מציאות גזענית: מתמודד "דה וויס" נתקל בגזענות בדרך הביתה. צילום: עמוד הפייסבוק של דה וויס

מציאות גזענית: מתמודד "דה וויס" נתקל בגזענות בדרך הביתה

מתמודד העונה השנייה של הריאליטי דה וויס רק רצה להגיע הביתה בטרמפ מאורגן אך נתקל בסלקציה גזענית מצד האחראי. מה בדיוק קרה שם ואיך זה הסתיים?

כל המדינה חווה בימים אלו את גל הטרור ואת המצב הלא בדיוק נעים ברחובות בהם נדקרים יהודים על רקע מוצאם על ידי מחבלים פלשתינים. כידוע, לא רבים המקרים לאחרונה בהם אנשים מגבירים זהירות מידי מפני הפחד מהטרור ובעקבות כך יוצרים מצב שגם חפים מפשע נפגעים או בעקבות בלבול זהויות, שכן בשבוע שעבר נורו יהודי ואריתראי שנחשדו כמחבלים או בני העדה הערבית המקומיים שנפקחים עליהם עיניים בוחנות מכל צד.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

ביום שלישי בשבוע שעבר, מתמודד העונה השנייה של הריאליטי המוזיקלי, "דה וויס" נכווה גם הוא מעיניים בוחנות מידי על לא עוול בכפו. מדובר במתמודד ממוצא ערבי/מוסלמי, עלא דקה (כיום בן 20 ולומד משחק ב"גוטמן" באר שבע), שהודח בשלב די מוקדם של התחרות, אך קיבל את הטייטל "הפספוס הגדול של המנטורים", זכה לביקורות משבחות מהקהל ואף שחרר סינגל לרדיו לאחר התכנית שעסק בזהות שלו איתה הוא מתמודד יום יום.

© צילום מסך מיוטיוב

כמו כן לפני האודישן עלא סיפר כי גדל כמו כל יהודי במדינה, באוכלוסיה יהודית והוא דוגל בדו קיום ובשלום בין שני הצדדים ושיתף בסיפוריו על חבריו הרבים שהם יהודים. בנוסף, בחר דקה לתרום למדינה ולעשות שנת שירות לאומי.

לא שרד את הכיסאות. עלא ב"דה וויס 2"
 

עלא היה אמור לחזור מתל אביב לביתו שבבאר שבע, לילה לפני זה הוא בדק עם איש קשר לגבי איסוף מתל אביב וקיבל תשובה חיובית אך נשאל לגבי שמו, ברגע שסימס עלא את שמו המלא ש"מסגיר" את היותו ערבי, נאמר לו באופן מפתיע וחשוד למדי בהודעה חוזרת כי הטרמפ מלא.

© צילום מסך
סינגל הזהות של עלא
 

אך הסיפור לא נגמר פה, ולמי שחושב כי מדובר בצירוף מקרים וכי באמת לא היה מקום בהסעה, זה לא המקרה נוכחי. עלא פרסם את ההתכתבות בפייסבוק ויום למחרת זכה לקבל הודעה נוספת מאותו בן אדם שהלכה כך: "שלום, אני לא יודע מי אתה אבל רציתי להתנצל, סתם חרטטתי שהטרמפ מלא כי קצת חששתי" נכתב בהודעת ההתנצלות וכן הוסיף אותו אדם כי עלא יכול להבין למה הוא חשש "יכולתי להגדיל ראש ולא עשיתי זאת" הוסיף וכן איחל בסיום ההודעה "מקווה שיהיו ימים שקטים יותר, מלאים באהבה ובחברות לכולם!"

עלא מצידו סימס בחזרה שהכל טוב וכי המצב האבסורדי גרם לו להבין למה זה נגרם והסיפור בין השניים נגמר בצורה חיובית ובאופן כזה שגורם לחשוב פעמיים בסיטואציות דומות. אנחנו גם נאחל ימים טובים יותר בין כולם!

© צילום מסך

עלא, מסר בתגובה:

"הסיפור התחיל קשוח על גבול בין לצחוק מזה ולבין לבכות מזה. מצד אחד אתה לא מכיר את הבן אדם ואתה לא מבין, ומצד שני אתה לא מכיר את הבן אדם אז למה לשפוט אותו ולמה הוא שופט אותי?" מספר ומציין "אך כמה ימים לאחר המקרה קיבלתי בהפתעה את ההתנצלות שלו וזה שימח אותי, כי בתקופה האחרונה חסרים סופים טובים למקרים כאלו וזה מראה שיש נקודת אור בקצה המנהרה".

קרו לך עוד מקרים דומים בתקופה האחרונה?

"האמת שזו בכללי תקופה לא פשוטה, איטנסיבי לכולם, כולם חשודים בכולם" מספר ומוסיף "כולם מסתכלים עליי, במיוחד כשאני מכניס יד לכיס אז ישר מבטים, אני לא מדבר בערבית בטלפון כשאני ברכבת. אבל אני מקיף את עצמי עם הסביבה והחברים שלי ולא נותן לזה לפגוע. אולי לא הכל אבוד" מסכם באופטימיות.

סרט קצר על חייו
 
תגובות