"הקודחים" היא בעצם פארודיה על תכניות ריאליטי. ביקורת . צילום: יחסי ציבור

"הקודחים" היא בעצם פארודיה על תכניות ריאליטי. ביקורת

צפינו בפרק הבכורה של תכנית הריאליטי-VIP החדשה של "הוט" שמאחדת משלחת של מפורסמים בחיפוש אחר נפט ברחבי הארץ ויצאנו עם מסקנה אחת ברורה - תכנית מעייפת שמנסה לשחזר הצלחה אחרת. אז מה בעצם יכול לגרום לה להשתנות? ביקורת

פרק הבכורה בריאליטי החדש, "הקודחים", נפתח עם ראש צוות מחפשי הנפט / אורן זריף שבעצם אמור להוביל את התכנית ולהיות ה"הילר" למציאת הנפט, זה שמוצא את המיקומים הפוטנציאלים וזה שעל פיו ישק דבר. אליו מצטרפים שותפיו לעונה הראשונה של גולסטאר / טום קשתי, רון שובל והמקום השני ב"האח הגדול VIP" / נירו לוי. אליהם חברו יוצאי ריאליטי אחר / חנוך דאום וגדעון לוי, משתתפי "מחוברים 2". במהלך הפרק, נאספו חברי "הקודחים" מבתיהם אל חוות המגורים החדשה שלהם, אספו כסף לחיפושי הנפט וגם התחילו בקדיחה ראשונה שבסופה מצאו נפט, או שזה בעצם ביוב?

הפרומו המבטיח
 

אם חשבנו שמדובר בעוד ריאליטי קאלט מנצח, אנחנו מצטערים לנפץ את האשליה, גם אנחנו תלינו תקוות ברעיון המוזר של הריאליטי הזה וציפינו למשהו קצת יותר אותנטי, כזה שבאמת ישחזר את ההצלחה של "גולסטאר" ו"מחוברים". רואים אומנם שיש ניסיון כזה, אך הוא דחוס ומוחצן מידי על גבול המבוים, המעייף והמתיש. מסוג התכניות שלא יהיה אכפת לך להציץ לשנייה או יותר באייפון, להרים עיניים שוב אל המסך ולגלות שלא הפסדת כלום.

אולי זה בגלל ריבוי הריאליטי, אולי זה סתם פרק שנערך לא טוב, אך הפתיחה של "הקודחים" לא מעודדת, לא גורמת לך חשק לעוד ובוודאי לא בטוח שנעקוב אחריה כפי שקרו בתכניות הריאליטי הקודמות של החברה. אורן זריף נמאס די מהר והוא אפילו יותר מוגזם מהרגיל, טום קשתי - שוב על תקן טום קשתי, רון שובל על תקן הקמצן התורן, נירו לוי שהתאמץ כל כך לנפץ את התדמית ב"האח הגדול" שוב פה על תקן "גיסנו", גדעון לוי על תקן זה ש"לא קשור אבל צרפנו בכל זאת" וחנוך דאום על תקן השנון ואולי היחיד שבאמת עושה טוב לתכנית.

חזר להיות גיסנו
חזר להיות גיסנו © יחסי ציבור
טום קשתי בפרשנות מיוחדת
 

מלבד הליהוק שנראה כנעשה בלנסות לשחזר קאלט, התכנית עצמה עשויה באופן לא אמין, כזה שלא עובר חלק בגרון ואפילו קצת משדר זלזול באינטילגציה של הצופים כיוון שזו מוגשת לנו כתכנית דוקו-ריאליטי, אך בפועל מתוסרטת כמעט עד סופה וכאמור, לא אותנטית בעליל. ובכל זאת, נציין שיש שלל רגעים מצחיקים בתכנית, כאלו שיעלו חיוך ויזכירו לנו למה אנחנו בעצם אוהבים טראש, את חנוך דאום ובעיקר את גולסטאר. אך אילו התכנית הייתה מוצגת כסדרה קומית מתוסרטת לכל דבר - היה לנו יותר קל לעכל אותה, היה לנו יותר קל לצפות והיה לנו יותר קל להנות ממנה בצורה אחרת ולעשות את ההבדל. 

יש פוטנציאל אם מגישים נכון
יש פוטנציאל אם מגישים נכון © צילום מסך

כמו שזה נראה עכשיו, "הקודחים" אולי לא מתיימרת להיות תכנית הריאליטי הגדולה והמדוברת הבאה, אבל היא כן טובה ואולי אף טובה מאוד כפארודיה על תכניות ריאליטי ועל הרעיונות ההזויים אליהן הן מגיעות היום. אנחנו לא באמת מצפים שהם ימצאו נפט או באמת יתנו צ'ק של 100 אלף שקל (הלו, אם באמת היה לכם כסף מיותר לא הייתם עושים ריאליטי) בדיוק כמו שהם לא מצפים שנאמין לאורן זריף ולדברים המוזרים שהוא עושה עם האצבעות (וכן, לדעתנו זה הולך להיות הטרנד הבא).

לא אתה לא.
לא אתה לא. © צילום מסך מיוטיוב

ל"הקודחים" יש פוטנציאל אילו היא רק תוגש לצופה נכון ותכוון אותו איך לאכול אותה ופשוט תאמר את האמת לצופה ששדרג את עצמו מימי הריאליטי הראשונים שלו. ובכל זאת, אנחנו היינו מוותרים על כמה קטעים בתכנית שעלולים לשעמם מידי (את מי מעניינת החווה למען השם? או אילוסטרציות של החזיונות של אורן זריף?) ולהתמקד יותר בקטעים שיכולים להפוך ללהיטים ויראלים בפיד שלנו, שכוללים בעיקר את חנוך דאום.

יותר חנוך דאום - פחות השאר
 

אז בתור פארודיה - חבורת הקודחים (שלא לומר החופרים) עושה עבודה טובה שיש בה פוטנציאל, ואילו כתכנית דוקו-ריאליטי היא גרועה, משוחקת, משעממת ובפעם האלף, עושה געגועים עזים לגולסטאר. אנחנו עדיין נצפה, בעיקר כי מסקרן אותנו, למה יש בתכנית טורבו-טיים מ"השמיניה"?

איפה איה וניני?
איפה איה וניני? © צילום מסך

 "הקודחים" - ימי ראשון עד רביעי ב-20:15 ב-Hot3 וב-V.O.D

תגובות