SHOW TIME: סדרת השבוע היא "יומן השומן"! . צילום מסך מסרטון

SHOW TIME: סדרת השבוע היא "יומן השומן"!

הזמן השבועי שלכם להדליק את הטלוויזיה שוב הגיע! אז אחרי שהתלהבנו מכמה סדרות ישראליות, עכשיו זה תורה של בריטניה. מוכנים לזה? קבלו את ”יומן השומן”, הסדרה הכי אמיתית שיש, שלא מתביישת לדבר על נושאים רגישים יותר בחברה, שחשובים בעיקר לכם. תכינו את הפופקורן

הסדרה במספרים:

מספר עונות: 3

מספר פרקים: 16

אורך פרק: כ- 45 דק’

מתאים לגיל: ההתבגרות

מה מצאנו דווקא בה?

מי שמכיר את הסדרה כבר וודאי יודע את התשובה, כיוון שהיא פשוט חד משמעית. טוב, אז איך ננסח את זה? “יומן השומן” היא הסדרה היחידה בטלוויזיה שמדברת על נושאים שאנו מתמודדים איתם כל יום, מבלי לייפות אותם אף לו טיפונת. הסדרה היחידה שאפשר לצפות בה, ולהזדהות באופן מוחלט לגמרי עם הדמויות, שכל אחת מהן עוברת משבר נפשי, קשה מנשוא, אחר, ואשר לכל אחת עולם אכזרי משלה, עולם שמתחבר עם של האחרות. זוהי הסדרה שתיתן לכם כל כך הרבה תשובות לשאלות שבטח שאלתם את עצמיכם אבל אף פעם לא בקול רם. איך מתמודדים עם דימוי עצמי נמוך? מה לעשות במקרה של לחץ חברתי נוראי? איך באמת מוודאים זהות מינית? ומה מגיבים לאנשים שכל הזמן קוראים לך "שמנה" או "שמן" ומורידים את הביטחון באופן קבוע? דברים כל כך חשובים שאף אחד לא מעז לדבר עליהם, חוץ מ”יומן השומן”.

© צילום מסך מיוטיוב

קצת מהעלילה:

אמנם העלילה מתרחשת אי שם בשנות ה- 90 בבריטניה הרחוקה, אך היא למעשה קרובה מתמיד, הרבה יותר ממה שאתם חושבים. ריי (רייצ’ל) סך הכל מספרת לנו הכל כאילו היא כותבת יומן, אבל החיים שלה די מסובכים. בהתחלה, ריי יוצאת מבית חולים פסיכיאטרי (נפשי) אחרי שהייתה שם ארבעה חודשים. היא נערה בעלת עודף משקל, וזה בעצם מה שהכניס אותה לשם, אבל מה שבאמת גרם לה להיכנס לשם אלו הפחדים והעלבונות שספגה כל הזמן, שגרמו לה לשנוא את עצמה והביאו אותה למצב הנפשי בו היא נמצאת.

אחרי שהיא חוזרת משם, היא מחדשת קשר עם חברתה הטובה מפעם, קלואי, ויוצרת לעצמה חבורה טובה. הבעיה היא שהחבורה הזו לא יודעת כלום על מצבה הנפשי של ריי ובעיות הדימוי העצמי שלה. משם היא יוצאת לדרך "חדשה" ומנסה לראשונה דברים כמו אהבה שילמדו אותה שלא הכל קשור למשקל. את הבעיות המשתנות היא מפנה לפסיכיאטר שלה, ד”ר קסטר, ובעזרתו במיוחד היא גוברת עליהן.

 

על הדמויות -

הגיע הזמן להציג לכם את החבורה של ריי. החבורה מתחילה בקלואי, שאתם כבר מכירים, החברה הטובה של ריי שמחדשת איתה את הקשר אחרי שזו חוזרת מהאישפוז. למרות כמה סיכסוכים, הן החברות הכי טובות ושום דבר לא יפריד ביניהן. קלואי מביאה את ריי להכיר אנשים חדשים, שהיא כבר מכירה, וכך בעצם ריי פוגשת את פין, שלימים הופך להיות אהוב ליבה, רק שהיא עוד לא יודעת את זה. כשהיא נפגשת איתם לראשונה, היא בכלל חושבת שזה אמור להיות ארצ’י איתה, הבחור שמתברר כהומו אחרי תקופה. לאלו מצטרפים איזי וצ’ופ, שהופכים ביחד ומוסיפים ל"מגניבות" של החבורה המגוונת ומלאת ההפתעות הזו, שעתידה להשתדרג בחברים נוספים עם הזמן.

© טמבלר

על הכוכב הראשי -

שוב מדברים ריי, כשדמותה בחיים לא הייתה חושבת על עצמה בתור כוכבת של משהו, אבל במציאות היא דווקא כן, והיא הכוכבת האמיתית של הסדרה הנהדרת הזו. מי זו באמת? ריי היא שרון רוני, שלא מפחדת להגיד בראיונות "תמיד נראיתי כמו עכשיו". שרון רוני גורמת לנו להאמין שיש תקווה לעולם טוב יותר, שיש אנשים שפויים, שלא כל הגיבורות בסדרות טלוויזיה צריכות להיראות אותו דבר, וזה דברים שכיף להאמין בהם. רוני, רק בת 27 שנפל עליה תפקיד כל כך גדול, תרתי משמע, אבל היא הצליחה לבצע אותו בשלמותו.

יש לציין שזהו התפקיד הראשון שלה בטלוויזיה, והיא קיבלה עליו שבחים רבים כמו למשל: "המשחק שלה כל כך טבעי, חסר מאמץ ואמין בצורה מוחלטת",  זכתה בפרס אחד והייתה מועמדת לשני.

© צילום מסך מאינסטגרם

האותיות הקטנות (והטובות):

♦ הסיפור בסדרה מבוסס על סיפור אמיתי. כן, מה ששמעתם. הנערה מאחורי ריי של הסדרה, היא ריי ארל של המציאות, נערה אוסטרלית שהתאשפזה בבית חולים פסיכיאטרי בגיל 16 ואכן כל מה שקורה בסדרה, קרה לה בעבר.

♦ שלא תטעו, זו ממש לא סדרה דכאונית. "יומן השומן" לא שוכחת להצחיק אותנו שוב ושוב, וגם על הדרך לתת לנו סצינות מלאות תקווה אוטופית והכי קטשיות שיש, מידי פעם.

♦ "יומן השומן" מועמדת לפרס אמי בינליאומי השנה! הכוכבים יפגשו בגאלה של טקס הפרסים ב23 בנובמבר. למקרה שתהיתם, ריי ארל האמיתית שמחה מאוד לשמוע את הבשורות!

 

 

 

 

 

תגובות