מינוס שמונה עשרה: הקטינים שהשתלטו על תעשיית הפרסום. צילום מסך מפייסבוק

מינוס שמונה עשרה: הקטינים שהשתלטו על תעשיית הפרסום

לחלקם כבר יש תעודת זהות וחלקם אפילו לא קרובים לגיל הזה, אך בכל זאת הם מופיעים בפרסומות גדולות של מותגים חזקים ולפעמים בפרסומות שמעוררות מחלוקת. מנוי והדר ועד שון גיטלמן ועדי ביטי. למה זה בכלל קורה?

ילדים עושים את זה טוב יותר, לפחות בפייסבוק. בעצם, באינסגרם גם. הקלישאה קובעת שתמונה שווה אלף מלים ותמונה של ילד מתוק שווה אלף לייקים. המידע הלא חסוי הזה לא נעלם מהחברות המסחריות, שבשנים האחרונות משתמשות בשוק הישראלי יותר ויותר בפרזנטורים בגיל פעוט עד צעיר. בית ספר למוזיקה, גרסת הפרסומות.

הם מופיעים בקמפיינים לשלל מוצרי צריכה, מנעליים דרך מזגנים ועד מזון ומותגי ניקיון. זה יכול לקרות בסרטון פרסומת רגיל בטלוויזיה וגם ברשתות החברתיות, כשהפרזנטור הצעיר מעלה את תמונתו לאינסטגרם. השכר מתחיל בכמה אלפי שקלים ונע עד כמה אלפי דולרים, ולפעמים בא לידי ביטוי במתנות לפרזנטורים הצעירים מתוך המוצרים שהם מקדמים.

© אינסטגרם

למה זה קורה?

אנחנו, קהל הילדים והנוער נחשבים משנה לשנה לכוח קנייה גדול יותר, בזכות שליטתנו המהירה באינטרנט ומעורבותנו ברשתות חברתיות, וגם לכאלה שמשפיעים על הוריהם ומניעים אותם לקבלת החלטת הרכישה. כשהקהל הצעיר רואה את הפרסומות עם פרזנטורים בגיל שלו, הוא עשוי או עלול לחשוב שאפשר לשחזר את אותה המציאות באמצעות רכישת המותג. אז איפה החיסרון של פרסומות בהשתתפות פרזנטורים צעירים? בהסטת העניין מהמוצר. לפעמים המצולם כל כך מתוק ומושך תשומת לב, עד שהקהל נוטה לשכוח איזה מוצר הוא מפרסם.

יש לא מעט דוגמאות ישראליות מהשנים האחרונות. חברת המזגנים טורנדו לקחה כפרזנטור את שון גיטלמן שהתחיל ככוכב רשת אך מוכר לכם בעיקר מבית ספר למוזיקה. הוא השתתף בקמפיינים משנת 2012 למשך כשלוש שנים ובבדיקות של החברה עלה כי גיטלמן הזניק את רמת החשיפה של המותג. זהירות: פרזנטור כזה אמור לשמור על הזדהות עם המותג גם מחוץ למסך. גיטלמן "נתפס" על-ידי העיתונות כשבחדרו מזגן של החברה המתחרה, מה שקצת עלה באי נעימות לטורנדו.

 

SweetGirlShops בחרה לא ללכת על דמות אחת אלא על כמה ילדות שחלקן השתתפו בבית ספר למוזיקה. עדי ביטי, מכוכבות התוכנית, דיגמנה לחברה משנת 2011 עד 2013, למספר קטלוגים. בשנת 2014 כבר נעזרו בה לפרסום חברת בגדי ילדים AVG אביגדור.

על סט צילומי AVG
 

בנעלי סקופ מאוד מחבבים את נישת הפרזנטור-ילד. רשת ההנעלה לקחה את הנושא צעד קדימה ובחרה בעיקר בילדים של דמויות מוכרות, למשל נינה דבש, הבת של מיכל ואסף אמדורסקי, שכיכבה בקמפיינים בעונת החורף בשנת 2014 עד לקראת סיום החורף ב-2015. הבת הבכורה של מיכל ינאי ובן מוסקל, אלכס, נבחרה כפרזנטורית של סקופ, לעונת קיץ 2015. גם קדס קידס שמה עין על כישוריה של אלכס ולקחה אתה לקמפיין החורף השנה. בקצב הזה היא עוד תעבור את בר רפאלי. בחברת סולוג בחרו באמה, הבת של גלית גוטמן וזיו קורן, שתוביל את קמפיין סתיו-חורף 2015/2016.

© אינסטגרם

קסטרו וקסטרו קידס, מחברות האופנה המובילות בארץ, השתמשו במספר פרזנטורים צעירים לקידום קולקציות 2015, וגם כאן לא נעדרו ילדי בית ספר למוזיקה, שאולי הגיעו כדי לשיר אבל בפועל הרחיבו את פעילותם למגזר הפרסומי. הכוכבות של הקמפיין היו התאומות נוי והדר קרקו, שכבר בגיל 6 דגמנו לחברות כמו גלי וסולוג.

© צילום מסך מיוטיוב
נוי והדר על הסט
 

בפוקס קידס העדיפו לקחת ילדים לא מפורסמים, אלא כאלה שלפני הכל הולמים את המראה של החברה. גם גולף קידס נקטה גישה דומה והשתמשה במספר ילדים, שאינם מוכרים. במשביר לצרכן העדיפו בכל זאת לשבץ ילדה מוכרת בין הפרצופים הצעירים שנבחרו לפרסומת ובחרו את יובל וין מהסדרה המצליחה רמזור.

פוקס קידס © אינסטגרם

פרסומות החזרה לבתי הספר מוצאות גם הן את הדרך לילדים ובתחום בולטת בעיקר חברת התיקים קיפלינג, שבחרה ילדים בגיל 12-9 לקידום הקלוקציה החדשה לשנת הלימודים וחברת YOLO שבחרה ברותם ודניאל.

זה לא נגמר שם. סופר סטרייקה. סדרת הכדורגל הפופולרית שמשודרת בערוץ זום, מביאה לישראל בחול המועד סוכות את כוכביה להפנינג כדורגל באצטדיון נתניה. כדי לקדם את הפעילות נבחרו ילדים שהם חובבי כדורגל, חובבי הסדרה או חובבי ספורט, כמו אלון רם, הבן של הטניסאי לשעבר אנדי רם. הילדים יקדמו את הסדרה ברשתות החברתיות ובפעילות שטח.

 
תגובות