המתבגרים: "עונה על כל השאלות החשובות". צילום מסך מיוטיוב

המתבגרים: "עונה על כל השאלות החשובות"

"המתבגרים" עוסקת בנושאים שכולם מתחמקים מהם, הראשונה מסוגה בערוץ הילדים ובישראל בפרט. אז מה חשבנו על הקונספט עצמו והאם לדעתנו מגיע לו מקום בטלוויזיה ובמיוחד בערוץ הילדים? ביקורת

כנראה שאחרי המשבר, ערוץ הילדים עובר תקופה טובה, והדבר בא לידי ביטוי בתכנים החדשים המופקים עבור הערוץ בזה אחר זה, החל בקומדיות "מריו" ו"אלישע" ששידרו את פרקיהן הראשונים השבוע, ועד הסדרה הדוקומנטרית החדשה "המתבגרים". בעזרת 12 נערים המתראיינים בזוגות (יוצאי "הבנים והבנות 1+2), הסדרה מקיפה שלל נושאים המעסיקים אותנו בגיל ההתבגרות: לחץ חברתי, מין, דימוי גוף ועוד.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הפרק הראשון עוסק בנושא אהבה וזוגיות, בו אנו לומדים להכיר את משתתפי התוכנית. בני הנוער נשאלו על כל השלבים המרכיבים מערכת יחסים, מהתמודדות עם התאהבות חדשה ועד משברים בזוגיות ופרידה. פרק נוסף עסק במין ופורנוגרפיה, נושאים שנויים במחלוקת שלא זוכים להתייחסות הראויה.

 
 
בין היתר, דנו המשתתפים בהשפעת הפורנו על האופן בו נערים תופסים מיניות ומגדר. הבמאי נתן לבני הנוער להתבטא בחופשיות ולהשתמש במושגים מעט בוטים כשהנושא עלה לדיון, גישה הגורמת לתחושה של מתן יחס בוגר כלפי הצופים.

ניתן להבחין כי המשתתפים בסדרה נבחרו בקפידה. אנו מזהים כי כל צמד המתראיין יחד הכיר עוד לפני הצילומים, רובם חברים קרובים. הקרבה בין כולם תורמת המון, בין אם זו העובדה שהם לא מפחדים לצחוק אחד על השני וכך הופכת האווירה למבדרת ומהנה, או הכימיה והאהבה בין החברים הגורמות לסדרה להיות קלילה וממכרת כבר מהרגע הראשון. למרות כל אלו, הם לא מרגישים מחויבים להביע את אותן הדעות, ומוצגות נקודות מבט שונות ומגוונות בכל נושא, כך שהצופה לא יוכל אלא להזדהות.

זוכרים אותם?יש גם כמה מהעונה האחרונה וכמה שנזכה להכיר בהמשך
 

אנחנו יודעים מה אתם חושבים – אילו תובנות יוכלו להפיק בני גילנו ומה כבר נוכל ללמוד מהם? תופתעו, אך מסתבר שהמרואיינים יודעים דבר או שניים, ומספקים עצות ומסקנות בוגרות ויעילות להפליא. הם יודעים כיצד להתבטא באופן שיעביר את המסר, מדברים בכנות ופתיחות ועוברים מסך. מלבד חלוקת עצות וטיפים להישרדות התקופה המבלבלת, הנערים משתפים עשרות חוויות וסיפורים אישיים, העוזרים לנו להבין שאנחנו לא לבד ושמצבים פחות נעימים נשכחים בסופו של דבר.

© צילום מסך מיוטיוב

כולנו שמענו על "השיחה" ועושים כל מאמץ אפשרי כדי להתחמק ממנה. אנחנו מדברים כמובן על הרגע בו ההורים מחליטים להושיב אותנו ולספר לנו, בהרחבה יתרה, איך ילדים מגיעים לעולם. מכיוון שמעולם לא ניהלו את השיחה עם הוריהם, בני נוער רבים משיגים את המידע הנחוץ מהאינטרנט ונחשפים לתכנים בוטים ומטעים, המובילים להבניית מציאות מעוותת. למזלנו, "המתבגרים" הגיעה בדיוק בזמן.

 

הסדרה עונה על כל השאלות הכי חשובות, ולא עושה זאת באמצעות פסיכולוגים או מביני עניין למיניהם שיגרמו לנו לנוע באי נוחות מול המסך או להרגיש כאילו אנו מקבלים עוד הטפה ממבוגר. אנו לומדים דברים חדשים מבני גילנו, ולא נאלצים להתמודד עם המבוכה שבפנייה להורים או לגורמים בבית הספר. במקביל לרצינות של הסדרה יש בה קצת הומור ומבוכה קטנה שדווקא מוסיפה לתכנית ולחינניות שלה ושוברת את הקרח כשצריך.

 

תגובות