הרסו לנו את הילדות: 4 תיאוריות מוזרות על יצירות דיסני. צילום: טמבלר

הרסו לנו את הילדות: 4 תיאוריות מוזרות על יצירות דיסני

אם היינו אומרים לכם שהסיפור של פיניאס ופרב אמיתי ואפילו סיפור מזעזע, הייתם מאמינים? או שמלך האריות הוא בעצם העתקה מסיפור אחר? ארבע תיאוריות שלעולם לא נדע אם הן נכונות או לא על הסדרות והסרטים האהובים של דיסני

במשך השנים חברת וולט דיסני מוציאה המון יצירות. רובן מוכרות מאוד, ומוערצות בכל רחבי העולם. יש להרבה מהן קונספירציות שהצופים המסורים מצאו ופרסמו. כמובן שלא ידוע אם יש בהן אמת, מדובר רק בתיאוריות.

פיניאס ופרב

התיאוריה לגבי הסיפור של פיניאס ופרב יכולה לשנות משמעותית את כל מה שחשבתם על הסדרה. אז נתחיל בכך שבסיפור האמיתי, ישנה ילדה רגילה לגמרי בשם קנדיס פלין, ולה היו שני אחים קטנים, פיניאס ופרב. פיניאס היה חנון, ובגלל זה עבר התעללות בבית הספר. יום אחד, אחד הבריונים נתן לו אגרוף והרג אותו. קנדיס לא יכלה להתמודד עם מות אחיה. ופיתחה לעצמה מחלה נפשית שבו היא מדמיינת דברים כך שהיא בטוחה שהם באמת קורים. היא דמיינה את פיניאס ופרב עושים הרפתקאות ובונים מבנים מטורפים בחצר האחורית של הבית שלהם.

 

אמם של פרב וקנדיס לא הצליחה לראות את כל מה שפיניאס ופרב עושים בגלל סיבה אחת פשוטה – הם לא היו שם. כשאמא שלהם לא ראתה את מה שפיניאס ופרב עושים זה רק שיגע את קנדיס יותר. אז איפה דוקטור דופנשמירץ בכל הסיפור הזה? הוא למעשה, הפסיכולוג של קנדיס, שאיתו היא נפגשת פעמיים בשבוע. כל הטיפולים האלה היו יקרים מאוד, אז עלה לאמה של קנדיס רעיון שקנדיס תכתוב יומן ואת הסיפור הם ישלחו לדיסני, שיעלה כסדרה. זה עבד. זו אחת מהתיאוריות על פיניאס ופרב.

© צילום מסך מיוטיוב

קסם של הורים

הסדרה לא ממש של דיסני, אבל היא משודרת בערוץ דיסני ויש לה תיאוריה מעניינת, אז הרשנו לעצמינו לכתוב גם עליה... לסיפור הזה יש כמה תיאוריות. אחת מהן הולכת ככה, זוג הפיות קוסמו ווונדה, הן בסך הכל מטאפורה לתרופות נגד דיכאון, הן שם כדי לעזור לו עם הבעיות שלו. מה שמסביר למה הן מופיעות בתזמון מושלם כשהוא צריך אותן, וזה שכשהוא משתמש לרעה בקסם שלהן, יש לו "תופעות לוואי" על כך שהוא הפר את חוקי הקסמים שהם בעצם הוראות השימוש בתרופות.

 

עוד תיאוריה הולכת ככה: יש ילד קטן שעובר התעללות מינית, אשר הסנדקים שלו מתו בתאונת דרכים, והם היו היחידים שבאמת הבינו אותו, הבייביסיטר שלו מרביצה לו ואין לו למי לספר עליה וכל מה שנשאר לו זה לדמיין את הדגים שלו שומרים עליו, ונותנים לו תקווה ושמחה. כל המשאלות נמצאות רק בדמיונו וזו הסיבה למה אין להם השלכות ארוכות טווח. מר קרוקר הוא מי שאונס את טימי וזאת הסיבה שהוא כל כך שונא את מה שנותן לטימי תקווה ושמחה.

© צילום מסך מיוטיוב

מלך האריות

יצא לכם לחשוב פעם למה אנשים וגם מבוגרים מאוד אוהבים את מלך האריות? אז הנה תיאוריה על עלילת הסיפור. העלילה של הסיפור היא בדיוק העלילה של המחזה המפורסם והמוערץ במיוחד "המלט" של המחזאי וויליאם שייקספיר. בדיוק כמו בהמלט, אביו של הנסיך נהרג על ידי הדוד שלו, והעובדה הזו נשמרה בסוד. יש לנסיך המלט שני חברים קרובים, רוזנקרנץ וגילדנשטרן שהם קצת דבילים (מזכיר את טימון ופומבה?) והרשימה עוד ארוכה. אולי זו הסיבה שאנחנו כל כך אוהבים את הסרט?

 

פיטר פן

הנה תיאוריה שהורסת לנו לגמרי את הסרט שגדלנו עליו. יש הטוענים כי "ארץ לעולם לא" היא בעצם העולם שמעבר, או בקיצור: גן עדן. הילדים האבודים שמגיעים אליו הם בעצם ילדים שמתו בטרם עת ולכן גם לעולם לא מתבגרים. הצל של פיטר פן הוא בעצם מלאך המוות ולכן גם מוצג בסרט כזה שמושך את וונדי והאחים שלה לארץ לעולם לא ובעצם עושה להם את המעבר רך יותר מעולם החיים לעולם המוות. אנחנו עפנו לבכות! 

 

אתם לא חייבים להאמין, אלו אך ורק תיאוריות שדיסני לא אמרו מעולם אם הן נכונות. זה מה שיפה בקונספירציות, שלעולם לא נדע את האמת.

תגובות