ביקורת: "המדריך לרוצח" - סדרת מתח ומשפטים מוצלחת. צילום: מתוך יוטיוב

ביקורת: "המדריך לרוצח" - סדרת מתח ומשפטים מוצלחת

אנאליס קיטינג, עורכת דין חסרת מעצורים, מצליחה לנצח ברוב (אם לא כל) התיקים שהיא לוקחת. הסדרה, "המדריך לרוצח", מציגה את החיים שלה ואת כל מה שמסביב. מבית "האנטומיה של גריי" וגם "סקנדל", הגיע הזמן שתכירו את הסדרה החדשה

לא רק "האנטומיה של גריי" ו"סקנדל" הם סדרות מדוברות בחו"ל, עכשיו תיכנס לנו לחיים סדרה חדשה הנקראת "המדריך לרוצח" (או במקור: "How To Get Away With Murder"). לאחר 9 פרקים בעונה הראשונה של הסדרה - מה חשבנו והאם כדאי להמשיך לצפות? זהירות, מכיל ספוילרים.

אז קודם כל, העלילה

כולנו לא באמת מכירים את אנאליס קיטינג. כל מה שאנחנו יודעים על הדמות הזאת, שהיא עורכת דין מוצלחת בתחום הפלילים, שיש לה חיים לא פשוטים ושהיא מרצה בפקולטה למשפטים קורס מיוחד מאוד. בשיעור שלה אתם לא תלמדו דיני מקרקעין ולא תלמדו דיני עבודה, אתם תלמדו את הדבר הכי חשוב בתור עורכי דין, איך לנצח את המשפט, לא משנה מה.

הטריילר
 

בכל שנה, פרופסור קיטינג בוחרת את ארבעת המוחות הכי טובים שיש לה בכיתה והיא מעסיקה אותם במשרד המצליח שיש לה. השנה, מסיבות שונות שיתבהרו לכם אם תצפו בסדרה, היא החליטה לבחור חמישה. חמישה תלמידים שיעזרו לה בכל תיק, שפשוט יעבדו בשבילה ויזכו בניסיון שכזה.

מה מיוחד בסדרה הזאת? זה לא מראה רק את מה שקורה עכשיו, זה מראה סצנה שפשוט חוזרת על עצמה מהעתיד. לפרופסור קיטינג יש בעל שמשום מה באירוע העתידי הזה, רואים אותו מוטל על הרצפה, מתבוסס בדמיו. ארבעה מתוך חמשת התלמידים מתנסים למצוא דרך להסתיר את הרצח הזה, מסיבה לא ברורה. המסתורין הזה - אמור לקנות את כולם.

מי הן הדמויות שלנו?

© אינסטגרם

אנאליס קיטינג - (ויוליה דיויס) עורכת הדין המדוברת. מלאה בתהפוכות כל החיים שלה, יודעת מתי שמשקרים לה, אבל כאשר שזה מקרה שקשור אלייה היא קצת חלשה.

© טוויטר

סאם קיטינג - (טום וריקה) בעלה של אנאליס. בסדרה הוא מתחיל כבעל תומך, נחמד וטוב. בהמשך הסדרה מגלים כי יש לו רומן עם ליילה סטנגארד, הנערה שנעדרה לכמה ימים ואז נרצחה. אנאליס לא יודעת אם סאם אכן קושר לזה או שמא אלו סתם קולות המפריעים לה בדרך. אנחנו רואים במקרה העתידי גופה ואת כל הלחץ מסביב, מדובר על לא פחות מאשר סאם. 

© מתוך הסדרה

בוני ווינטרבוטום - (ליזה וויל) אחת מעורכי הדין שעובדות עם אנאליס. היא אישה קרה, לא אכפתית ואישה שמגיעה ישר לעניינים. עד לפרקים האחרונים, זה היה נראה כי אין לה רגשות ורק אז, היא התחילה לבכות. בוני ללא ספק דמות שיעשו איתה המון דברים, כי מצד אחד היא נאמנה בצורה עיוורת לאנאליס ומצד שני מדובר על זה שהיא בגדה בה בצורה כזאת או אחרת.

© אינסטגרם

פרנק דלפינו - (צ'ארלי וובר) לא ברור מי זה, כל מה שאנחנו יודעים זה שיש לו קטע עם כל המתמחות של אנאליס קיטיניג, שכנראה לורל נבחרה בגלל שפרנק בחר אותה. אנחנו יודעים שהוא לא באמת עורך דין אבל גם הוא, עושה את כל מה שאנאליס אומרת לו. למה? צריך לשאול אותו את זה.

© אינסטגרם

ווס גיבינס - (אלפרד אנוך) אם לא היה את פרופסור קיטינג, היינו יכולים לחשוב שהוא הדמות הראשית בסדרה. אותו מציגים לראשונה בסדרה, מציגים את זה כאילו זה חיים שלו, אבל לאט לאט מגלים שזה לא באמת כך. נכון, הוא דמות מפתח, אבל עדיין אנחנו רואים שיש גם שיתופיות בטייטל של "גיבור הסדרה". ווס מתחבר לרבקה ונכנס חזק לכל הסיפור הרצח של ליילה - סיפור קשה בפני עצמו.

© אינסטגרם

מקיאלה פראט - (אג'א נעמי קינג) מקיאלה חכמה בצורה יוצאת דופן. היא זאת שמצליחה לפענח הרבה דברים שהאחרים מתקשים בהם. אנחנו מגלים במהלך הצפייה בפרקים שהיא לא יודעת לתפקד במצבי לחץ כמעט בכלל, אבל אפשר להזיז אותה בסופו של דבר. מה זה אומר עליה לחצי השני של העונה? עדיין לא ידוע.

© אינסטגרם

קונור וולש - (ג'ק פאלה) יודע איך להשיג את הפרטים בצורות הכי סודיות ונסתרות שיש. כאשר יש מצבי לחץ, הוא יודע לתפקד אך הוא מאבד עשתונות. צריך הרבה כוח בשביל להחזיר אותו לדרך, ובכל זאת זה קורה. קונור יודע איך להפעיל אנשים, אך עדיין צריך שיעזרו לו גם מה לעשות. את המידע הכי סודי שיש לתיקים מסוימים, הוא יודע להשיג.

© אינסטגרם

אשר מילסטון - (מאט מקגורי) אבא של אשר, היה שופט בעבר. עם היסטורייה ממש אגדית, מגיע לו ללמוד בקורס שכזה ולהיות חלק מהקבוצה של אנאליס. אנחנו רואים שהוא לא חלק מהרצח המתנהל באירוע העתידי הזה, והשאלה היא כרגע: למה? למה שיוציאו אותו מהעלילה של זה? האם יש משהו שמחכה לנו?

© אינסטגרם

לורל קסטילו - (קרלה סוזה) הנערה של פרנק, אך היא מנסה לצאת מהטייטל הזה. היא נערה חכמה לחלוטין, יודעת להציג את הפרטים הנכונים. ללורל יש בהתחלה בעיה של ביטחון והיא לא בטוחה למה בכלל בחרו אותה, האם זה רק בגלל שפרנק זרק עליה מילה טובה או באמת בגלל היכולות שלה.

© מתוך הסדרה

רבקה סאטר - (קייטי פינדלי) רבקה מואשמת ברצח של ליילה. ווס נותן אמון לגמרי ברבקה ואף מתאהב בה בסופו של דבר. הם טוענים כי סאם הוא בכלל הרוצח וכל זה פשוט מסתבך ומגיע למקומות שלא צריכים להגיע. רבקה גרה בדירה סמוכה לשל ווס, וכך הם הכירו לראשונה.

© טוויטר

ליילה סטאנגרד - (מייגן ווסט) ליילה היא הנערה שנרצחה באותו הלילה. היא מוחבאת בתוך אחד ממגלי המים האלו ולבסוף מוצאים אותה. מתחילים לחקור ומגלים ממצאים כאלה ואחרים, כמו שהיא הייתה בהיריון או שיש לה סימני ציפורניים על הצוואר. מחזירים אותנו אחורה בזמן בכדי לראות שרבקה וליילה בכלל חברות ואין שום מצב שהיא הרבה אותה.

מה חשבתי על הסדרה עד עכשיו?

עד הפרק התשיעי, לפני ה"פגרה הארוכה", הסדרה בינתיים מפציצה. התחלתי את הפרק הראשון ואני זוכר שלא כל כך התלהבתי כי זה לא נראה מדהים, אך כאשר המשכתי עוד פרק ועוד פרק, כבר לא יכולתי להפסיק. הסדרה שואבת אתכם לתוך העלילה ואתם מגיעים למצב שפשוט חסרה לכם הסדרה. אני זוכר שברגע שראיתי את הקטע האחרון של הפרק התשיעי, אני פשוט התלהבתי מהרעיון הגאוני של זה, איך הכל נבנה.

ספויילר מסיבי - כל הפרק אני זוכר שאני לא מבין למה בכלל הפרק הזה קיים. שאלתי את עצמי מיליון פעמים 'למה מראים לנו את זה שוב ושוב?' ואז ראיתי את הסצנה האחרונה. למרות שבמהלך הפרקים אנחנו רואים שהרצח לא ידוע לקיטיניג, כאשר ווס חוזר לקחת את כלי הרצח והוא אומר "אני מצטער", קיטינג מהכסא בצד, דומעת ומלאה נזלת, אומרת לווס "אל תצטער" וכך נגמר הפרק. מה זה אומר? - סוף הספויילר.

מהרגע הזה, התחלתי להכין לעצמי רשימה ארוכה של כל מיני דברים שעלולים לקרות. קיטינג מגבה את התלמידים שלה, היא מתקשרת לבוני כדי לאמת את האליבי שלהם, ואני יכול להניח שבחצי השני של העונה יפילו על התלמידים את האשמה, וקיטינג תעשה הכל בשביל להציל את התלמידים שלה. אז כאמור, מאוד אהבתי את הסדרה.

© טמבלר

כרגע, אי אפשר באמת לתת ציון לסדרה הזאת, אך כאשר הזמן יגיע, הסדרה תקבל מאיתנו את הציון המגיע לה. בינתיים, מציעים לכם לצפות בסדרה. אל תגידו שלא אמרנו!

הפרק העשירי משתחרר לקהל הרחב בתאריך 10/1, יום שישי הבא. מחכים?

 
תגובות