מאחורי התהילה: המסע להגשמת החלום. צילום: אוהד ארידן

מאחורי התהילה: המסע להגשמת החלום

ליאון רביץ משתף בטור חדש על הסרט הבינלאומי שלקח בו חלק: "בסצנה הראשונה שקשקתי מפחד". איך הוא הגשים את החלום הגדול?

שלום לכולם! האמת שהתגעגעתי המון! הפעם יש לי טור מיוחד בשבילכם. במהלך השנה שעברה הגשמתי חלום - השתתפתי בסרט בינלאומי. היום אכתוב לכם, על הדרך להגשמתו והאם גם אתם מסוגלים לעשות זאת?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תחשוב כך - יהיה כך

בתחילת שנה שעברה, הכנתי רשימה של דברים שאני רוצה להגשים, ביניהם היו חלומות כמו: לסיים תיכון בצורה הטובה ביותר שאני יכול, לקנות דברים מסוימים, לגור בניו יורק כמה שנים, לגלוש במלדיביים ועוד. ברשימה נמצא גם סעיף תחת השם "להשתתף בסרט בינלאומי". את הסעיף הזה האמנתי שאגשים, אולם לא תיארתי לעצמי עד כמה מהר. כנראה שלעולם לא אשכח את הרגע, לאחר שלושה שלבי אודישנים שעבדתי עליהם לא קל במיוחד, הודיעו לי שהתקבלתי. זה קרה בזמן בהפסקה משעממת בבית הספר, קיבלתי את הטלפון המשמח, והרי אף אחד לא ידע על האודישן כך שלא יכולתי להגיד כלום ואף אחד לא הבין למה אני כל כך שמח.

הסרט מבוסס על רומן של מאיר שליו בשם "עשיו", אשר מזכיר את הסיפור המקראי מהתנ"ך על יעקב ועשיו, הסרט מחולק לשני פרקי זמן: ההווה והעבר. זהו סיפור דרמתי על משפחה מהשנים המוקדמות של המאה ה-20, שהתפרקה על ידי מספר תקריות, זהו סיפור על אהבה ועל מיתוס המשפחה. בסרט הזה שיחקתי את יעקב הצעיר.

מהרגע בו קיבלתי את התסריט ועד ליום הצילומים, לא ידעתי לצד מי אשחק. ישר התחלתי להתאמן בטירוף, והעובדה שהסרט באנגלית לא גרמה לזה להיות יותר קל. למזלי היה לי את המשפחה שעזרה לי עם האנגלית ואת אבא שיעזור לי עם המשחק.

ואז החלו הצילומים, הסצנה הראשונה שלי הייתה לבד, שקשקתי מפחד, גם בגלל שלא נערכו לסצנה הזו, גם בגלל שצופים בי איזה 30 אנשי צוות ובוחנים את מי ליהקו לסרט ובניהם במאי זוכה פסטיבל קאן ועוד אנשים חשובים, אבל בעיקר בגלל העובדה שזו הסצנה הראשונה שלי!

לאחר הסצנה הנוראית הזו שערכה מספר רב של טייקים, הכרתי את אנשי הצוות המקסימים, את האווירה הכללית של צילומים מהסוג המיוחד והשונה הזה והתחלתי לפתח יותר ביטחון על הסט. משם ואילך, הצילומים היו גן עדן עלי אדמות. עבדתי 12 שעות ביום בדבר שאני אוהב לעשות, קיבלתי יחס מכבד ונחמד מכל הצוות, היה לי קרוואן, ושיחקתי לצד אנשים כמו הארווי קייטל ("כלבי אשמורת", "ספרות זולה"), ליאור אשכנזי, מארק איווניר, שירה האס, יואב רוטמן ועוד מספר רב של אנשים מוכשרים בטירוף. למרות שכל החוויה הזו הייתה כיפית במיוחד ושונה מכל מה שהייתי רגיל אליו, לא איבדתי את סדר העדיפויות המסודר שלי, מה שגרם לחלק מהצוות לצחוק על כמה שאני חננה ואני אשכרה לומד למתמטיקה בין הפסקות.

© אוהד ארידן

כשסיימתי לצלם את הסרט יצאתי עם הרבה מאד חוויות טובות, יישמתי הרבה דברים בתור שחקן, אבל בעיקר, הבנתי שכל הסיסמאות הקיטשיות כמו חלומות יכולות להפוך למציאות ודברים בסגנון הזה, זה לא בהכרח שטויות, ואפילו נכון מאוד. אחרי שעברתי זאת על בשרי, אני יכול להגיד לכם שבמידה ויהיה לכם חלום שתרצו אותו באמת ותאמינו שיש ביכולתכם להשיג אותו, אכן כך. עכשיו מי אני בכלל, נער 'טיפש' בן 16, שיגיד לכם איך מגשימים את החלומות שלכם?! נכון, אני לא יכול לעשות את זה, אבל אני כן יכול לספר את הסיפור האישי שלי ולהציג בפניכם את המסקנות שהסקתי ממנו. מקווה שתיקחו אותם למקום טוב.

תודה שקראתם! מעריך את זה מאוד. נתראה בשבוע הבא!



תגובות