הקיץ של דנה: צ'יקו - החבר שתמיד חלמתי עליו. צילום: עומר ליפשיץ

הקיץ של דנה: צ'יקו - החבר שתמיד חלמתי עליו

יומן הקיץ השבועי של כוכבת "כדברא", דנה לב. והפעם: הקיץ והחום מזכירים לה שצריך לדאוג לכאלו שלא יכולים פשוט לפתוח את המקרר או את הברז וגם על החבר שחלמה עליו

היי חברים! נהנים מהקיץ? האמת אני מאוד נהנית אבל אי אפשר להתעלם מהחום הכבד של חודש אוגוסט. כאנשים קל לנו להתנהל באופן עצמאי, נכון? כאשר אנו צמאים אנו מוזגים לעצמנו לשתות וכשאנו רעבים אנו מכינים לעצמנו משהו לאכול. ישנם יצורים חיים שלא יכולים לדאוג לעצמם, לפחות לא כל הזמן וכאן אנחנו נכנסים לתמונה. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אני רוצה לספר לכם סיפור קטן עליי. כשהייתי ילדה החלום שלי היה לגדל גור כלבים קטן, שיהיה רק שלי ואוכל לשחק איתו, לדבר איתו, ללטף אותו ממש כמו חבר אמיתי. ניגשתי לאמא שלי וביקשתי ממנה גור כלבים והיא סרבה. מאחר והיא ראתה עד כמה אני אוהבת בעלי חיים היא החליטה לשלוח אותי בחופש הגדול לקייטנה מיוחדת בירושלים של גן החיות התנכ"י. ראיתי מינים רבים של חיות ומאוד נהנתי והתרגשתי. הקייטנה היתה רעיון מקורי ויפה של אמא אבל זה לא גרם לי לוותר על הרצון לגדל גור כלבים אלא רק חיזק אותו. בכל יום הולדת כשכיביתי את הנרות שמעל העוגה עצמתי את העיניים וביקשתי בכל ליבי לקבל כלב במתנה. יום אחד חזרתי הביתה וביקשתי שוב מאמא גור כלבים קטן, אמא אמרה יש לי רעיון ויום למחרת חזרה עם דג זהב.

© עומר ליפשיץ

הסתכלתי עליו מבעד לזכוכית האקווריום וחשבתי לעצמי שזה לא כלב אבל זה לפחות בעל חיים שיוכל להיות רק שלי. בכל יום כשהגעתי הביתה הייתי רצה לצנצנת בודקת מה שלומו, מאכילה אותו ומדברת איתו. יום אחד כשהגעתי הביתה ניגשתי לראות את הדג וראיתי שהוא מת, בכיתי המון ונשבר לי הלב. אמא נחמה אותי והסבירה לי שזה לא באשמתי, ושטיפלתי בו הכי טוב שיכולתי, שדברים כאלו קורים. היה לי כל כך קשה להיפרד ממנו החזקתי אותו במשך שעה בידיים, ליטפתי אותו התפללתי שהוא יקום לתחיה אבל נאלצתי להיפרד ממנו.

אילוסטרציה © FOTOLIA

עם הזמן אחי נולד וכשהתבגר התברר שגם לו יש אהבה גדולה לבעלי חיים. לאמא כבר לא הייתה ברירה כי מדובר בשניים נגד אחת! ביקשנו וחפרנו יום יום עד שהצלחנו לשכנע אותה. הייתה התרגשות גדולה בבית, אחי הגיע הביתה עם גור כלבים קטן (החליט לקרוא לו צ'יקו ובגלל שאני אחות טובה הסכמתי) וסופסוף המשאלה שלי התגשמה! תמיד אהבתי בעלי חיים ולא הבנתי עד כמה אלא רק כשהיה לי כלב משלי.

© אינסטגרם

לחלק גדול מאיתנו יש בעל חיים בבית ולאלו שאין שבטח יש את הרצון הזה, אומנם לא כולנו חייבים לאהוב בעלי חיים כחיות מחמד וזה בסדר, חלקנו מתחברים לבעלי חיים וחלקנו פחות בשני המקרים עלינו לכבד אותם בדיוק כפי שאנחנו רוצים שהסביבה תכבד אותנו. בני האדם מסוגלים לדאוג לעצמם ולצרכיהם, אבל בעלי החיים ובמיוחד כלבים וחתולי רחוב, כאלה שאין אף אחד שידאג להם במיוחד בחודשי הקיץ החמים ממש אומללים.

אשמח מאוד אם כל אחד מכם בין אם הוא גר בבניין ובין אם הוא גר בבית פרטי ייקח כלי כלשהו מהמטבח של אמא כזה שלא צריכים כבר (לא גדול מדי), ימלא אותו במים ויניח בחוץ בפינה כדי לעזור למחוסרי הבית הקטנים ולמנוע התייבשות.

שלכם באהבה,
#דנה♥

 

תגובות