בלי פופוקורן: הסרטים שצריכים להפוך לסדרות טלוויזיה. צילום מסך מיוטיוב

בלי פופוקורן: הסרטים שצריכים להפוך לסדרות טלוויזיה

זה הזמן להציע לעולם ההפקות הקשוח להפוך את הסרטים לסדרות, לתת לדמויות להמשיך לשחק, הפעם על המסך הקטן וזה בהחלט יכול לעבוד. קבלו את הרשימה שלנו!

אומרים שגיבורי הסרטים חיים ביקום מקביל משלהם גם אחרי שהאורות נדלקים ורולר הקרדיטים נפרד לשלום מהמסך. אבל לא תמיד זה נגמר בפרידה וחיפוש אחר היציאה במבוך הקולנוע, לעיתים אף יוצרים סדרות טלוויזיה לסרטים המצליחים, אז אספנו בעצמנו את רשימת המשאלות שלנו לסרטים שהיינו רוצים לראות בתור סדרות טלוויזיה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

משחקי הרעב

ארבעה סרטים חווינו כחלק מ"משחקי הרעב", ולא נשכח את העובדה המצערת שהסרט השלישי, "עורבני חקיין 1", היה למעשה פרומו מופרך לבא בתור, כזה שהיה אפשר לוותר עליו בקלות. העולם התמכר לג'ניפר לורנס בדמותה של קטניס אוורדין המורדת בקפיטול ועקב אחרי הפיכתה (של קטניס) מנערה תמימה למנהיגת המונים והפיכתה (של לורנס) משחקנית אלמונית לכוכבת על בהוליווד.

אל תבלבלו אותנו עם העניין הפעוט שסדרת הספרים של סוזן קולינס מוצתה עד תומה בארבעת החלקים בקולנוע. קולינס בוודאי תשמח לכתוב תסריטי המשך שישאירו בעניינים את פיטה מלארק, המנטור היימיץ', היחצ"נית אפי טרינקט והמנחה הפומפוזי סזאר. בכל פרק יהיה אפשר לחזור לעולמה הנוכחי של קטניס, לראות את משפחתה הצומחת ולחשוב על בעיות נוספות מרתקות שמחכות במציאות החדשה. כי בכלל לא שבענו ממשחקי הרעב ופיטה אנחנו אוהבים, במיוחד בישראל.

 

מהיר ועצבני

אפקטים מיוחדים? צ'ק. מרדפי מכוניות לוהטים? צ'ק. רומנים סוערים? צ'ק. פמיניזם לוחם? צ'ק. המנוף הראשון של גל גדות? כמובן. התשובה היא כן. אם "מהיר ועצבני" מתקשה להיפרד ממסך הקולנוע, למה לא להעביר את ווין דיזל לשיעור שבועי בטלוויזיה?

כש"מהיר ועצבני" עלה לאוויר השנה הייתה 2001 וזו הייתה אמורה להיות אפיזודה חולפת. אלא שתמהיל האקשן עבד בקופות בצורה מהירה ועצבנית ומכאן נולדו שבע סרטי המשך, הבא בתור אמור לעלות ב/2017. יום אחד, זה די ברור, ייאלץ דיזל לאפסן את התוכניות למרדף הבא וזה יהיה בדיוק הזמן לרשת טלוויזיה להשתלט על הפרנצ'ייז ולתרגם את הפוטנציאל לפרקים שיפרקו את מדד הרייטינג. ואולי בכלל אפשר לתת את הכבוד לגל גדות שתישא על גבה סדרה שלמה, מהירה ועצבנית.

 

"טיטאניק"

104 שנים עברו מאז טביעת אוניית הפאר שהפכה לסמל הראוותנות של האדם מול איתני הטבע, שאמרו את דברם בסופו של דבר. ג'יימס קמרון הפך את הטרגדיה ההיסטורית ליצירה קולנועית מרתקת ששברה את כל שיאי ההכנסות ונשענה על החיבור המרתק בין ליאונרדו דיקפריו וקייט ווינסלט, לצלילי השיר ההוא של סלין דיון. אלא שמאז נמסו המון קרחונים באוקיינוסים ואיכשהו מתגלים שוב ושוב סיפורים על הטיטאניק שלא יצאו מעולם. זה הזמן למצוא ווינסלט ודיקפריו חדשים, לפתח דמויות נוספות על סמך העובדות שהתגלו בשנים האחרונות ולהפליג לעבר סדרה של  ממש. נעימת נושא הרי כבר יש. הרימו עוגן.

 

להציל את מארק וואטני

2035, משימת משימת Ares III למאדים מסתבכת ועל הכוכב נשאר האסטרונאוט מארק וואטני ששורד בעזרת יצירתיות הנשענת על גאונות ומצליח להתקיים בעזרת תפוחי אדמה בייצור עצמי. אז נכון, וואטני ניצל בסוף ולהחזירו למאדים יהיה מופרך, אבל התסריט יכול להתפרק לעשרות כוכבי לכת, משימות מורכבות ואפילו חייזרים, שימלאו פרקים על גבי פרקים. מאט דיימון יוכל לעמוד בראש המחלקה להדרכת האסטרונאוטים, שיצטרכו להיות מקוריים ממנו. יוסטון, יש לנו בעיה טובה.

 

שמונת השנואים

קוונטין טרנטינו, במוחו הקודח, רקח אפוס קולנועי נוסף שמתכתב עם המערבונים האהובים עליו מילדותו. עלילת הסרט מתרכזת בפונדק הסידקית של מיני, שאליו מגיעים השנואים באמצע סופת שלגים כבדה. מכאן והלאה, בדיוק כמו בסרטים קודמים של טרנטינו, העלילה נשענת על דיאלוגים שנונים בין הדמויות כשהיא מתובלת בפלשבקים מהעבר, גם הם אהובים על הבמאי. אם כבר נמשיך בקו הזה, למה לא לתת לכל אחד מהשנואים פרק משלו בסדרה הנרקמת שלנו לטלוויזיה ולפעמים, מקסימום, להפגישם פה ושם? עכשיו רק צריך לשכנע את טרנטינו לכתוב תסריטים גם לסדרה, כי אחרת זה לא יילך.

 

ההוביט

אם יש גמדים, שדונים, קוסמים, עלפים ויצורים חמודים כמו ההוביטים, אין שום סיבה שלא להכניס את כולם יחד לסדרת טלוויזיה שתמשיך להתכתב עם יצירת המופת של טולקין. שלושת סרטי שר הטבעות היו תשובה מושלמת לסדרת הספרים, וטרילוגיית ההוביט, שהיא למעשה הקדמה לשר הטבעות, לא אכזבה גם היא. אלא שהעולם של טולקין רחב יריעה הוא ודורש זמן מסך נוסף לדרקונים שישובו לירוק אש. לטולקין עצמו עוד ספרים שכלל לא תורגמו למסך, אז חבל לפספס.  יהיה מעלף.

 

פארק היורה

אנחנו אוהבים דינוזאורים גדולים יותר, חדים יותר, מפחידים יותר. הוכחה: טרילוגיית פארק היורה שהחלה בניינטיז. הוכחה נוספת: עולם היורה ששבר קופות בשנה שעברה. הוכחה שלישית: בכל ארבעת הסרטים התסריטים היו דומים להפליא, עם ניואנסים דקים פה ושם, ובכל זאת התוצאה לא הפריעה לאיש, כל עוד הדינוזאור היה מספיק מרשים.

אין שום סיבה שלא להעביר את הלהט לשליטי העולם העתיקים אל הטלוויזיה, אבל יש להפקיד את האחריות רק בידיים של המאסטרו סטיבן שפילברג. העולם הרי מלא בג'ון האמונדים שמתים לעשות כסף מפארקים נוספים, ולעזאזל ההתערבות האגרסיבית בטבע והאסונות שבדרך.

בקיצור, וולקאם טו ג'ורסיק פארק!

 

מלחמת הכוכבים

ג'ורג' לוקאס הקדים את זמנו ויצר מיתולוגיה חללית עוד בסבנטיז, בלי טכנולוגיה משויפת, אבל עם יכולת מופלאה לראות את העתיד. מאז האימפריה היכתה שנית, הג'די שב ואחרי המשכים שהפכו לפיאסקו, המעריצים קיבלו את הפיצוי בסרט "מלחמת הכוכבים הכוח מתעורר" שיצא בסוף השנה שעברה והרגיע את הגעגוע.

מדוע  להפסיק כאן? לא צריך להמריא רחוק מדי. "מסע בין כוכבים" כבר הייתה הצלחה אדירה בטלוויזיה משנת 1966 ועוד ידה נטויה, כך מבטיחים. אנחנו אומרים: די למונופול (היחסי). גם C-3PO, R2-D2, צ'ובאקה והאן סולו ראויים לשייט בהמשכים בחלליות אדירות משבוע לשבוע, עד לאינסוף הבא ומעבר. וד"ש מג'אבה דה האט.

 

צ'ארלי בממלכת השוקולד

חולים על שוקולד? אז הגעתם למקום הנכון. ג'וני דפ מינף את עצמו ואת הסרט להצלחה אדירה בקופות ובכלל, והשאיר טעם מתוק של עוד. רק המחשבה על במה נוספת לסרט, גורמת לנו להיות רעבים. ווילי וונקה ימשיך לערבב את העלילה ויש מספיק דמויות בסרט, כמו צ'רלי באקט או מייק טיוי, שיכולות לקבל עומק משלהן בתוך סדרת נוטפת מרוטב סמיך של שוקולד. והיי, תוכן שיווקי בטח לא יהיה בעיה במקרה הזה. הטבלה לא משקרת.

 

 

תגובות