תום עוזיאל: "אני לא נותן לפחד לנהל אותי". צילום: רונן אקרמן

תום עוזיאל: "אני לא נותן לפחד לנהל אותי"

נפגשנו לראיון עם תום עוזיאל-שחקן,יוצר וזמר ושמענו על דמות חדשה בכיכובו ועל הפנייה לעולם הילדים. אבל הופתענו לגלות את הנפש הצעירה והרצון לטרוף את העולם. ראיון היכרות

תום עוזיאל גדל לעולם המשחק מגיל מאוד צעיר והשתתף בהמון פרויקטים, כמו למשל בגרסה הישראלית של "היי סקול מיוזיקל". בזמן האחרון הוא יצא עם סדרה חדשה ודמות בשם "תום". בין לבין הוא כותב, מלחין ושר. הוא מעיד על עצמו שהתכונה שהוא מאוד אוהב היא פרפקציוניזם אבל זו גם תכונה שהוא מאוד שונא. הכירו את תום עוזיאל!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

איזה ילד היית?

"הייתי ילד שגדל בסטודיו כי כל הזמן הייתי שר, רוקד ומשחק והייתי פשוט ילד שחי בדמיון. לא הכרתי משהו אחר ותמיד חלמתי לעסוק בזה. החברים של ההורים שלי היו באים, הייתי מושיב אותם ועושה להם הופעה. הייתי ילד פחדן ואני עדיין כזה. בגלל זה לתום, לדמות שלי, יש 'פיחודים' שזה פחדים קטנים".

אתה שחקן, יוצר וזמר. מה אתה הכי אוהב לעשות בין הדברים?

"אם היית שואלת אותי את זה לפני כמה שנים הייתי אומר לך שאני הכי אוהב להיות 'זמר יוצר'. היום זה השילוב של שלושתם ביחד. לא הייתי מוותר על המשחק לטובת השירה ולא הייתי מוותר על השירה לטובת המשחק והשילוב הזה הוא קסום בעייני. אני מאוד אוהב ליצור ושמישהו אחר יבצע שיר שכתבתי, הלחנתי ועיבדתי זה מדהים בעיניי. כל היצירה והאומנות זה משהו שאני מאוד אוהב".

יוטיוב חשף הרבה זמרים פופולרים ואתה מעלה לשם שירים שלך. אבל השירים עוד לא נחשפו לקהל גדול. אתה מאמין שהדרך להצלחה היום היא רק ברשת או שיש גם דרך אחרת?

"רשת ורדיו חושף הרבה אנשים. יוטיוב זה כלי נהדר, אני לא יודע אם יש כלים יותר דוחפים מזה. אני מעלה שירים ומי שרוצה שומע, אני לא מנסה לדחוף את זה ואני לא מתעסק בזה. כל דבר חדש שאני מעלה ליוטיוב אני גם מעלה לפייסבוק אבל אני לא אחראי מי יעשה שיתופים, אני זורם עם מה שקורה. ניסיתי בעבר ריאליטי של מוזיקה אבל זה לא הלך כי הייתי במקום אחר בחיים שלי. אני שמח שלא התקבלתי. היום אני נמצא במקום שהכל כל כך בפרופורציה".

 

לא מזמן צילמת סרט בשם "תום עולה לכיתה א'" שגם עלה להוט ויאודי יאנג איך בא הרעיון לעשות כזה סרט?

"במשך שנה הופעתי למעלה ממאה הצגות של 'תום עולה לכיתה א'' ברחבי הארץ בגני ילדים וההצגה הזאת נגעה גם בגננות וגם בילדים ופתאום אני ונועה אמרנו למה שלא כולם יראו את זה? אז עשינו הד סטארט, גייסנו כספים וצילמנו את הסרט. אני הכי מאושר שזה עכשיו גם נמצא ב-Hot vod young בחינם".

איך נולדה הדמות?

"אני מאוד פחדן אז בואו נעשה דמות של ילד שהוא פחדן והוא מדבר על זה וזה לא דברים גדולים זה 'פיחודים' זה משהו קטן ולפעמים הורים אומרים 'אבל אתה לא מפחד נכון? אתה גיבור?'"

© רונן אקרמן

עוזיאל מסביר ומפרט על העבודה והרעיון לדמות "כשהיה לנו (לתום ולשותפה - נועה ברנר) את הבסיס שיש לנו ילד ויש לו 'פיחודים' והוא בא להתגבר עליהם, אז נועה אמרה לי שהיא תמיד רצתה לכתוב על הנושא הזה של המעבר מהגן לכיתה א' וזה פשוט התחבר והיה מושלם. זה מפחיד אני צריך לעזוב את הגננת והמשחקים וללכת לבית ספר עם ילקוט ולשבת בכיתה עם מחברת, ויהיו לי חברים חדשים או לא יהיו לי? וזה כל מיני שאלות שילדים שואלים ואולי הם מפחדים לדבר עליהם, אז אני באתי וניסיתי לעזור. תום הוא ילד אמיץ רק לא היום, אני תמיד אמיץ רק לא היום. תום פחדן אבל האמירה שלו זה שהוא תמיד אמיץ רק לא היום וכל יום הוא לא היום".

 

אתה בן שלושים. זה לא מוזר לשחק ילד בכיתה א'?

"כשנכנסים לעולם התיאטרון הכל אפשרי ואני אף פעם לא חשבתי על הגיל שלי כמגבלה. חשבתי על המטרה, להעביר את המסר, להעביר את הסיפור, לגעת באנשים. תום זה חלק ממני, אני אמנם בן שלושים אבל עמוק בתוכי אני בן שש ואני הכי ילדותי הכי ילד. לא הרגשתי שאני צריך לשנות משהו בי".

יש הרבה אנשים מבוגרים שפונים לעולם הילדים. למה אתה חושב שדווקא אתה תבלוט ותצליח להתפתח משם?

"אף אחד לא מבטיח לי שאני אתבלט וכלום לא מובטח, אני פשוט הולך עם מה אני רוצה להאמין עם מה שאני רוצה להעביר לילדים. אני מאוד מאמין בעצמי וב'תום". קשה לי להגיד למה אני ולא אחרים אבל אני יודע שאני מאוד מאמין במה שאני עושה ויש לי מה לתת לילדים וגם כלים לעבור אתגרים.

אני רוצה להישאר בעולם הילדים אני כל כך אוהב את זה,זה כל כך נקי וזו שאלה ששאלו אותי מלא אנשים,האם אני רוצה לעשות גם איזה דרמה ולא כרגע, אני רוצה להיות בעולם הילדים גם לא הייתי פוסל להיות במיוזיקל למשל בלונדון."

איך המשפחה והחברים מגיבים כשהם רואים אותך בטלוויזיה או שומעים שיר חדש שיצא?

"המשפחה תמיד אמיתיים, זאת אומרת שאם זה רע הם יגידו לי שזה רע, לפעמים זה לא כיף שעושים משהו והוא לא ממש לטעמם. פעם הייתה לי הצגה בתיאטרון ובאו לראות אותי חברים וממש התרגשתי שהם באים לראות אותי בהצגה והייתי משוכנע שהם הולכים להגיד 'וואו איזו הצגה יפה', 'איזה טוב זה היה'. הם יוצאים והם אמרו שהם מעדיפים לא לדבר ואני מאוד רציתי לשמוע מה הם חשבו ואז הם אמרו לי 'תום גם אתה לא היית טוב וגם זה היה הדבר הכי גרוע שראינו בחיים שלנו', הם היו אמיתיים, הם חשבו שהדבר הספציפי שעשיתי לא התאים לי ושפשוט כל המכלול של הדבר הזה לא היה טוב".

© מיטל זאדה

וואו, נשמע קשה לעיכול.

"התגובה הראשונה שלי הייתה לצחוק כי זה מאוד הצחיק אותי שהם קטלו את זה אבל זה חלק מהחיים אין טוב בלי רע ותמיד אנשים ידברו ולי אין שליטה על מה אנשים ידברו. אני נאמן לעצמי, יש לי נפילות ויש לי הרבה פעמים שאני אומר אולי אני לא מספיק טוב אבל הידיעה היא תמיד להישאר שהכל בסדר".

איך זה לראות את עצמך על המסך?

"אני ביקורתי. לרוב אומר ש'את זה אני יכול לעשות אחרת או יכולתי לעשות את זה יותר טוב', אבל ספציפית בשנה האחרונה אני אומר לעצמי שזה כבר קרה וקיים. בגלל שגדלתי לתוך העולם הזה יש לי את הזיכרון של הפעמים שהייתי הכי מובך, אם זה היה לראות את עצמי בפסטיגל, בטלוויזיה וגם אם זה לשמוע הקלטה שלי מדבר זה גם יביך אותי".

כילד בפסטיגל
 

הופעת ב"היי סקול מיוזיקל" עם עמית פרקש ומאיה שואף שהן שחקניות גדולות בתעשייה אתה נשארת בקשר עם חלק מהקאסט שם?

"מדי פעם אני בקשר עם עמית פרקש, אני מזמין אותה להופעות ויצא לנו להיפגש. למדתי שם המון על ההתנהלות בעולם המשחק ובעולם הבידור בכלל זאת הייתה הפקה מאוד גדולה זה בית ספר, פשוט בית ספר". 

תום מוסיף "מה שאני יכול לומר זה שלמדתי לא להיקשר כשאת בתקופה כל כך ארוכה ואינטנסיבית עם כל כך הרבה אנשים וזה לא רק השחקנים. אומרים לך שזהו מחר לא נפגשים, אין יותר והתחלתי לבכות. זה הדבר שקפץ לי לראש אבל יש בטוח דברים יותר רציניים שלמדתי משם".

מה השאיפות שלך לעתיד?

"השאיפות זה בריאות שאני פשוט אהיה בריא גם בגוף וגם בנפש,שאני אהיה מאושר מכל המסע המטורף הזה שנקרא החיים ושתמיד אני אחייך ותהיה לי את הזכות לגרום לאנשים לשמוח ולחייך ביחד איתי.השאיפה זה גם להקים משפחה,כמובן שגם פסטיגל ואירוויזיון זה חלק מהמטרות ואף פעם לא להפסיק לעסוק בעולם הבידור."

 

תגובות