תגידו מזל טוב: יון תומרקין חוגג יום הולדת 26. צילום: ענת מוסברג

תגידו מזל טוב: יון תומרקין חוגג יום הולדת 26

כולנו הספקנו לראות את יון תומרקין לא מעט בשנים האחרונות, אבל בלי ששמנו לב הילד בן ה-12 בסדרה "הילדים מגבעת נפוליאון" גדל להיות לגבר בן 26, אז מה הוא הספיק לעשות בשנים האלו?

כולנו הספקנו כבר לראות את יון תומרקין בסדרות "הילדים מגבעת נפוליאון", "האי" ואפילו "חצויה" וממש היום הוא חוגג יום הולדת 26 ואנחנו כאן כדי להזכיר את הנקודות החשובות שעבר בקריירה, וגם כדי לאחל מזל טוב.

© אינסטגרם
 
© אינסטגרם

לא הרבה יודעים אבל את הקריירה שלו התחיל עוד בגיל קטן כשהשתתף בפרסומות לצד בר רפאלי, לאט לאט הוא גילה את חלומו להיות שחקן וביקש מאביו (האמן יגאל תומרקין) להשתתף ולשחק בטלוויזיה. אביו הפגיש אותו עם מלהקת והוא עבר אודישנים ושיחק בסרט ילדים "להיות אחים", בסרט "שישה מיליון זכוכיות", הצגת תיאטרון קצרה "בעלי חוב", סרט טלוויזיה "מי גנב את ההצגה", ומשם התגלגל לסדרה שבה רובנו הכרנו אותו "הילדים מגבעת נפוליאון". קל? זה לא היה. מיד לאחר סיום צילומי שלושת העונות של הסדרה, החליט תומרקין לפרוש מהמשחק על מנת לקיים שגרת חיים נורמלית. מי שגרמה לו לחזור לעניינים, הייתה המלהקת של "האי" שכמה שנים לאחר מכן פנתה אליו בהצעה לבוא לאודישן ולמרות העקשנות של תומרקין, המלהקת הצליחה לשכנע אותו, ומפה לשם, זכינו לראות את תומרקין מככב בסדרת הנוער המצליחה "האי" בתפקיד הראשי.

© אלדד רפאלי

לאחר מכן תומרקין ניסה את מזלו גם בעולם המבוגרים כששיחק בסדרה "חשופים" לצד צופית גרנט והילי ילון וגילם כתב לענייני מתנחלים, לאחר מכן חזר לעולם הילדים לשלוש עונות של הסדרה "חצויה", במסגרת השתתפותו בסדרה הוא גם השתתף במופע מוזיקלי עם השירים של הסדרה. לא רק שם הוא שר, כי באותה שנה, 2009, תומרקין גם השתתף בקונג פו פסטיגל, הפסטיגל הראשון שלו בתור קנג'י, ובשנה שלאחר מכן השתתף בפסטיגל נוסף "לילה מטורף בפסטיגל" בתור אלכסנדר מוקדון. כבר הזכרנו שהשיר שלו "כוח מחשבה" בפסטיגל קונג פו, זכה מקום שני?

© פייסבוק
"כוח מחשבה" השיר שזכה במקום השני.
 

אם כבר מדברים על זכיות, תומרקין זכה ארבעה פעמים בתואר "שחקן השנה" של טקס נבחרי הילדים בערוץ הילדים, וכרגע עומד על שיא, וגם זכה בפרס האקדמיה לטלוויזיה לתוכנית לילדים ונוער על תפקידו בסדרה "האי". בשנת 2010 דובב ביחד עם עמית פרקש סרט אנימציה "אלפא ואומגה" והשתתף בסרט "2048". שנה לאחר מכן, תומרקין עזב את הפסטיגלים לטובת מחזמר חנוכה לילדים "שכחו אותי בבית" ושיחק את התפקיד הראשי. לאט לאט תומרקין החל להשתתף בסדרות בוגרות יותר לדוגמא "סימני שאלה" ששודרה בערוץ 2 ושיחק אהרון, יוצא חדש בשאלה שמתמודד עם העולם החילוני, בסדרה "תנוחי" שיחק לצידם של חנה לסלאו ואוולין הגואל, השתתף בעונה הרביעית של "הבורר" בתור החייל הבכיר ביותר של נדב, והשתתף גם בסרט קצר "ששי קשת לא אוכל פלאפל".

© אינסטגרם
 

בשנת 2013 יצא גם הסרט "רוק בקסבה" שבה שיחק תומרקין את התפקיד הראשי לצד אנחל בונני והנרי דוד. הסרט זכה לתגובות נלהבות וזכה בפרס בפסטיבל ברלין 2013, בפרס "הסרט הטוב ביותר" בפסטיבל אובין הצרפתי, בפרס "חביב הקהל" בפסטיבל ברגמו האיטלקי, ולעורך הסרט זכה בפרס "העריכה הטובה ביותר" בפרס אופיר. הסרט הוקרן במשך שבועות בבתי הקולנוע בארץ.

© אינסטגרם
 

ומה הוא עושה בימים אלו? לאחר ששודרה העונה הראשונה של הסדרה הקומית "מועדון החנונים" שבה שיחק את אורן טונה, השנה סיימו לצלם את העונה השנייה של הסדרה שצפויה לעלות בקרוב. בנוסף, הוא צילם את סדרת הדרמה של ערוץ זום, "סוסי פרא", ושם הוא ישחק לצידם דניאל גד ושירה נאור. השנה הוא גם נסע לארגנטינה לצילומי העונה השלישית של "גולסטאר" שבה הוא לוקח חלק, והספיק כבר ללמוד מהמאמן שייע פיינגבוים. למקרה שאתם רוצים לאחל לו היום מזל טוב רק נגיד שהיום הוא נמצא בפסטיבל סרטים בקוריאה, שבו משתתף סרט האימה "ג'רוזלם" שזכה לביקורת טובה מצד הקהל, וקיבל את הפרסים "חביב הקהל" ו"העריכה הטובה ביותר".

© אינסטגרם
 
© אינסטגרם
 

אנחנו מאחלים ליון המון מזל טוב ממשפחת פרוגי. מה אתם מאחלים לו? 

תגובות