מכל צבעי הקשת: הסלבס המשפיעים מהקהילה הגאה. צילום מסך מאינסטגרם

מכל צבעי הקשת: הסלבס המשפיעים מהקהילה הגאה

לכבוד חודש הגאווה ומצעד הגאווה המתרחש היום (ו׳) בתל אביב, אספנו עבורכם את המשפיעים הגדולים ביותר מהקהילה הגאה בארץ ובחו"ל

החודש חל חודש הגאווה ולכבודו החלטנו לאסוף עבורכם עשרה משפיענים מהקהילה אשר עזרו בתהליך הקבלה, היציאה מהארון וההשפעה של הלהט״בים בארץ ובעולם.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי: 

מיסמס – עידו גרינברג

רובנו מכירים את ״משפט אחד ביום״ - המשפטים הקליטים, המצחיקים והמרגשים, אך מאחורי כל היצירה הזו עומד אדם בשם עידו גרינברג עם סיפור מדהים. גרינברג הינו הומוסקסואל גאה, אבל במקרה שלו הסיפור לא מסתיים ביציאה מהארון אלא רק מתחיל שם. בשנים האחרונות החל לצאת עם פרוייקט ״משפט אחד ביום״ בו מתנוססים משפטים מקוריים שלו על חולצות בפונט מיוחד וניקוד. כתוצאה מהפרוייקט מיסמס התפרסם והחליט לנצל את המעמד על מנת להפיץ את סיפור היציאה מהארון, לדבר על זכויות הלהט״ב, הקדיש פוסטים רבים לקהילה ואפילו הקדיש משפט ״זה רק הלב שלך שקובע מה זו משפחה״ אשר הפך למעין סמל של הקהילה ומעודד קבלה. הלוואי שכולם היו כמוך!

ג'פרי סטאר

היוטיובר שלא מפחד ממה שיגידו לו, ג'פרי סטאר, בהחלט אייקון של ממש. סטאר, כשמו כן הוא, פרץ לתודעה כבר ב-2014, כיום נחשב לאחד הביוטי גורוס הגדולים ברשתות בעולם ומחזיק בחברת קוסמטיקה ענקית שמגלגלת מיליונים בשנה. דרך סדרת רשת אשר עקבה אחרי היוטיובר, נוצרה היכרות של הציבור עם ג'פרי ועזרה לו להיפתח לציבור. העובדה כי הוא כל כך בטוח בעצמו ובמי שהוא, מאפשרת לצופיו להרגיש גם הם כך ולהבין כי מגיע להם הכל! סטאר מקפיד לתרום מהונו, ותרם כ-125,000 דולר למרכז הלהט"ב בלוס אנג'לס. סטאר משפיע רבות על הקהילה והוא אחד מהתומכים הבולטים שלה.

 

דנה אינטרנשיונל

הדיווה של ישראל, דנה אינטרנשיונל, היא בהחלט דמות להערצה. דנה הייתה האישה הטראנסג'נדרית הראשונה שהשתתפה בתחרות האירוויזיון וגם זכתה בה. מה שהיה חלום ילדות, אשר אנשים רבים רצו לנפץ לה, הפך למציאות. הזמרת ספגה ביקורות רבות על השינוי שעברה, אך ידעה לענות בצורה חכמה וישירה והדהימה את עיתונאי האירוויזיון בכל פעם מחדש. הכוכבת הראתה שהדעות השליליות לא מעניינות אותה, וזכתה בתחרות האירוויזיון ב-1998. כיום דנה ממשיכה להשפיע רבות, להוות דוגמה ולהופיע בכל רחבי הארץ ובאירועי הגאווה.

 

אסי עזר

כולנו מכירים אותו כמנחה המצחיק ,השטוטניק ומלא האנרגיות, אבל אסי עזר עשה עוד כל כך הרבה. את שני האירועים המשמעותיים בחייו, היציאה מהארון והחתונה עם הבעל, אלברט אסקולה, עזר חווה עם ליווי של צוות צילום. הסרט הראשון סובב סביב סיפור היציאה מהארון, ההתמודדות מול הדת שלא מקבלת והמשפחה. הסרט השני ליווה אותו בכל תכנוני החתונה, בשאלה אילו אלמנטים דתיים יופיעו בה, בדעות ובשמחה שבדבר הכל כך מובן מאליו הזה שהפך בקהילה לנדיר. בנוסף עזר כתב את הסדרה ״להיות איתה״ שזכתה להצלחה ובימים אלו מצולמת הגרסה האמריקאית שלה, בה מוצגת דמות להט"בית אשר מתמודדת עם היציאה מהארון. עזר תומך רבות בקהילה ואף תרם את כל משכורתו מהאירוויזיון לארגון הנוער הגאה - איגי.

אלן דג'נרס

אחת מהנשים הראשונות בהוליווד שיצאה מהארון, היא לא אחרת מאלן דג'נרס. מעשה זה גרם לה להרבה סבל ועלבון מהציבור שאהב אותה והעריץ אותה. המנחה יצאה מהארון בשנת 1997, באותה תקופה להיות חלק מהקהילה הגאה  נחשב לנושא מאוד רגיש ולא מקובל. אך היא החליטה שלמרות הפחדים זה הדבר הנכון לעשות, למען כל אלו שמפחדים. כיום דג'נרס נשואה לבת זוגתה השחקנית, פורישה דרוסי, והיא נחשבת לאחת מהמנחות המצליחות בכל הזמנים. התוכנית שלה "The Ellen Show" נמצאת כבר בעונה ה-16 מאז תחילתה בשנת 2003. אלן ידועה באהבה שלה לעזור לאנשים והיא נוהגת להפתיע את הקהל בתוכנית שלה במתנות ותמיד מסיימת את התוכנית במשפט "תהיו נחמדים אחד לשנים". אז תהיו נחמדים!

 

טום באום

את טום באום הכרנו לראשונה בעונה הרביעית של תוכנית הריאליטי המירוץ למליון. לאחר החשיפה באום המשיך להופיע במקומות שונים ואפילו הפך למנחה ההומוסקסואל הראשון בערוץ הילדים. למרות שכפי שידוע, לא נלקחה עבודה ממנחה בגלל השתייכותו לקהילת הלהט"ב, זה היה יפה לראות כי באחד הערוצים הנצפים ביותר בקרב ילדים, ישנו ייצוג גאה כמו שצריך להיות בכל פלטפורמה. חשוב להעביר את המסרים על קבלה, פתיחות והומניות כבר מגיל צעיר, ושילוב של מנחה מהקהילה, מאפשר לילדים לקבל זאת כדבר מובן מאליו.

רומי אברג'יל

הכוכבת, רומי אברג'יל, עברה ילדות לא קלה כמו רוב הטראנסג'נדרים. היא עברה הצקות והטרדות על בסיס קבוע, הפגיעות של התגובות והמילים השאירו צלקות, אבל אברג'יל לא נכנעה. כבר בגיל צעיר דיברה בלשון נקבה, התלבשה והתנהגה כאישה. כל זה הגביר את ההחרמות וההצקות שעברה, אך למרות הכל לא ויתרה, הקשיבה לקול הפנימי שלה ואחרי מאבקים הפכה לטראנסג'נדרית הצעירה ביותר בישראל. היא השתתפה בתוכנית הילדים "הבנים והבנות", קטפה מספר קמפיינים לחברות גדולות וכיום פעילה למען הקהילה הגאה.

 

רו פול

"מאמא רו" זה השם. האמא של כל מלכות הדראג, רו פול היא הדראג קווין המוכרת ביותר בעולם. רו פול גדל בסן דייגו, בתור נער למד את אומנויות הבמה ולאט לאט התחיל לעבוד במועדונים בניו יורק ופיתח את דמות הדראג שלו. כיום, הרבה שנים לאחר מכן, רו ידוע כמנחה של תוכנית הריאליטי "מרוץ הדראג של רו פול" בה מלכות דראג מכל רחבי ארצות הברית מתמודדות לזכות בתואר המלכה הטובה ביותר. התוכנית סיימה לאחרונה את העונה ה-11 וכבר פורסם שעונה 12 מלהקת מלכות חדשות. התכנית המצליחה קטפה פרסים רבים בינהם פרס האמי לתכנית הראילטי הטובה ביותר, וכיום היא זמינה לצפייה בנטפליקס. רו פול מנחה בכל שנה את כנס הדראג הגדול ביותר בעולם, "Ru Paul's DragCon".

ליידי גאגא

אז כן, אולי אותה פחות ציפיתם לראות ברשימה אבל הליידי אכן חלק מהקהילה הגאה. עוד ב-2013 היא סיפרה במספר ראיונות על היותה ביסקסואלית. ליידי גאגא, שנולדה כסטפני למשפחה איטלקייה בניו יורק, החלה את דרכה בבית ספר נוצרי אך לאט לאט פיתחה את פרסונת הליידי שבפנים בתלבושות המופרעות שאנחנו מכירים. היא תמיד תמכה בצורה הדוקה בקהילה ואף הוציאה שיר שכולכם בטח שמעתם "BORN THIS WAY". השיר כולו עוסק בלהיות מי שאתה כי ככה נולדת וככה אתה צריך להיות. בקלפי היא לבושה בבגדים שנחשבים פרובוקטיביים ושרה "אל תהיה מלכת דראג, פשוט תהיה מלכה", "לא משנה אם אתה הומו, סטרייט, או בי, לסבית, או בחיים הטרנסג'נדריים אני על המסלול הנכון, נולדתי כדי לשרוד". האמת היא, שאם אתם באמת רוצים לכתוב את כל מה שהיא עשתה למען הקהילה תקבלו רשימה ארוכה מאוד של מעשים אמיצים ומרגשים שמחממים את הלב עד אין סוף.

עידן רול

הוא דוגמן, עורך דין, בן הזוג של הראל סקעת, אבא וחבר כנסת. עידן רול מוכיח שהוא יכול להיות הרבה מאוד דברים במקביל. בנוסף לכל העיסוקים שלו הוא פעיל גדול למען זכויות הקהילה הגאה בארץ, בין היתר הקים את "החזית הגאה" (תנועה לקידום הקהילה הגאה בפוליטיקה בישראל), הפך לראש המטה הגאה של מפלגת "יש עתיד" וכן נכנס לכנסת כמספר 34 ברשימה של "כחול לבן". הוא הבטיח להילחם למען המיעוט, לתמוך ולעזור כמה שאפשר. אמנם זמנו בכנסת היה קצר עקב פירוק הממשלה, אך העובדה שאדם מוכר בקהילה הגאה הגיע למקום כה גבוה נחשבת בהחלט להישג. אנחנו בטוחים שאנחנו רק רואים את ההתחלה של רול ואנחנו לא יכולים לחכות להמשך.

תגובות