פתיחה מרשימה: "גולסטאר 3" מזכירה לנו למה התאהבנו. צילום: ערן כהן

פתיחה מרשימה: "גולסטאר 3" מזכירה לנו למה התאהבנו

העונה הראשונה הייתה הצלחה היסטרית, העונה השנייה פחות וב"הקודחים" כבר התעייפנו, אך העונה השלישית של "גולסטאר" מזכירה לנו עם מי יש לנו עסק, ומביאה לנו עוד משהו שרצינו לראות על המסך. ביקורת

העונה הראשונה של גולסטאר היא העונה שהכריזה על להיט קאלט חדש ומקומי, כזה שמביא למסך את השטויות ההזויות של הסלבס במתכונת ריאליטי ובעקבות ההצלחה ההיסטרית של העונה מיד הכריזו על עונה נוספת שאולי הצליחה אבל לא בדיוק שיחזרה את ההצלחה ואת ההיסטריה בעונה שקדמה לה. כעת, מתחילה עונה שלישית שמתכוונת לקחת אותנו רחוק יותר, במלוא מובן המילה.

בעונה השלישית שעלתה היום (א'), שחקני הכדורגל החדשים הם: גיא זו/ארץ, יון תומרקין, זוהר ליבה, דורון מירן וצחי אשכנזי ("האח הגדול 6") ונוספים, עם חיזוק של שני שחקני עבר גדולים: ג'ובאני רוסו ולירן שטראובר. כמו-כן בעונה הזו הטיסו את המתמודדים לארגנטינה - בירת הכדורגל.

ההרכב החדש © אור גפן

אם לשפוט לפי שריקת הפתיחה של העונה, נדמה שמצפה לנו משהו אחר, משהו שיחזיר את הקסם הראשוני של גולסטאר. על פניו הקאסט לא נשמע הדבר הכי וואו בעולם, אולם הדבר לא שם אבן ברגלי התכנית ואף זה מה שגורם לעונה הזו לצלוח בהרבה יותר.

דורון וצחי במפגן הומור וקריצות טיפשיות למסך כפי שהתרגלנו כבר ב"האח הגדול". מידי פעם זה נראה מאולץ מידי ודי מתוכנן, אך האווירה הכללית היא שאנחנו פשוט נתאהב בהם ונקבל אותם במנה גדולה, שטותית ואולי מוצלחת יותר מזו שקיבלנו מהם בעבר, וללא ספק הם על התקן של "טום קשתי" וה"ג'קי מנחם" של העונה.

יהיה קורע
 

כמו כן הצמד החדש והלא רשמי של התכנית הם ג'ובאני רוסו וגל אוחובסקי שהולכים קצת רחוק עם הכיוון של הגיי-סטרייט והתוצאה קורעת למדי, מהדברים שהקהל יתחבר אליהם ויצחק בו זמנית. אך ללא ספק התוספת הבולטת והמצויינת של העונה הוא הסטנדאפיסט שאולי בדישי שפשוט שולף הערות קומיות שלא מותירות אותנו אדישים ועם חשק שיתנו לו עוד זמן מסך.

תוספת מצויינת
 

בכלל ניחן שהעונה הזו מצליחה להחזיר עטרה ליושנה, להחזיר את מה שהבאנו ב"גולסטאר 1" ושלא חזר לאחר מכן בעונה שאחריה ובסוג של ספין-אף הדי כושל והלא אמין - "הקודחים" שניסה לשחזר במאמץ רב. בעונה הזו בהחלט הולכים רחוק יותר בין אם זה בלוקיישן, במשימות, בצחוקים ובהתפרעויות היתרות שנותנים לקאסט. בהצצה שקיבלנו בסוף הפרק נחשפה בפנינו עונת קרבות בין כולם, יון תומרקין מתעצבן, זוהר ליבה מקלל, דורון מירן בוכה ורוצה לפרוש ואפילו פציעה של שאולי שמספקות את הסקרנות הזו שרצינו, והלראות את ה"קצת מעבר" מהאנשים שנחשבים מפורסמים במדינה (מי יותר ומי פחות).

© ערן כהן

בפרק הפותח, הייתה משימת האבקות שבין כל ההומור שהיה בה, היה גם חלק שהיה קשה לצפייה והוא כשיון תומרקין נאלץ להכנס לזירה ולהאבק, נאלצנו לצפות בכוכב ילדים אהוב, נאבק, נחנק, משמיע קולות סכנה וזה עשה לנו קצת רע וקצת דאגה - היה בזה משהו כואב לצפייה, כזה שעושה חשק לעצום או עיניים או להריץ את הקטע. בדיוק כמו שקרה לגיא זו ארץ כשראה את הנעשה ויצא בקול גדול לצעוק על ההפקה.

משהו בפשטות הלא מתאמצת והחופשיות שניתנה העונה מצליחה להראות כמה גולסטאר היא לא עוד ריאליטי טראש מעפן אלא קאלט במיטבו, מהסוג שכיף לדבר עליו בבית ספר ביום שלמחרת או לשתף קטעים ממנו ברשתות החברתיות, עד כה העונה לא לוקה בפרט פוגם וכזה שמעייף (ועוד אחרי שנה עמוסה בתכניות ריאליטי ווי.אי.פיי) והדבר היחיד שיצא קצת מקולקל בה הוא הפתיח שנראה דל תקציב ואף טיפשי מידי, אך נשכח מיד בסופו.

© ערן כהן

יש חשש שאולי זה ילך לכיוון לא טוב בהמשך, אך אנחנו דווקא מחזיקים אצבעות לאחר פתיחה די מרשימה של העונה. מדובר בעונה טובה, מעולה ועושה בהחלט חשק של עוד וציפייה לפרק הבא - בדיוק כמו בעבר, בדיוק איך שהתאהבנו. ובכל זאת אנחנו מחכים גם לעונת בנות. תחשבו על זה?

 

"גולסטאר", ימים ראשון-רביעי, 20:15, ב-HOT3 וחינם ב-HOT VOD

 

תגובות