חאלס נמאסתם! טוקביקסטים מלאים בשנאת חינם. ADOBESTOCK

חאלס נמאסתם! טוקביקסטים מלאים בשנאת חינם

שנאת חינם? או אה כמה שהרשת מוצפת בה, תגובות על כתבות, על עדכונים באינסטגרם של הכוכבים ומה לא ובשביל מה? בשביל לקבל תשומת לב ולהפיץ רוע מיותר • טור דעה

אין דבר יותר מחליא מטוקבקיסטים מרושעים. כלומר, מותר להגיב, מותר להשמיע דעה, ביקורת - אבל כל דבר בפרופורציות ובצורה עניינית. כאתר בידור, אנחנו כן אוהבים לראות שיח בין הקוראים, אוהבים לראות שיש עניין סביב אייטם ודעות לכאן או לכאן. אבל הכי קשה לנו לראות (וכן אנחנו מיד נסיר) תגובות בעלות רוע ושנאה טהורה ללא הצדקה. יש דרך להגיד דברים, יש דרך להגיד את מה שאתם רוצים וואלה אם האמירה שלכם נחרצת מדי ואתם חושבים שלא תוכלו לנסח אותה בצורה הולמת - אז עדיף שבמקרה כזה תשמרו את הדעה הזאת לעצמכם. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

תשעה באב מבחינתי הוא לא סמל למה שקורה בעקבות שנאת חינם, כי מבחינתי כל יום הוא הוכחה לתוצאה ישירה של שנאת חינם. במסגרת עבודתי בפרוגי אני נתקל מדי יום באשכרה בני נוער (כמובן קמצוץ קטן ולא כולם) שלא יודעים לדבר בצורה יפה, בלהשמיע את קולם בשיח נורמלי, בלכתוב תגובה עניינית שלא מתייחסת למראה החיצוני של בן אדם, למיניותיו, להעדפותיו המיניות, למשפחה שלו ועוד. חאלס! נמאסתם. ותכל'ס? כבר הבנתי את השיטה של מרבית אותם המגיבים. יש כאלו (בין מגיבים שסתם נהנים לכתוב רוע ועוד באינסטגרם כשהשם שלהם גלוי ואין להם בושה) שמגיבים רק לצורך תשומת הלב, שרק רוצים שיגיבו להם חזרה, אוהבים את הטררם ולהיכנס למלחמות, יותר מזה, לפעמים הטוקביקסטים מגיבים רוע רק כדי לקבל יחס מאותו המפורסם.

© adobestock (אילוסטרציה)

שמעתי לא מעט מקרים מהידוענים איתם אני עובד, בהם עוקב הגיב להם משהו חמור ביותר, הם בחרו להגיב לו (בפרטי או בעמוד שלהם) ואותו אחד שלח להם הודעה שהוא לא באמת חושב ככה. אז למה? זאת הדרך שלכם לקבל יחס מסלבס? מביך. באמת. נכון, היום יותר קל "לדבר עם מפורסמים" בגלל כל הרשתות החברתיות - אבל רבאק! תשתלטו על עצמכם. לא בכל מחיר! מה זאת השנאה המיותרת הזאת? זאת הפצה של רוע טהור על סמך כלום. וגם כשאתם חושבים שהסיבה הזאת מוצדקת - אז לא.

הטענה המרכזית היא שהכוכבים בחרו בחיים הציבוריים אז מותר להגיד הכל. אוקיי, מותר לכם לדבר עליהם, מותר לכם להשמיע את הדעה כי הם באמת בחרו בנראות ציבורית ואי אפשר לאהוב רק את הצד הטוב של עולם הבידור. גם אנחנו אישית הרי "מרכלים" מדי יום עם אייטמים, כי זאת העבודה וזה חלק בלתי נפרד מתעשייה תחת אור הזרקורים, אבל בצורה עניינית שמתייחסת לאותו האייטם. אבל עדיין, זה לא תירוץ ולא "אוקיי" להגיב ה-כ-ל, צריך לשמור על גבולות ועל אנושיות. 

שלא תטעו, יש מקום לתגובות, יש מקום לחופש הביטוי ולשיח. אבל אין מקום לחצייה שלו ולפגיעה אישית מלוכלכת. אומנם בכל יום הרשת גדושה בשנאה - אבל קחו לעצמכם את היום הספציפי הזה כדי לקבל על עצמכם לחשוב פעמיים לפני כל תגובה. תחשבו שבאמת יש אנשים מאחורי ומשפחות, ועד כמה שאתם שונאים אותם ורוצים להגיב להם משהו מלוכלך - תתאפקו או שתלמדו להתנסח בצורה הולמת. 

תגובות