לין וגיא: "מסתכלים אליך כאל מישהו משמעותי בחיים" . צילום: חן אביב

לין וגיא: "מסתכלים אליך כאל מישהו משמעותי בחיים"

הם החברים הכי טובים בקאסט, החיבור ביניהם מפתיע לטובה iלכבוד החזרה שלהם למסך, תפסנו את גיא קלי ולין אשרוב לדבר על שנת החשיפה שלהם וגם: נתנו להם לראיין אחד את השני ולגלות קצת יותר על החברות ביניהם

את לין אשרוב וגיא קלי התחלנו להכיר בשנה שעברה, עם צאת העונה הראשונה של "כוכב הצפון". כעת, עם הגעת העונה השנייה לערוץ דיסני ב-yes, הם חוזרים עם ניסיון גדול יותר ופחות מהוססים מההתחלה. פגשנו אותם לריאיון מיוחד על החיים שמשתנים, ההתקדמות המטורפת וגם נתנו להם לראיין אחד את השנייה.

© חן אביב

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"זה לא מובן מאליו שמישהו אוהב אותך ככה"

איך אתם מסכמים את השנה שעברה עליכם?

גיא: "מרגיש כאילו אנחנו שנתיים בזה. זה היה כיף, פתאום משהו שלא הכרתי בכלל ולהכנס לעולם כזה ולהתחיל לחקור אותו את כל עניין המשחק, זה גרם לי לחשוב הרבה, להגיע להחלטות מה אני רוצה לעשות בחיים מה חשוב לי מה באמת עושה לי כיף והלכתי עם החלום שלי" משתף אותנו ולין מוסיפה "זה ממש מרגיש מלא זמן, זה קרה לאט וזה גם לא היה ב'בום', היה לגמרי נעים וזה לא היה שוקיסטי".

כמו בכל סדרת נוער, צברו השניים מעריצים רבים שמגיבים בהתאם, הם אולי לא מבינים את זה, אך הם מתרגשים בכל פעם מחדש.

"אני לא יודעת אם זה משהו שאפשר להתרגל אליו, תמיד זה לא מובן מאליו שמישהו כזה אוהב אותך ככה, נותן לך עד אהבה עד הסוף ומכל הלב" מפרטת אשרוב ומוסיפה "מה עשיתי שמגיעה לי המתנה הזו? יש לי שידה כזו עם מלא דברים שהביאו לי",  לעומת לין, גיא דווקא סיפר על ההתמודדות מהצד שלו "לא יצא לי להתקל הרבה אבל זה תמיד מפתיע אותי" מתוודה ומספר על מקרים שקורים לו דווקא בסלולר: "אני מקבל השקמה בבוקר בימים שאני מתחיל בשמונה, תמיד יש מישהי שמתקשרת אליי בשבע וחצי לבדוק שקמתי".

לין: "יש ילדות שערות בשעה ארבע בבוקר ואני אומרת לעצמי 'איפה אני הייתי בגיל הזה?' בחיים לא הייתי ערה בשעות האלה, אני לא מכירה את השעות האלה! למה להתקשר בארבע בבוקר, ועוד אליי? גם לא אומרים כלום, יש שתיקה" צוחקת ומשתפת בסיפור נוסף עם הקהל הפעיל של הסדרה "תמיד זה מצחיק אותי וגם כשכותבים לי הודעות בוואטסאפ. לדוגמה כשהעונה הראשונה שודרה ממש נתנו לי הוראות איך לפעול (לדמות) עם מה שקורה בסדרה, 'אל תלכי עם עוז', אל תלכי איתו".

© חן אביב

"זה משתלט לך על כל החיים ואתה צריך לדעת לשים הפרדה"

עם כל האינסטגרם, דפי פייסבוק ושלל נגישיות למעריצים, אין כבר את היחס האישי לכל אחד ואחד, אלא לכולם בבת אחת וזה חוסך, אתם מנסים אולי לשמור על יחס אישי עם כמה מעריצים?

לין נחלצת ראשונה לתשובה ישירה ומנומקת "הלוואי והיה זמן, זה זמן שאין. נהיה קצת בלתי אפשרי לענות לכל ההודעות, אתה תענה לאחד ולמאה האחרים לא? לא נעים. זה או לכולם או לאף אחד" גיא מחזק ואומר "אני גם בהתחלה עניתי ואז אמרתי טוב עכשיו יש לי פחות זמן לענות, אז אני עונה בפחות השקעה ומצאתי את עצמי שהמישהו הזה מתבאס על 'למה לו עניתי ככה ולמה לזה עניתי ככה' אמרתי לעצמי שאין לי זמן לזה, זה משתלט לך על כל החיים ואתה צריך לדעת לשים הפרדה".

ואם כבר יחס דרך רשתות, איך אתם מתחזקים את חשבון האינסטגרם שלכם?

לין: "סתם מעלה מה שאני רוצה, לא משהו מיוחד. בגדול מעלים גם מה שהיינו מעלים אם לא היינו מפורסמים, אבל לא דברים שאסור לילדים לצפות בהם, צריך מודעות מסויימת".

גיא: "אני יכול לא להעלות חודש וגם חודשיים תמונה וכשמתחשק לי אני מעלה".

אתם עוקבים אחרי עמודי מעריצים שלכם?

לין: "אני מאד משתדלת שכן" גם גיא משתדל לשמור על הקשר דרך אותם העמודים "הם מפרגנים לי והם חמודים אז אני משתדל להחזיר אהבה".

והאהבה ההדדית אכן פורחת, למי שנכח במסיבת הסיום של העונה הקודמת, זכה לראות התנפלות היסטרית, כזו שלא הייתה מביישת אף סדרה וכזו שהפתיעה גם את הכוכבים עצמם.

גיא: "זה הפתיע בטירוף! לפני זה, כשהיינו בבכורה אף אחד עוד לא הכיר את הסדרה וילדים באו להצטלם 'כי זה מגניב קצת', ופתאום בסוף העונה החליטו לעשות את ההקרנה של הפרק האחרון, חשבנו שזה יהיה כמו בפרק הבכורה ואחרי שלושה חודשים יש כמות אנשים שמכירה אותך ואתה לא מבין איך זה מופנה אלייך בכלל, אתה לא מבין איך אנשים מסתכלים אלייך ואתה, באיזושהי צורה, משמעותי להם בחיים".

לין: "לי יש בלאק אאוט מתחילת האירוע עד סופו, רק כשהגעתי הביתה הבנתי את כמות השוקולדים והמתנות שקיבלתי. זה היה נחמד, אבל הייתי באאוט לגמרי".

© חן אביב

"גיא אומר דברים קשים אבל ממנו זה לא נשמע פוגע"

מבין כל הקאסט, נדמה שדווקא ביניכם החיבור הוא הכי חזק במציאות, מה בעצם משך את החברות הטובה ביניכם?

גיא: "אני ולין עושים הכל ביחד, הלכנו יחד למבחנים של 'בית הספר ניסן נתיב' ומה שקרה שם זו דוגמה קלאסית למערכת היחסים בינינו. היינו לחוצים, הרגשנו שלא הולך לנו טוב, זה טירוף ואיבדנו את זה. היינו מיואשים, הכל היה בעצבים. כבר אמרתי ללין בואי, עכשיו אנחנו יושבים ועובדים על זה והיא אמרה לי 'מה זה משנה, אנחנו גם ככה לא נתקבל'".

"התחלנו להתעצבן אחד על השני בטירוף" נזכרת לין ומפרטת "ואז היה לנו מפגש ראשון לקראת העונה השנייה של כוכב הצפון ואמרתי לו 'גיא, אם אנחנו לא מתקבלים, אנחנו לא מספרים לאף אחד!' בסוף עברנו לשלב הבא".

"נראה לי שמה שמשך את החברות בינינו הוא קודם כל הגיל שלנו" מציין גיא על לין "יש לנו הרבה נושאי שיחה משותפים ואני מרגיש שאנחנו משלימים אחד את השנייה. נגיד אם לין צריכה קצת את ה'פוש' הזה של הביטחון, אז אני מרגיש לפעמים שזה גם כיף לתת לה את הדחיפה הזו ולראות איך היא פורחת".

לין לא חוסכת גם היא מחמאות על החבר לסט ולחיים אך גם דואגת לומר את 'כל האמת בפרצוף': "אני מרגישה שהוא נורא שונה ממני ולכן זה מתחבר. הוא אמיתי כזה ולפעמים קשה לי עם הדברים האלה, זה משהו שאני מנסה ללמוד מגיא אני נורא נורא אוהבת את התכונה הזו שלו, כי אני לא יודעת איך אבל זה גם לא יוצא מעליב, הוא אומר את זה בצורה שהיא כל כך אמיתית וגם לא בקטע של פוגע. אם מישהו אחר היה אומר את זה, זה היה פוגע בטירוף".

© חן אביב

מתי שניכם נפגשתם בפעם הראשונה?

"זה היה במאצ'ינג, הודיעו לנו שאנחנו הקאסט הנוכחי של הסדרה ושם הכרתי את כל השחקנים" נזכר גיא בחיוך ומוסיף "אפילו כבר החלפנו פרטים בפייסבוק וברשתות החברתיות". "אני גם זוכרת את זה!" מתפרצת לין ומשתפת בסיטואציית הכרות נוספת שלה ושל גיא "עם גיא באמת התחלתי לדבר במספרה, וזו הייתה סיטואציה מאוד מביכה, אני עם צבע בשיער ועוד לא הכרתי אותו ממש" 

"סדרות נוער נוטות להיות בדיוניות ורחוקות מהמציאות"

כוכב הצפון מגוללת את סיפורו של בית המלון, הנושא את אותו השם וממוקם בצפון הארץ. החבורה שמניעה את העלילה חווה אהבות נעורים, ריבים מלאי אגו ומלחמות עם ההורים.

גיא: "מה שאני הכי אוהב בסדרה זה שכל דמות שם נמצאת בשביל הדמות השנייה" מספר ונזכר בעוד דבר חשוב שכמעט ופספס "גם העובדה שכל דמות רוצה להגשים את עצמה אם זה שון והשחייה, עידו והמסיבות, נועה והמשחק, גל והאפייה ועוד המון. הסדרה מאוד חותרת למצוינות ולמסר שכל אחד צריך לרדוף אחרי החלומות שלו בלי לוותר".

גם לין מביאה את הזווית שלה ועם מסר לסדרות המתחרות "סדרות נוער נוטות להיות בדיוניות ורחוקות מהמציאות, כאן כל צופה יכול להזדהות עם אותה הדמות שעל המסך שלו, אם זה למשל ילד שמאוהב במישהי ולא יודע איך להגיד לה את זה, הוא יכול להתחבר לנועה שמאוהבת בעידו ועוד המון מקרים כאלו שאפשר לחבר למציאות. אפילו את המקרים הקשים אפשר לחבר לסדרה כמו למשל אבא של שון שנכנס לכלא. הסדרה הזו לא בדיונית, היא פשוט מציאותית". 

בסדרה אתם עובדים באותו בית במלון, אבל במה אתם באמת עבדתם כשהייתם נערים?

גיא: "עבדתי בג'ימבורי וגם בארומה, אבל פיטרו אותי אחרי זמן קצר כי הכנתי 10 סנדוויצ'ים ברצף אבל לא בצורה טובה" מתוודה וצוחק.

לין: "וואו, עבדתי במלא עבודות, קודם בגלידרייה ואז במסעדת המבורגרים ואפילו בבר. אבל הקטע הכי מצחיק זה כשאני וגיא עבדנו ביחד כברמנים אחרי שכבר הכרנו, וכבר הייתי מוכרת, אז באמצע העבודה (יותר נכון באמצע החלפת פח), באו אליי מעריצות ועוד לא הספקתי להחליף אותו!".

© חן אביב

אי אפשר להתעלם מזה שכל הדבר הזה הוא בעצם חלק מ"דיסני" העולמית, זו שיצרה את הסרטים הקלאסיים שגדלנו עליהם, מה העמודף עליכם?

"בת הים הקטנה, ללא ספק" עונה לין בהחלטיות מופגנת, וגיא דווקא מתלבט "וואו. יש כל כך הרבה, אבל מלך האריות הוא האהוב עליי".

אם כבר סרטי דיסני, לין נבחרה לדובב בסרט החדש שלהם שיוצא למסכים ביום רביעי הקרוב, "זוטרופוליס" ותכנס לנעליה (או יותר נכון, לקולה) של הזמרת הבינלאומית - שאקירה.

"כשפנו אליי כדי לדובב מהמשרדים של דיסני התרגשתי בטירוף. זה לא סתם סרט מצוייר, זה סרט של דיסני! עשו לי מן טסטינג קטן כדי לבדוק אם הקול שלי מתאים ואז החליטו שאני אדובב את הדמות של גאזל - היא הכוכבת של זוטרופוליס והיא זמרת מפורסמת בעיירה. מי שמדובבת אותה בארצות הברית זאת שאקירה, כן, זה טיפה מלחיץ ומחייב, אבל מצד שני גם מחמיא בטירוף. היה לי ממש חוויה כי זה משהו שעוד לא התנסיתי בו, אבל אני חושבת שיצאה תוצאה טובה".

 

"החתימו אותי על חוזה שאי אפשר לפרוש ולכן המציאו את ההדחה שלי"

לין, את התחלת בפרויקט הלהקה. איך ההדחה המוקדמת שלך השפיעה על מה שקרה איתך אחר כך?

"אני משחקת עם מיכל אמדורסקי (שופטת התכנית) מגיל מאוד צעיר בהצגות, כך שאני מכירה אותה עוד הרבה לפני. יום אחד אחרי אחת ההצגות היא הלכה לצילומים של 'פרויקט הלהקה' והיא פשוט הציעה לי לבוא בלי שידעתי מה זה ומה עושים שם וזה היה בזמן שהייתי בצבא בתיאטרון צה"ל. כשהגעתי לשלב של הוילה הסבירו לי שאני צריכה להיות שם חודש ימים וכל זה בתקופת הצבא, כך שלא יכולתי באמת. הבעיה הייתה שחתמתי על חוזה שכל מתמודד חותם עליו ולכן לא יכלתי לפרוש, אז הדיחו אותי כביכול ואז לא היה לי אכפת".

ומה עם תחום השירה, פרשת גם משם?

"לכוכב הצפון התקבלתי כשחקנית בלי שידעו שאני יודעת גם לשיר. למשל את שיר הפתיחה שאני שרה, דיאנה גולבי (שאגב לומדת איתי בכיתה) הייתה אמורה לשיר, פשוט אחרי שהתקבלתי גילו שגם אני יודעת לשיר אז חשבו שזה יתאים ויתן ערך מוסף אם אחת מהשחקניות תבצע את שיר הפתיחה".

וכפי שציינו, נתנו לגיא ולין משימה ביתית לפני הריאיון, על כל אחד מהם הטלנו לכתוב את השאלות שהוא הכי היה רוצה לדעת על השני והעברנו את שרביט הריאיון אליהם.

לין לגיא - לפני כוכב הצפון לא יצא לך כל כך הצפון, איך זה היה להכנס לעולם הזה בבת אחת כשלא יצא לך להשתפשף לפני זה בתחום?

גיא: "זה משהו שתמיד רציתי לעשות אבל ישר זרקו אותי לבריכה של הגדולים, אפילו לפני שהספקתי לשחות בקטנים וזה היה מגניב כי אתה טובע ולומד לשחות תוך כדי וכך זה הרגיש".

גיא ללין - בחיים יש לך קצת בעיה עם ביטחון עצמי, איך זה שעל הבמה הכל נעלם ואת הבן אדם הכי בטוח בעצמו?

לין: "מגיל שש אני על הבמה, כשאתה מתחיל בגיל נורא צעיר אין לך צנזורות שאתה מפתח כשאתה יותר מבוגר. כשאתה בן שש אתה מרשה לעצמך להיפצע יותר, אתה מעז לעשות דברים יותר, אז אני חושבת ששם לא היה לי שום צנזורה עליתי על הבמה מהמקום הכי נקי שיש. על הבמה עדיין יש לי את הביטחון הזה שהיה לי עוד מגיל קטן, זה משהו שלא התקלקל לי. אני יכולה להיות הכי לחוצה לפני העלייה לבמה ופתאום זה נעלם לי, יש לי התרגשות אבל זו התרגשות טובה לא של לחץ, שזה משהו שאני מאד שמחה שהיה לי את הזכות שיקרה לי, נראה לי שזה זה". 

© חן אביב

לין לגיא - מה הטעם שלך בבנות?

גיא: "אין לי טעם מוחלט. אף פעם לא אמרתי שאני יותר אוהב בלונדיניות או ברונטיות זה תמיד היה יותר באופי. אני בעיקר מחפש מישהי שתרתק אותי, שתאתגר אותי, אשת שיחה, אינטיליגנטית, מצחיקה, מלאת אנרגיה וחיים ושמחה, שאוהבת את החיים בעיקרון. 

גיא ללין - לין, מה הטעם שלך בבנים?

לין: "גם לי אין טעם ספציפי אני מחפשת מישהו שיצחיק אותי זה הכי חשוב, מאוד חשוב שזה יהיה מישהו שיקשיב לי וידע איך להכיל את מה שאני אומרת בצורה חכמה. אני חושבת שזה לא איך אני רוצה שהוא יהיה זה יותר איך אני רוצה לראות את עצמי איתו, אם לדוגמה אני ביישנית קצת שלא יראה בזה חיסרון, שיראה בזה משהו יפה, שידע לקחת דברים שאני פחות אוהבת בי ולהסתכל עליהם בעיניים יפות".

לין לגיא - אתה בן האנשים עם הכי הרבה ביטחון עצמי שאני מכירה. זה משהו שהיה לך או שעבדת על זה?

גיא: "אני בשוק שאת אומרת את זה כי אני מוצא את עצמי בהרבה רגעים שאני מרגיש עם עצמי ממש חסר ביטחון, זה ממש מחולק לתחומים ולרגעים יש דברים שאני מרגיש בהם ביטחון ויש דברים שהכל נעלם. אני חושב שזה משהו שמאד נבנה בתוכי כי הייתי ילד חסר ביטחון לחלוטין ועם השנים, קצת בתיכון ובצבא, התחלתי להכיר יותר את מי שאני ולא את מה שהחברה אומרת עליי ואתה לומד ככה לאהוב את עצמך. זה ישר זורק אותך לעולם בטוח יותר כשהיסודות שלך פתוחים ואני עדיין עובד על זה".

© חן אביב

גיא ללין - המשפחה שלך בתחום הזה, את גדלת כל החיים לתחום הזה. הייתה לך בכלל אופציה לבחור אחרת? מה את חושבת שהיית אם לא שחקנית?

לין: "יש לי עוד ארבעה אחים חוץ ממני שהם לא שחקנים, נראה לי שאני כיוונתי בזה מגיל נורא קטן. ההורים שלי עזרו לי להתקדם בזה כי הם ראו שנורא רציתי את זה. היו הרבה מאד זמנים שלא הייתי בתחום בכלל, זה היה אחרי 'צופי תל אביב', איזה כמה שנים טובות בכלל לא נגעתי בזה פתאום לא רציתי. אם לא שחקנית אני לא יודעת מה הייתי עושה כי אני פשוט גרועה בהכל. אני יכולה לראות את עצמי גננת, אני ממש טובה עם ילדים. כשהייתי הולכת לבית של האקסים שלי לארוחות אז הייתי יושבת ליד השולחן ובלי שהייתי מוציאה מילה כל הילדים התגודדו סביבי נראה לי רק בגלל זה הביאו אותי לארוחות באיזשהו שלב שאני אשמור להם על הילדים, זה הזוי. אז גננת, סגרנו על גננת או מורה לכיתות א' בחשבון של ה-2+2".  

 (בהכנת הכתבה השתתפה עמית סרויה)

תגובות