לא אמיתי: שמונת הדברים שקורים רק ואך במדע בדיוני . צילום מסך מיוטיוב

לא אמיתי: שמונת הדברים שקורים רק ואך במדע בדיוני

חייזרים שגרים בתוכנו, מחלקה לטיפולים מיוחדים ויצורים שנראים בני 17 אבל הם בעצם בני 200. כל הדברים הכי הזויים ולא הגיוניים שקורים בסרטים ובסדרות

סדרות וסרטים מהז'אנר המדע בדיוני אמורים לגולל עולם שונה משלנו, לעיתים הוא כן מבוסס על עולמנו, אך בזמן שונה, לעיתים הוא מבוסס על שינוי פרדוקסלי שהתחרש ביקום ולפעמים פשוט תוקעים איש זאב חתיך להחריד בתיכון.
בין אם אתם חובבי הז'אנר, שמחכים ליום בו הטרדיס הכחולה תבקר בחצר שלכם ובין אם צמד המילים "מלחמת הכוכבים" גורמות לכם לבחילה, אתם חייבים להודות שמדע בדיוני הוא ז'אנר יחודי במינו ושיש לו אלמנטים ומוטיבים שמתחרשים אך ורק שם. 

עוד במדור הבידור של פרוגי:

יצורים שלא שייכים לשום גזע

רק כשאתה צופה במדע בדיוני, אתה יכול למצוא את עצמך שואל שאלות כמו: "זה רובוט? זה חייזר בתוך רובוט? או שהוא בעצם רובוט חייזרי שיכול להתחזות לאדם?". מדע בדיוני הוא הז'אנר היחיד שבו לתסריטאים יש חופש בבחירת גזע או מבנה הדמויות, ובמילים יפות: לעיתים הם מגזימים, ממש מגזימים.

© צילום מסך מיוטיוב


יצור על טבעי שהוא גם קראש פוטנציאלי

רק במדע בדיוני הקראש שלך יכול להיות בלונדיני, חתיך, בעל עיינים כחולות ואופי מדהים רק שהוא מגזע חייזרי שמאיים על כל עולמך ורוצה לכבוש את כדור הארץ, ובעצם מנצל אותך על מנת להשתמש בך כמקור מודיעני של המין האנושי. נו, עד שמישהו נורמלי הגיע לבית ספר.

© צילום מסך מיוטיוב

אנשים שנראים בגיל הנעורים, אך בעצם בני מאות שנים

בכל סרט או סדרת מדע בדיוני  יש את הקטע ה"מיינד בלוו" בו אנו מגלים שבעצם החבר של הגיבורה הוא יצור על טבעי שהיה בן 17 איפשהו במאה ה-17 ונשאר כזה, טוב לפחות עכשיו לפחות אנחנו מבינים למה הוא תמיד חייך בשיעורי היסטוריה.

© צילום מסך מיוטיוב

סצנת " סוף העולם"

בכל סרט אסונות מהז'אנר המדע בדיוני שמכבד את עצמו , חייבת להיות "סצנת סוף העולם" , שאמורה להוות את הקטע הדרמטי של הסרט. באותה הסצנה הגיבורים מתוודים על חטאיהם, חושפים את הסודות, מגלים למושא את אהבתם שהם אוהבים אותה ובעיקר מתרכזים בלא להציל את העולם מחורבן.

 


חיית מחמד, שהיא גם מכונת הרג המונית פוטנציאלית.

בעוד שבקומדיות מסתפקים בחיות מחמד בעלות כוח מיוחד להריסת שטיחים יקרים, ובפנטזיות מסתפקים בחיות נבונות בעלות יכולות דיבור, במדע בדיוני חיות המחמד יכולות לפעמים להיות רובוט קטלני, שבשעת צרה יכול בן רגע להפוך מחיה מתוקה ועדינה, למכונת הרג שתטפל בכל מי שינסה לגעת בבעליה.

 

תלבושות, שנראות כמו גוש גדול של נייר כסף.

אם הקטגוריה הזאת הייתה נכתבת במדור האופנה היא כנראה הייתה נכנסת לרשימת "אסונות האופנה הכי גדולים שראתה האנושות" , מיד אחרי הכתפיות ושנות ה-80. חליפות הטרנינג הכוספות והצבעוניות, נחשבות לאחד מהסממנים המוכרים ביותר של המדע בדיוני, הן הוכנסו בסדרות וסרטים על מנת להדגיש את הקידמה הטכנולוגית והאווירה העתידנית, אבל לפעמים הן פשוט מזכירות לנו שמבחינה אופנתית, ישנן מספר יתרונות בלחיות בהווה.


גאג'טים שהיינו מוכרים כליה בשבילם

אחת מהמטרות העיקריות של יצירות מז'אנר המדע הבדיוני, היא להמחיש את עולם הטכנולוגיה בעתיד הרחוק. בדרך-כלל היצירות לא מסתפקות בהמחשת שידרוגים טכנולוגיים כמו אייפון 789 או איחוד מספר 67 של צער גידול בנות, אלא ממחישות המצאות מסעירות ומרחיקות לכת .בין אם זאת המכונית המועפפת שתמיד הופיעה בחלומנו כילדים או מכונת הזמן שבדיוק היינו צריכים שעה אחרי הבגרות בהיסטוריה. הג'אדטים בז'אנר המדע בדיוני מצליחים לתאר לנו עולם טכנולוגי מיוחד, חדשני ועתידני לחלוטין, שהיינו כמהים לחיות בו.

 

מחלקה לטיפול "במקרים מיוחדים"

בכל סדרת חוצנים, נוכל למצוא בין המחלקת המשטרתית לטיפול בתיקים בפליליים ובין מחלקת המשטרתית לטיפול בדונאטים בודדים, את המחלקה לטיפול במקרים מיוחדים. היא בדרך כלל נמצאת בקומה תחתונה ואפלה (טוב, כי התיקים חייבים להיות באפלה כלשהי), ומלאה בשוטרים שלובשים בחליפות ומשקפי שמש, שלא היו מביישות סוכן מוסד.

© יוטיוב
תגובות