תוכניות הריאליטי הכי ביזריות בהיסטוריה של המסך. צילום מסך מיוטיוב

תוכניות הריאליטי הכי ביזריות בהיסטוריה של המסך

אם חשבתם ש"האח הגדול" הגיע לשיא הביזריות במסך הקטן, ואם חשבתם ששי חי הוא הבן אדם הכי הזוי שהביאו לראליטי תחשבו שוב. יש כמה וכמה תכוניות שמתעלות על המוזרות של האח הגדול יותר ממה שתוכלו לדמיין.

תכניות ריאליטי כבר איתנו שני עשורים וכבשומ זמן את המסך ואת לב הצופים. לרוב התכניות האלו מבוימות באיזשהו אופן (אך לפעמים גם לא) ובכל זאת הצופה נמשך לתכניות מהסוג הזה, מה שגורם לתעשיה הטלוויזיונית להמשיך לייצר ולחשוב על עוד ועוד רעיונות חדשים לריאליטי, כך שאנחנו לא מופתעים שבסוף יוצאים רעיונות הזויים כמו ריאליטי על שבעת הגמדים או על תאומות סיאמיות. הנה כמה מהתכניות שהלכו צעד אחד רחוק מדי.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

 "אבי ובריטני" ("Abby and Brittany")                                 

תוכנית מהרשת האמריקאית TLC. התוכנית מגוללת את סיפורן של שתי בנות, אבי ובריטני הנזל, תאומות סיאמיות. מה שהופך את הסדרה לכה מעניינת ומוזרה היא העובדה שהן מצליחות לנהל חיים דיי שגרתיים, מעבר לעובדה שלרוב תאומים סיאמים שלא הופרדו בלידתם, אינם מצליחים לשרוד זמן רב. ספציפית בתאומות האלה מה שמעניין זה שהם כל כך שונות למרות שהן חולקות את אותם האיברים מעמוד השדרה ומטה. הסדרה עוסקת בעצם בחיים שלהן, איך הן חיות עם העובדה שהן מחוברות אחת לשנייה, לומדות ובעיקר הדרך בה הן מנסות לחיות חיים נורמליים. לרוב גם מדברות ביחד בגלל החיבור ביניהן, חושבות דומה אך זה לא עוצר בעדן לחיות חיים נורמליים.

למרות שאנו יכולים להבין שהטלוויזיה האמריקאית סוג של חצתה פה קו אדום בשידור הסדרה הזאת, הם יודעים איך למכור סידרה, הם יודעים שקצת (הרבה) ביזריות תמיד מושך צופים.

 

הנה באה האני בובו ("here comes honey boo boo")

עוד תוכנית מרשת TLC הידועה בלקחת סיפורים אישיים חריגים ולעשות מהם מיליונים. אה, סליחה תוכניות ראליטי. הסדרה עוקבת אחר ילד בת שבע בשם אלנה תומפסון המוכרת בכינוי "האני בובו". הילדה התגלתה כאשר הופיעה בתכנית הריאליטי "Toddlers and Tiaras" (פעוטים וכתרים), שמראה את עולם התחרויות יופי אצל ילדים, הז'אנר האהוב על האמריקאים.

הילדה התגלתה כדיווה עם אטטיטוד של דראג קווין מהגיהינום, שרק במקרה כלואה בגוף של ילדה קטנה. היא מגיעה מדרום אמריקה למשפחת רד-נקים טיפוסית. אמא אוביס, מכורה לקופונים, אוהבת להשקות את ביתה במשקה סופר בריא שהיא קוראת לו מיץ בובו (boo boo juice) העשוי מרד בול והמשקה מאונטן דיו. הסדרה החלה עם תגובות די רעות אבל מידי זינקה להיות מאחת הסדרות ראליטי הנצפות באמריקה. הסדרה האני בובו כבר לא משודרת בגלל שהאמא יוצאת עם עבריין מין לאחר שהתגרשה מבעלה.

 

 שבעה גמדים (seven Dwarves)

סדרה מבריטניה שדומה מאוד לרעיון של האח הגדול. הסדרה בעצם מביטה 24/7 על 7 גמדים הסגורים בדירה אחת עם מלא מצלמות ומתכוננים להצגה של שלגייה ושבעת הגמדים בסוף התוכנית. הקטע המצחיק שכל האנשים שם קטנים ברמה שלא מצליחים להגיע למדף בסופר וצוחקים על עצמם. לא ברור מה הייתה מטרתה שלא התכנית, אנחנו מעדיפיםי את הגרסה של "עד עצם היום הזה".

 

ההיתמכרות המוזרה שלי (my strange addiction)

הפעם המוזר כבר נמצא בשם. רשמית רשת TLC הם המשוגעים של הטלוויזיה. תחשבו על התמכרויות הרגילות כמו אייפון, פייסבוק, סלפי עכשיו תחשבו על אנשים שלקחו ההתמכרות לרמה גבוהה כמו התמכרות לאכילת אבקת כביסה, לישון עם המייבש שיער או ללעוס את הריפוד של הספות. קחו למשל את ריילי אישה בת 25 שעדיין מתנהגת כמו תינוקת, כולל מוצץ, לול, בובות ובקבוק. נכון שאתם מרגישים נורמליים עכשיו?

 

ג'רזי שור

סדרה מבית MTV שאספה לתוך בית אחד בחוף ג'רזי חבורה של אמריקאים צעירים ממוצא איטלקי, מנופחי שרירים, סיליקון ובעלי אגו שלא היה מבייש את מליאת הכנסת. מהר מאוד התברר שהסדרה היא הדבר הכי מוטרף שיש וכוללת לא מעט סצנות גסות, אלכוהול ואלימות. בקיצור – כל מה שהאמריקאים אוהבים.

 

שיבטתי את הכלב שלי ("I cloned my pet")

סדרה העוסקת באנשים שכל כך שבורים על כך שאיבדו את חיית המחמד שלהם וחושבים ששום חיה לא תוכל למלא את החלל הריק שבהם עד שפשוט החליטו לשבט את החיה שלהם. כל העסק עולה בערך 150 אלף דולר, צריך להיות מטורף (ועשיר), ולגמרי קשור לחיה שלך בשביל להוציא סכום זה על שיבוט. מי שהוא בעל חיה אולי מבין את הכאב והצער הגדול של לאבד חיה ואולי מבין כמה אי אפשר לחשוב על חיה אחרת, אבל צפייה בסדרה הזו פשוט גורמת לך לשאול את עצמך מאיפה מביאים את האנשים האלה והאם העולם השתגע סופית.

 

הקודחים

הנה ריאליטי ישראלי ראשון ברשימה, ריאליטי אמרנו? סליחה, פשוט ככה מכרו לנו את זה. "הקודחים" אספה כמה מהמפורסמים הישראלים (כגון: רון שובל, טום קשתי ונירו לוי) בניצוחו של אורן זריף, התגוררו בחווה והלכו למצוא נפט ברחבי ישראלי כשזריף משמש כמאתר שלו עם חזיונות מטורפים. על פניו נראה סתם רעיון טיפשי לריאליטי שנועד רק להצחיק, אבל התכנית הייתה כל כך מבויימת שזה היה כבר מביך.

 

אני רוצה פרצוף מפורסם ("I want a famous face")

הגענו לסדרה הכי הזויה בעולם - סדרה ששודרה במשך שנה אחת (2004) ב-mtv. לפני שמבקרים, פסיכולוגים, צופים ושאר המין האנושי קטל את עצם קיומה הסדרה הזאת בהחלט השאירה חותם. היא עוסקת, כמו בשמה, בטינאייג'רים וצעירים מבולבלים וחסרי ביטחון שרוצים לעבור מייק אובר עם טווויסט אחד מרכזי, המומחים של התוכנית הבטיחו לאותם נערים שיהפכו אותם הכי קרוב לסלבס האהוב עליהם. די מזעזע אבל לפחות אנחנו יודעים עשיו איפה עובר הגבול. הייתם מוכנים לעבור ניתוח כזה כדי להיות דומה לאליאנה או לתובל? אנחנו בטוחים שלפחות הקהל הישראלי שפוי משום מה.

 

 

 

תגובות