הקול מאחורי הדרגון בול: אורי הר-לב חוזר בגדול. צילום: דניאל אוחנה

הקול מאחורי הדרגון בול: אורי הר-לב חוזר בגדול

הקול הגדול של אורי הר-לב הוא בעצם קולו של 'גוהן צ'אן' מהסדרה דרגון בול, כעת, עשור אחרי, הוא חוזר לדבב את הדמות האהובה ומספר לנו על כל מה שקרה מאחורי הקלעים אז והיום

השם שלו אולי (עדיין) לא יישמע לכם מוכר, אך הקול שלו דווקא יחזיר אתכם לעבר ויזכיר לכם על מה גדלתם. אורי הר-לב הוא הקול מאחורי קולו של 'גוהן צ'אן' - הבן של גוקו מסדרת הטלוויזיה המצליחה 'דרגון בול'. כעת, עשר שנים אחרי שעזב את הדמות, חוזר הר/לב לסדרה בעונה חדשה שתעלה בקרוב למסכים. תפסנו את אורי לריאיון מיוחד בו סיפר לנו את החוויות שעברו עליו בימי השיא ועד החזרה הגדולה בעקבות ההיסטריה.

עוד במדור הבידור של פרוגי:

"תמיד נמשכתי למשחק והייתי בפרסומות, לא חשבתי בכלל על דיבוב בתור משהו", מספר לנו אורי על ההתחלה שלו בעולם הדיבוב ומפרט "במקרה, בכיתה ו', אמא שלי הכירה מישהי שעבדה באולפני ההקלטות 'N.L.S' וחשבה שזה יכול להתאים לי. באתי כזה 'על הדרך', עשיתי אודישן, עשיתי קורס דיבוב, ומסתבר שהייתי ממש מוצלח שם כי הוציאו אותי באמצע הקורס מפני שממש רצו אותי לאיזה תפקיד - כך שבעצם מעולם לא סיימתי את אותו הקורס".

בגיל 11
בגיל 11 © צילום פרטי

לאיזה תפקיד זה היה?
"התפקיד הראשון שלי היה ב'אמא התכווצתי', סדרה ששודרה בערוץ הילדים, שם גילמתי את שון. עשיתי אודישן ושלחו אותו לקנדה כדי שיאשרו את הקול, אז הייתי הכי לא מנוסה ולא ציפיתי שיבחרו בי, אבל הם אישרו ועשיתי שלוש עונות של זה, משם הכל התגלגל ועשיתי עוד תפקידים".

מתוך "אמא התכווצתי"
 

ואז הגעת לדיבוב של גוהן?

"כבר היה לי שם בתחום הדיבוב באולפנים אחרים, לא זוכר בדיוק איך זה קרה, אבל כמובן קראו לי אודישן באתי להחליף מישהו אחר שדיבב, הכל עבר יחסית מהר ונכנסתי לתפקיד. עברתי עם גוהן כמה עונות וכמה גילאים בדמותו בסדרה".

איך נכנסים לדמות כזאת?

"בדיבוב, בשונה ממשחק, לא צריך להתכונן יותר מדי כי אם אני מתקבל זה לפי הקול שלי, אז בעצם לא עושים עבודה על הדמות, אלא לומדים את ה'אווירה' של הסדרה. די עושים את זה מהרגע להרגע, נגיד סדרה שהיא לחימה כמו 'דרגון בול',  רוב הסדרה זה צעקות וקריאות לחימה כאלה, אני קורא את המשפטים באותו הרגע. ואם לא הולך אז עושים שוב.

© צילום פרטי

מה עושים שם בדיוק?

"אתה נכנס להגיד בצורה הכי מתאימה את המשפטים שלך, זה קורה מלא שעוושים עוד פעם, ועוד פעם כי לא יוצא מדוייק או לא מסונכרן עם השפתיים של הדמות המצויירת".

אמרת שזה שונה במשחק, זה גם שונה מבחינת קבלת הטקסט, אתה מקבל אותו מראש ולומד?

"האמת לא מקבלים אותו לפני, מביאים את כל הפרקים באולפני ההקלטה ולפני ההקלטות אז אני עובר על הפרק ועובר על הדגשות ומסמן את החלקים של הדמות שלי, כך שהבמאית ואני נדע שלא פספסנו שום דבר".

© צילום מסך מאינסטגרם

אתה צופה בסדרות האלו אחר כך?

"בעקרון אני אוהב לראות ולשמוע את הסדרות האלו, ממש כמו ששחקן אוהב לראות את התוצר שלו על המסך. נגיד את דגי'מון ממש אהבתי וראיתי את כל הפרקים למרות שראיתי קצת לפני. כשמדובבים רואים את הקטעים שלך אז נשארים לך חורים בעלילה ורציתי לדעת מה יהיה, בדיגי'מון הייתי הדמות הראשית אז הופעתי מלא ולכן לא נשאר לי הרבה להשלים, לעומת דרגון בול, שם גוהן היה דמות ראשית אך לא הופיע כל הזמן, אז אחרי זה אתה רוצה לראות כדי להבין מה קורה".

יש גם סדרות אנימה שראית ולא דובבת שם?

"עכשיו אני לא צופה בזה, אך כשהייתי קטן יותר אהבתי סדרה אחת ממש -  וזה היה 'פוקימון' לזה הייתי ממש מכור ושם בחיים לא דיבבתי. אני זוכר שבקורס דיבוב נתנו לי תרגילים להתאמן עליהם ובאחד מהם ונתנו לי להיות 'אש' וממש התלהבתי".

חברים ואנשים בסביבה שלך יודעים שאתה דיבבת דמות שהם גדלו עליה?

אנשים וחברים שיודעים הם אלו שמספרים לאחרים והם מתלהבים, אני לא מתבייש בזה כמובן, אבל גם לא מספר לכל אחד אבל יוצא שהרבה יודעים, גם בתקופה שדרגון בול לא שודרה בישראל (בעשר השנים האחרונות) היה את העניין סביב וזה בשוק.

והיו מקרים מוגזמים?

"אני זוכר ממש מקרה אחד שבאתי לבקר ידידה בשיעור משחק ולא אמרתי מילה על מה שעשיתי,  ופתאום מישהו קפץ ואמר שאני המדובב של גוהן וזיהה אותי, הידידה נשבעה שהיא לא אמרה לו כלום והסתבר שהוא היה מעריץ אובססיבי של דרגון בול".

 

אחרי מאה שעות עבודה

A photo posted by Uri Har-lev (@uriharlev) on

מבקשים ממך מאז לעשות את הקול שלו ברחוב?

"תמיד מבקשים, אין ספק שגוהן ודרגון ובל זה השיא בפני עצמו. הקול השתנה מאז,  וכשמבקשים אני מראש אומר שאני לא אשמע להם כל כך אותו הדבר, למרות שדעתי אין הרבה הבדל. הם מצידם אומרים לי להגיד 'משהו' ואני תמיד תוהה מה להגיד כי עברו הרבה שנים ואני לא זוכר מה היה".

איך הגבת כששמעת שהולכים לעשות עונה חדשה ל'דרגון בול'?

"ממש שמחתי, במיוחד בשביל המעריצים, כי אני אישית פחות עקבתי לטירוף שזה המשיך מסביב לעולם, אבל אנשים שיודעים שאני מדבב אותו והמעריצים שמנהלים את האתר הישראלי של הסדרה, באו אליי לפני שנה, לפני שידעו שזה יחזור גם לישראל, ראיינו אותי וניסו להחזיר את הסדרה לארץ. קיוויתי שהם יצלחו וזה עבד. אני יודע שהרבה חיכו לזה ואני ממש שמח שזה קורה, וכששמעתי את הבשורה ממש התרגשתי לקראת זה".

העונה החדשה © באדיבות ערוץ ניקלודיאון

אתה תדובב את אותה הדמות?

"אני אמשיך עם גוהן גם בעונה החדשה שנקראת "דרגון בול סופר", גוהן כבר גדל, התחתן ואשתו בהריון! כך שעכשיו  אני מתרגש בעצמי בשבילו וחי אותו מחדש. במקרה הזה, זה כמעט כמו במשחק כי פתאום אני מלווה אותו ומרגיש הוא לגמרי".

הבנו שיש לך גם סיפור עם גוהן מחג פורים...

"נכון, לפני ממש כמה שנים בודדות התחפשתי לגוהן בפורים בשביל תחרות תחפושת, חשבתי שיהיה מקורי להכין תחפושת שלו ולא לקנות וגם יש לזה קטע מצחיק ומקורי להתחפש 'לעצמי',קניתי בד ונתתי לתופר הוראות מדוייקות, אחר כך גם צבעתי בהתאם. לצערי לא יצא הכי דומה וגם לא זכיתי, אבל היה משעשע".

דומה? © צילום פרטי

אתה מצפה לאותה הצלחה של הסדרה כמו בעבר?

"אני מאמין שכן, אני מאמין שכל המעריצים של הסדרה מאז יבואו לראות את העונה הזו, אליהם כמובן יצטרפו הילדים של היום שלא מכירים ולא צפו בזה בעבר, אז נראה לי שזה יכול להיות כמו שזה היה ואפילו יותר מזה".


חוץ מדיבוב העונה החדשה, אילו עוד פרויקטים יצא לך לעשות לאחרונה?

"בדיבוב הייתי בדי הרבה דברים למשל ב'גלאקטיק פוטובול', בתחום המשחק הייתי בסדרה של מיכל הקטנה ומלא פרסומות ודברים בסגנון, עכשיו אני בקליפים של MTV ומיוצג אצל רונן אור-צרפתי ("אמזונס") ובלי קשר פתחתי ערוץ יוטיוב שאני מתפעל והקלטתי לו עכשיו שיר מגניב שיעלה ממש בקרוב, אני עובד עליו כבר חודש וחצי וזו הפקה רצינית והכל. אני לא מצפה לאיזה משהו מזה, אני עושה את זה להנאה האישית שלי".

 

הקיץ הזה אני עושה את הקליפ שרציתי כבר הרבה זמן 🎥 #shooting #musicvideo #fun

A photo posted by Uri Har-lev (@uriharlev) on

 

תגובות