שמונה כפול עשר: "השמיניה" חוגגת עשור בדיוק היום!. צילום: שוקה כהן

שמונה כפול עשר: "השמיניה" חוגגת עשור בדיוק היום!

ילדות שלמה צחקנו איתם, בכינו איתם, למדנו איתם, אהבנו אותם ורצנו אחריהם. עשר שנים אחרי ששודר הפרק הראשון של היסטרית סדרות הנוער בישראל, "השמיניה" של גיורא חמיצר, כולנו כבר לגמרי במקום אחר. כתבה נוסטלגית במיוחד

לא יאומן שכבר עבר עשור. כבר בימיה הראשונים הפכה "השמיניה" לסמל הנוער של ישראל - לא היה ילד שלא צפה בה, לא הייתה ילדה שלא חלמה להיות אחותו התאומה של ניני דביר או אהובתו של אדם הלוי. היא סחפה את כולם וגרמה להם להתאהב בז'אנר שלא היה כל כך מוכר בארץ, לפחות לא מאז "החבר'ה הטובים" ו"הילדים מגבעת נפוליאון". ביום בהיר אחד קם יוצר בשם גיורא חמיצר, שעד אז שירת בדובר צה"ל ובכלל השלים לימודים בניו יורק, ואז חזר לארץ והחליט שהוא כותב תסריט דרמה לבני נוער, על בני נוער בגיל ההתבגרות.

היו ימים. השמיניה בתחילת דרכם
היו ימים. השמיניה בתחילת דרכם © צילום מסך מהאינסטגרם

אנחנו מדברים על שנת 2005, כשהפייסבוק לא היה קיים, טלפונים חכמים כמובן שלא היו בשוק, ה-VOD של הוט רק נכנס לתפקוד וערוץ הילדים היה באמת המקום האמיתי לילדים, גם באתר האינטרנט הישן שלו. הצופים היו מגיעים יחד עם כמה חברים מבית הספר לביתם, זורקים את התיק על הרצפה ורצים להדליק את הטלוויזיה. כך היה קורה יום-יום, מראשון ועד חמישי, ואפילו במרתונים של שישי-שבת. בזמנו ההערצה של הנוער הייתה כל כך שונה מזו של היום, כזו שפגישה עם הכוכבים הייתה בגדר חלום בלבד, ותחרויות היו מתקיימות פעם בחצי שנה, אבל בכל זאת היה משהו מאוד ייחודי לעלילה, השחקנים והעשייה של "השמיניה".

הפתיח של "השמיניה" - עונות 1-3
 

אחרי שלוש עונות מוצלחות, פנה גיורא לעבודתו הבאה שהייתה סדרת דרמה נוספת לנוער בשם "האי". היא שודרה בין השנים 2007-2010 ושיגעה את הקהל הישראלי עם המון מתח, הרפתקאות נסיעה בזמן ולא מעט מדע ובדיוני. הסדרה גרפה לעצמה שלל מעריצים, ברמה כזו שכולם היו רוצים להיות טיימרים, ציירו את סמל הנסיעה בזמן על כף ידם ולמדו את האפקטים והקולות במהירות רבה. כמובן שזה לא הכל, כי רק מי שהיה באותה תקופה חלק מכל זה יכל להבין את גודל ההצלחה.

כמעט שלוש שנים לאחר מכן, הגיעה היצירה השלישית של חמיצר לנוער בשם "החממה" שהיוותה פריצת דרך בסדרות בהן צפה דור הילדים החדש. אין ספק כי זו אכן הייתה פריצה חיובית ומשמעותית, במיוחד לערוץ ניקולודיאון שנקבע כערוץ הילדים הנצפה ביותר ולכן הוחלט להעלות דווקא בו את הסדרה. ההיסטריה הזו נמשכת עד היום עם שלל מרצ'נדייז שבחיים לא חשבתם עליהם, הופעות חיות, אהדה מטורפת שמתרכזת בעיקר ברשתות החברתיות ואין-ספור פגישות עם הקאסט היפה והנכון. בזמנים אלו מצלמים את המשך העונה השלישית ונוהגים לקרוא לו בשם "החממה 3 וחצי". "החממה" אמנם זכתה בשני פרסי האקדמיה לטלוויזיה בשנתיים האחרונות, אך "השמיניה" עשתה זאת לפניה אי שם בין השנים 2006-2007.

"החממה" בהיכל נוקיה © צילום מסך מהאינסטגרם

שנתיים מאוחר יותר, הגיעה לה "שכונה", יצירתו הרביעית והאחרונה לעת עתה של חמיצר, וזה קרה ממש לא מזמן, כך שכולכם עדים לזה ואין צורך שנפרט על תמונת המצב. הסדרות והתסריטים של חמיצר הביאו את הנוער למקום בו הוא נמצא היום, עזרו לו להתגבר על לא מעט מכשולים וקשיים והציבו בפניו אתגרים חדשים.

ובחזרה לשמיניה היקרה שחוגגת היום שנה. בשנת 2013 הוכרז על כך שליהוקים לעונה רביעית וחדשה, לאחר שבע שנות פגרה, בעיצומם. הדעות היו חלוקות, היות ורוב הילדים והנערים שכבר הספיקו לגדול מאז, לא האמינו שזה באמת קורה. אל נא תשכחו גם את הסוף המפתיע של עונה שלוש, בו הרוב נשכח ונותר סגור. לא מעט צופים וותיקים והדוקים טענו כי היה עדיף להשאיר את סוף העונה השלישית כפי שהוא, ולא להרוס את ההצלחה המסחררת שהייתה. כשנה וחצי לאחר מכן, הייתה זו עובדה שהעונות הרביעית והחמישית לא הצליחו לשחזר את הצלחתה האדירה של הסדרה, כך שרוב הגורמים המעורבים בעניין בטוחים שעונה נוספת כבר לא תהיה.

כוכבים ישנים וחדשים בערב השקת העונה הרביעית
כוכבים ישנים וחדשים בערב השקת העונה הרביעית © צילום מסך מהאינסטגרם

מה יש לשחקנים לומר?

בעידן של היום אין סיכוי שהרשתות החברתיות יישארו ריקות מתמונות וסטטוסים ביום כזה. באינסטגרם למשל, שחקני העבר של השמיניה המיתולוגית כבר הספיקו לכתוב על יום העשור, וזה מה שהיה להם לומר:

דון לני גבאי מזכירה לכולנו שזה היום בברכה מרגשת: "תיכון, צבא, לימודים והכל עברתי ביחד איתם. אוהבת כל אחד ואחד משבעת האחים הגדולים שלי".

"ותודה לך, חמיצר, על זה" © צילום מסך מהאינסטגרם

עדי הימלבלוי הולכת על אובר-קיטשיות כשכותבת "עשר שנים של חברות, אהבה וטריליון חוויות".

 דני לשמן לעומתן, החליט לפרסם סטטוס בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו ולרשום: "איך כבר עברו להם עשור... מרגש".

גיורא חמיצר העלה את התמונה הבאה יחד עם הכיתוב: "החיים שלי השתנו לחלוטין היום לפני עשר שנים ואני אסיר תודה על כך #השמיניה". גיורא, אנחנו מודים לך!

כך הכל התחיל. מכונת הטורבו-טיים המפורסמת
כך הכל התחיל. מכונת הטורבו-טיים המפורסמת © צילום מסך מהאינסטגרם

ידידיה ויטל העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה נוסטלגית במיוחד והוסיף: "גזיר עיתון בן 10 שנים. הופ גדלנו. תודה על חברות רבת שנים. בראבו גיורא @chamizer.#השמיניה #לנצח #שמונהנשיקותבמצח".

שמונה נשיקות במצח. כתבה נוסטלגית
שמונה נשיקות במצח. כתבה נוסטלגית © צילום מסך מהאינסטגרם

טל מוסרי, המנחה לשעבר של ערוץ הילדים, העלה תמונה של שני ילדיו בסדרה, ידידיה ויטל והילי ילון, וכתב: "הילדים הראשונים שלי". טוב, מי כמונו יודע כמה ילדים הוא עבר במשך השנים בערוץ.

מוסרי גאה בילדיו
מוסרי גאה בילדיו © צילום מסך מהאינסטגרם

אז שיהיה לכולנו חג חג שמיניה שמחה!

תגובות