סופשלי: "מעוררת סקרנות, אך לא סוחפת". צילום מסך מהפרק

סופשלי: "מעוררת סקרנות, אך לא סוחפת"

"סופשלי", הסיטקום החדש של ערוץ הילדים, עלה היום למסך, האם מדובר בלהיט החדש של הקיץ או בעוד תכנית לאוסף?

על מה מדובר? ״סופשלי״ עוסק בסטנדאפיסט אגואיסט (חסון) שבאחת מהופעותיו הוא יורד על נער בשם עומר והורס לו את סיכוייו עם חברתו הטובה דניאל. עומר עוזב את ההופעה ומאחל ששחר ייעלם. לאחר מכן שחר מתחשמל ומגיע לשמיים, שם יושב מול המלאך השומר של עומר (זאב רווח) שמציב לו תנאי – הוא יחזיר את שחר לחיים אם לאחר תקופה של חודשיים יצליח לשדך בין עומר ודניאל.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

צפו בכתבה מתוך הסט של "סופשלי"
 

בצפייה ראשונה, הרעיון נחמד. הסיפור הקלאסי של בן אדם אגואיסט שמת ומקבל הזדמנות לחזור לחיים אם יעשה מעשה טוב, הזכיר לנו את הסרט ״רוח רפאים צעירה״. הסטים של הסדרה שכוללים קניון, גלידריה ומועדון סטנדאפ נותנים אווירה חופשית וקיצית. הליהוק שמשלב בעיקר שחקנים מוכרים (חלק שהופיעו כבר בפורום לילדים וחלק שזו לא ממש הבמה המרכזית שלהם כמו זאב רווח), נותן לנו גם התחלה סימפטית ומוכרת לצפייה.

אי אפשר לומר שהסדרה היא משהו חסר תקדים שלא ראינו בעבר, היא באווירה כללית של סיטקום בערוץ הילדים ולא תיתן לנו איזו הרגשה אחרת מהתכנית ששודרה לפניה או התכנית שתשודר אחריה. כלומר, אין שום ניצוץ חדש על המסך.

מה שכן, כששמענו סדרה חדשה של שחר חסון, ציפינו לדבר בסגנון "הפרעת קשב" ששודרה לפני כשנתיים, אך קיבלנו משהו אחר ודי מפתיע. לראות את שחר חסון לא בפורמט של סטנדאפ או תכנית אירוח, אלא כדמות בתוך סדרה עם קאסט די עשיר, זה משהו חדש ומרענן שעורר את סקרנותינו.

© צילום: אביב חופי

מבחינה טכנית, הכל טוב. הליהוק טוב ברובו ויש פרצופים מוכרים ואהובים על המסך כמו שחר חסון, עדי הימלבלוי, זאב רווח ויובל סגל. הדמויות גם הן בנויות טוב אך שוב לא מפתיעות. בעצם, מלבד עומר שנראה לחוץ ושלומיאל באופן טיפה מוגזם. הסעיף של האנשים הושלם כמו שצריך בסדרה.

הלוקיישנים חמודים ונותנים אווירה ״ערוץ הילדימית״ ובעיקר קיצית וחופשית שמשתלבת מצויין עם תקופת השידור. את הפרק מלווים מעברים שמורכבים מתמונות סטילס של המתרחש בקניון ורומזות על הלוקיישן הבא ואף משדרים סוג של אותנטיות ונותנים לסדרה חיבור לקרקע.

© צילום: אביב חופי

בקשר לתוכן. כמו שאמרנו, העלילה טובה אך לא חדשנית. הסדרה צפויה מאוד, אין אף טיפה ריגוש וכל הפרטים הקטנים שנמצאים בפרק גנריים, נראו קודם במקום אחר ולא מפתיעים. החלק החשוב שאם הוא לא היה מבוצע טוב הסדרה הייתה מקבלת ציון 0 הוא הבדיחות. כשהדמות הראשית הינה סטנדאפיסט מצליח, אנחנו רוצים לשמוע בדיחות טובות. אז כן, כמו שציפינו, אנחנו מקבלים בדיחות בסטנדרט של שחר חסון שמותאמות לקהל ערוץ הילדים אך עדיין ברמה וגורמות לנו לגיחוך. הרבה הומור פיזי ושימוש במימיקה שמוכיח את הצלחתו כבר שנים.

© צילום מסך מהפרק

מה שיש לנו לומר על הסדרה זה – נחמד אבל לא סוחף, בעיקר צפוי. הביצוע טוב אבל לא חדשני. נראה כי ניסו במקרה הזה ללכת על בטוח ולא לקפוץ מעל הפופיק עם חומר חדש ונסיוני. אז לסיכום, ״סופשלי״ לא תהיה הסדרה שתקפיץ את כולם לערוץ הילדים. אבל, היא יכולה להיות מושא בידור כשהטלוויזיה במקרה פתוחה על הערוץ או נגמרו התכניות לחופש, זה הכל. עדיף פשוט לראות סטנדאפ של חסון כדי לקבל את מנת הצחוק היומית.

תגובות