לא חסינים: הסלבס שנפגעו מהאינטרנט. צילומיםם: מיכה לובטון, משה נחומוביץ', Gettyimages.IL/Jeff Spicer

לא חסינים: הסלבס שנפגעו מהאינטרנט

מגל גדות ועד נועה קירל וסטטיק ובן אל: לכבוד יום האינטרנט הבטוח, החלטנו לרכז עבורכם את רשימת הכוכבים הגדולים שנפגעו גם הם מהרשתות החברתיות ומהאינטרנט בכלל

עולם הבידור אולי נראה נוצץ ומושלם מבחוץ, אך גם הכוכבים הכי גדולים לא באמת חסינים ברשתות החברתיות, ובאינטרנט בכלל. גם ובעיקר הם, חשופים לנזקים ובעיות שצצות שם. לכבוד יום האינטרנט הבטוח, רכזנו עבורכם כמה סלבס שנפגעו מהרשת.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

פריצות

הרגע הכי מפחיד של הכוכבים הוא הרגע בו פורצים לך למרחב האישי שרובו היום הוא הסמארטפון, המייל, ההודעות הפרטיות וכדו'. מדי פעם חלים גלי פריצות שונים ברחבי העולם על ידי האקרים שונים המפיצים תמונות עירום של הכוכבים (ובעיקר הכוכבות) כדוגמת ג'ניפר לורנס, קים קרדשיאן, קייט אפטון ונוספים. קיימים גם פורצים שמשיגים את חשבונות האינסטגרם ומשמידים את התמונות: כך למשל קרה גם אצל כוכבים ישראלים כמו: ספיר בן רובי, ליאל אלי, גל זהבי ונוספים.

ליאל אלי
ליאל אלי © אור גפן

המקרה הנורא ביותר הוא שימוש לרעה במידע שנחשף על הסלבס ברשת. קים קרדשיאן יכולה להעיד על כך שכן היא תיעדה בסטורי ללא הפסקה על היותה במלון לפריז - מה שגרם לשודדים לדעת בדיוק לאיפה להגיע ולשדוד אותה באכזריות רבה.

 

הדלפות

בין אם אלו שירים שטרם פורסמו או סרטונים ממצלמות האבטחה, הסלבס נפגעו קשות מהאקרים שהחליטו להוציא דברים לפני הזמן או כאלו שלא היו אמורים להתפרסם.

כך למשך הסרטון של עדן בן זקן מתא המדידה בחנות של נטע אלחימיסטר ונועה בני, הדלפת האלבום המלא של מדונה על ידי האקר ישראלי, בעבר אף הודלפו רשימת הפיינלסיטים של "המירוץ למיליון", הרבה לפני שהעונה הגיעה לשלבים המתקדמים.

© צילום: סיני קורן

מתחזים

יש לא מעט פעמים שאנשים מנסים להתחזות לכוכבים שונים באינטרנט, מה שעשוי להיות חמור למדי. מעבר לזה שהעניין לא מוסרי, מדובר בעבירה פלילית לכל דבר.

בשנת 2016, כשהם עוד בתחילת דרכם המשותפת, סטטיק ובן אל הגישו תלונה נגד מתחזה. השניים נדהמו לגלות שיש מישהו שציג את עצמו כעמוד היוטיוב הרשמי והחדש שלהם כבר כמה זמן, מגיב בשמם בצורה פוגענית למעריצים שלהם ובכך בעצם הוא פוגע בשמם הטוב. הצמד הגישו תלונה במשטרה על העניין.

© צילום מסך

בספטמבר האחרון נחשפה פרשייה ובה מאמן פדופיל מהרצליה התחזה לאיש יכולות בתעשייה והבטיח לילדות קטנות להשתתף בקליפים של כוכבים גדולים תמורת קבלת תמונות מיניות וביצוע מעשים מגונים בעצמן. באחת הפעמים הוא התחזה בווטסאפ לנועה קירל. אותו המאמן ביקש מהילדה שלא תשמור את מספר הטלפון תחת השם נועה קירל, "כדי שהוריה לא ידעו על כך". היא התכתבה איתו בוואטסאפ, בעודו מתחזה לקירל, והוא ביקש שתשלח לו סרטון שבו היא רוקדת ושרה שיר של הכוכבת. לאחר מכן גילתה אחותה הגדולה את ההתקשרות, והורתה לה לסיימה. מטעמה של נועה קירל נמסר באותה התקופה: "אנחנו מזועזעים וליבנו עם הנפגעות".

© צילום מסך

המקרה הכי זכור מהתקופה האחרונה הוא של גל גדות. הכוכבת הבינלאומית העלתה סטורי בחודש שעבר בו היא דיווחה על חשבונות טוויטר, אינסטגרם ופייסבוק שמתחזים אליה ומדברים עם מעריצים בשמה. בסטורי הדגישה כי לא מדובר בה, אלא באנשים שמחקים את החשבון המקורי, והזהירה את עוקבייה לא ליצור קשר עימם.

© לום מסך מאינסטגרם

טוקבקים

חלק מלהיות מפורסם זה להיות חשוף לטוקבקים מכולם. בין כל התגובות החיוביות, יש גם לא מעט טוקבקים מרושעים שכל מטרתם היא שנאת חינם. כך למשל ירדן הראל "זכתה" לתגובה מרושעת על כך שהיא עוד לא הפכה לאמא, לאסי עזר ירדה כמות העוקבים לאחר שהעלה תמונת נשיקה עם בעלו, דמי לובאטו סגרה את הטוויטר לאחר שירדו עליה ועל הגמילה שלה והיילי בולדווין-ביבר תכננה לסגור את הרשתות שלה כיוון שהיא טענה שהטוקבקים עושים לה חרדות. כמובן שהרשימה עוד ארוכה וכמעט ואין מפורסם שלא נכלל בסיפור כזה או אחר בנושא.

 

 

תגובות