נאור אורמיה לא יודע לבשל: "גבר שמבשל זה מאוד סקסי".

נאור אורמיה לא יודע לבשל: "גבר שמבשל זה מאוד סקסי"

לקראת עליית הסדרה החדשה "הצילו! אני לא יודע לבשל" שתעלה בקשת, תפסנו נאור אורמיה, את אחד ממשתתפי הסדרה, שהגיע ללמוד לבשל • שנה עם החברה • אלבום חדש שבדרך • עם מי הוא לא הסתדר • ומה האם הוא באמת הצליח ללמוד לבשל? • ראיון

לא יודעים לבשל. מתמודדי התכנית "הצילו! אני לא יודע לבשל" ייכנסו ביום שבת ה-13 בספטמבר למטבח למשך שלושה שבועות עד שילמדו לבשל, כשהם בעצמם לא יודעים כלום בבישול. בין הכוכבים שיכנסו נמצאים יעל בר זוהר, מאור שוויצר, מיכל ינאי, שני אטיאס, הדר לוי, נאור אורמיה ונוספים. את התכנית ינחה השף ניצן רז והוא יעזור למתמודדים ללמוד את סודות הבישול. בסיום התכנית, לאחר שירכשו ניסיון וידע במטבח, יבשלו המשתתפים את הארוחה הסופית, ארוחה מלאה בת שלוש מנות, אותה יגישו למשפחותיהם שלא זכו לכך לפני. שוחחנו עם אחד מכוכבי התוכנית, נאור אורמיה שהתחיל את דרכו בתור מלצר מזמר, וכיום הוא מתעסק במוזיקה, ובדרך לאלבום שלישי.

משתתפי התכנית
משתתפי התכנית © פיני סילוק

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"בתור בן אדם שאין לו מושג במטבח, שבא מבית שרק הדודות, האמהות והסבתות מבשלות, זה הזמן שגם אני אדע" מספר לנו אורמיה וממשיך: "הגיע הזמן שגם אני אבשל לאנשים שאני אוהב כמו שצריך. אני גם חושב שגבר שמבשל זה דבר שהוא מאוד סקסי, זה דבר שהוא מאוד מיוחד, זה דבר שהוא מאוד מושך. ואני אמרתי לעצמי די, אני כל כך אוהב לאכול אז לפחות שאני אדע גם איך להכין משהו".

"באנו לקחת את זה הארדקור"

התחלת בתור מלצר מזמר, איך זה עכשיו לחזור למטבח?
"החוויה מטורפת, זה כיף לחזור למטבח. להיות ליד בן אדם שבאמת בא ללמד אותך גם אם זה בצורה הכי קשוחה שיש, כי בכל זאת הוא יוצא שייטת, והוא בא לתת לך בראש אז צריך להבין שזה לא קל, זו חוויה לא קלה אבל באנו ללמוד, באנו לקחת את זה הארדקור, לקחת את זה עד הסוף ואני מבסוט שיש לי אנשים שיכולים לכוון אותי בצורה הזאת כמו ניצן רז, כמו המתמודדים שיש לנו – כמו יעל, כמו מיכל, רנא והדר".

אתה היית מהאנשים האלה ששרו במטבח?
"כל דבר שאפשר להכניס בו מוזיקה וקצת הרגשה טובה אז כן אני מכניס. אני מקווה שהם יקבלו את זה כמו שאני מקבל את זה. התפקיד שלי זה להופיע ולעשות שמח וליהנות, המטבח זה לא המקום הכי טוב שיש כדי לשיר בו, אבל בסופו של דבר אנחנו באים ללמוד לבשל, אנחנו באים ללמוד את הדברים הבסיסיים, ובעזרת השם לצאת מצטיינים".

כחלק מהתוכנית אתה והמתמודדים הייתם צריכים לישון ביחד, עם מי הכי הסתדרת שם?
"האמת שכל המתמודדים הם אנשים אדירים, הם אנשים מדהימים, ואני נהנתי להיות שם, זו חוויה מטורפת להכיר אנשים לעומק ולדעת מי הם. אומרים שבמטבח הסודות מתגלים ואתה מכיר את הבן אדם במצבים הכי הזויים. במצבים של לחץ, במצבים שיש לך את כל העומס שבעולם על הכתפיים כדי להוציא מנה על צלחת שמישהו יאכל וזה יהיה אכיל, לפחות זה. קשה להגיד עם מי הסתדרתי, אבל כולנו נהיינו ממש קבוצה אחת שאנחנו עד היום מנסים את המזל שלנו במטבח" ובכול זאת, כששאלנו עם מי הוא הכי פחות הסתדר, הוא רמז כי היו דברים והעדיף שלא להרוס. כנראה שנצטרך לחכות.

מי היה הכי אנרגטי בצילומים?
"אני חושב שמתוקף היותי כעושה בלאגן, אני לא יודע אם אפשר להגדיר את זה כאנרגטי, אבל אם מישהו בא לעשות בלאגן, לעוף ולעשות הכל בקטע טוב, ולשמוח ולרקוד ולקחת את זה למקום סבבה ולא למקום הנוקשה של מטבח לפי הספר, אני חושב שאני יכול להגיד שאני ניסיתי כמה שיותר לעשות שם רעש".

היה קשה להיות סגור בבית שלושה שבועות?
"זו פעם ראשונה בחיים שאני עובר חוויה כזאת. בחיים לא עברתי חוויה כזאת של לבוא ולהיות במקום סגור עם אנשים שאת חלקם אתה מכיר רק בשם, או לפי עבודות שהם עשו ואתה לא מכיר את האנשים עצמם. מעבר לזה הכללים היו נוקשים, היו אנשים שכן הצליחו, היו אנשים שפחות הצליחו. כל החוויה הזאת הייתה מטורפת. להיות סגור בבית, להיות רחוק מהמשפחה, מהחברה, מהחברים זו חוויה שהיא לא קלה, אבל כשמעבירים לך אותה בסבבה ובכיף וכשאתה לוקח את הדברים בפרופורציה ואומר 'אני באתי ללמוד לבשל', ואני באתי לבשל ארוחה בסופו של דבר ולדעת להכין חביתה ביוצא מן הכלל בלי קליפות או להכין משהו שהוא טעים לשם שינוי. אני אקרא לזה 'אכיל'. אם אקרא לזה 'טעים' אני כבר לוקח את עצמי רחוק".

איך זה לעבוד עם השף ניצן רז?
"יש לו כמה פאזות. הוא יכול להיות הכי קשוח בעולם והכי קשה והוא אוהב לעשות את הדברים איך שהוא רוצה שזה יצא, ואם אתה מתחיל לפספס או מתחיל לזלוג פה ושם, אז זה לא דבר חכם לעשות. אבל הוא יודע את העבודה, הוא יודע מה זה להיות שף, הוא יודע מה זה לבוא ולהגיד לך את הדברים שאתה צריך, הוא יודע מתי להגיד לך מגעיל ומתי להגיד לך טעים, והוא גם נותן לך כפיים לפעמים על הדברים הקטנים, איך שאתה מגיש את המנה או כל מיני תוספות ששמת עליה. אז אי אפשר להגדיר אותו במילה אחת. אבל זה ניצן רז ולדעתי הוא הדמות המושלמת לדבר הזה".

מנסה לבשל, אורמיה
מנסה לבשל, אורמיה © פיני סילוק

קרתה לך פאדיחה בצילומים?
"אחת? איזה אופטימית את. הלוואי וזאת הייתה אחת. אתה בא לאיזור שזר לך. תני לי לבוא ולהופיע מול קהל של עולים זרים ואני לא אדע מילה אחת בשפה - ואני אזרום עם זה, אבל להיכנס למטבח כשאין לך מושג מה לעשות שם, זאת חוויה שלא הרבה רוצים לעבור. אפשר לראות בתוכנית שאנשים שם בהלם, אנחנו פתאום רואים כלים ואנחנו מסתכלים עליהם כמו חייזרים 'מעניין מזה זה? מעניין מה ההוא? מעניין מה זה עושה' אתה מתחיל לאבד כל חוש אתה בא ומסתכל על מזלג 'איך קוראים לזה?' פתאום הכל נהיה לך זר לגמרי".

סופרגרופ: "בקבוצה הזאת אני יודע מה אני עושה"

האמנים החזקים ביותר היום בישראל בקרב בני הנוער התאחדו ל'סופרגרופ' מיוחד שכולל את הראפר EZ (ארז שרון),ענבל ביבי מאקס פקטור, להקת האולטראס ונאור אורמיה. כל זה קורה במסגרת הפרויקט "מיוזיקפה"

לא מדובר באותו פרויקט ידוע של מיוזיקפה שמוכר לכולם, הפעם מדובר בפרויקט מוזיקלי-דיגיטלי שיפעל ברשתות החברתיות. בהמשך הפעילות, שאר השירים ייעשו בשיתוף פעולה עם הקהל דרך הפייסבוק, האינסטגרם ואפליקציית הווטסאפ. שיתוף הפעולה עם הקהל יתבצע בשני שלבים: בשלב הראשון יולחן שיר חדש שיורכב ממילים שישלח הקהל להרכב דרך הרשתות החברתיות. בשלב השני יזכה אחד הגולשים להפתיע את בן\בת הזוג שלו בשיר אהבה שיולחן, ייכתב ויבוצע על ידי החבורה.

 

הצטרפת לסופרגרופ, זה שונה לעבוד בקבוצה?
"בקבוצה הזאת אני יודע מה אני עושה, זה פלוס. פה אתה שר אתה כותב אתה מופיע, פה אתה עושה את מה שאתה עושה ביום יום. אם אני הולך למטבח זה דברים שטוב מאוד שאני לא עושה ביום יום. כל מקום שאני אופיע אני אדע להסתדר וכל מקום שאני אבשל – לא"

© אינסטגרם

אולי אחרי התכנית תשנה את השיר של הסופרגרופ ל"סיר אהבה בשבילך"?
"סיר אהבה בשבילך, בשבילך לגמרי. כבר חשבתי על זה, או שעם נמס ממך אפשר לעשות "אני נמס בפה", כל מיני כאלה אפשר לקחת את זה למקומות מגניבים".

 

אם כבר דיברנו על אהבה, מה לגבי אהבה?
"האמת שאני תפוס חזק, החודש אני חוגג שנה עם החברה שלי".

© אינסטגרם

אתה עובד עכשיו על אלבום חדש או על חומרים חדשים?
"בטח. אנחנו עכשיו בדיוק בדיוק בחודשים האלו מוכנים כבר. עוטפים, סוגרים הרמטית את האלבום השלישי אחרי שני אלבומים שברוך השם הצליחו, השירים עפו והאנשים אהבו והתחברו ואנחנו מחכים לאלבום השלישי. יש עוד מופע גדול בדרך שעוד פרטים עליו יהיו בהמשך. גם הסופרגרופ, גם "הצילו! אני לא יודע לבשל", גם האלבום החדש, אלו פרוייקטים שהיה לי כל כך כיף להיכנס אליהם והיה לי את הזכות להיות חלק מהדברים האלו, ואני שמח שזה הולך להיות. 'קשת' עשו עבודה מטורפת והם באו ונתנו פורמט, שלא היה עד עכשיו בעולם, פורמט שהוא חדש, פורמט שאני מאמין שברגע שהם יראו אותו, ויראו מה הולך שם, הוא יטוס לכל מקום אפשרי כי באמת יש שם גם צחוקים, גם בכי, גם כאב, גם הצלחות, גם כישלונות וגם אנחנו לוקחים איתנו משהו להמשך, ואני חושב שזה חשוב מאוד".

אז מה אתה מעדיף, לשיר או לבשל?
"לשיר. אני עושה טוב גם לעצמי וגם לאנשים שמקשיבים אני מקווה. בבישול, אני גם עושה פאדיחות לעצמי וגם גורם לפחות טוב לאנשים שטועמים. אז אני אומר שאני אשאר עם השירה בזמן הזה".

© אינסטגרם

איזה שיר שלך אתה חושב שהכי מתאים לשמוע בזמן הבישול?
"לדעתי אחרי כל השגעת שעברה פה אז אני חושב ש'לא מוצא את עצמי' זה מתאים לזה, לדעתי אם אני מקשר את זה למטבח אז זה 'לא מוצא את עצמי במטבח'. אני התחלתי לחקור שם כלים וכל מיני מסננות ועניינים שלא ידעתי מאיפה הם באו".

 

והתחלת לבשל יותר בבית בעקבות התוכנית?
"אני באתי מבית שלא נותנים לך כל כך לגעת, זה לא בית שאתה צריך לבשל, יש לי דודות, אמא וסבתות שמבשלות כל החג בקטע אחר. אמרתי לניצן רז שאם הוא צריך שיעורים וכאלה הוא יכול לבקש מהן, סתם. אבל הן בשלניות כל אחת בתחומה. אני לא יכול להיכנס להן למטבח, כי חבל, כי אז לא רק שאני לא אבשל וגם לא אשיר, אני אהיה גם מרותק למיטה לכמה ימים טובים".

היו מקרים שאמרת לעצמך 'אני לא מוצא את עצמי'?
"כן, שלושה שבועות, שלושה שבועות שלמים חשבתי אני לא מוצא את עצמי. ומעבר לזה כל השירים 'איפה הימים הכי טובים' בהם לא בישלנו כל הזמן, הכל מתערבב בבת אחת. אני חושב שאם את לוקחת את הדבר הזה של לבוא ולבשל זה לא קל כמו שחושבים, זה באמת לא קל ולשים את מה שאתה יצרת על הצלחת זה הזוי בקטע אחר כי התגובות של האנשים זה לא התגובות שאתה מקבל על דברים אחרים שאתה עושה. כשאתה מופיע על במה, אז זה שונה אבל אני מקווה שיהיה טוב, כולי תקווה שנצליח. ולא יודע להצטיין או לא, הלוואי אבל בכל זאת צריך.. אני בן אדם טוטאלי אני נכנס לזה עד הסוף".

 

אז איך אתה מסכם, כולם יכולים לבשל?
"כולם יכולים לבשל, לא בהכרך דברים טעימים, זה הסיכום שלי. את יכולה לזרוק כמה דברים לתוך סיר ולערבב אבל אכיל אני לא מבטיח שזה יהיה".

שזה גם מה שאתה עושה?
"בין היתר. אחלה טריק זה, אם אתם לא יודעים לבשל ואתם רוצים להרשים, תקנו בחוץ תשימו בצלחת זה גם עובד".

"הצילו אני לא יודע לבשל" כל יום שבת בקשת, בשעה 21:00.

תגובות