כמעט מציאותי: הסדרות שלוקחות השראה ממקרים אמיתיים. צילום: אוהד רומנו, באדיבות yes

כמעט מציאותי: הסדרות שלוקחות השראה ממקרים אמיתיים

אנחנו רגילים לסרטים שמבוססים על מקרים אמיתיים, אבל יש גם לא מעט סדרות שלקחו השראה מהמציאות והביאו את זה למסך. את מה הכי אהבנו? הרשימה המלאה

לכל סדרה יש עלילה שונה והשפעה שונה על הצופים, אבל יש סדרות שמאחוריי העלילה שלה יש סיפור עוצמתי ומרגש שפשוט נותן לנו תחושת הזדהות וסקרנות יוצאת דופן. אנחנו רגילים לשמוע על סרטים שמבוססים על משהו אמיתי, אבל מסתבר שיש גם לא מעט סדרות שגם הן מבוססות על זה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

פאודה

"פאודה" עלתה לשידור בשנה שעברה וגררה המון הצלחה, ההוכחה לכך הגיעה גם בשישי האחרון כשזכתה בפרס הדרמה הטובה ביותר. הסדרה מספרת על מסתערבים (אנשי כוחות הביטחון המסווים את עצמם לערבים בכדי להשתלב בחברה הערבית ובכך להשיג את המטרות שלהם) והם רודפים אחרי בכיר חמאס בשטחים, תאופיק חאמד, שאחראי למותם של הרבה אזרחים ישראלים בפיגועים נוראיים.  הסדרה צפויה לעלות לעונה שנייה בשנת 2017 ואנחנו בציפייה גדולה לראות מה מתרחש שם בהמשך לעונה הראשונה.

 

מה היה הרעיון מאחורי הסדרה?

הסדרה התבססה ולקחה השראה גם מחוויותיהם האישיות של היוצרים מהאינתיפאדה שבמהלכה שירת ליאור רז, אחד מהיוצרים, ביחידת דובדבן. לכל אחד משני היוצרים היה תפקיד שונה: ליאור הביא לסדרה את השירות בצה"ל ביחידה החשובה שבה שירת ואת החוויות מהשטחים ואבי הוא פרשן לענייני ערבים ולכן הוא הביא את הידע שלו עם הצד של הפלסטינים. לשניהם היה חלום לכתוב סדרה על מסתערבים וביחד שניהם יצרו את פאודה שמשמעותה 'כאוס' וחשוב לציין שהיא לא סדרה שמבוססת על המציאות, זוהי סדרה דמיונית אך את ההשראה שלהם הם לקחו מחייהם האישיים ואת הידע והניסיון במהלך השנים.

והנה כמה מסתערבים אמיתיים
 

כפולים

"כפולים" עלתה לשידור לפני כשנה וגררה תגובות טובות בגלל העלילה הטובה והמסתורית שלה. הסדרה עוסקת בחמישה אזרחים ישראלים וכל אחד מוצא את עצמו לפתע במרכז פרשת ריגול - חטיפה של שר ההגנה האיראני בעת ביקורו החשאי במוסקבה שברוסיה. 

געגועים לאמה ליפמן
געגועים לאמה ליפמן. מתוך הסדרה

מה היה הרעיון מאחורי הסדרה?

את הרעיון לסדרה שאבו היוצרים מפרשת "מחמוד אל מבחוח" שהיה בכיר חמאס וחוסל בדובאי בפעולה שקישרו אותה למוסד. בשנת 2010 פרסמה משטרת דובאי תמונות ושמות של מספר חשודים בחיסול של "מחמוד אל מבחוח". מצלמות האבטחה תיעדו את אלו שבאו לחסל אותו בבית המלון ותוך כמה ימים התברר שחלק מהשמות הם של תושבי ישראל ושהם אשמים בחיסול. בגלל שהיוצרים שאבו מהמקרה הזה השראה ניתן לראות את העניין עם המצלמות אבטחה שמופיעות בתחילת הסדרה ועוד כמה מקרים דומים מאוד.

החיסול האמיתי
 

אחת מיוצרות הסדרה מריה פלדמן אמרה שבעלה התחיל לנתח את הסיבות למה שמעורר עניין.מצד אחד זו האובססיה הישראלית לעניינים ביטחוניים ומצד שני זה משהו שיכול לקרות לאדם הפשוט. לשמחתנו היוצרים מתכננים לנו עונה שנייה שצפויה גם היא לעלות בשנת 2017.

הכל דבש

"הכל דבש" היא סדרה שמבוססת על מצבים וחוויות בחייה של יעל פוליאקוב שגם יצרה את הסדרה בה כיכבו השתתפו אביה של יעל, ישראל פוליאקוב (ז"ל) בעונה הראשונה ואמה של יעל, שוש פוליאקוב בעונה השנייה.

פעולות בסדרה שמאוד דומות למציאות ומתקשרות לעלילה: על האב המצליח והמפורסם שמנסה לבנות קריירה לאחר פירוק "הגשש החיוור". בנוסף, בתחילת העונה השנייה העלילה דומה למציאות שוב והסצנות עוסקות בשבעה של ישראל פוליאקוב, אבא של יעל שמתרחש בדיוק במציאות לאחר מותו הפתאומי והמפתיע.

 

יעל לא הסתפקה בסדרה עם שחקנים על חייה ולכן ניתן לראות את הדוקומנטרי החדש שלה "הפוליאקובים" שהפעם במקום שחקנים תופיע המשפחה האמיתית על המסך ומתמיירת להיות מעין דוקו.

© צילום מסך מהסדרה

ממלכה

"ממלכה" או בשמה השני "שלטון המלוכה" היא סדרה אמריקאית שעלתה לשידור בשנת 2013 והמשיכה לשלוש עונות. הסדרה מספרת על מרי מלכת הסקוטים שמתגוררת בצרפת.

מרי הייתה מאורסת מגיל שש לפרנסיס שהיה אז המועמד ליורש בכדי לקחת את כתר המלוכה של צרפת והיא נשלחת לצרפת כדי להינשא לו, היא צריכה להתמודד עם בעיות רבות מבחינה רגשית כלפי פרנסיס. אמו, קת'רין די מדיצ'י מנסה לעצור את הנישואים שלהם בגלל נבואה שחזה נוסטרדמוס שהיה אסטרולוג ורופא צרפתי שנמצא בממלכה. הנבואה מספרת שאם השניים יתחתנו, פרנסיס ימות. כל זה מתרחש בשנת 1557, וקשה להאמין שזה מבוסס על סיפור אמיתי והייתה אצלם דרמה כזאת גדולה בתקופה כזאת רחוקה.

 

מה היה הרעיון מאחורי הסדרה?

הסדרה נוצרה כשהמשבצת שלה היא בז'אנר פנטזיה היסטורית, ואתם שואלים למה? בגלל שהסדרה מבוססת על אירועים היסטוריים מהמאה ה-16. היא מתארת חיים של אצילים שחיו באותה תקופה וגם בני מלוכה.

הדמויות שבסדרה תואמות גם אם זה מבחינת השמות וגם הסיפורים והשושלת שמאחוריהם ואפשר לומר שהסדרה לגמרי הצליחה בנוגע להעתקת ההיסטוריה שקרתה בעבר הרחוק ואפשרה לנו לראות מה קרה שם.

אמריקה נגד או.ג'יי.סימפסון

"אורנת'ל ג'יימס סימפסון" או בשמו המקוצר "או.ג'יי.סימפסון" נולד בשנת 1947 והיה שחקן פוטבול מאוד מפורסם ואף שיחק במספר סדרות. הסדרה "אמריקה נגד או.ג'יי.סימפסון" שיצאה לאוויר תחת שם הסדרה "סיפור פשע אמריקאי" עלתה לשידור בפברואר 2016 ומספרת את סיפור משפט הרצח המתוקשר והגדול שלא היה ברור לרבים, שבו הוא הואשם ברצח של אשתו לשעבר ניקול בראון וחברה רון גולדמן ולבסוף הוא זוכה מאשמה.

 

העונה מראה את מאחורי הקלעים של חקירת הרצח, את נקודת מבטם של עורכי הדין שעסקו בתיק ואת כול הדרך מהגילוי עד לבתי המשפט. את או.ג'יי גילם קיובה גודינג ג'וניור ואת רוברט קרדישאן גילם דייויד שווימר.

אם אתם צופי קרדשיאן אדוקים והשם הזה נשמע לכם מוכר זה לא סתם, רוברט קרדשיאן הוא האבא של קים, קלואי וקורטני ורוב היה עורך דינו שייצג את סימפסון במשפט. אבל הסיפור לא נגמר כאן, כריס ג'נר הייתה אישתו של רוברט הייתה חברה מאוד טובה של ניקול בראון שכזכור האשימו את או.ג'יי שרצח אותה והיא קיבלה את זה מאוד קשה ואף היא מוזכרת בסדרה.

ג'נר
ג'נר © gettyimages



תגובות