בית המשפט קבע: הפרק החמישי של "המתבגרים" ישודר כרגיל. צילום מסך מיוטיוב

בית המשפט קבע: הפרק החמישי של "המתבגרים" ישודר כרגיל

בדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב התקבלה ההחלטה על הפרק שעוסק בפורנוגרפיה בתכנית "המתבגרים". "התכנית לא מכילה תכנים פורנוגרפיים או מיניים, אלא רק שיח של ילדים" טען בית המשפט ועל כן החליט לאשר את הפרק לשידור. כל הפרטים

הסערה על התכנית "המתבגרים" ממשיכה לעורר זעם בקרב הורים רבים שאף הרחיקו עם הזעם ובראשות לירון בר און מייסדת העמותה "שומרים על הילדים" העתירו לבית המשפט כדי שיוציאו צו מניעה לפרק ב"המתבגרים" שעוסק בפורנוגרפיה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

כזכור, כבר משלב הפרומואים לתכנית החלה סערה ברשת שצברה תאוצה ובה נטען כי מקלקלים את הילדים של היום ושחושפים ומלמדים אותם על תכנים מיניים שלא תואמים את גיל הצפייה שהותר לתכנית על פי רשות השידור שעומד כרגע על גיל שמונה ומעלה. (למרות שבפתיח התכנית נכתב כי הצפייה ממולצת מגיל 10 ומעלה).

© צילום מסך מיוטיוב

התכנית שנעשתה על ידי אור סיט, ירדן סטפנסקי ובונית בין עמי, נעשתה בליווי חומר של משרד החינוך ובליווי צוות פסיכולוגים לאורך כל הצילומים והעבודה על התכנית ותכניה וכן אושרה על ידי מועצת הכבלים והלווין שתמכה ותומכת ברעיון של התכנית.

היום (ב'), התקיים דיון נוסף בבית המשפט והפעם על העלאת גיל הצפייה ספציפית לפרק החמישי בסדרה שעוסק כאמור, בפורנוגרפיה. לאחר דיון ארוך בבית המשפט והצגת כל הטענות, השופטת החליטה לאשר לצפייה את הפרק המדובר בשעת הצפייה המקורית שלו (20:30) ביום חמישי הקרוב. 

אושר לשידור
 

מערוץ הילדים נמסר בתגובה: "ערוץ הילדים מברך על החלטת בית המשפט לביטול צו המניעה שניתן בהעדר סמכות. ערוץ הילדים ימשיך להיאבק על זכותם של ילדי ישראל לקבל תוכן איכותי מבוקר ונחוץ העוסק גם בנושאים רגישים אך הכרחיים ובוערים בקרב הילדים ובני הנוער. בעידן בו הילדים חשופים מגיל כה צעיר לתכנים רבים ומסוכנים ברשת ואינם גדלים בסביבה סטרילית כפי שהיינו חולמים, דווקא במציאות זו ישנה חשיבות אמיתית לתיווך הנושאים שכה מעסיקים אותם באחריות ובמטרה לתת בידיהם כלים לזהות ולהתמודד עם הסכנות העומדות בפניהם".

תגובות