להתאהב. עכשיו. תודה: שירה האס בריאיון מיוחד מחו"ל!. איתן ברנט

להתאהב. עכשיו. תודה: שירה האס בריאיון מיוחד מחו"ל!

בימים אלו היא מככבת במריו של ערוץ הילדים ביס, ב"שטיסל" ובקרוב גם בעוד שתי סדרות שעתידות לעלות בהוט. רגע לפני שהיא הופכת להיות הכוכבת הכי גדולה, תפסנו את שירה האס לריאיון מיוחד היישר מצילומי סרט בינלאומי בחו"ל!

היא רק בת 20 וכבר הופכת לשם הכי חם בעולם הבידור, החל מסרטים מקומיים, שלל סדרות שמצטלמות זו אחר זו שמזכים אותה במגוון מעריצים מכל הגילאים, ועכשיו היא הפנים להוליווד ונמצאת בצילומי סרט חדש ובינלאומי ממש בימים אלו. מה הופך את שירה האס לכל כך מיוחדת? 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

במהלך הריאיון קיבלנו את התשובה וגילינו שאין ספק שמדובר בבחורה עם רגליים על הקרקע שפשוט מכוונת מטרה ולא נותנת לעצמה לאבד כיוון, תוסיפו לזה כשרון משחק משובח וקיבלתם את ה"גל גדות" הבאה שלנו ובגרסה אף מצליחה יותר.

בזמן שעולם הבידור מתפוצץ מכמויות הפרצופים החדשים שמבצבצים בו בכל שנה, מצליחה שירה האס לבלוט בנוף המקומי ולהפגין נוכחות מרשימה על מסך הקולנוע והטלוויזיה, אותנו עניין לדעת מתי הניצוץ בה לתחום החל.

"תמיד נורא אהבתי תיאטרון וקולנוע ואהבתי ללכת לראות" מספרת לנו שירה "הייתי הולכת עם המשפחה שלי הרבה. אהבתי לצפות ולהנות אבל לא לקחתי את זה, כילדה קטנה, ממש בתור משהו שאני אעשה בחיים".

אבל עכשיו את עושה את זה, מה קרה בדרך?

"זה השתנה כשהגעתי לתיכון 'תלמה ילין' למגמת תיאטרון, שם ממש התאהבתי במשחק והבנתי שזה מה שאני רוצה לעשות יותר מהכל. ממש גיליתי את זה שם, אפשר להגיד. עם הזמן שעבר ועם הפרויקטים שעשיתי זה כמובן הלך והתעצם".

© איתן ברנט

לכל שחקן יש את הפעם הראשונה ואת ההתנסות, אצל שירה זה היה בתיאטרון, אך לא עבר הרבה זמן והיא הפציעה גם על המסך הגדול.

"הפרויקט הראשון שלי מול מצלמה הראשון היה הסרט "פרינסס" של טלי שלום עזר. צילמתי אותו כשהייתי בת 17, לפני שלוש שנים. לפני זה עשיתי קצת תיאטרון אבל זה היה הדבר הראשון מול מצלמה".

ואיך היה?

"זו הייתה חוויה מדהימה! זכיתי לעבוד עם שחקנים מנוסים שלמדתי מהם המון כמו קרן מור ואורי פפר, תקופה מאוד משמעותית עבורי, תפקיד מאתגר והייתי מוקפת באנשים מקצועיים ומדהימים. זו באמת חוויה שנתנה לי המון למידה, ניסיון, עזרה לפרויקטים עתידיים ובעיקר 'דרייב', כלומר מוטיבציה להמשיך עם המשחק".

 

חוץ ממשחק מה את עוד אוהבת לעשות?

"הרבה דברים!" מכריזה האס ומפרטת "אני מאוד אוהבת לכתוב. זה כיף ומרגיע אותי, אני אוהבת להפגש עם חברים ולראות סרטים טובים. ואני גם מאוד אוהבת לשחק טניס ופינג פונג. שיחקתי בעבר חמש שנים והשתתפתי בתחרויות ואז הפסקתי".

זנחת את זה לגמרי?
"האמת שעכשיו אני חוזרת לזה, בתור תחביב כמובן. אני נהנית מזה בטירוף". 

וגם מטקות!
וגם מטקות! © אינסטגרם

איך ההורים מגיבים לכל הכיוון שהלכת אליו מקצועית?

"יש לי משפחה באמת מדהימה! ההורים שלי תומכים בי מאוד. בעיקר, אני חושבת, הם רוצים שאני תמיד אעשה מה שעושה לי טוב. זה הדבר החשוב להם ביותר וזה מאוד מחזק אותי. הייתי הולכת הרבה עם אמא שלי, ועדיין, להרבה הצגות, דבר שמאוד הגדיל לי את האהבה למשחק ואת הרצון ללמוד ולהתפתח בזה".

היה תפקיד שממש רצית ובסוף הוא לא היה שלך? 

"אין לי משהו ספציפי שאני חושבת עליו. אבל זה תמיד ככה במשחק אתה עושה אודישנים, אתה משקיע מאוד, מקווה לטוב ביותר ובכל זאת, אתה מקבל המון 'לא'. בדרך כלל הרבה יותר 'לא' מאשר 'כן'. וזה בסדר גמור, זה חלק מהעניין ואני מאוד מרוצה מחלקי ומאמינה שהכל קורה לטובה. אני באמת חושבת שיש גיוון מאוד גדול של שחקנים ושחקניות מעולים ומעולות בארץ וכמה תפקידים ממש עכשיו בטלוויזיה שהם פשוט אדירים ומשוחקים נהדר".

בימים אלו שירה מככבת בערוץ הילדים ביס בסיטקום המצליח "מריו" בתפקיד האחות הקטנה - טלי גדות, קהל שונה ממה שהיא הייתה רגילה אליו עד עכשיו בסרטים ובסדרות של "המבוגרים" יותר.

"זה כיף גדול באמת!" משתפת אותנו שירה "אני מאוד מאוד שמחה שאני חלק מהסדרה הזו והקהל של הילדים פשוט מדהים!".

איזה תגובות קיבלת על זה?

"יש אהבה עצומה לסדרה שזה כיף. הצופים מאוד אוהבים ואומרים ציטוטים ביום-יום, מתוך הסדרה ("למות. עכשיו. תודה") אני באמת חושבת שהסדרה כתובה מעולה ויצא לי זכות להיות עם שחקנים מהשורה הראשונה".

ב"מריו"
 

וציפית שזה יצליח?

"כן הייתה לי ציפייה ותקווה שהיא תצליח – אבל זה אפילו מעבר לציפיות. זה כיף אדיר, באמת. אני בתקופה הזו שוהה בחו"ל ואני חוזרת בקרוב, אז לא יצא לי אפילו לחוות את זה לגמרי, אבל כן הייתי בארץ קצת בתקופה הזו ואני רואה תגובות במדיה וזה מחמם את הלב לחלוטין. כיף".

השנה ערוץ הילדים הלך על פן אחר ולא היסס ללהק גם קאסט של כוכבים מוצלחים אומנם אך כאלו שיותר נוגעים לקהל הגדול יותר, אולי אפילו להורים. ובכל זאת זה גם מה שייחד את הסדרה.

"זה באמת אחד הדברים שיותר שמחתי עליהם ב'מריו'. כי התסריט כתוב מעולה והיה צוות של אנשים אדיר מאחורי זה, אבל הקאסט שהיה איתי פשוט מבריק אחד/אחד. הייתה לי הזכות לעבוד עם הקומיקאים והשחקנים הכי מצחיקים בארץ – רועי בר נתן, מיה דגן, דב נבון ודניאל מורשת – שאנחנו חברים טובים כבר הרבה לפני הסדרה".

ועכשיו אתם אחים.

"המון זמן אמרנו שאנחנו מתים לעבוד יחד והנה עכשיו אנחנו באמת משחקים אחים. היה פשוט קורע מצחוק על הסט, לא הפסקנו לצחוק. זה כבר הגיע לשלב שהיו לנו דמעות של צחוק בעיניים, כמעט ולא יכולנו לצלם!"

אחים!
אחים! © איתן ברנט

"גם היו המון אילתורים, אימפרוביזציות בסצנות שממש נכנסו לסדרה. נגיד הסיסמה של הדמות שלי, טלי, ושל מריו – זה משהו שרועי ואני עשינו סתם בצחוק פעם אחת ואז המשכנו עם זה הלאה והלאה לכל שאר הסצנות וזה הפך להיות קטע. הם פשוט תותחים ובאמת הפכנו למין משפחה קטנה".

איך זה לעשות תפקיד קומי?

"עשיתי תפקידים קומיים בתיאטרון והאמת שבטלוויזיה וקולנוע באמת לא יצא לי לעשות, עד מריו. עד עכשיו במדיה הזו עשיתי יותר תפקידים דרמטיים, וזה משהו שמאוד התגעגעתי אליו. אני אוהבת דרמה, אבל יש משהו גם בקומדיה, בקלילות, בצחוקים, באלתורים, במשהו שהוא יותר פתוח ומשוגע - שמאוד התגעגעתי אליו! יש בזה משהו משחרר, כיפי ומהנה".

"הפכנו למשפחה קטנה". צוות מריו © איתן ברנט ויוליה טייץ

חוץ מעולם הילדים, כאמור, שירה משתתפת בדרמה "שטיסל" ב-יס שעוסקת בעולם החרדי, גם הפרויקט הזה הוא לגיל קצת שונה מהקהל של מריו, שאומנם פחות יבקשו סלפי ויותר יקשיבו לטקסט ולאופן המשחק.

עם איזה קהל את מרגישה יותר בנוח?

"לכל אחד יש את היתרונות שלו, וזה קשה לבחור. בשטיסל יצא לי להכיר עולם שפחות הכרתי קודם, ויצא לי לגלם דמות שאני מאוד מאוד אוהבת. וכך גם בפרויקטים אחרים" משתפת ומפרטת "יצא לי, בפרויקטים שעשיתי, לגלם דמויות מאוד שונות אחת מהשנייה וז'אנרים שונים וזה כל הכיף בלשחק, לעשות דברים שונים שמאתגרים אותך ושלא עשית קודם".

 

"הקסם הוא כל מיני דמויות שהן שונות ממך לחלוטין ושונות אחת מהשנייה ומכריחות אותך כל פעם להראות צד שונה שלך. אז אני באמת מרגישה בנוח בשני המקומות ובלתי אפשרי עבורי לבחור. זה אומנם עולמות די שונים, אך ממש לא סותרים" מסכמת.

גם בעולם המבוגרים © רפי דלויה

- ואם ניתן לך לבחור בין במה לטלוויזיה או קולנוע?

"זה כל כך שונה וקשה לבחור, כי אני מאוד אוהבת את שניהם. כרגע אני יותר מתרכזת בטלוויזיה וקולנוע, אבל גם במה ותיאטרון זה משהו שהוא מאוד קרוב אליי ואני מאוד אוהבת לעשות. אני מקווה שאני אצליח להגיע למקום שאני אשלב בין הדברים, בתקווה!"

מה עם ריאליטי, זה משהו שיכול לעניין אותך?

"אותי ספציפית זה משהו שפחות מעניין, אני רוצה להמשיך במשחק, כי זה מה שאני הכי אוהבת לעשות" מכריזה בהחלטיות.

להיות כזו החלטית, מכוונת מטרה, יודעת מה את רוצה ואפילו מצליחה נורא, את רק בת 20 וזה אולי לא חריג אבל עדיין קצת מפתיע ומצריך המון בטחון ואמונה במה שאת עושה. מתי היה הרגע שאמרת לעצמך "אני טובה ומצליחה במה שאני עושה"?

"אני לא יודעת אם אמרתי את זה לעצמי ככה, אבל כשהתחלתי ללמוד בבית ספר והתחלתי להתנסות במשחק הבנתי שזה מקום שאני מאוד מוצאת את עצמי ונהנית בו. עד אז נהנתי מהרבה דברים אבל רק כשהתחלתי לשחק - באמת להתנסות בזה, ולעשות תרגילי תיאטרון למינהם או הצגות – רק אז הרגשתי שממש מצאתי משהו שאני מרגישה בו בנוח ואוהבת שזה המשחק. אני חושבת שאיפשהו שם, בתהליך הדרגתי, במהלך התיכון הבנתי שזה המקום שלי. וכמובן ככל שעובר הזמן זה מתעצם. אני מקווה להמשיך בזה לתמיד".  

בפסטיבל סרטים שוודי
בפסטיבל סרטים שוודי © אינסטגרם

איפה עוד נראה אותך בשנים הקרובות?

"אני עובדת כרגע על סרט בחו"ל, 'The Zookeeper's Wife' לצד ג'סיקה צ'סטין. וכשאני אחזור אני אצלם סרט בארץ. יש עוד כמה פרויקטים בקרוב שיצאו כמו הסדרות "הצורף" "ועקרון ההחלפה" שיעלו בהוט. בנוסף לזה יש כמה דברים מתוכננים, אבל אני רק מקווה ומאחלת לעצמי להמשיך לשחק. לעשות תפקידים כיפים ומאתגרים ולהמשיך בזה כמה שניתן. אני חושבת שזה כיף גדול וזכות אדירה שמתאפשר לך לעשות את הדבר שאתה הכי אוהב בעולם – אז אני מתכוונת ומקווה להמשיך לעשות את זה".

 

Back in time #zookeeperswife

A photo posted by Shira Haas (@shirahaas) on

איזה טיפ אפשר למי שרוצה להתחיל במשחק כבר עכשיו?

"מוזר לי לתת טיפים קצת, אבל אני אנסה" מתוודה שירה "מי שרוצה באמת לשחק הייתי ממליצה לו ללכת ללמוד, להתפתח, לא לוותר, לראות סרטים ותיאטרון. לחשוב בצורה יצירתית ובעיקר לאהוב את זה המון ולא להפסיק לעבוד קשה בשביל זה. אה, ולהיות נחמד זה תמיד חשוב!"

להיות נחמד - הכי חשוב!
להיות נחמד - הכי חשוב! © איתן ברנט

 

תגובות