניהם: "על הפרצוף" סדנה בהנחיית דני קרמן , זבנג לחופש הגדול - סדנה בהנחיית אורי פינק, סדנה: "אז איך מתחילים?", סדנת קומיקס עם אילנה זפרן, סדנת קומיקס עם ערן אביאני, סדנת "פרצופים חצופים" בהשראת דני קרמן, פעילות "עשו זאת בעצמכם' עם סבים, סבתות והורים, חפש את המטמון וסיורים מודרכים לקהל הרחב בתערוכות המוזיאון.

© יונתן וקסמן, דני קרמן, אורי פינק

פסטיבל הפרינג' הבינלאומי ה-13

הפקות מקור ייחודיות לפסטיבל, הצגות תיאטרון איכותיות בבכורה, מופעים בינלאומיים, הופעות חיות, רפרטואר משובח של קלאסיקות ילדים, תיאטרון חוצות ססגוני, מייצגי אומנות - פסטיבל הפרינג', הנחשב לאחד מאירועי הפרינג' המרכזיים בישראל ומהמובילים בדרום שאף זכה בציון לשבח של איגוד הפסטיבלים של האיחוד האירופי, יוצא לדרך, זו השנה ה-13 ומציג תכנית אמנותית ייחודית ויוצאת דופן, שתביא, גם השנה, לקדמת הבמה את מיטב יוצרי הפרינג' מהארץ והעולם בתחומי התיאטרון, המחול, המוזיקה, אומנות הרחוב והאומנות הפלסטית.

ביום חמישי, ה-3 באוגוסט, רחוב אנילביץ' ייסגר לתנועה ויתקיים בו פסטיבל רחוב צבעוני וססגוני הכולל עשרות מופעים והצגות רחוב, מופע בינלאומי מספרד של להקת קרקס אפריקאי,  הצגות ילדים, אקרובטים ,RAUXA"קפה עם שירה", פרוייקט ייחודי שנוגע באלימות כלפי נשים, שנוצר בתאטרון הפרינג' באר שבע בשיתוף בית הספר למשחק 'גודמן' מסל"ן.

תאריכים 31.7 -4.8: תירס חם 31.7 בשעה 17:00, שלוש דפיקות 31.7 בשעה 20:00, כראמל 1.8 בשעות 17:00 ו19:00, דר דוליטל 2.8 בשעה 17:30, ווקה פיפל 3.8 בשעות 18:30 ו20:00 בעלות 149

© באדיבות תיאטרון הפרינג'

PLANET 

רשת בתי הקולנוע המובילה בישראל, הפרוסה מצפון לדרום בשישה מתחמי קולנוע ענקיים, תשיק ביום ראשון, ה-2.7.23, את הפעילות של הקיץ: כרטיסי הגירוד של PLANET. המשחק נושא הפרסים חוזר במהדורת קיץ  – כל כרטיס זוכה.

הפעילות שתצא לדרך בראשון, ה-2.7 תימשך עד ה-15.8 ברשת PLANETומיועדת לרוכשי הכרטיסים לכל הסרטים המוקרנים במתחמי פלאנט במהלך תקופת המבצע. בין הפרסים שניתן לזכות בהם: הקרנה פרטית, כרטיס לסרט באולם IMAX, אולם עם מסך ענק ואיכות שמע עוצמתית, כרטיס לאולם4DX  המספק חוויית קולנוע בארבעה ממדים עם אפקטים של כיסאות זזים, רוח, מים, עשן ועוד, כרטיסVIP  מתנה, כרטיס 1+1, פופקורן, שתייה ועוד.

איך זה עובד? כל לקוח הרוכש כרטיס לסרט זכאי לקבלת כרטיס גירוד. את הכרטיס עצמו מקבלים בכניסה למתחם הקולנוע. הסדרן סורק את הכרטיס ונותן את כרטיס הגירוד. מגרדים, זוכים ונהנים! כל כרטיס זוכה!

הפעילות תושק לצד הסרטים הגדולים של הקיץ ביניהם: "הפלאש" באולמות ה-ScreenX, 4DX וה-IMAX "אלמנטלי", "אינדיאנה ג'ונס וחוגת הגורל" באולמות ה-ScreenX, 4DX וה-IMAX, "משימה בלתי אפשרית: נקמת מוות (חלק 1) באולמות ה- ScreenX, 4DX וה-IMAX", "ברבי", "בלו ביטל", "צבי הנינג'ה: טירוף המוטנטים" ועוד.

© צילום: איל תגר
  1. מובילנד
  2. מתחם בתי קולנוע מפנקים שמציעים חוויית צפייה מיוחדת - הקרנה על ספות מפנקות והכל ב47 שקלים לכרטיס. ניתן לרכוש אוכל במזנון רחב ידיים, וכוס שתייה אותה ניתן למלא שוב ושוב ללא הגבלה.

בנוסף, במתחם מזנון ממתקים עם אין סוף אפשרויות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר ובקניית כוס ייעודית למזנון, אתם תוכלו למלא אותה כאוות נפשכם.

למה זה משתלם? כרטיס סטנדרטי אצל המתחרים (ללא הנחות של חייל/סטודנט/אזרח ותיק וכו') עולה 47 שקלים תמורתם את מקבלת חוויית צפייה סטנדרטית, זו שכולנו כבר מכירים, ללא חוויית הצפייה המפנקת. בקניית שתייה אצלם, לא ניתן לקבל ריפיל. בנוסף, את החוויה הייחודית של מזנון הממתקים המגוון בו הנערים משרתים את עצמם לא ניתן למצוא בשום מקום אחר.

 ישנם שלושה סניפים – כרמיאל, נתניה וחיפה.

© באדיבות מובילנד

אתרי התיירות בגולן מציעים מגוון רחב של פעילויות לקיץ לכל המשפחה. לצד שפע מסלולי טבע ונחלים, יקבים, וקולינריה עשירה, הגולן הוא יעד אטרקטיבי במיוחד לבילוי חופשת קיץ משפחתית.

פרטים נוספים ומידע אודות מסלולים ואטרקציות ניתן למצוא באתר של תיירות הגולן: https://tourgolan.org.il/ 

להלן מידע אודות כמה מהאטרקציות התיירותיות הבולטות בגולן:

עין קשתות – אתר מורשת לאומי

במהלך יולי אוגוסט יתקיימו באתר עין קשתות פעילויות תוכן מגוונות בכפר היהודי העתיק בגולן ובליבו סיפור בית הכנסת שנחרב ברעידת אדמה הרסנית וקומם למלוא קומתו הראשונה בטכנולוגיה מרתקת. חפירה ארכיאולוגית, סיורים מיוחדים,  משחק משפחתי אינטרקטיבי, פעילות חפש את המטמון ועוד. במהלך חודש אוגוסט, יש להתעדכן בסוג הפעילות באתר או בטלפון. החל מ - 18 ₪ לאדם  - פעילויות שבוע המורשת ללא עלות בהרשמה מראש באתר https://einkeshatot.org.il/tours

לפרטים: 04-6851002, מייל: ek-had@megolan.org.il   אתר: https://einkeshatot.org.il/

הערות: לפעילות חפירה ארכיאולוגית יש להגיע בנעליים סגורות. לתינוקות רצוי להצטייד במנשא.

תופעת טבע חוויה אור קולית לילית בפארק הירדן

מסלול אור-קולי מהנה לכל המשפחה המדובב בהרבה הומור ע"י כוכבי "ארץ נהדרת".  עם רדת החשיכה החיות והטבע בפארק הירדן מתעוררים לחיים. תוך טיול נינוח בשביל סלול ונוח להליכה לאורך הירדן, מכירים את החיות ולומדים מפי הגחליליות על זיהום אור, המסלול משלב  מדיטציה עם צבי הצב, ניגון על פטריות ריקוד עם זיקית והיכרות עם סיפורן של אבני הבזלת העתיקות. לכל אורך המסלול שומעים את נחל הירדן שוצף וקוצף ומוסיף לחוויה החושית.

ימים א' – ו' מרדת החשיכה סיור יוצא כל 15 דקות, 40 ₪ לאדם מגיל 3 בפארק הירדן Waze "תופעת טבע"

הערות: הזמנה און ליין באתר פארק הירדן https://www.parkyarden.co.il/night-attraction/ יש להגיע רבע שעה לפני מועד הסיור, הסיור בשביל סלול ומונגש לעגלות ומוגבלי תנועה.

בעקבות חיי הלילה בגולן - סיורי לילה רגליים בעקבות בעלי חיים בדרום רמת הגולן

סיור לילה מרתק בעקבות חיי הלילה בגולן. כניסה לעולמו של הגשש והתחקות אחר בעלי החיים הנמצאים בטבע, תוך שימוש בכל החושים וגם במגוון כלים טכנולוגים כדי לאתר את בעלי החיים ולהכיר את עולמם.

כל ערב במהלך חופשת הקיץ מ19:30-22:30 נדרשת הרשמה מראש, החל מ40 ₪ לאדם בקבוצה - מושב רמות.

לפרטים:0537322170, beikvotnightlife@gmail.com

הערות: חובה להגיע לסיור עם נעליים סגורות ומכנסיים ארוכים

שבילי קמה טיולי הסנפלינג בנקיק השחור (נחל זויתן)

טיול המשלב הליכה, שחייה וסנפלינג במפלי נחל זויתן. כל יום במהלך יולי ואוגוסט. כל בוקר בשעה 8.00. יש לתאם מראש (מותנה במספר נרשמים), מחיר- 270 למטייל (הנחה לקבוצות) בנקיק השחור (נחל זויתן) נפגשים בחניון יהודיה

למידע נוסף - kamatrails.co.il  טלפון - 053-4844874

הערות: החל מגיל 10, המסלול מיועד למיטיבי לכת. ציוד חובה: נעליים סגורות, 3 ליטר מים למטייל, כובע, אוכל. משך הטיול כשש שעות.

מטאור תצפיות כוכבים

תצפיות כוכבים חווייתית למשפחות ולמבוגרים, תצפיות הכוללות יין מקומי ומתחמי תצפית מיוחדים הכוללים לינה ומוסיקה  או תצפיות משפחתיות עם מדורה, תה והדרכה לכל המשפחה.

ב- 12.8 מתרחש שיא מטר המטאורים ברחבי ישראל. זמן טוב להביע משאלות בגולן

ברחבי הגולן, כל ערב במהלך יולי אוגוסט בהזמנה מראש, מחיר 105-170 ש״ח.

לפרטים: טלפון: 055-9866244, info@meteor-stars.co.il

"לילות כוכבים" בפארק תמנע

פארק תמנע ומחלקת התיירות בערבה הדרומית מזמינים את הקהל הרחב ל"לילות כוכבים" חוויה לילית קסומה במרחב הפתוח של פארק תמנע. ומפגש מקרוב עם עולם האסטרונומיה במשך 4 לילות בחודש אוגוסט. בין התאריכים 14 – 17 באוגוסט החל מהשעה 20:00 ועד 02:00 ייהנו המבקרים ממתחמים עם פעילויות שונות לבחירתם ברחבי הפארק ובמתחם המרכזי ליד האגם. הפעילויות מותאמות כל המשפחה. המתחמים יפעלו בסבבים של חצי שעה ויסתיימו בשעה 24:00.

מתחמי הפעילות בלילות הכוכבים כוללים:

  • מתחם תצפיות בטלסקופים מקצועיים  - ברחבת האגם יוקמו מתחמי תצפיות בליווי מדריך. טלסקופים בגדלים שונים יכוונו אל כוכבי לכת, צבירי כוכבים ומכתשי הירח. מוזמנים לעבור בין הטלסקופים ולהביט אל הכוכבים השונים המכסים את שמי פארק תמנע.
  • תצפית כוכבים – הסבר על קבוצות כוכבים, מציאת כוכב הצפון וסיפורי כוכבים באמצעות אלומות לייזר הנוגעות בכוכבים.
  • טלסקופ צילום רובוטי - המשתתפים צופים באופן שבו הטלסקופ מאתר את האובייקט בצורה עצמאית, כיצד המצלמה המותקנת עליו מצלמת תמונות מרובות וכיצד מעבדים את הנתונים המתקבלים מן התמונות על ידי תוכנה המביאה אותן לתמונות מרהיבות וצבעוניות של גרמי שמים עמוקים.
  • הרצאה - (23:30) הרצאה מרתקת על גרמי שמיים, כוכב שביט והזנב המשיר פרסאידים מזנבו אשר נשרפים בהגיעם אל האטמוספירה
  • תצפית פרסאידים - בחצות נחשיך את מתחם האגם ונזמין את האורחים לשכב על הגב ולצפות לפרסאידים. הביאו מחצלת ואל תשכחו את שק המשאלות.

קיץ בפארק המצפה התת ימי באילת

פארק המצפה התת ימי באילת, מציע לאורך כל השנה חוויה החושפת את המבקרים לבעלי החיים הימיים הרבים באזור ביניהם מאות סוגי דגים, צבי ים, סוסוני ים, כרישים ואלמוגים.

במהלך הקיץ יוכלו המבקרים במצפה ליהנות ממגוון האטרקציות הקיימות בפארק ביניהן האקווה דום, סרט ייחודי בו הצופים פוגשים את לוויתן גדול הסנפיר באמצעות טכנולוגיה המאפשרת לצופים להרגיש כאילו הם שוחים לצידו בים, הצגות ילדים, פעילויות, שייט בקורל 2000 והדרכות במצפה. כמו כן, לבעלי רישיון צלילה מוצעת אטרקציית צלילה עם כרישים בבריכת הכרישים של המצפה.

בקיץ הזה, יציעו במצפה סיור VIP ייחודי לקבוצות של עד 8 אנשים במסגרתו יקבלו המבקרים הדרכה פרטים בתצוגות המצפה, יפגשו עם צוללן המצפה לפני האכלת הכרישים ויחשפו להכנות הכרוכות בכך, ייהנו מסיור 'מאחורי הקלעים' של המצפה בו ייחשפו לטיפול ושיקום של בעלי חיים וכן, יוכלו לסייע בהאכלת צבי הים בפארק. עלות: 105 ₪ / 85 ₪ לילד https://coralworld.co.il/

© צילום: עומרי מסיקה, מיכאל גלעדי

 

תגובות