"בהחלט יש את הפוטנציאל": סוסי פרא פותחת עונה. צילום: נועם יוסף

"בהחלט יש את הפוטנציאל": סוסי פרא פותחת עונה

אחרי כמעט שנתיים שהיא נדחית שוב ושוב מחדש, היום סוף סוף הגיעה לטלוויזיה הדרמה היומית "סוסי פרא" עם דניאל גד ויון תומרקין ואילנית לוי. מה חשבנו עליה, והאם יש לה סיכוי להצליח בענק?

היו לנו כבר גולשים, כדורגלנים, תלמידים וחניכים במחנה קיץ, אבל סדרה על רוכבי סוסים סביר להניח שעוד לא ראיתם. אם כך, עוד לפני שנכנסים לעניין, הקונספט של “סוסי פרא” הוא כבר ייחודי ובעיקר מעניין לראות מה בחרו לעשות איתו. אז, למי שעדיין לא שמע על הסדרה, קצת רקע - היא צולמה בכלל לפני שנתיים, והקאסט כולל את כוכבי הילדים המוכרים דניאל גד, שירה נאור, יון תומרקין ועוד לצד חבר’ה יחסית חדשים כמו עמית רהב וניב סולטן. האם גם “סוסי פרא” יכולה לכבוש את המדינה כפי שעשו סדרות ילדים רבות לפניה?

עוד במדור הבידור של פרוגי:

הפרק הראשון מתחיל בהגעה של שני נערים “עבריינים”, נתי וניסו לחווה הנקראת “חוות חופש”. החווה הזו מתגלה בהמשך כמה שהולך להיות הבית של שניהם בחודש הקרוב. הנער הראשון, שעתיד כנראה להיות מנהיג חבורת “המשתקמים” הוא נתי, אותו משחק דניאל גד, שמגיל קטן רוכב על סוסים ויודע להתחבר אליהם. השני שמו ניסו, משחק אותו אייל שיקרצי, והוא מגיע עם הרבה פחות אהדה לחווה מנתי. הם מגיעים כאמור להשתקם שם, כנוער בסיכון, ויחד עם עוד שני נערים ונערה אחת הם נקראים “הפיילוט”.

מולם כמובן ניצבת חבורת “העשירים” שבראשה עומד ליבי, אותו מגלם יון תומרקין, והם מההתחלה לא מסתדרים עם הרעיון שנכנסים עכשיו “פושעים” לחווה. כבר בפרק הזה יש רמז על רומן בין נתי לחברתו של ליבי - עלמה, שמשחקת אותה ניב סולטן, כשהסוס החדש של ליבי מגיע חולה והיא היחידה שמאמינה לנתי שלגבי הדרך טיפול שהוא מציע, אחרי שליבי מאשים אותו בכך. בזכותה נתי יוצא מהעניין “זכאי” והסוס ניצל, אבל גם לה לא חסרות צרות (ספויילר: הן כלכליות).

© צילום: אור גפן

לגבי העלילה עצמה, אפשר להגיד שאף על פי שכבר ראינו המון דברים בסגנון, היא כן הולכת במובן מסוים לחדש. הרי כבר צפינו יותר מידי בשתי קבוצות של נערים ונערות שבאות ממקומות שונים או מאינטרסים שונים ומתכסחות אחת בשניה, אז מה שונה הפעם אתם שואלים? ובכן, הפעם לא כל העלילה סובבת סביב הקבוצות האלו, אלא רק חלק ממנה. על פי הפרק הראשון ניתן להבחין שעתיד להתרחש סיפור די דרסטי בעלילה אצל עלמה העשירה, שאמה נקלעת לחובות אך לא מבינה את חומרת המצב, וכך גם אחיה, ובסוף היא נשארת לבד עם הידיעה שהיא צריכה לפעול. וזו רק דוגמה אחת.

© צילום: אור גפן

בקשר לקאסט, כרגע מסתמן שאין כל רע. השחקנים שאנחנו כבר רגילים לראות לא מפתיעים בכך שהם יודעים את העבודה, וגם התגליות החדשות נראות מבטיחות. שאפו מיוחד מגיע לדוד שאול ואייל שיקרצי - ככה זה כשהשחקנים, בנוסף לכל, יודעים להצחיק - זה מעלה את הסדרה בכמה רמות למעלה. חוץ מהם, ב”סוסי פרא” אילנית לוי מגיעה אחרי הרבה זמן לעולם הילדים, ומלבד העובדה שזה משמח את הילדים שלה, ברור שזה משמח גם אותנו. אנחנו כבר בהחלט מסוקרנים לראות מה יקרה לדמויות בהמשך.

 

אך שום דבר לא מושלם, והעניין הפעוט שמפריע כצופה ב”סוסי פרא” הוא דווקא הלוקיישנים, וביניהם בעיקר החדרים והבתים, שכן נראים כמו חדרים באולפנים - מה שבטוח לא היה מכוון או אמור להיות, וקשה לשים את האצבע על מה שגורם לזה להיות ככה. הדבר הזה יוצר תחושה קלה של חוסר אמינות, אבל בסך הכל, עם החווה המציאותית והשחקנים המעולים, אותה התחושה עוברת בשניות, ככה שאין מה לדאוג.

ולסיכום, ל“סוסי פרא” בהחלט יש את הפוטנציאל להכות פה גלים. במיוחד עכשיו שעולם הטלוויזיה של הילדים קצת ריק, כיוון ש”גאליס” לוקחת הפסקה, “החממה” נגמרת וגם שוברי גלים, מתפנה מקום מיוחד ששמור ל”סוסי פרא” אם היא רק תרצה מספיק ותדע לנתב נכון את הנתונים המעולים שאיתם התחילה.

תגובות