מייקל אלרוי: "אני לא שקט ולא רק טרנסג'נדר". צילום: ינאי יחיאל

מייקל אלרוי: "אני לא שקט ולא רק טרנסג'נדר"

הוא הסתמן כאחד שיגיע לגמר, אך מהר מאוד הפך לדמות השקטה בבית והודח. מייקל אלרוי בריאיון הדחה בו הוא יוצא נגד התדמית החדשה ודורש שיתייחסו אליו לא רק כטרנסג'נדר

מייקל אלרוי הוא אחד מהמתמודדים שנכנסו בתחילת העונה והסתמנו כפייבורטים לגמר, מה שלא קרה. אלרוי הוכנס לבית לאחר שנה בה חשף את סיפורו לכל הקרובים שלו ולמדינה שלמה כי עבר שינוי מין. כל זה לא עניין את אלרוי שהחליט להכנס לבית בשביל עצמו, להיות אהוב הדיירים, אך להשכח בדרך בטענה שהוא מתנהג בהתאם מדי ושקט, מזל שיש את הקהל בבית שדאג לו מבחוץ לשמור על הכבוד.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"אחרי ההדחה הגעתי הביתה והייתי עם חברים עד חמש בבוקר". מספר לנו מייקל על היום בו יצא מהבית אחרי שישים יום ומוסיף "הם סיפרו לי קצת ממה שהלך בחוץ בזמן הזה".

ההדחה תפסה את מייקל קצת מוקדם, ומהריאליטי הוא חוזר למציאות, גם לחלקים הפחות רכים בה.

"עדיין לא חזרתי לשגרה כי אין לי בדיוק שגרה, אני גם לא גר במקום קבוע כי אני במעבר בין דירות והייתי סטודנט לפני שנכנסתי לבית והקפאתי את הלימודים, בינתיים אני קצת בחופש אבל זה לא כי אני בשוק מההדחה או משהו".

בחזרה לריאליטי האמיתי
בחזרה לריאליטי האמיתי © רפי דלויה

במהלך שהותו בבית, מייקל לא הרבה בריבים ובתכנית המשודרת בימי רביעי ושבת, גם לא היה לו הרבה זמן מסך או התבלטות, מה שגרם לתחושה של התפספסות ממנו אצל הצופים ואצל כמה דיירים בבית. אלרוי לא נהנה מהתדמית ה"שקט" שהודבקה לו ודי התרגז, כשהשיא היה מול שי-חי בפינת 'כל האמת בפרצוף', אחריה הודח.

"הרגיז אותי שזה סתם נאמר כי אני כן דיברתי הרבה עם דיירים בבית" מבהיר ומפרט "עם אנשים מסוימים אולי פחות, אז אותם אנשים חשבו שאני שקט ולא מדבר. מעבר לזה, לא היו יותר מידי נושאים ושיחות משותפות, היו בעיקר קשקושים או סתם חשבו שאני לא מתערב בדברים, אבל לא הרגשתי צורך בזה כי נגיד בריבים מסוימים שלא קשורים אליי אז אני לא נלחם מלחמות של אחרים ונכנס סתם לבוץ, במיוחד בדברים סתמיים שהיו סתמיים בעיניי".

על התפוצצות שלו מול שי-חי מספר "כשנכנסתי בשי חי זה כי היה כבר יותר מידי, אבל לא רק הוא אלא גם דיירים שהעמידו את אור כי שכחו אותה ברגע שהתחברו לשי חי. אחר כך זה נגמר, בעיקר כי הודחתי".

רגע השיא - ההתפוצצות מול שי חי © צילום מסך מהתכנית

מה עם התדמית של השקט?

"נכון, לא הראו יותר מידי מהדברים שאמרתי באופן כללי בתכנית המרכזית, אבל למזלי יש כאלו שחושבים בחוץ והעלו לפייסבוק הרבה קטעים שלי מהשידורים החיים. תסכל אותי שניסו להגיד שאני לא מדבר ושגרמו לזה להצטייר כלפי חוץ. אני בא בקטע אמיתי ולא משחק משחקים ולא מתבייש, פשוט לא היה מה לומר או שזה לא נגע בי או שזה היה חרטה בעיני".


אי אפשר להתעלם מסיפור חייו של מייקל, רבות דובר עליו עוד לפני כניסתו וכן במהלך השהות שלו בבית האח הגדול, במיוחד בקרב הדיירים הסקרנים שהרבו לשאול ולחקור על השינוי בחייו של הדייר, אך האם זה מפריע? כן ולא אם תשאלו את מייקל.

"זה לא הפריע, לא הייתה לי בעיה עם שאלות" מבהיר לנו מייקל אך גם מדגיש את הבעיה "פשוט היו שואלים רק על זה ומדברים איתי רק על זה, ודי דחקו אותי לפינה של הגימיק והיו מקובעים בגישה. לא ניסו לדבר איתי על דברים אחרים, זה אולי כן משהו שהוא דבר גדול בחיים שלי, אך כמו שתמיד אמרתי - אני לא רק טרנסג'נדר' אז חבל שלא ניסו" ובכל זאת מציין לטובה את אלו שדווקא כן "כמובן שהיו כאלה יוצאים מן הכלל שדיברו איתי על הרבה דברים אחרים".

ובכל זאת, מה השאלה הכי מעצבנת שהם שאלו אותך בנושא?

"אין שאלה ספציפית. באופן כללי דודו היה חסר טאקט ושאל שאלות אינטימיות, אמרתי לו שהוא יכול לשאול אבל אולי לא אענה ושיש דברים שאני אענה לו אחרי שנצא מהבית".

חסר טאקט © צילום מסך מהתכנית

אתה הרגשת כייצוג של קהילה בתכנית? 
"לא באתי כנציג הקהילה. אני אומנם מתנדב בארגון איגי וגם בתא הגאה במכללה, אבל זה לא שהם שלחו אותי".


ולמרות הכל בעל כורחך, היית סוג של פנים של הקהילה הגאה בכלל וקהילת הטרנסג'נדרים בפרט.
"כן הרגשתי שאני מוותר על אנונימיות למטרה גדולה יותר מאשר בתור חוויה אישית שלי, אבל גם הרגשתי שאני מוכן לעשות את זה בעיקר עבור בני נוער אחרים שחושבים שאין תקווה להמשיך לחיות או שלא מקובלים בחברה ובאתי להראות שאנשים מקבלים את זה ושהכל בסדר".

והמסר עבר?
"לצערי כשיצאתי מהבית שמעתי על אנשים מהקהילה שלי שלכלכו ודי סילפו דברים שלי או לא ממש העריכו, לא שחיפשתי הערכה, אך הם לא תמכו".

תומך אבל לא כולם תמכו © צילום פרטי, פייסבוק

אני לא חושב שדיברת על זה פעם, בעיקר כי אנחנו קיבלנו את מייקל הסופי. אבל אם נחזור לגיל בו החלטת לחשוף למשפחה שלך על ההחלטה לשינוי הפיזי שתעבור. אתה יצאת בפניהם מהארון בהתחלה כלסבית או שכבר סיפרת להם זה היה עם החשיפה של הרצון להיות גבר?

"אף פעם לא יצאתי מהארון כלסבית" חושף בפנינו מייקל "אמרתי להורים שלי בגיל 14 שזה הסיפור ושאני רוצה להיות גבר ולעבור שינוי, בחיים לא יצאתי כלסבית, שמעתי שמועות כאלו וזה לא מה שקרה. לא הצהרתי על שום נטיות מיניות בתקופה ההיא, פשוט אמרתי מה שאני מרגיש".


אנחנו חוזרים עם מייקל לבית האח ועם השאלה הגדולה של העונה, האם הגמר יהיה צפוי או שצפויה הפתעה?

"קל לדעת מי ינצח, אבל אני אגיד את מי אני מעדיף, ממש רוצה שברק או אור ינצחו, מגיע להם"

חסינות עד הגמר או עד הנצחון?
חסינות עד הגמר או עד הנצחון? © צילום מסך מהתכנית




תגובות