חולה על כדורגל: מה חשבנו על פרק הפתיחה של "שחקן זר"?. צילום: ענת מוסברג

חולה על כדורגל: מה חשבנו על פרק הפתיחה של "שחקן זר"?

עם כל המשפחה לצידו וחלום ענק, מגיע שחקן הכדורגל אדיר מיוחס לכבוש את לונדון וכל זה קורה בסדרה החדשה שעלתה אתמול בערוץ 2, "שחקן זר". אז מה אנחנו חשבנו על פרק הבכורה? ביקורת

שוב הגיעה אלינו ישירות לפריים טיים קומדיה חדשה מבית היוצר של קשת בערוץ 2, "שחקן זר". אחרי שהסדרה "להיות איתה" זכתה להצלחה מסחררת במשבצת הדרמה- קומית בפריים טיים של הערוץ, מגיעה הסדרה הזו ומנסה להיות לא פחות טובה.

"שחקן זר", מגוללת את סיפורו של אדיר מיוחס, שחקן כדורגל מהמצליחים בארץ אשר מקבל חוזה מקבוצת הכדורגל המפורסמת בלונדון, צ'לסי. בעקבות החוזה, נוסע אדיר ללונדון עם משפחתו המעיקה בכדי לנסות להגשים את החלום.

ה- שיחה
השיחה הגורלית © צילום מסך מיוטיוב

חומר הגלם של הסדרה די בטוח. הסיפור הבסיסי הוא סיפור טוב והליהוק די מוצלח, מאור שווייצר מתיישב מצוין על המשבצת של אדיר מיוחס, שחקן הכדורגל המהולל, מוני מושונוב בתפקיד האב הדוחף להצלחה עוד מגיל קטן, הילה סעדה אשר חשפה את כשרון המשחק האדיר שלה ב"להיות איתה" עושה זאת שוב בתפקיד נופית, פליטת ריאליטי, דוגמנית כושלת וארוסתו של אדיר שצופה לה ולו עתיד מזהיר בלונדון, יובל סמו תפור לתפקיד של פרדי, האח הנדחף של אדיר שלא נותן לאדיר ונופית רגע אחד לבד ומעיין בלום אשר לוהק לתפקיד חני שוורץ, הנהג של אדיר אשר בהמשך הופך לסוכן שלו. גם בתחום הכתיבה הסדרה זכתה בכותבים מוצלחים במיוחד, הלא הם דוד ליפשיץ ואסף גפן, הכותבים הראשיים של "ארץ נהדרת" ו"מועדון לילה".

מנסים להגשים פנטזיה
מנסים להגשים פנטזיה © צילום מסך מיוטיוב

המשפחה מגיעה ללונדון בציפייה לכך שאדיר עומד להפוך למינימום מסי הבא אך לאט לאט מתגלים קשיי ההסתגלות בעיר החדשה, הרצון להספיק לעבור על כל האטרקציות של העיר כבר ביום הראשון ולעומת זאת, אדיר רק רוצה לנוח לפני האימון הראשון שלו בצ'לסי. מפה לשם העניינים מסתבכים ומסתבר שלפני שיכנס לנעלי הכדורגל של צ'לסי, הוא ישחק בקבוצה מליגה נמוכה הרבה יותר.

לא בדיוק מה שהם חשבו..
לא בדיוק מה שהם חשבו.. © צילום מסך מיוטיוב

"שחקן זר" פונה לכלל הצופים וממש לא פונה רק לצופי כדורגל אדוקים. יש בה משהו שגורם לכך שיהיה כיף לצפות בה, בין אם זה ההומור הישראלי שכולנו מכירים מטיולים בחו"ל והקושי להסתגל למדינה חדשה ובין אם זה שחקנים טובים ואחלה תסריטאים.

תפור לתפקיד פרגי המעיק
תפור לתפקיד פרדי המעיק © צילום מסך מיוטיוב

כמו כן, ניתן היה לראות שהסדרה נופלת להרבה סטיגמות מוכרות ומיותרות. אדיר ונופית עונים על הסטיגמה הפשוטה של הדוגמנית והכדורגלן, האבא והבן נדחפים לחיי הבן המצליח בצורה אבסורדית והישראלי שחושב שכל העולם שייך לו אך החלום שלו מתנפץ לנגד עיניו.

 

הציפייה מהסדרה די גבוהה אבל הסיפור הוא סיפור מאוד בסיסי ויהיה מעניין לראות איך יצליחו כותבי הסדרה למשוך את הצופים לאורך עונה שלמה. בסופו של יום, הסדרה מציגה לנו מגוון רחב של נושאים בינהם כדורגל, זוגיות, חו"ל ומשפחה. זוהי קומדיה מצוינת להעביר איתה את הקיץ, אך פרק הבכורה עדיין לא השאיר חותם מובהק אשר מבהיר לנו שלפנינו משודרת סדרה שעומדת להפוך להצלחה מסחררת, אבל גם לא השאיר תחושה שלפנינו משודרת סדרה גרועה, הוא השאיר חותם שלפנינו סדרה רגילה לחלוטין עם פוטנציאל בשמיים. אנחנו מקווים שהפוטנציאל אכן ימומש ועוד נתאהב באדיר מיוחס. בכל אופן, אנחנו נותנים צ'אנס.

ציון בסולם פרוגי– 8 מתוך 10

תגובות