דניאל גד ב'גרעינים': "רציתי לעבור לשירות קרבי". צילום: רפי דלויה

דניאל גד ב'גרעינים': "רציתי לעבור לשירות קרבי"

הסיטקום החדש של ערוץ הילדים ובהפקת ADD שיעסוק בהכנות לצבא, מתחיל להצטלם בשבוע הבא, רגע לפני תפסנו את קאסט הסדרה לשיחה על הרגעים שלהם לפני הגיוס, איך דנה מסתדרת כיוצרת הסדרה והאם חנוך דאום מצטרף לגאליס?

ערוץ הילדים עובד על סיטקום חדש שיקרא "גרעינים" ויעסוק בבני נוער שנמצאים לקראת הצבא והם נמצאים יחד בגרעין מיוחד לפני הצבא, או בקיצור: שנת שירות לפני הצבא. בסדרה, שאת צילומיה יחלו ביום ראשון הקרוב, ישתתפו כוכב "גאליס", דניאל גד, דנה פרידר, דוד שאול שמוכר לכם בעיקר כשלומי מ"שכונה", מיכאל מושונוב, דאנה אבגי והעיתונאי ואיש הרשת / חנוך דאום.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

פגשנו את קאסט חברי הסדרה במסיבה מיוחדת רגע לפני שהם נכנסים לטירוף של הצילומים וההכנות לסדרה שתעלה בהמשך השנה בערוץ, ושוחחנו איתם על הימים שבהם הם היו לפני הגיוס ועל הדמויות החדשות שהולכות להכנס להם ולנו לחיים.

גרעינים חולמים להפריח את השממה, לעשות שנה משמעותית בצפון ולתרום לקהילה" מספרת לנו דנה פרידר.
"הם מגיעים למתנ"ס כושל בקריית אונו, והם צריכים לנהל אותו. מגיע האיש הרע, ראש העיר, מנהל המתנ"ס, שיקלובר (חנוך דאום), ומאוד רוצה להרוס את המתנ"ס כדי לבנות אימפריית נדל"ן. החבורה לא נותנת לו להרוס את הממבנה והם מוצאים את עצמם מתאהבים במקום ועושים הכל כדי לקיים אותו". 

לוק עסקי © רפי דלויה

"אני מגלם את בן שהחלום שלו הוא ליהיות הרמטכ"ל הבא של צה״ל, הוא גדל על ערכי הצבא" מספר דניאל גד על הדמות בסדרה "כל חייו הוא גדל בתקווה ומטרה להיות הרמטכל הבא. הוא בגרעין של אנשים שמתנדבים בשנת שירות לפני הצבא, במקום להיות מפקד בסיירת מטכל וזה מוביל להמון סיטואציות קומיות. זו דמות שונה לגמרי ממה ששיחקתי עד היום. זה הזדמנות ואתגר ואני מחכה לזה".

איך הרגשת לפני הגיוס?
"התרגשתי חששתי לא ידעתי איך זה יהיה, כשהבנתי שאני בתאטרון צה"ל נורא שמחתי. הייתה תקופה שרציתי לעבור לקרבי, אבל בסוף השאירו אותי בתאטרון צה"ל. ציפיתי להכיר אנשים להיחשף לתרבויות ובעיקר להנות ממה שאני אוהב לעשות - שזה תיאטרון".

"דחיתי את הגיוס המון בגלל העבודה התגייסתי נורא מאוחר ואחרי כל החברים שלי" מציינת פרידר על התקופה שלה כמלשב"ית, "הייתי מוכנה מבחינת סיפורים וחוויות של אחרים. אבל נורא רציתי את זה, נורא התרגשתי ופחדתי. מצד אחד, רציתי להמשיך את החופש. מצד שני, מאוד רציתי להתגייס".

רצה קרבי
רצה קרבי © רפי דלויה

ואיך היה לך השירות הצבאי? 

"היה מדהים! הייתי כיראוגרפית של להקות צבאיות והיה לי הכי כיף בעולם. הייתי חוזרת עכשיו לתקופה הזו. זאת הייתה תקופה מדהימה. הייתי ג'ובניקית במדורר הפקות וזה נמצא בתל השומר. אני זוכרת שבמלחמת לבנון השנייה שלחו את כל המדור למחסה אלון, ישנו שם חודשיים. בבוקר היינו במקלטים יחד עם הילדים ובערב היינו בסוללות עם החיילים  שכללו מדורות שבט, גיטרות. שרנו להם לא משנה מי בתיאטרון, מי מאחורי הקלעים. אלה היו חודשיים מאוד חזקים".

"השירות נתן לי הזדמנות ליצור לכתוב ולביים" מספר גד על השירות שלו ומציין "דרך אגב, שירתתי עם דוד שאול, שמשחק בסדרה והכרתי שם גם את ידין גולדמן. אני זוכר שצילמנו סרט בקציעות זה היה בתקופה שגלעד שליט השתחרר ושישראל שחררה את האסירים מכלא קציעות אז היינו שם באותו לילה וראינו את כל הרכבים יוצאים. יום למחרת קמנו מוקדם וראינו בלפטופ את השחרור - היה מגניב".

דנה קיבלה הזדמנות לכתוב וליצור, ובסדרה הזו היא גם על תקן אחת היוצרות של הסדרה.

"זה מלחיץ, מפחיד, למה עשיתי את זה לעצמי?!" חולקת איתנו "אני מאוד גאה בזה, מתרגשת מזה, אני מאוד רוצה שזה יצליח, אני נותנת בזה את כל כולי".

מאתגר גם לשחק וגם להיות אחראית?

"זה דורש המון עבודה והשקעה מבחינתי. לשחק זה מלחיץ, אתה מול המצלמות, אני רגילה לזה ואוהבת את זה. ויצרתי את הסדרה כדי שאני אוכל לייצר לעצמי תוכן בכתיבה. מאחורי הקלעים יש משהו שאתה נח כי אתה לא מצלם. אתה יכול לעבוד עם טרנינג, לטעות, למחוק לכתוב שוב. אני נכשלתי המון פעמים לפני שקיבלתי את ההפקה הזו. הצעתי המון רעיונות שלא הצליחו. היה כיף 'לנוח' מאחורי הקלעים אבל אני לגמרי אוהבת לבצע".

הפעם גם מהצד השני
הפעם גם מהצד השני © רפי דלויה

גם דוד שאול, שישחק ב"גרעינים" את נדיר, מתרגש לקראת הפרויקט, את דניאל הכיר בצבא ואת דנה בסדרה "פרופיל 64" שעסקה אף היא בצבא והייתה אף היא סיטקום.

תמיד אתה משחק את הדמות המצחיקה. לא נמאס לך מזה?
"לא, מה פתאום! כל דמות היא שונה. הכיף הוא שאתה יכול לעשות המון דברים" מכריז שאול.

תזכרו את השם
תזכרו את השם © רפי דלויה

וכפי שהזכרנו, בסדרה ישחק גם חנוך דאום שעושה בפעם הראשונה טבילת אש בעולם הילדים

"אני לא עברתי לערוץ הילדים, רק שיחקתי תפקיד אחד. זה מאוד מאוד כיף" מציין דאום.
אז שנה הבאה גאליס?
"גאליס! יאללה גאליס" צוחק דאום ומתחיל לגשש עם נוכחי המקום את האפשרות.

לומד קצת על היער?
לומד קצת על היער? © רפי דלויה
סלפי אחרון של חופש ויאללה לעבודה!
סלפי אחרון של חופש ויאללה לעבודה! © רפי דלויה
 
תגובות