האח הגדול 7: "אותן דמויות שכבר התרגלנו לראות". צילום: רפי דלויה

האח הגדול 7: "אותן דמויות שכבר התרגלנו לראות"

לאחר שבועות של עשרות פרומואים וציפייה אינסופית, סוף - סוף התחילה העונה השביעית של "האח הגדול". אז האם היה שווה לחכות? ביקורת.

"האח הגדול" היא ללא ספק אחת מתכניות הריאליטי שהכי חיכינו שיתחילו. האווירה חגיגית, הקהל בהתלהבות, שטיח אדום פרוס ושש עשרה מכוניות יוקרתיות מורידות בפתח שישה עשר דיירים נרגשים בזה אחר זה. כאילו שזה לא מספיק, גם המנחה האגדי, אסי עזר, שהיה ה/סמל התוכנית בארץ, עזב, והוריש את תפקידו למנחה החדשה קורין גדעון.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

עם תחילת הפרק, אנחנו מודים שנשאבנו לאווירה עם הפתיחה המסתורית בה הוצג חלל השעונים והדיבורים של ארז טל בנוגע לעצירת הזמן הלא - ברורה שעומדת להתרחש. הפרומו המיוחד והתיאורים של עצירת הזמן השאירו אותנו בציפייה לדבר הגדול שעומד לקרות, אך לזה כבר נגיע בהמשך.

© רפי דלויה

כבר בדקות הראשונות, נשלחה המנחה החדשה, קורין, לבחון את הבית מקרוב. ומהרושם הראשוני שקיבלנו - הבית חדשני וממש לא דומה לאיך שנראה בעונות הקודמות! קונספט השעונים שחוזר על עצמו במרבית החדרים ובחדר השעונים כמובן מגניב לגמרי, ואותו הדבר אפשר להגיד גם על עניין הצמחייה על הקירות בסלון המהמם, שחוזר על עצמו גם בחדר המקלחת המדהים והיוקרתי. החצר יפה מאוד, למרות שקצת חסרה לנו הבריכה, ולמרות פינת האוכל שדי משעממת, אנחנו חייבים לציין לשבח את חדר השינה שנראה העונה פשוט מדהים, והתעלה על כל ציפייה שהייתה לנו לפני! לגבי חדר האח הגדול, הוא ממש לא דומה לחדרי האח שראינו עד היום, אבל קצת מאכזב שהספה בחדר הזה לא יכולה להכיל יותר מדי דיירים, כמו שאהבנו לראות בעונות אחרות.

© רפי דלויה

ומה בנוגע למנחה החדשה? קורין נולדה להנחות, זה בטוח. אבל אם זה נועד לקרות באח הגדול, אנחנו לא כל כך בטוחים. ניתן להבחין כי ההפקה מנסה בכוח לשמר את הרוח שהביא איתו אסי לתפקיד המנחה, אבל משהו בדינמיקה שלה עם ארז ובניסיון הנואש לחקות את אסי פשוט לא עובד. קורין מאוד משתדלת למלא את החלל שהשאיר אסי אבל לא ממש מצליחה, והקש ששבר את גב הגמל היה כאשר לקראת סוף השידור היא ממש ציטטה משפט שאסי היה אומר. למה לא להכניס משהו מעצמך? בכל מקרה, למרות הכל, אנחנו אוהבים את החידוש הנשי.

המשימה הסודית השנה אכזבה בענק. היא הייתה מאולצת, ונראה כאילו לאח הגדול נגמרו הרעיונות והעניין עם עצירת הזמן נראה לנו כמו משהו שלא כל כך מתאים לפורמט כמו האח הגדול. אנחנו באמת לא מצליחים להבין במה זה עוזר שיש דייר שכבר מיומו הראשון בבית יודע שהוא בוודאות בגמר. כרגע, אנחנו מאוד מקווים שבמשימת ה- "אח-לפה" יקרה משהו מעניין, אחרת באמת שמשימות כמו זו קצת מיצו את עצמם בשש העונות שעברו.

© צילום מסך מהפרק

הליהוק בעונה הזו לא חידש לנו שום דבר - ההומו, הדתייה, האישה המבוגרת והבחורה היפה. אותן דמויות שנכנסות כבר קרוב לעשור בכל עונה מחדש של האח הגדול (ושל כל תוכנית ריאליטי אחרת בעצם). הדבר היחיד שהיה קצת חדשני, לפחות ב- "האח הגדול", היה כניסתו של סלים, הדייר הערבי, למרות שהיה ברור לכולנו שגם זה יגיע.

ליהוק לא מחדש
ליהוק לא מחדש © רפי דלויה

לסיכום, הפרק הראשון היה קצת מאכזב ולא המריא לשום מקום. אנחנו מקווים שבהמשך העונה נהיה מופתעים לטובה, כמו שרק "האח הגדול" יודע.

 

 

 

 

תגובות