מאדום לכחול: "הכוכב הבא" בעונה חדשה. צילום: אינסטגרם

מאדום לכחול: "הכוכב הבא" בעונה חדשה

העונה החדשה של הכוכב הבא כבר כאן ואיתה מספר שינויים מהעונה הקודמת. רותם סלע במקום אסתי גינסבורג ופאנל שופטים חדש. מה חשבנו על העונה החדשה?

תכנית הריאלטי של קשת - "הכוכב הבא" חזרה אלינו בעונה חדשה ומרעננת. פאנל שופטים חדש, מנחה חדשה וקונספט טיפה שונה מהעונה הקודמת. יש סיבה לראות את העונה החדשה?

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

אז עכשיו לקונספט: כמו בשנה שעברה, על המשתתפים לעבור את רף החסימה העומד על 70%, אך הפעם - במקום לעבור את שלב האודישנים ללא קהל וללא מסך, עליהם להוכיח את עצמם מול פאנל השופטים ומיקוד השופטים שבקהל. העונה, לכל שופט יש 10% להעניק למשתתף בשביל לעבור את הרף הדרוש. בשונה מהעונה הקודמת, זוכה העונה יזכה לייצג את ישראל באורוויזיון.

והנה הפאנל החדש © יחסי ציבור

בנוסף, בשלב הראשון נותנים לצופים בבית לנחש כמה יהיה האחוז של אותו המתמודד, הצופה הראשון שינחש את האחוז הנכון יזכה באייפון 6. יתרה מזאת, השופטים העונה יכולים להצביע גם לאחר סיום הביצוע, מה שגורם לכך שהצופים יחכו עד להחלטה של השופט האם להעביר את המתמודד או סתם למרוח הזמן.

התרגלתם לריטה, צביקה, רני וגולן? תשכחו מזה, כי העונה הזאת כל פאנל השופטים השתנה למעט מוקי שהחליף את אייל לקראת סיום העונה הקודמת. מי הם השופטים החדשים? הראל סקעת, מוקי, קרן פלס ואסף אטדגי. כן, זה ללא ספק שינוי מרענן, אם כי עדיין יש המון רפרנסים לעונה הקודמת. אנחנו אהבנו את השינוי, פאנל השופטים בעונה הקודמת היה פחות מגוון, פחות מקצועי ופחות מושך לעומת העונה הנוכחית.

הריב הגרוע בין שני שופטים © יחסי ציבור

למרות כל השוני יצא לנו לראות גם קווי דמיון משותפים בין פאנל השופטים הקודם לנוכחי. קרן מזכירה לנו את רני רהב בהתלהבות שלה ובזה שהיא פשוט אוהבת לאהוב את כולם. מוקי כמובן ממשיך להביא למסך את האנטיות והדעתנות שמיוחדים רק לו. הראל, שבא מעולם הראליטי בעצמו, מזכיר לנו את ריטה שמצד אחד הייתה מאוד מקצועית ובררנית אבל מצד שני ידעה מתי לזהות קול טוב גם אם זה לא נשמע באותו רגע. מה שכן חסר לנו השנה בפאנל השופטים זה את מי שליווה את "הכוכב הבא"/"כוכב נולד" במשך כל השנים האלו, צביקה הדר שללא ספק הצחיק והכניס הומור לתכניות.

בעונה הקודמת אסתי גינסבורג הייתה הפנים היפות של העונה. היא זאת שהנחתה לצד אסי עזר, כנראה שהיא עשתה את זה לא כל כך טוב, כי השנה רותם סלע, השחקנית הראשית מ"להיות איתה" (בתסריטו של אסי עזר), מנחה יחד עם איתו. סלע מצליחה להתמודד בינתיים עם התפקיד וברגע שהיה לחץ לאחד המתמודדים, היא ידעה מה לעשות מבלי להסס - יאמר לזכותה.

תשאלו הרבה אנשים, מה זה ריאליטי? הם יגידו לכם - זה מכור, זה לא אמיתי ואם יש לכם סיפור חיים - כנראה שתצליחו. לדעתנו מה שייחד את הכוכב הבא בעונה הקודמת זה שהיא הייתה שונה והתמקדה קודם כל בקול של המתמודד ורק אז בסיפור חייו, הם לא חיפשו אחר סיפור קורע לב וסוחט דמעות אלא התמקדו בשירה, כמו שצריך. בעונה הנוכחית אנו רואים שהסיפור והעבר של המתמודד לוקחים חלק גדול יותר בהחלטה, בדומה לתכניות השירה השונות - אם יש לכם סיפור טוב, התקבלתם.

© יחסי ציבור

מבחינת האיכות, התכנית השתפרה פלאים, יש יותר מקצועיות באווירת התכנית וזה לא מרגיש כאילו הכל מבולגן וחסר משמעות. מצד שני, לאחר כל השינויים שנעשו בעונה הזאת, יש הרבה קווי דמיון בין "הכוכב הבא" לבין "X פקטור" וגם "The Voice", זה מרגיש כאילו הכוכב הבא מנסה לחקות את התכניות השונות וחבל, כי זה מה שהיה כל-כך מיוחד בה ועכשיו זה נראה אותו הדבר. 

בשורה התחתונה, אין לעונה חידוש מטורף מהעונה הקודמת ועלינו לזכור כי זה רק פרק הבכורה ויש לנו עוד הרבה לצפות עד כדי שנוכל לקבוע את כל העובדות האמתיות. בינתיים העונה נראית מזהירה ושווה להמשיך לצפות, אמנם טיפה התאכזבנו מהשינויים הקטנים שגרמו לתכנית לרדת.

 
תגובות