לא רק גל גדות: הישראלים שהצליחו מעבר לים. צילום: GettyImages, רונן אקרמן

לא רק גל גדות: הישראלים שהצליחו מעבר לים

כשאומרים גאווה ישראלית בהוליווד - אנחנו ישר חושבים על גל גדות, אבל לא רק הוונדר וומן שלנו מביאה כבוד לישראל, יש עוד כמה שחקנים מקומיים שעושים חיל מעבר לים

גולת הכותרת בישראל היא גל גדות שעשתה את הבלתי ייאמן והגיעה עד לאחד התפקידים הכי נחשקים בהוליווד, אך חוץ ממנה (ומבר רפאלי כמובן) יש עוד כמה כוכבים ישראלים שעושים לנו גאווה מעבר לים אבל לא מספיק מקבלים כותרות על כך. אז הגיע הזמן שנפרגן באהבה ובגאווה!

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

ענבר לביא

אמנם כאן בישראל ככל הנראה לא הייתם מזהים את שמה, אך היא נחשבת לאחד השמות העולים בתעשיית הוליווד. השחקנית הישראלית עברה לניו יורק בגיל 17, ההתחלה לא הייתה קלה וכללה חוויה טראומטית. אך עם הזמן היא עברה להתגורר בלוס אנג'לס, למדה בבית ספר למשחק ובנתה לעצמה שם בתעשיית הבידור הגדולה בעולם. לביא התפרסמה בזכות תפקידה בסדרה האמריקאית "הג'וב הכי גרוע" שבערוץ MTV, בעונת החידוש ל"נמלטים" ובתפקיד הראשי ב"מתחזים" (שתחודש לעונה נוספת). נוסף על כך הספיקה לביא לשחק לצד וין דיזל ולהיות מועמדת לפרס האמי הנוצץ.

 

דניאלה קרטס

קרטס לקחה חלק בסדרות ישראליות כגון "אדומות" בערוץ הילדים, ו"לאהוב את אנה" ביס, ואף זכתה בפרסים שונים. אך הפריצה הגדולה שלה למסך הקולנוע הבינלאומי הייתה בשנת 2012, כשגילמה קרטס תפקיד ראשי לצד בראד פיט בסרט "מלחמת העולם Z". בסרט שיחקה את "סגן" שהייתה חיילת צה"ל שבראד פיט הציל במהלך ביקורו בישראל, יש לציין שלראות את קרטס במדים על המסך הגדול לצד פיט הביאה לכולנו גאווה והתרגשות גדולה.

 

אביב אלוש

השחקן ההורס אביב אלוש מוכר לנו בעיקר כעמוס מהסדרה "להיות איתה" (או כ"קרמיט" מ"האי"), אך אלוש רשם לעצמו גם הישג בקולנוע העולמי. השנה השתתף הכוכב המקומי בסרט הדרמה ההוליוודי "הבקתה" בו גילם את דמותו של ישו, ושיחק לצד זוכת האוסקר אוקטביה ספנסר.

 

אניה בוקשטיין

מסתבר ששמה של השחקנית והזמרת פופולרי לא רק בישראל אלא גם בכל העולם. בוקשטיין שהשתתפה בעשרות סרטים וסדרות ישראלים ואף הייתה מועמדת לשלושה פרסי אופיר עשתה זאת גם בחו"ל. השחקנית המוכשרת לקחה חלק קטנטן בסדרה הפופולרית ועטורת הפרסים "משחקי הכס" של HBO, השתתפותה בסדרה התקבלה בנלהבות על ידי הקהל הישראלי. נוסף על כך לקחה בוקשטיין חלק בסדרות נוספות בחו"ל כמו "גאון" של נשיונל ג'יאוגרפיק.

 

וניה היימן

היימן הוא במאי ויוצר ישראלי, הוא נולד בארץ ויצירותיו התפרסמו ברחבי העולם. היימן שיתף פעולה עם להקת קולדפליי וביים את הקליפ לשיר "UP&UP"  שזכה בפרס האפקטים הטובים ביותר בטקס פרסי MTV. היימן גם עבד עם שלל אמנים מהעולם כגון בוב דילן וסי-לו גרין, כתב מערכונים ל"ארץ נהדרת" וביים פרסומות לחברות ענק כמו "פפסי" ו"אמריקן אקספרס". עצה שלנו: בפעם הבאה שאתם רואים קליפ/פרסומת שאהבתם הציצו בקרידטים, אולי תופתעו לגלות שעומד מאחוריו היימן המוכשר.

 

אלונה טל

אלונה המוכרת לנו בשמה מהסדרה המיתולוגית "הפיג'מות" ששודרה בערוץ הילדים, מתחזקת בגאווה גם קריירה בינלאומית. לאחר שסיימה את תפקידה בסדרה, טל ירדה מהארץ ועברה לארצות הברית ופתחה שם בקריירה הוליוודית. טל לקחה מספר תפקידים ראשיים בסרטים אמריקאים ובסדרה האמריקאית הידועה "CSI", והיא ממשיכה לקחת חלק במספר סדרות אמריקאיות עד היום.

 

אורי פפר

לפפר יש רזומה מכובד של בתעשיית הבידור הישראלית, בין אם זה מהשתתפות בסדרה ״האי״, "כמעט מפורסמת" ועוד רבים ובעיקר לקהל הבוגר יותר, כמו למשל כשגילם את הנבל התורן בעונה השנייה של ״להיות איתה״. פפר למד משחק בניו יורק ועבד עם סטיבן שפילברג ובראד פיט. נוסף על כך, השתתף במספר גדול של סרטים אמריקאים.

בסדרה DIG
בסדרה DIG © צילום מסך

אריאל מורטמן

אריאל אמנם נולדה בארצות הברית אבל את ילדותה המאוחרת בילתה כאן בארץ. היא שיחקה בסדרת הנוער "כוכב הצפון" בתפקיד ראשי כשגילמה את דמותה של מאיה. אומנם הפריצה הגדולה שלה התרחשה לא מזמן, בעת עליית הגרסה האמריקאית של "החממה" (Greenhouse Academy) לרשת "נטפליקס" העולמית, בתפקיד הראשי בתור היילי וודס (אלה-לי בגרסה האמריקאית). אנחנו בטוחים שזו רק התחלה של קריירה מבטיחה!

טריילר "החממה" העולמית. מתוך greenhouse Acadmy | NETFLIX
 

שלומית מלכה

מעבר להיותה דוגמנית ומנחת טלוויזיה, מלכה התפרסמה גם ברחבי אירופה. מלכה השתתפה בקמפיינים רבים לחברות כמו "ראלף לורן", "ברשקה", "תכשיטי פנדורה" ועוד. מלכה גם הצטלמה למגזיני אופנה נחשבים בספרד, הובילה קמפיין של חברת הלבשה איטלקית ואף נבחרה להיות הפנים החדשות של "ארמני אקסצ'יינג" האיטלקית. 

 

New cover for @elle_portugal ♥️

A post shared by Shlomit Malka Levi (@shlomitmalka) on

 

שני ומורן אטיאס

מורן איטאס כבר שנים עושה כבוד בחו"ל עם סדרות גדולות (כמו "הרודן"), סרטים ("כגון: "גוף שלישי") וקמפיינים נחשקים. גם האחות הצעירה, שני ששיחקה בסדרה "גאליס" ובמגוון פרויקטים ישראלים, לקחה ולוקחת חלק חלק במספר סדרות מעבר לים כמו "חסרי בושה", "NCIS", "CSI" ועוד.  אטיאס הצעירה אף השתתפה בפרסומות בינלאומית של ענקית הטכנולוגיה סמסונג.

 

 

תגובות