מבט לאחור: איפה זוכי האירוויזיון הגדולים ביותר היום?. צילום מסך מיוטיוב

מבט לאחור: איפה זוכי האירוויזיון הגדולים ביותר היום?

גמר האירוויזיון מתקדם במהרה, ולפני שיכריזו על הזוכה לשנת 2019, בדקנו איפה נמצאים היום הזוכים האהובים והזכורים מכל הזמנים? מי יצא כנגד ישראל ומי פיתח קריירה בינלאומית?

לכבוד גמר האירוויזיון, שייערך ביום שבת הקרוב, הכנו רשימה של כמה מהזוכים הגדולים והזכורים ביותר ובדקנו מה הם עשו לאחר הזכייה ואיפה הם היום?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

להקת "אבבא" ("ABBA")

נתחיל עם להקת "אבבא" השוודית, אשר נחשבת לאחת הלהקות הטובות ביותר שעברה על במת האירוויזיון אי פעם. בשנת 1974 זכתה הלהקה עם השיר "Waterloo" ולאחר מכן המשיכה להוציא להיטים רבים כמו "Mamma mia", "Dancing Queen", ו- "Money, Money, Money". הלהקה נכנסה לרשימות השירים הגדולות ביותר, הוציאה קליפים מצליחים, הופיעה ברחבי העולם ואפילו נעשה סרט על חברי הלהקה - "ABBA The Movie". כיום, לאחר פירוק ששבר לבבות של מעריצים רבים, חברי הלהקה ערכו מפגש איחוד בו הקליטו שני שירים חדשים.

 

"Brotherhood of Man"

נמשיך ללהקה שייצגה את בריטניה בשנת 1976 עם הלהיט שאתם כנראה מכירים "Save Your Kisses For Me". עם הניצחון של הלהקה, השיר הפך להצלחה מסחררת בעולם ואף הצליח להיכנס לרשימות השירים הטובים ביותר במדינות רבות - ביניהן ארצות הברית! עד היום השיר נחשב לשיר המנצח הנמכר ביותר בתולדות האירוויזיון, לאחר הזכייה הוציאה הלהקה אלבומים שהצליחו גם כן ואף השוו ללהקת "ABBA" בעקבות ההצלחה הדומה. כיום הלהקה אינה פעילה אך שיריה עדיין מתנגנים בתחנות הרדיו השונות.

 

גלי עטרי ו"חלב ודבש"

את הזוכים האלו אתם מכירים מקרוב - גלי עטרי ו"חלב ודבש", נציגי ישראל שזכו בתחרות בשנת 1979 והביאו לישראל את הדאבל. לאחר הזכייה עטרי והלהקה המשיכו לעבוד יחד, אך בעקבות סיכסוך, הזמרת עזבה והתחילה קריירת סולו. למרות העזיבה, חברי הלהקה גייסו סולנית אחרת והמשיכו להקליט עוד שירים. הם ניסו לשחזר את הזכייה עם הצעת מעמודתם בקדם האירוויזיון בשנת 1981 אך לא הצליחו בזאת. הלהקה התפרקה ועטרי המשיכה בקריירת השירה המצליחה ואף הופיעה בחגיגות העצמאות בשנה שעברה עם השיר "הללויה" יחד עם עדן בן זקן.

 

סלין דיון

רבים אמנם לא זוכרים זאת, אך סלין דיון (הזכורה כמי ששרה את שיר הנושא של "הטיטאניק") הייתה נציגת שוויץ באירוויזיון בשנת 1988 וזכתה עם השיר "Ne partez pas sans moi". פרט מעניין על השתתפותה - למרות שדיון בכלל ילידת קנדה, היא קיבלה אישור להשתתף בגלל השורשים השוויצרים שלה. לאחר שזכתה בתחרות, התפרסמה ברחבי אירופה - החלה לשחק, לדבב, לכתוב, להלחין וכל אלו תרמו להפיכתה לאחת מהנשים המצליחות ביותר בעולם.

 

"Lordi"

"Hard Rock Hallelujah" הוא שיר הרוק הכבד של הלהקה הפינית "לורדי" שהפחידה, אבל גם הדהימה, את קהל האירוויזיון בשנת 2006. השיר זכה במספר הנקודות הגבוה ביותר בתחרות עד אז, לאחר הזכייה הלהקה השפיעה על הרוק הכבד בפינלנד ועל האזרחים וכיום נקראת על שמה כיכר בעיר רובניימי. הלהקה השתתפה בסרטי אימה ואף הוציאה אלבום בשם "Babez For Breakfest" או בעברית, תינוקות לאורחת בוקר - מפחיד.

 

קונצ'יטה

ב2014 עלתה לבמה דמות דראג אוסטרית בשם קונציטה וורסט שגרמה לכולנו לא לשכוח את ההופעה שלה. היא עלתה עם שמלה זהובה, שיער ארוך וזקן והפכה לאייקון בקהילה הגאה באוסטריה ומחוצה לה לאחר זכייתה. קונצ'יטה הוא שם הדראג של תומאס נויווירת אשר מופיע כג'נדרקוויר (לא אישה ולא גבר). כיום קונצ'יטה מפזרת אהבה בקרב המעריצים, מוציאה סינגלים, משתתפת בתצוגות אופנה (ביניהם של ג'אן פול גוטיה) ואפילו הספיקה להוציא ספר.

 

מונס סלמרלוב

הנציג של שוודיה בשנת 2015, מונס סלמרלוב, כבש את כולנו עם השיר "Heros" שהביא לו את הזכייה. כבר מתחילת התחרות היה ברור כי הוא הולך לנצח (למרות שבשבילנו המנצח הוא נדב גדג'!). לאחר הזכייה, הפך למנחה טלוויזיה מוכר בשוודיה ואף הנחה בעצמו את התחרות בשנה לאחר מכן. הזמר הוציא שישה אלבומים שלא זכו להצלחה רבה בשוודיה, אך לשמחתנו הוציא לאחרונה שיר חדש ובקרוב אפילו נשמע על עוד כמה...

 

נטע ברזילי

על הזוכה הבאה, שסוגרת לנו את הרשימה, לא באמת צריך להרבות במילים - אבל פשוט אי אפשר שלא. נטע ברזילי, אשר זכתה עם השיר "TOY" בשנה שעברה, היא בהחלט הזוכה האהובה עלינו. לאחר ששמחה את כל המדינה והביאה את האירוויזיון לארץ, ברזילי הספיקה להשתתף בפרסומת ובתצוגת אופנה, להוציא שני סינגלים מצליחים, להופיע בכל העולם ולרגש את כולנו כל פעם מחדש עם המסרים מעוררי ההשראה שלה. נסכם ונגיד - כפרה עליה!

 

 

תגובות