גאווה ישראלית: השחקנים הישראלים שמצליחים מעבר לים. צילום מסך מהאינסטגרם

גאווה ישראלית: השחקנים הישראלים שמצליחים מעבר לים

בכל יום עצמאות אנחנו נזכרים מחדש בהישגים שעשתה מדינת ישראל בזכות עצמה. החלטנו להיזכר בהישגי השחקנים שהביאו לנו גאווה רבה מעבר לים - מכוכבת ילדים אהובה ועד לשופטת "גוט טאלנט"

למדינת ישראל הישגים רבים, ובין היתר כאלה שהביאו לה הסלבס המקומיים שכבר מזמן הפכו לבין לאומיים. מי היא כוכבת הילדות של כולנו שמביאה גאווה? ומי נחשבת כאן אנונימת ובחו"ל כוכבת?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

מאיה עשת

אולי רובכם לא יזהו את השם של השחקנית, מאיה עשת, אבל כל מי שצפה ב"זאב צעיר" יכיר אותה בתור מי ששיחקה בתפקיד הבאנשי, מרדית' ווקר. השחקנית בת ה-28 נולדה בירושלים, להורים שעובדים בעולם המשחק. כשהייתה בת 18 עברה לאל איי ושם השתתפה בתפקיד הפריצה שלה ב"זאב צעיר". ב-2017 שיחקה בסרט "עד העצם" לצד לילי קולינס וקיאנו ריבס, ובאותה שנה גם בסרט ששמו "flower". ב2018 שיחקה עשת בסדרת האימה "nightflyers" של נטפליקס. אנחנו צופים לשחקנית הישראלית עוד התקדמות בעולם המשחק הבין לאומי, ומקווים לראות אותה מופיעה גם בישראל.

 

ענבר לביא

כשהייתה בת 17, השחקנית, ענבר לביא, עברה ענבר ללוס אנג'לס והחלה ללכת לאודישנים רבים. ההצלחה לא באה לה בקלות אמנם אך לאט לאט החלה להשתתף בתפקידים קטנים בסדרות כמו "המפענחת" ו"הפמליה" והחלה להתקדם לתפקידים משמעותיים יותר בסדרות כמו "ילדי האנרכיה". ב-2017 הגיעה הפריצה הגדולה, כשכיכבה בתפקיד הראשי בסדרה "מתחזים" ולאחר מכן גילמה גם את דמותה של שיבא בעונה החמישית של "נמלטים". לביא עתידה לשחק בעונה הרביעית של הסדרה "לוציפר", שמשודרת בנטפליקס, בתפקידה של חווה מהסיפור המקראי. אז אם אי פעם חשבתם לחתוך לאל איי ולקחת את קריירת המשחק הבין לאומית בידיים, אולי כדאי שתבקשו מענבר לביא כמה עצות.

 

גל גדות

אי אפשר לעשות רשימה שכזאת, על שחקנים שהביאו גאווה למדינה, מבלי להזכיר את הוונדר וומן שלנו - גל גדות. גדות התחילה בכלל בתחרות מלכות היופי של ישראל, אך במהרה התחילה להתפתח בתחום המשחק וכידוע השתתפה בסרטים וסדרות רבות בחו"ל. אמנם גם כששיחקה ב"מהיר ועצבני" התחיל כבר לזהות את השחקנית הישראלית בביצה ההולוודית, אך רק כשקיבלה את תפקיד וונד וומן - גדות הורכזה ככובת אמיתית! בכל ראיון של גדות, השחקנית מזכירה את ארץ מולדתה, ישראל, וגאה בעצם היותה יהודייה. בהחלט גאווה!

 

אורי פפר

במקביל לקריירת המשחק בישראל, שכללה סרטים וסדרות רבים, השחקן, אורי פפר, החל לפתח קריירת משחק מרשימה בחו"ל. בתחילת דרכו שיחק בתפקידים קטנים בסרטים הוליוודים גדולים כמו "מינכן", בבימויו של סטיבן שפילברג, "אל תתעסקו עם הזוהן" (אדם סנדלר), ו"מלחמת העולם z" (בראד פיט). בשנת 2015 גילם תפקיד מרכזי, הבלש גולן כהן, בסדרה "DIG". מאז השתתף בסרטים רבים בינהם  "קוד 211" בכיכובו של ניקולס קייג'. לא מזמן לוהק לתפקיד בסרט ההמשך לסדרת הסרטים "המטרה- לונדון"אשר צפוי לצאת ב2019. לפפר שלושה ילדים אך בכל זאת מצליח להגשים את חלומותיו ולהביא לנו גאווה!

 

מורן אטיאס

אמנם מורן אטיאס התחילה את הקריירה שלה כדוגמנית, אבל היא הצליחה גם כשחקנית בחו"ל. אטיאס כיכבה בתפקיד הראשי בעונה השנייה של הסדרה "קראש", החלה מורן לככב בסדרת הדרמה "הרודן" בתפקידה של ליילה אל פאייד ואפילו השתתפה בסרט "גוף שלישי", שם שיחקה צוענייה, ולשם כך נאלצה להתנהג כמו צוענייה למשך תקופה בחייה האמיתיים כדי להתחבר לתפקיד. השנה לוהקה לתפקיד מרכזי בסדרה "the village" . נראה שהשחקנית ממש הצליחה להגשים את השאיפה שיש לכל שחקן כאשר הוא מגיע לאמריקה ועל הדרך מייצגת את ישראל בכבוד.

 

יעל גרובגלס

כל מי שאי פעם צייר את הסמל של ה"טיימרים", בטח מכיר את השחקנית בתור ג'יני, מהסדרה "האי". אבל זאת רק ההתחלה, השחקנית יעל גרובגלס הצליחה לבסס קריירה מצליחה שהביאה לה פרסום רב בחו"ל. לאחר ששיחקה בסדרות ישראליות, השחקנית החלה לפרוץ לקריירת משחק בין לאומית בתפקיד משני בסדרה "שלטון המלוכה". זמן קצר לאחר מכן, גרובגלס נבחרה לגלם את הדמות של פטרה בסדרה "ג'יין הבתולה", ואפילו נבחרה לשחק גם את אחותה התאומה - אנסקה. אין לנו ספק שמכאן גרובגלסרק תמשיך לצמוח ולטפס אל הפסגה ואנחנו מקווים לראות אותה יותר ויותר על מסך!

 
תגובות