מה חשבנו על פרק הפתיחה של העונה השניה של "אקס פקטור"?. צילום: פייסבוק

מה חשבנו על פרק הפתיחה של העונה השניה של "אקס פקטור"?

תכנית השירה הבריטית המצליחה שהובאה בין היתר גם לישראל, היא תכנית הכישרונות בעלת הפורמט הפשוט ביותר. זו כנראה אחת הסיבות שבגללן היא זכתה להצלחה רבה בשנה שעברה. אז האם זה הולך לקרות גם השנה והאם משהו התחדש? ביקורת

זה די חובה להתחיל בזה שהפרק הראשון, כמו בכל סיסמאות הפרומואים שהבטיחו לנו מפיקי הסדרה, אכן הביא לנו את הבלתי מצופה, ואפילו קצת יותר מזה. העונה נפתחת באודישן שכנראה מסמל את האידיאולוגיה שתהיה לכל אורך ההמשך של התוכנית, והיא מעין מוסר השכל "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו". הזמר הראשון, שהגיע להופיע כמובן אחרי שורה של קליפים מושקעים ומרהיבים מהעונה הקודמת במטרה לסקרן את הקהל, ממש לא תאם את הציפיות ממנו, כששר שיר של חווה אלברשטיין ברכות נפלאה, ומיותר לציין שמשם הערב רק התחמם.

 

בסדרה מפתיעה של אודישנים התגלו למול עינינו הפתעות גדולות של מתמודדים, אשר המשותף לכולם בפרק הזה הוא שכולם יוצאי דופן. שני משתתפים שרו שירים מקוריים שכל אחד מצחיק יותר מהשני, האחת רואת חשבון במקצועה, ואפילו אחת אנונימית הייתה, שביקשה לא להזדהות בשמה בעקבות היותה דתייה. הקונספט הזה בהחלט נחמד ומוסיף המון.

כבר מהרגע הראשון נדהמנו
 

למרות הכל, אנחנו מקווים שהעונה באמת תמשיך בצורה הזו, ושכל זה לא הייתה רק דחיפה לרייטינג בפרק הראשון. אנחנו חייבים לציין שוב שאמנם הפרק הראשון היה מרשים, אבל העובדה שכמעט כל המתמודדים עברו את האודישן, ממש הרסה לנו. הייתה הרגשה שהתוכנית "בית הספר למוסיקה", קרובה אלינו מתמיד, כי שם מראים רק את האודישנים שעברו.

חלק מהנאת הצפייה היא גם לראות את האודישנים שלא עברו, את האודישנים שהיו על הגבול ואת העצב הרגעי ברגע שהמתמודד שרצינו שיעבור לא עבר. הייתה תחושה לעיתים שהשופטים עושים קצת צחוק מהתכנית בסוג מסוים של מתמודדים, ועם סוג אחר הם נוקשים ואפילו מידי. אבל אחרי הכל לעונה הזאת יש עוד דרך לעבור, ואנחנו מזכירים לכם שאנחנו רק בשלב מאוד מוקדם ויש עוד כל כך הרבה עד הגמר, אז מה שנשאר זה פשוט לחכות ולראות.

צפייה מהנה וכאלה
צפייה מהנה וכאלה © צילום מסך מאינסטגרם

תקשו יותר על המתמודדים פליז

תקשו יותר על המתמודדים פליז © צילום מסך מאינסטגרם

שמחנו לראות שהשופטים נשארו אותם השופטים. הם מתאימים לסוג הזה של התוכנית, שמדבר "דוגרי", בלי יותר מידי משחקים ושעשועונים. השופטים, שהם כאמור משה פרץ, רמי פורטיס, שירי מימון, ועברי לידר, עובדים יחד בהצלחה רבה, בצורה מעניינת, ולא מוגזמת מידי, שכן נעים לראות. 

סגל השופטים
סגל השופטים © צילום מסך מאינסטגרם

לסיכום, את ה"אקס פקטור" השופטים אולי מחפשים, אבל את הנוסחה לתכנית טלוויזיה נורמלית וכיפית, שהייתה חסרה לנו הרבה זמן, הם כבר מצאו. בפתיחת העונה החדשה היא מרגישה לנו לא מעיקה, מצחיקה, מגניבה ביותר ואפילו מותחת ומרתקת לרגעים. בקיצור, אם גם אתם התגעגעתם לטלוויזיה טובה, פשוט תעשו לעצמכם טובה.

“אקס פקטור” תשודר בימי שבת ורביעי, בשעה 21:00, בערוץ 2.

תגובות