ניב סולטן: "אני ממש מפחדת להיכשל". צילום: נועם יוסף

ניב סולטן: "אני ממש מפחדת להיכשל"

היא הדבר הכי חם כרגע בעולם הילדים והנוער ועדיין עובדת בעבודה נוספת, במקביל ללימודי המשחק שלה. התפקיד הראשי בדרמה "סוסי פרא" של זום הביא אותה לקדמת הבמה, אבל מה בעצם מונע ממנה להנות מזה?

כמעט בכל שנה צצים כוכבים חדשים על המסך שמוכתרים כדבר הבא, אף בשנים האחרונות מכריזים זאת כל כך הרבה שכבר האמונה ב"הדבר הבא" די נשחקת ונעלמת, מזל שיש מקרים, כמו אצל ניב סולטן (סוסי פרא), שמצליחה לגרום לנו להכתיר מלכה חדשה בשכונה. תפסנו אותה לריאיון מקיף על העבר שנמצא אי שם, התקופה האחרונה והפופולרית וגם מה שמחכה לה מעבר לפינה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

מאחורי ניב סולטן כבר כמה סדרות, "יומני החופש הגדול", "להתבגר", "לה פמיליה", "סוסי פרא" ובימים אלו מצטלמת לסרט קולנוע חדש בשם "כמעט מפורסמת" לצד עומר דרור, כל אלו בתוך פחות מארבע שנים, כשהיא רק בת 23. 

"כשהייתי בתיכון הייתי במגמת תיאטרון, תמיד היה לי משיכה לתחום אבל גדלתי בירושלים וזה תמיד היה רחוק ממני אז לא עשיתי עם זה שום דבר" משתפת אותנו תחילה בנקודה הראשונה בה נגעה סולטן בתחום. "יום אחרי שהשתחררתי מהצבא הלכתי עם גל פופולר ("האחיות המוצלחת שלי") לסוכנות והם שלחו אותי לאודישן ליומני החופש הגדול, האמת היא יש עם זה סיפור מצחיק שאני סיפרתי כבר אלף פעם. וככה התחלתי ללכת לאודישנים, עשיתי קורס משחק, ועכשיו אני פה".

ניב משדרת מעין מעטפת חיצונית של בחורה רגועה ומופנמת, אך מספרת על עצמה שהיא מאוד קשה ומקפידה עם עצמה, ולכן עם התגובות הראשוניות של הקהל (כשככבה ב'יומני החופש הגדול') היה לה מורכב.

"ילדים נורא פרגנו, היה להם קצת קשה כי שחקתי דמות שלקחה אהבה של מישהי אחרת, אבל זה לא היה מרוע. לי היה ועדיין קשה, כי אני נורא קשה עם עצמי בקטע קצת מוגזם. אני יודעת שכולם אומרים עלי שאני ביקורתית, אני אוהבת את זה על עצמי עד רמה מסויימת, אני אוהבת את זה שאני ביקורתית ושאני מקפידה עם עצמי כי זה גורם לי לשאוף גבוה, אבל לפעמים זה קצת חוצה את הגבול אצלי כי  אני לא מצליחה להנות וכאילו בואנ'ה! הנה עשיתי את זה תהיי מבסוטה על עצמך!".

 

אז מה את עושה כדי להתמודד עם זה?

"אני בעבודה על זה בעיקר פה, בבית הספר למשחק של יורם לוינשטיין (בו היא לומדת בשנה א'). זה מקום שמאלץ אותי לנסות לעבוד על זה כי זה באמת כל כך אינטנסיבי וכל כך קשה פה וזאת מלחמה".

מלחמה היא מילה נורא כבדה, תסבירי.

"אף אחד מהמורים לא יבוא ויגיד את טובה ומהממת - את צריכה להגיד את זה על עצמך. באים לחשל אותך לבחוץ וזה חכם. בחוץ אתה צריך לדאוג על עצמך כי אף אחד אחר לא יאמין בך אם לא אתה! וזה משהו שאני צריכה לעבוד עליו בטירוף, אני מקווה שבלימודים זה יהיה אחד מהכלים שזה יתן לי לחיים".

עם החברים בבית הספר למשחק
עם החברים בבית הספר למשחק © צילום מסך מאינסטגרם

כיאה לכוכבת אמיתית ולגל הפרסום שאת חווה כרגע, יש כבר מחשבה על קמפיינים?

"אף פעם לא חשבתי על זה. לא נראה לי שאני מתאימה לזה, אולי למסטיק עלמה" צוחקת במחווה לדמותה מהסדרה ("עלמה").

ויש פרויקט ספיציפי שראית ורצית לקחת לעצמך?

"בעקרון כל סדרה שעלתה ונורא הצליחה וכל תפקיד כזה שמדבר אלי אז אני אומרת לעצמי 'מעניין איך הייתי עושה את זה, חבל שלא עשיתי אודישן'. הייתי רוצה להיות באנטומיה של גריי, אבל נראה לי שאני אסתפק בגרסה הישראלית - מתים לרגע".

תסתפק במתים לרגע
תסתפק במתים לרגע © אוהד רומנו

"אומרים לי: בחיים לא חשבנו שאת כזאת"

איזו ילדה היית?

"מבחינת לימודים הייתי תמיד שוקעת בשיעורים, חולמת ובוהה כזה. אבל יש לי מזל כי יש לי זיכרון ממש טוב וזה היה מציל אותי והייתי מקבלת ציונים נורא גבוהים" מתוודה סולטן. "מבחינת חברים הייתי מסתדרת עם כולם, לא היה לי טייפ ממש, לא הייתי מלכת הכיתה אבל תמיד הייתי עם אנשים, גם אם זה רק שתי חברות הכי טובות, אבל תמיד זה היה ביחד".

לא סתם שאלתי מלכת הכיתה, זה כי לפעמים זה מה שניתן להסיק עליך בהתחלה, אבל חוץ ממני, את מהאלו שאנשים חושבים עליהם משהו אחד מראש ושופטים אותך?

"חד משמעית" עונה נחרצות ומפרטת "תמיד אומרים לי משפט מסויים אחרי שמדברים איתי וזה בסגנון: 'יו את מה זה לא מה שאת נראת', אנשים תמיד מופתעים מזה ואומרים גם 'בחיים לא חשבנו שאת כזאת'".

רגע, מה חושבים מבחוץ?

"אני חושבת שאני משדרת משהו מרוחק, סנובית קצת, משהו כזה מתנשא אבל בפועל אני הכי שכונה, זה פשוט מראה חיצוני" ניב לא חוסכת בפירוטים ומספרת שזה גם זולג לקריירה שלה "זה גם קורה לי באודישנים, תמיד מזמינים אותי לדמות ה'אליטסטית' וה'צפונבונית' שמתנשאת ורעה, ואז אני פותחת את הפה ואומרים לי 'טוב בואי, תעברי לצד של ה'שכונה'.

"חושבים שאני אליטיסטית אבל אני הכי שכונה" © אור גפן

יכולה לתת לי דוגמא?
"בסוסי פרא נגיד, נכון שעלמה חלק מחבורת החווה אבל בסופו של דבר הלב שלה רוצה את הפיילוט, וזה הצד שמושך אותה ולכן גם הסתדרתי עם עלמה כי היו בה את שני הצדדים, גם את הצד של המראה החיצוני שמאוד עובד לי ואז אני פותחת את הפה ומבינים שזה הכי פשוט".

מה קשה לדעת עלייך במבט ראשוני?

"שאני מאוד חסרת בטחון. אף פעם אני לא מצליחה להרגיש באמת טובה. תמיד נדמה לי שמה שמסביב יותר מוצלח, זה קורה לי בבית ספר למשחק מלא, אני רואה תרגילים של אנשים אחרים והם עושים את זה מעולה ואז אני אומרת לעצמי "אני לא רוצה לעלות, אני גרועה".

אז מה קורה?
"אני עולה ומקבלת פידבק טוב. זה גם קרה לי בכיתה י"א בהפקות תיאטרון, לילה לפני כן בכי של 'אני לא עולה מחר, אמא את לא באה לראות אותי' ואז אני יורדת מהבמה ואנשים מחמיאים לי מכל הלב וזה מפתיע אותי - זה נראה לי משהו שקשה להבין עליי".

איך את מגדירה את עצמך?
"אני חושבת שאני פשוטה אך מסובכת".

"אני מאוד חסרת בטחון" © צילום מסך מ"סוסי פרא"

מה עם התגובות של המשפחה לכל מה שאת חווה עכשיו בחיים?

"הם עפים על זה" מספרת בהתלהבות "האחים הקטנים שלי (י"א וז') ממש מחמיאים לי,ו אני באה מבית ביקורתי (לכן גם אני כזאת), והם יודעים להגיד לי בעין אובייקטיבית".

במה זה בא לידי ביטוי?

"אני מקשיבה להם גם כי המשפחה שלי ממש חשובה לי, הם הראשונים שאני אשאל. אנחנו בית מאוד מחובר וחמים וקשורים אחד לשני, גם כשעכשיו עברתי לתל אביב בשביל הלימודים, וזה היה צד קשוח בגלל שאני נורא מחוברת למשפחה אז הכל קורה כזה ביחד, לא עושים שום דבר מבלי שאף אחד יודע, זה להתייעץ על הכל. יש קבוצת ווטסאפ והיא הרבה יותר מוצלחת מהקבוצה של 'לה פמיליה'" צוחקת ניב.

ניב ואחיה
ניב ואחיה © אינסטגרם

"זה הרבה פחות כסף אבל זה אחלה"

הרבה שחקנים, במיוחד בתחילת הדרך, ובמיוחד כי זה עוד בצעדים ראשונים, מאמצים לעצמם עוד מקור הכנסה. לך יש משהו כזה?

"האמת שכן, אני ברמנית בירושלים בסופי שבוע כשאני חוזרת הביתה" מספרת ומוסיפה "זה לא קורה הרבה כי אני בטירוף של לימודים, אבל זה נותן פרופורציות ואני מתה על זה, גם עשיתי את זה תוך כדי הצילומים ל-'סוסי', נגיד היה לי שבוע עם שלושה ימי צילום אז בימים שלא הייתי מצלמת הייתי 'מברמנת'. זה משאיר רגליים על הקרקע וזה אולי הרבה פחות כסף אבל אחלה" מסכמת.

ברמנית עם קהל של הרבה אנשים, לא מפדח לפעמים? כי גם מבוגרים התחילו להכיר אותך עכשיו ב"לה פמיליה"

"אני לא לוקחת את כל הפרסום למקום מפדח, אנחנו בני אדם. למה שאנשים אחרים יעבדו במלצרות ואני לא? הרי הפקות אין כל הזמן בשוטף. השאיפה שכשאני אהיה יותר מבוגרת ומצליחה בתחום וזו באמת תיהיה עבודה שלי, נניח בתיאטרון שזה משהו סדיר, אז ברור שאני לא רוצה לעשות שום דבר אחר חוץ מזה, אבל בשלב הזה של החיים זה נראה לי במקום".

© נעם יוסף

מפחדת להתחרט על זה שבחרת במשחק?

"אני לא חושבת כי זה משהו שאני חולמת לעשות, אבל אני כן מפחדת להכשל, זה סיפור חיי ופחד נוראי, זה גם מקצוע שלא מבטיח שום דבר".

"יש לי נטייה לעשות חאפלה בחיים שלי"

יש תכנית ב'?

"לא בא לי שתיהיה לי תכנית ב'!" מכריזה במעין התבאסות "בא לי להצליח בתחום שלי אבל תראה, מעניינים אותי מלא דברים. עשיתי קורס פסיכולוגיה באוניברסיטה הפתוחה וזה נורא עניין אותי והפסקתי לטובת לימודי משחק, אבל זו אוניברסיטה פתוחה אז תמיד אפשר לחזור להמשיך ללמוד מאותו מקום".

מצליחה לשמור על קשר עם חברי ילדות בתקופה של העומס בלימודים?

"כן, זאת חובה. זה מה שמשאיר אותי שפויה. גל פופולר לומד איתי פה ביורם בשכבה, אנחנו לא נפרדים. ויש גם חברות מהבית, אתה צריך את זה, לא חייב לדבר יותר מידי כדי שהם יבינו באיזה מצב אני ומה קרה".

את מערבבת בין חברים מהעבודה לבין החברים הישנים?

"האמת היא שיש לי נטייה לעשות חאפלה בחיים שלי, חברים מהצבא נגיד אני אוהבת להכיר לחברים מהבית, מהעבודה ומהסדרות. אני אוהבת את זה שכל החברים שלי מכירים, מתה על זה! אין דבר כזה שאני אצא ואגיד לחברה "לא את לא יכולה להצטרף כי אני הולכת עם עמית" (רהב).

ניב וחבר הילדות, השחקן גל פופולר
ניב וחבר הילדות, השחקן גל פופולר © אינסטגרם

קרה שקיבלת תגובה קרה או לא הכי מפרגנת מהסביבה הקרובה שלך על מי שאת היום?

"לא יצא שאמרו לי את זה בפנים בכל אופן" מספרת אך לא נרתעת מהעניין "אני בטוחה שזה קורה. ברור שמי שבאמת קרוב אליי זה אנשים שעברתי איתם מלא והם תמיד יפרגנו ואם הם לא יפרגנו, אז אדע שזה לטובתי ואני מקשיבה להם. אולי בסביבה של השכונה בירושלים, אנשים שמכירים אותי מהילדות, אני מניחה שיש כאלו שעושים פרצופים אבל זה לא משהו שצריך להקשיב לו בסופו של דבר".

ב"סוסי פרא" את משחקת נערה שהמצב הכלכלי שלה מדרדר, יצא לך להיות בסיטואציה כזאת בחיים?

"אני באה מבית ממוצע, אף פעם לא היה לנו מליונים, אבל בחיים לא חסר לי שום דבר.  אני יודעת שההורים שלי עמדו על זה שלא נרגיש מחסור".

ואת בזבזנית?
"אני יכולה להיות כזו".
על מה בעיקר?
"אוכל!".

מבזבזת בעיקר על אוכל
מבזבזת בעיקר על אוכל © אינסטגרם

"אפילו גאליס לא ידעו שהם יצליחו"

תפקיד ראשי בסדרת נוער מרכזית, תמיד פותחת דלתות ענקיות בתעשייה, את מגדירה את התפקיד בסוסי פרא כפריצה הגדולה שלך?

"אינשאללה, אני לא יודעת ולא חושבת על זה, כי זה מפחיד אותי. אני אחת כזו של אמונה בעין הרע ו'טפו, טפו טפו', והשרשרת חמסה של סבתא שלי. אני מקווה לטוב ולהיות מבסוטה ממה שאני רואה".

את חושבת שזה יעשה את ההד של גאליס והחממה עשו?

"קשה להגיד, בעיקר כי אני מאמינה שגם שכש-"גאליס" התחילו אז הם לא ידעו מה הולכת להיות ההצלחה, קשה באמת לצפות את זה, הלוואי".

יש לכם יתרון לבלוט, החממה נגמרה, גאליס בהפסקה.
"ועדיין יש כל כך הרבה סדרות נוער והילדים לא פראיירים הם ראו ויודעים, אז אני יכולה רק לקוות".

יצליח כמו גאליס?
יצליח כמו גאליס? © נעם יוסף

"אני ודניאל גד לא ביחד"

הפרסום גם אצל הילדים וגם אצל המבוגרים מביא איתו, מן הסתם, גם יותר בקשות בפייסבוק שינסו קצת להתחיל ולפרטט. 

"אני חושבת שזה יהיה בעיקר מבני 13, אבל אני כרגע לא בזוגיות".

מעדיפה אחד כזה שיכיר את ניב או הכרות קלה כי הוא מכיר אותך מהמסך?

"זו שאלה קשה כי אני מסובכת בקטע הזה, יקח לי זמן לא משנה מי זה, אבל ברור שאני ארגיש יותר בנוח אם זה מישהו שאני נפגשת איתו, אך גם אותו אצטרך להכיר קודם את הבנאדם לגמרי כדי שמשהו יתחיל לא יכולה שיתחילו איתי ואז 'סבבה בואי נצא'".

אני הספקתי לשמוע שמועות על משהו בינך לדניאל גד שקרה בצילומים.

"מה ממי שמעת?"זה הכי לא, מה אומרים שאנחנו ביחד?" ניב מופתעת לגמרי מהשמועה אך לוקחת נשימה ופרופורציה על העניין "תראה אני לוקחת בחשבון שיהיו שמועות זה חלק מזה".

וכשזה קורה, את מהמשתפות והמאשרות זוגיות או מהאלו של ה-"אין תגובה"

"עוד לא נתקלתי, נגיד עם דניאל גד אני חולה עליו אבל לא היה כלום, היה סופר כיף בצילומים. בכללי אין לי מה להסתיר".

היה או לא היה?
היה או לא היה? © צילום מסך מהתכנית

את צריכה להתרגל למעמד החדש של כוכבת הנוער הכי מדוברת כרגע, ועם דור נורא אינטנסיבי של מעריצים צריך להתכונן בהתאם, לימדו אותך את ה'עשה ואל תעשה'?

"לא, מה למשל?"
תפעול אינסטגרם נכון
"וואי אני גרועה באינסטגרם, כל הזמן אומרים לי 'ניב את חייבת לתחזק את האינסטגרם שלך זה חלק מהעניין' אבל זה קצת מביך אותי".

נגישות למעריצים?
"אני חושבת שאני אחלה עם זה, זה חשוב ומבינה, הילדים מקסימים אז אני בחיים לא אהיה חסרת סבלנות או כזה מין".

פייסבוק, תאשרי?
"בניגוד לאינסטגרם, פייסבוק זה קצת יותר אישי ופרטי אז אני מבינה למה יש שלא מאשרים, זה קצת קשה".

 

סוסי פרא, א-ד' 15:00, בערוץ zoom לצופי hot. (למתחם הסדרה בפרוגי - לחצו כאן)

 



תגובות