פשוט מצחיק: האם "משפחה שולטת" באמת שולטת? ביקורת. צילום: יח"צ - אילנית דואניאס

פשוט מצחיק: האם "משפחה שולטת" באמת שולטת? ביקורת

מה כבר יכול להיות מצחיק במשפחה שמגלה שהיא משפחת מלוכה? כנראה שהרבה! אחרי שחיכינו ל"משפחה שולטת" לא מעט זמן, היא סוף סוף כאן! אז האם שווה לצפות והאם משפחה שולטת באמת שולטת?

ערוץ הילדים מצליח להביא סיטקום מרענן למסך, קליל, פשוט וכזה שלא מתאמץ יותר מידי עם ההומור והטקסטים - וזו בדיוק הנוסחה המנצחת עבור קהל היעד שלו.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

משפחה שולטת היא סיטקום חדש ב-yes, שבכל פרק מתאר את עלילותיה של משפחת לוריא, משפחה ישראלית רגילה ומשוגעת שלפתע מבשרים לה כי היא נצר של דוד המלך וכל בני המשפחה נהפכים בין רגע למלכי ישראל, גרסת 2014.

 
הצצה לפרק הראשון
 
 
רק תקציר הסדרה לכשעצמו עושה חשק לצפות בתכנית הזו ומראש כבר נשמע כרעיון מצחיק, מקורי וחדשני. תוסיפו לזה את הפרק הראשון שהיה מוצלח במיוחד והרי לנו סדרת להיט חדשה ומשעשעת. מאז הפיג׳מות לא נחת בערוץ הילדים סיטקום ברמה דומה, "משפחה שולטת" מצליחה להגיע לרף שהציבה הלהקה הכושלת מנתניה שכבר נמצאת על המסך שמונה עונות (ואחת נוספת שתשודר בקרוב). 
 
קאסט הסדרה
קאסט הסדרה © אינסטגרם
 
הסלנג של הנסיכה שיר (הילה אברמוביץ׳) כל כך אופייני לנו היום ורלוונטי מתמיד וכנראה שגם במשפחת מלוכה.., גם כמה מהטקסטים שלה יכולים להיכנס לגמרי בקלות לדיבור היומיומי שלנו (כדוגמת "פח פחים פחי העולב!"). אורנה בנאי מושלמת וכובשת ביכולות המשחק הקומיות שלה כרגיל, ואף יותר מזה, הרי זו סדרה ראשונה שלה בעולם הילדים ואין ספק שהיא מתאימה לתפקיד ולערוץ כמו כפפה ליד. אנחנו שואלים את עצמנו - למה זה לא קרה קודם?

כמו כן, משה פרסטר שב לערוץ הילדים אחרי שנים שנעדר ממנו ושוב הוא בתפקיד תמים וחמוד - פרסטר, אין עלייך!
גם בן רביאן ומור פולנוהר מזכירים לנו למה התאהבנו בהם בסדרות הלהיט הקודמות בהם לקחו חלק ("השמיניה", "גאליס") - בן רביאן כבר עשה תפקיד קומי יחסית כשגילם את יותם החנון המצחיק, ואין ספק שנכנס בקלות לתפקיד הקומי הנוכחי בתור הנסיך של ישראל.
 
הילה אברמוביץ' ובן רביאן ב"הסוכה של פרוגי"
 

מעבר לכך שכל פרט ב"משפחה שולטת" לא נעשה בצורה מאומצת מידי, טקסטים לא מתחכמים מידי ואפילו פתיח מגניב, היא גם ללא ספק אחת התכניות שהכי מהנה לצפות בהן ביחד עם כל המשפחה ופשוט לצחוק, לעיתים הבוגרים יותר אף יצחקו יותר, כי כמו כל סדרה של רובי דואניאס, יש כמה רמיזות ל"דברים" של מבוגרים - ואנחנו אוהבים את זה!
 
מלכותיים
מלכותיים © יח"צ - אילנית דואניאס

משהו במבנה ובקונספט של הסדרה עושה לנו את זה! אם כי לפעמים יש רגעים מאולצים מידי שמנפחים מידי (למרות שזה סיטקום), שיכלו קצת להוריד, אך עליהם מחפרים שאר הדברים החיוביים בסדרה כמו הליהוק והעלילה, אותה כתבו ימית סול, יניב פולישוק, יובל סגל ורובי דואניאס (שגם עשה בימוי מוצלח במיוחד) שמוכרים לכם מ"הפיג'מות" וכן כתבו את הסדרה הקומית "סברי מרנן" שמשודרת בערוץ 2, וזו עוד נקודה שאפשר לגעת בה, אפשר להגדיר את "משפחה שולטת" כ"סברי מרנן" של ערוץ הילדים, רק שזו (אנו בטוחים) תביא דווקא ביקורות יותר חיוביות, אבל תצליח אצל הקהל בדיוק כמו "סברי" (ואולי אף יותר) שגם היא סיטקום שעוסק ביחסי משפחה.
 
השקת הסדרה
 
 
למשפחה המלכותית הזו יש את כל החבילה כדי להפוך להצלחה משובחת ומופלאה, כזו שאולי עם התיבול הנכון גם תתאים להמכר למדינות אחרות בעולם, (אולי גרסה שצוחקת על משפחת המלוכה הבריטית?), בכל מקרה, נשמח כבר מעכשיו לעוד כמה שיותר עונות, כי כפי שזה נראה מכאן, "משפחה שולטת" באמת שולטת והיא פה כדי להשאר. מומלץ!
 
תגובות