עומר חזן בריאיון בכורה: "בחרתי להיות שחקן, השאר זה בונוס". צילום: עופר דורי

עומר חזן בריאיון בכורה: "בחרתי להיות שחקן, השאר זה בונוס"

הוא אולי רק בתחילת התיכון, אך זה לא מפריע לעומר חזן להיות אחד מהשמות העולים בתחום המשחק, אחרי סרט קולנוע עם ליאור אשכנזי הוא הולך לככב בסרט של ערוץ הילדים ובסדרת מתח איכותית של "יס". ריאיון הכרות עם הכוכב החדש בסביבה!

את עומר חזן אתם (עדיין) לא מכירים, אך מדובר באחד מהשמות העולים בעולם המשחק וכוכב נוער שעוד נתחיל לשמוע עליו הרבה השנה. מאחוריו כבר תפקידים ב"עספור" ובסרט הקולנוע "הקפות" לצד ליאור אשכנזי ונמצא עם שני תפקידים גדולים לפניו בעולם הנוער: "לאן נעלם נימני?" ו"כפרות". רגע לפני שהוא הופך לשם הכי חם בשטח, תפסנו אותו לריאיון בכורה בנקודות שיגרום לכם לדעת עליו הכל כבר עכשיו!

עוד במדור הבידור של פרוגי:

התחלה

איך מתחילים ואיך מבינים שאתה רוצה לעסוק במשחק?

"התחלתי עם כל עניין המשחק לפני שמונה שנים, בבית הספר למשחק "יצירתי" באשדוד, בכיתה ד'" מספר עומר "שם אני לומד כל מה שאני יודע היום, כל הכלים, שיטות, לעבוד ולנתח טקסט, להתמודד עם קשיים כמו פחד במה, ביישנות ואודישנים" מפרט ומוסיף "היום אני מרגיש שאני חייב לעלות ראשון לבמה - הבית ספר והמשחק בנו אותי והוציאו אותי מדיכאונות שהייתי או חוסר הצלחות ולא להיות בפוקוס, זה החזיר אותי לתלם", מספר חזן.

עם החברים בבית הספר למשחק
עם החברים בבית הספר למשחק © רון הלימי

"בנוסף לזה המקום מכיר לך אנשים חשובים בסדנאות משחק עם אמנים כמו דביר בנדק, דאנה איבגי, נעמי לבוב או למשל הייתה לנו סדנה עם השחקנית מיכל גבריאלוב שאחריה היא זכרה אותי והמליצה עלי וזה מה שעזר לי, בין היתר להשיג את הפרוייקט החדש שלי - 'לאן נעלם נימני'".

"היום אני מרגיש שאני חייב לעלות ראשון על הבמה" © עופר דורי

הפעם הראשונה

מתי הייתה הפעם הראשונה שלך על המסך?

"בסצנת הפתיחה של 'עספור 2' בתור מוטי הצעיר (שלום מיכאלשווילי)" מספר ומפרט "זה היה בשנה הראשונה שבה למדתי משחק, זה ישר בא לי ב"בום" על האודישן הראשון" ומוסיף "אומנם זה היה תפקיד קטן, אבל בשבילי זה היה משהו גדול. אני מאמין שגם המשהו הקטן הזה הוביל אותי למשהו גדול. זה סוג של שפשף, לימד אותי על העתיד" מכריז.

 

ומה קרה אחרי?

"הייתה קריסה קטנה" מתוודה חזן "אחרי שאתה עושה דבר כזה, שזו הסדרה הכי מצליחה בישראל וגם זה משהו הראשון שלך ואחרי זה יש לך שקט של כמה שנים, זה מעצבן אותך וגורם לך לתהות - איפה טעיתי? מה עשיתי לא נכון?" אומר בכנות "זו הייתה סוג של נפילה אבל מאז הבנתי והפנמתי, השגתי גם דברים גדולים יותר אחרי זה, התבגרתי. אך ללא ספק זה היה משמעותי עבורי לטוב ולרע".

קולנוע בגיל צעיר

המושג 'קולנוע' הוא גדול, איך מתמודדים איתו בגיל צעיר?

"זה ביגר אותי. הצילומים והעשייה - גם מזה התפתחתי והכרתי אנשים טובים וחשובים". על העבודה עם צוות השחקנים מספר "זה כבוד גדול להופיע עם ליאור אשכנזי, אסי לוי ואורי גבריאל - הסתכלת עליהם בתור דוגמא לעתיד, כשהייתי קטן ככה רציתי להיות ופתאום יש את הזכות לעבוד איתם וזה מטורף" ומוסיף "מעבר לשחקנים, הם גם אנשים מדהימים גם מעבר למסך ומבינים את זה בעבודה איתם. התרבות שלנו ללא ספק צריכה להודות להם שיש לה אותם".

 

תגובות וביקורות

איך הגיבו על הסרט?

"התגובות מהסביבה היו די מפרגנות ומדהימות" משתף אותנו עומר "הסרט 'הקפות' הוא עם סיפור ענק, קיבלתי עליו מלא מחמאות" על הביקורות הוא מספר "קראתי ביקורות, גם טובות וגם רעות. כל סרט חייב שתהיה לו גם ביקורת רעה" מספר ומצהיר "אני לא חושב שיש פגם או משהו רע בסרט, אני יותר מקשיב לאנשים ופחות למבקרים".

שלטי חוצות

"שלטי החוצות של הסרט זה היה די מוזר, אני נוסע באיילון ופתאום קולט את עצמי, זה לא נקלט ולא נתפס".

ואיך התמודדת עם זה?
"הייתי במלא הקרנות טרום בכורה אבל עדיין לא עיכלתי עד שהסרט יצא רשמית ואנשים אמרו לי 'בואנ'ה ראיתי אותך בקולנוע" והיו גם פוסטרים בכל מקום ל'הקפות' - ובדיוק כמו שם הסרט, זה באמת הקיף אותי" צוחק.

© באדיבות סרטי יוניטד קינג

חברים מגיבים

ואיך החברים בגילך, הסביבה הקרובה מגיבים לפרסום שמתחיל?

"יש כאלו מפרגנים לגמרי, יש את האלו שצוחקים איתך על זה ומפרגנים ולצד זה יש את האלו שלא, כמו בכל דבר יהיו את האלו שיגידו: 'מה אתה מנסה להיות שחקן? אתה מאשדוד, איתנו בשכונה, אז מה פתאום?' - כאילו לא יודעים לעכל את זה אבל זה בכלל מעודד אותי להמשיך יותר ולהיות ממוקד". עומר גם שואף שהתרבות תיתן במה למקומות נוספים "אני חושב שצריך להביא יותר אמנים מהדרום, ממקומות יותר קשים או שפחות מקבלים חשיפה, פריפריה".

הגיבו על הפוסטרים כשראו אותך?

"גם פה יש את האלו שתומכים ומפרגנים לך עד הסוף, אבל יש את האלו שרק מחפשים את הרע ונגיד אומרים: 'למה אתה מאחור?'. כמובן, שזה לא מוריד אותך כי אתה לא חושב על הרע, אתה לא עושה את זה בשביל הפוסטר - אלא בשביל המשחק" מכריז.

"כפרות" ו"לאן נעלם נימני?"

אתה הולך לככב בתפקידים ראשיים בשני פרויקטים חדשים! ספר עליהם.

"'כפרות', ("הרוצחים") מוגדר כרגע כפיילוט לסדרה ב/yes Oh" מספר ומפרט עד כמה שמותר "זו סדרה קצת לקהל בוגר אבל מסופר על נער שאני משחק שמסתבך קצת עם הפשע עם כל התהליכים שהוא עובר. הסדרה כנראה תצטלם לקראת החופש הגדול יחד עם הילה הרוש. זה מצחיק כי גם בסרט על רבין היא משחקת איתי. אז היו שבועיים של בבוקר פה ובערב שם".

© צילום מסך מאינסטגרם

ו"לאן נעלם נימני"?

"זה סרט שמופק בערוץ הילדים לכבוד יום הרצח ה-20 של יצחק רבין וישודר ביום ראשון הקרוב, ב-25 באוקטובר בשעה 15:00 בערוץ הילדים. סרט מלא ערכים שכולם יהנו ממנו" מספר ומפרט על על תוכן הסרט "זה סרט דרמה שמסופר על תלמידים שעוברים נקודות כמו 'מישהו עם דעה אחרת משלנו' או האשמות שנמשלות לסיפור של רבין וגם יש בסרט עצמו נקודות צילום במוזיאון רבין אליו אנחנו מגיעים במסגרת הבית ספר. יש ערך עיקרי בסרט שהוא גם לחיים - להקשיב לאחר גם אם זה לא הכי אנחנו" אומר ומספר על ההכנות לסרט "הודיעו לי די מהר שהתקבלתי וזה היה משגע, עבדנו מקצועי ובזריזות אבל הרגשנו סיפוק וזה יהיה סרט מעולה".

"לאן נעלם נימני?"
 
© צילום מסך מאינסטגרם

ציפיות מהפרויקטים

"יש ציפיות אבל לוקח בפרופורציות" אומר ומסביר "כלומר, אם זה לא יקרה עכשיו אז זה יקרה עוד מעט. אני מניח שכן ייפתחו דלתות, אני בינתיים לומד יותר טוב ומרוויח עוד ניסיון כמו שמ'הקפות' לקחתי טיפה מהדמות והכנסתי אותה לדמות דומה. גם הייתי שחקן כדורגל בעבר אז לקחתי מזה את ההתנהגות של שחקן כדורגל והתסרוקת". 

פרטיות שנעלמת

"לא מפחד מאיבוד פרטיות כי זה חלק מזה" מצהיר "בחרתי להיות שחקן וזה בונוס, זה לא היעד שלי ולא עושה את זה בשביל פרסום - אני פשוט אוהב את תחום המשחק וכשאני על במה זה עושה לי אושר ואני מרגיש שאני רוצה לעשות את זה כל החיים" אומר בהחלטיות.

"בחרתי להיות שחקן והשאר זה בונוס" © באדיבות ערוץ הילדים

אודישנים 

"זה קשה, מקבלים הרבה "לא", הרוב זה עובד לפי גיל או טייפקסאט" מספר ומסביר "אנשים חושבים שהכל נוצץ מבחוץ אבל יש הרבה אכזבה במקצוע - מי שלא יודע להתמודד שלא יכנס לזה" עומר גם מעיד על עצמו "הייתי נפגע מזה אישית בהתחלה, ניתחתי ועבדתי על טקסט שבוע ואז מקבלים 'לא' וזה מוריד אותך. אבל כשיש סביבה תומכת ושאתה יודע שאתה באמת רוצה לעשות את זה אז אתה עובר את זה ויודע להתמודד עם הזמן".

מוכן לזה יותר עכשיו?

"עכשיו אם אקבל 'לא' זה יהיה בהרבה יותר קל כי עשיתי דברים, וברגעים כאלו אני נזכר שבגיל כזה עשיתי סרט! שזה מטורף" ומוסיף "אני תמיד רוצה לראות את הצד הטוב לצד כל זה ואם מקבלים 'לא' זה אולי לא אמור להיות שלך וזה לא הזמן או הרגע  - ה"לא" זה רק עוד חלק מהדרך לקבל את ה-'כן'".

"מי שלא יודע להתמודד שלא יכנס לזה" © עופר דורי

קריירה אחרת

אם לא משחק אז במה היית רוצה לעסוק?
"לגלוש זה אהבה והלב שלי חצי משחק חצי גלישה".
- אז מה עם פרויקט כמו 'שוברי גלים'?
"אם נופלת הזדמנות כזו אז זה יכול להיות אדיר!"

פרסום דרך האינסטגרם

אתה בעד בני נוער שמתפרסמים היום דרך האינסטגרם והרשתות מבלי להיות שחקנים או להתחיל מלמטה?

"יש את האנשים שמתפרסמים דרך שם וזה גם כשרון באופן מסויים" מספר לנו עומר על הפרסום המהיר היום של ילדים "כנראה משהו שם מעניין והם עושים משהו נכון, אמנם זה קיצור דרך ענק שלא תמיד פייר לעומת אלו שבאמת משקיעים ולומדים" משתף ומשווה "זה כמו ריאליטי, זה כבר ניהיה חלק מהתרבות אז זה לא מפריע לי באופן ישיר, אני משקיע בשלי".

הטעם האישי שלי על המסך 

במה אתה צופה בטלוויזיה ובקולנוע?

"אופוריה ממש אהבתי והיא חשובה מאוד / גם המשחק שם, העלילה וגם מישהו שהוא חבר טוב ונורא אוהב אותו / דולב מסיקה משחק שם" ומציין "יש ב'אופוריה' משהו שמזכיר את 'כפרות' ברעיון הכללי אבל שונה לגמרי בתוכן. גם 'איש חשוב מאוד' הייתה מעולה / כל שחקן צריך לראות ולשאוב ממנה!" על הטעם בקולנוע מספר חזן "הסרט שממש אהבתי הוא 'יונה' של נעמי לבוב ("הכל הולך"). היא שחקנית מוכשרת מאוד והעבירה לי גם סדנת אומן לא מזמן במסגרת בית הספר למשחק שלמדתי ממנה המון".

חברה 

"אני תמיד הולך על אתגרים, על משהו שקשה להשיג. כרגע אני לבד אבל מרגיש פנוי לזה, אם יקרה אז יקרה".

"תמיד הולך על אתגרים" © עופר דורי

יעדים

איך מחליטים בגיל כזה על כיוון חד משמעי ועל דברים שרוצים לעשות? כי נוער הוא די מפוזר ורוצה מהכל.

"יש לי מחברת שקיימת אצלי כבר שמונה שנים וכתוב בה כל מחשבה, רעיון, הישג או מטרה - וכמעט את הכל הגשמתי או ניסיתי להגשים עד כה ואני כמובן ממשיך לכתוב בה עוד יעדים ושאיפות".

- פרס אוסקר או פרס אופיר?

"כמובן שהחלום זה אוסקר, אבל יש משהו ייחודי בפרסי אופיר שזה הבית, וזה תמיד היה בחלומות ואחד מההישגים שכתבתי במחברת. אני גם חושב מציאותי וריאלי, אם אני אגשים את זה אז זה לגמרי חלום".

"יש לי מחברת של יעדים" © עופר דורי



תגובות