שלא יעבדו עליכם: כך תשתלבו בתעשיית הבידור . צילום: shutterstock

שלא יעבדו עליכם: כך תשתלבו בתעשיית הבידור

רוצים להשתלב בתעשיית הבידור? מצטרפים לסוכנות? רגע לפני, קבלו את הטיפים הטובים ביותר שיעזרו לכם להגשים את החלום שלכם בצורה הבטוחה ביותר

החלטת שאתה מעוניין לקחת חלק בתעשייה? יש כמה דברים שצריך להבין על התהליך לפני שמתחילים. היום יש ביקוש גדול מאוד לילדים בסרטים, סדרות ופרסומות. בעולם הפרסום, ילדים משתתפים בפרסומות הנוגעות גם למבוגרים החל מנדל"ן ועד בנקים, כל דבר הוא לגיטימי וכמובן מופיעים כמעט בכל סדרת טלוויזיה או סרט קולנוע בתפקידים ראשיים או משניים. דודי שמיר- מנכ"ל קבוצת TAKE 2, המובילה בישראל בייצוג ניצבים, שחקנים לקולנוע, טלויזיה ופרסומות ובעלת מחלקת הילדים והנוער הגדולה בארץ, עושה סדר!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ראשית, חשוב לוודא שהרצון שלך הוא אמיתי ולא נובע מרצון להתפרסם, שיש את הרקע המתאים, בוער בעצמות ולא רצון חולף או כי כולם רוצים. באם אתה מרגיש שאתה שם וזה מה שאתה רוצה לעשות, לרתום את ההורים לתהליך, לזכור כי לא ניתן להירשם לסוכנות ללא הסכמת ההורה וסוכנות אשר מזמנת אותך להירשם ללא ההורים, היא לא סוכנות. הורים יכולים להיות מאוד סקפטיים ועצם הגעתם לסוכנות הם מרגישים את מה שיש מולם ואז מקבלים ביחד את ההחלטה האם להירשם או לא.

לאחר שהחלטת שזה מה שאתה רוצה לעשות אז מחפשים את הסוכנות המתאימה עבורך. יש כיום לא מעט סוכנויות שלצערי פועלות כדי לעשות כסף מהיר על הנרשמים ולא באמת על מנת למצוא להם עבודה ועל כן חשוב להיזהר.

איך עושים זאת?

  • אינטרנט - דבר ראשון לפני שמגיעים לסוכנות, לבדוק קצת על הסוכנות, ברשת החברתית, להבין במי מדובר, מי עומד מאחורי הסוכנות ומה המוניטין שלה.
© shutterstock
  • לא להתפתות ולשלם סכומי עתק אלפי שקלים, קורסים וכדומה. תמונות סטודיו מקצועיות אמורות לעלות לא יותר מכמה מאות שקלים בודדים. התשלום לצילום מקצועי הוא הדבר החשוב, זאת במידה ואין תמונות ראויות מאחר ולכך הסוכנות זקוקה על מנת לייצגך בצורה נאותה ומקצועית ולהציעך ללקוחות השונים. התמונות זה כרטיס הכניסה לאודישנים.
© shutterstock
  • לנסות לבדוק מי הילדים/בני נוער אשר הצליחו באותה סוכנות, לנסות להבין מה הניסיון. להסתכל קצת על תמונות המיוצגים, להיכנס לכרטיסים שלהם ולראות במה עסקו.
© shutterstock
  • לוודא שיש לבעלים הרשומים של הסוכנות היתר תיווך לייצוג ילדים, ממשרד הכלכלה - ניתן לבדוק במשרד הכלכלה.
  • לוודא שדורשים מכם להגיע עם ההורים - אף אחד פרט לאפוטרופוס החוקי עליכם, לא יכול לחתום על שום מסמך וההורים צריכים להבין את התהליך ולהכיר את מי שעומד מולם.
  • הגעתם לסוכנות שבחרתם, קודם כל לוודא שהאיש המראיין אתכם הוא בעל סמכות בסוכנות ולא איש מכירות שמרוויח עליכם עמלות ותפקידו למכור לכם משהו ולהוציא מכם סתם כספים. לוודא כי אתם מקבלים תשובות מלאות על כל השאלות.
© shutterstock
  • לוודא שלא מפעילים עליכם לחץ מידי להירשם - ניתן תמיד לקחת את החוזה, לעבור עליו בביתכם ואז לחזור בחזרה לסוכנות.

נורות אזהרה שחשוב לשים לב אליהן -

  1. כשמרעיפים יותר מדי מחמאות, שמלהיבים את הילד וההורה. סיטואציה כזו מובילה לניסיון מכירה והוצאה כספית.
  2. סוכנות שמתחייבת להצלחה. שמירה על צניעות הילד - לשים לב שבאתר הסוכנות אין פרטים חושפניים.

 

  •  שמירה על צניעות הילד - לשים לב שבאתר הסוכנות אין פרטים חושפניים.
© shutterstock
  • לשים לב ששם הסוכנות הוא רב שנים ולא הוחלף, זאת מאחר ויש לא מעט סוכנויות שנסגרו בשם אחד ונפתחו בשם אחר.
  •  סיימתם את הראיון והחלטתם להירשם? לוודא שיש איש קשר אחד שאליו אתם פונים ולא מפנים אתכם לנציגים שונים.
  • אם אתם מכירים אנשים שעובדים בתעשייה (מפיקים , בימאים , אנשי צוות , שחקנים) לא יזיק להתייעץ אתם ולקבל מהם המלצה.
© shutterstock

מה החוק בעניין?

כיום לא ניתן להתעלם מהחוק לילדים עד גיל 15. כל ילד שרוצה לקחת חלק בהפקה, מזמין העבודה חייב לקבל עבורו היתר העסקה ממשרד הכלכלה - הליך חשוב ומבורך, ההליך הזה מגן על הילדים ושומר עליהם. לדוגמא - צילומים לא בשעות לימודים, הגבלת שעות, ליווי של מבוגר ועוד. מעל גיל 15 לא נדרשים האישורים אך עדיין יש להתייחס לחוק לימודים חובה, שמירה על שעות עבודה, אישורי הורים ועוד.

הכי חשוב, לאחר שהגעת ובחרת את הסוכנות המתאימה עבורך, להיות סובלני, להבין שמדובר בתהליך, כמה שיינתנו לך יותר הזדמנויות לחוות את החוויה כגון להיות ניצב, להיות ביט (שחקן אורח), צילום סטילס לפרסומת וכדומה, כך אתה בעצמך תלמד מה אתה הכי אוהב ואיפה תרגיש הכי טבעי עם עצמך ותצליח.

 
תגובות