"פחות מציאותית, יותר מצחיקה". מה חשבנו על המדרשה?. צילום מסך מיוטיוב

"פחות מציאותית, יותר מצחיקה". מה חשבנו על המדרשה?

כששתי סדרות סוכנים משודרות על המסך במקביל, תמיד ירצו להשוות בין השניים ולבחור את הטובה ביותר. אך האם הן בכלל דומות, האם יש מקום להשוות והכי חשוב - כדאי לצפות בכלל? ביקורת

שתי תכניות על המוסד משודרות בימים אלו על המסך, האחת "כפולים" שזכתה לביקורות משבחות והשניה היא "המדרשה" שהחלה אתמול ומספרת על קורס להכשרת סוכני מוסד כשבראשה עומד יהודה לוי.

עוד במדור הבידור של פרוגי

הרבה זמן חיכינו לתקופה שיהיה בה על המסך שלל דרמות בפריים טיים, מעין מנוחה מהריאליטי או לצד הריאליטי, כזו עם עלילה שכיף לדבר עליה בבית ספר או סתם ככה עם חברים ופשוט להנות. ואז הגיעה "המדרשה" שעל פי ההגדרה שלה יכולה להכנס בדיוק למשבצת הזאת. אבל האם זה עובד?

האמת שציפינו למשהו רציני ועמוק, עלילת אקשן מתוחה ובלי הפרעות מהצד, סדרת סוכנים שהולכת צעד אחד קדימה על המסך הישראלי. בפועל קיבלנו משהו קצת פחות מהמתוכנן. "המדרשה" מביאה דווקא הרבה יותר הומור וצחוק מאשר אקשן רציני כמצופה ממנה ומהפרומואים המבטיחים שלה שהציגו סדרת מתח דרמתית וקשה.

 

אין זה אומר שהתוצר שקבלנו לא מתאים לנו, הוא משעשע, גורם לנו לחייך וגם לקחת את העניין קצת יותר בקלות ואולי גם להתחבר לזה יותר ולא להרגיש שיש לנו אחיות תאומות שמשודרות על המסך במקביל. מה שהוסיף לאווירת ה"באנו להצחיק פחות למתוח" הם הפסקול ה"ג'ימס בונדי" בגרסה הקלילה שלו, הלבוש הדומה מידי לסוכנים מחו"ל ולא מהארץ וכן הדמויות הסטיגמתיות וטקסטים שנונים. בנוסף לכל זה, "המדרשה" כן יוצרת משהו חדש ומרענן על המסך שלא ראינו פה ומתדהרת גם בקאסט איכותי מהשורה הראשונה כמו חנה לסלאו, איתי טיראן, יהורם גאון וכמובן / יהודה לוי, שילוב שלא רואים על המסך בדרך כלל וסביר יותר שתמצאו בתיאטרון.

קאסט איכותי
קאסט איכותי © טל גבעוני

סדרת הסוכנים הזו לא מתמיירת להיות העלילה הכי אמינה שיש, יהיה קל יותר להתחבר ולהאמין ל"כפולים" שכן תרחיש כזה כן יכול לקרות במציאות ואילו "המדרשה" קצת יותר מפנטזת, כן יכולה לקרות אבל אולי ל-F.B.I ולא למוסד הישראלי. אל תצפו למשהו נוקב, מהחיים ואמיתי כאן, אלא נטו לצפייה כייפית, משעשעת וכזו שקצת גורמת לנו להרגיש בקומדיה על סוכני מוסד כמו בסרט "שעת שיא" או אפילו "ספיי קידס".

יותר FBI, פחות המוסד
יותר FBI, פחות המוסד © צילום מסך מיוטיוב

"המדרשה" עשויה מהחומר של הסדרות שהקהל שלה מחולק לשניים - אלו שיאהבו ואלו שישנאו ממש. אנחנו משתייכים לאלו שאהבו במיוחד שהחלטנו לקחת אותה יותר על הפן הקומי שלה ולתייג אותה כסדרה קלילה ופחות על הצד הדרמתי והמותח למרות שיש עדיין את התקווה שיצליחו לשלב בין השניים בפרקים הבאים ועדיין להמשיך להיות מיוחדת ומרעננת.

 המדרשה - ימי שלישי, 22:30, ערוץ 2 - "רשת"

 

תגובות