המתבגרים:"אנחנו בסך הכל מדברים על דברים מהיום יום". צילום מסך מהפרק

המתבגרים:"אנחנו בסך הכל מדברים על דברים מהיום יום"

אחרי שספגו לא מעט ביקורות ובקטעי וידאו בתכנית שהופכים לוויראלים בהקשר שלילי, משתתפי "המתבגרים" של ערוץ הילדים מגיבים על כל הטענות נגדם, ויש להם מה להגיד

התכנית "המתבגרים" שמשודרת בערוץ הילדים, מציגה את שלב ההתבגרות של הנוער ומדברת על דברים שהם בדרך כלל לא מוצגים לילדים, לפחות לא בצורה כזו של שיחה פתוחה עם בני נוער ולא עם מבוגר מוסמך. משתתפי התכנית, מיכאל גלנסקי, עדי בוסקילה וירדן אמיתי לא מפסיקים להופיע לנו בפיד לאו דווקא בהקשרים חיוביים, הם סופגים לא מעט ביקורות קשות ברשת וזה מבלי שרוב המתלוננים והמבקרים צפו באמת בתוכן התכנית אלא רק בקטע קטן שרץ ברשת.

בחרנו לתת גם להם להגיב על הדברים הקשים ולהבין מהצד שלהם האם יש בכלל על מה להתלהם, איך הם עברו את "ה-שיחה" עם ההורים שלהם והאם זה דווקא פגע בהם לקחת בזה חלק? התשובות שלהם הוכיחו לנו שהמתבגרים דווקא התבגרו.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

חשבתם שתהיה כזו סערה כשהצטרפת לתכנית?

ירדן: "את האמת שממש לא. קודם כל לא הבנתי למה הסערה הזו. בסך הכל אנחנו מדברים על דברים מהיום יום, לא שום דבר שאנחנו לא רגילים לשמוע. בכלל לדעתי עשו מזה יותר ממה שזה צריך להיות, אבל אם כבר עשו אז זה לטובתינו".

מיכאל: "לא ציפיתי למשהו סוער, רק ידעתי שזה נושא רגיש שעוד לא דיברו עליו באופן הזה, ואני מאוד שמח שלקחתי חלק בתוכנית הזו. האמת שגם בתהליך הצילום עצמו, לא חשבתי על התגובות שיהיו בחוץ, פשוט עשיתי עוד פרויקט שאני מאמין בו ואם לומר את האמת, כן קיוויתי לסערה מסוימת בקרב הקהל".

עדי: "האמת שלא ציפיתי שזה מה שיקרה הייתי בטוח שאנשים יגיבו יותר בפתיחות לתוכן ולמה שרואים בתכנית והייתי מופתע שככה מתייחסים לזה".

© צילום מסך מהתכנית

איך בוצעו הצילומים לסדרה? 

ירדן: "זה התחלק. לפעמים היו קטעים של הומור, והיו גם את הקטעים המצחיקים והמביכים יותר, שכמובן גם היו בקטע של הומור. אבל היו גם את הקטעים הרציניים יותר, למשל כששאלו אותנו על פגיעות מיניות".

מיכאל: "זה היה יום צילום אחד של כמה שעות טובות, שפשוט התחלנו לדבר על הנושא ועל מה שעלה לנו לראש. לא הכניסו לנו מילים לראש, הכל בא מאיתנו בהכי חופשיות שיש".

עדי: "ישבנו הכל היה באווירה של כיף וצחוקים ופתיחות. אמרנו את מה שהיינו אומרים לחברים שלנו. כשלאנשים זה מגיע למסך הם יותר רגישים ממה שהם מדברים ביום יום. לבן אדם אין בעיה להגיד את הדברים האלה בשגרה אבל כשזה מגיע למסך הם מתייחסים לזה אחרת ולא לכולם יש את האומץ להצטלם לתכנית כזו. חשבתי הרבה אם ללכת לסדרה הזו אמרתי שזו חשיפה גדולה ולהגיד רק את האמת, כולם יראו אותי, מה אני חושב, אבל בסוף אמרתי לעצמי הכל בסדר, אם אתה לא מתבייש להגיד לחברים שלך ככה וככה אז אתה יכול להגיד את זה גם בטלוויזיה".

אתם בעצמכם, עברתם שיחת התבגרות עם ההורים?

ירדן: "את האמת שלא באתי לאמא שלי ואמרתי לה 'עכשיו אני רוצה לדעת ככה וככה', אבל אם יש משהו ספציפי שבאמת רציתי לדעת, לא התביישתי ובאמת שאלתי את ההורים. אני בטוחה שהם יודעים שהם יצטרכו להעביר לנו את המידע הזה מתישהו. חוץ מזה שאם אני רוצה לדעת משהו אני אחפור עליו" היא הוסיפה בצחוק.

מיכאל: "לא ממש עשינו שיחה באופן רשמי. אנחנו משפחה פתוחה, ופשוט ידעתי את כל מה שאני צריך לדעת".

עדי: "הבית שלי הוא בית די מודרני ההורים שלי אומרים את מה שצריך להגיד. אבל אני אישית פחות שואל אותם זה יותר עם החברים הטובים, גם מביך אותי לדבר עם ההורים. אבל בעיקרון אין משהו שאם הייתי שואל לא היו עונים לי".

 

לדעתכם אם הייתה דמות מקצועית ובוגרת שמעבירה את התוכנית, אתם חושבים שהדבר היה עוזר יותר להעברת המסר?

ירדן: "לדעתי לא. לפי דעתי קשה להתחבר לאיש מקצוע ומבוגר מאשר לילד או נער שחווה את הדברים האלה ממש עכשיו. עדיף לשמוע את זה מהדמויות שחוות את הדברים העוצמתיים האלה עכשיו. אני בעצמי לא הייתי רואה את הסדרה אם פסיכולוג היה מעביר את הסדרה, לא הייתי מתחברת. הייתי יותר מתחברת ומזדהה עם נערים בגילי".

מיכאל: "אני חושב שזה היה הופך את התוכנית לפחות טובה. כל היופי בתוכנית הזו, היא שמי שצופה בה, מדברים אליו בגובה העיניים. לא מדובר בעוד מישהו מקצועי שמדבר במונחים גבוהים אלא בבני נוער בדיוק כמו הצופים עצמם, שיהיה למה להתחבר".

עדי: "זה היה הופך אותה לפחות טובה, כל הקטע של התכנית הזו זה שהיא מדברת דוגרי, בשפה של העם, בגובה העיניים, היא לא באה להתיפייף היא באה להגיד את כל האמת בפנים. השפה היא מאד יום יומית והכל נורא יפה וזה קאסט של ילדים שמדברים בשפה של הילדים ואין פה איזה פרופסור שבא ומדבר בשפה שהילדים לא מבינים". 

© צילום מסך מהתכנית

למה אתם חושבים שהנושא הפך לבוער כל כך?

ירדן: "הכל התחיל מהפרק שדיברנו על נושא הפורנוגרפיה. ואין מה לעשות, פורנו זה חלק מגיל ההתבגרות ואי אפשר להדחיק את זה. כל הילדים חווים את הנושא הזה בחדרי חדרים, אבל ההורים חושבים שהילדים שלהם לא מודעים לנושא וזה מה שחולל את הסערה הזו. ההתלהמות עצמה הייתה על הפורנו ועל העובדה שאנחנו, הנערים, מדברים על הנושא הזה".

מיכאל: "לדעתי מהסיבה הפשוטה שמדובר בנושא חדש שאף אחד עוד לא נגע בו. שלא נדבר על העובדה שהתוכנית משודרת בערוץ הילדים. כל נושא החינוך המיני לא שודר בטלויזיה עד עכשיו, וכנראה שהעובדה שעכשיו הנושא קיים, גרם להתלהטות".

עדי: "אני לא יודע למה זה הפך לנושא כזה רועש. אין משהו שלילי בדבר הזה סך הכל תכנית חינוכית שמסבירה לילדים מה עדיף לעשות, ממה להמנע, ואיך דברים אמורים להראות".

יש דברים שאמרתם בתוכנית והם הוצגו הפוך ממה שהתכוונתם, ואתם מתחרטים עליהם?

ירדן: "אני לא מתחרטת על שום משפט או מילה שאמרתי בתוכנית, להפך, חשוב לי להבהיר את כל מה שאמרתי שם, כי אם רק ילד אחד יתחבר לדברים שאמרתי, אני עשיתי את שלי".

מיכאל: "לא. אני מאמין בלב שלם שכל מה שאמרתי באותו הרגע היה מהסיבה שזה מה שאני חושב, ואם לא הייתי חושב את זה לא הייתי אומר את זה מלכתחילה".

עדי: "אני לא בן אדם שמתחרט על דברים שהוא עושה. אם היה משהו שהייתי חוסך? לא נראה לי".

© צילום מסך מהתכנית

ועכשיו בכנות, אם לא הייתם חלק מהתוכנית הייתם צופים בה?

ירדן: "כן, מתוך ההתעניינות לסדרה, אבל אני לא בטוחה שהייתי צופה הדוקה של התוכנית וממשיכה אותה. בכל זאת, אני מכירה את כל הנושאים האלה".

מיכאל: "אני כבר די בוגר, אני בן 18 ועוד מעט מתגייס לצבא אז לא הייתי מאמין שהייתי צופה בזה, מהסיבה שאני בעולם הזה כבר זמן מה, אבל אם היו לי אחים קטנים בגיל המתאים בהחלט הייתי מייעץ להם לראות את התוכנית. חשוב גם להדגיש שזה לא רק לבני נוער, זה מתאים גם להורים ולמבוגרים, וזה מתאים בעיקר להפגת המבוכה שמתקיימת בשיחות האלה בין ההורים והילדים".

עדי: "אני לא חושב שהייתי צופה בתכנית הזו כי אני ילד שעבר דברים. אין לה כל כך מה לחדש לי אבל לילדים בגילאים שזה מיועד אליהם אני חושב שיש מה לראות שם".

איך מתמודדים עם התגובות הרעות?

ירדן: "בינתיים אני לא קיבלתי תגובות מהסוג הזה, אבל גם אם אשמע תגובות כאלה אני פשוט אמליץ לו לצפות בסדרה מהסיבה שהוא לא מבין אותה. מה שכן, קיבלתי תגובות חיוביות ומפרגנות. יש כאלה שאמרו לי שעזרתי להם לצאת מהמבוכה. אפילו המורה שלי למתמטיקה העבירה שיחה בנושא התבגרות בגלל שאני משתתפת בסדרה, וביקשה לשדר כמה פרקים לילדים בכיתה".

מיכאל: "קיבלתי תגובות כאלה, אבל הגבתי אליהן בשמחה ובאהבה. גם לפרויקטים הכי גדולים ואהודים, או סדרת נוער מצליחה כמו 'גאליס' או 'שוברי גלים', תמיד יקבלו תגובות פחות טובות וצריך לדעת לקבל גם אותן, ולקבל אותן באהבה".

עדי: "זו לא פעם ראשונה שאני מקבל תגובות לא טובות, אני יודע שצריך לקחת דברים בפרופורציות. בכל מקום ובכל תחום שאני אהיה בו יש אנשים שיהיו בעד ויש אנשים שיהיו נגד. צריך לדעת לא לתת לזה להפריע לך ולהתקדם במה שאתה רוצה לעסוק". 

© צילום מסך מהתכנית

 "המתבגרים" משודרת בימי חמישי, 20:30 בערוץ הילדים

תגיות
תגובות