אמאל'ה! הרגעים שהכי הפחידו אותנו בסדרות הטלוויזיה. צילום מסך מהסדרה

אמאל'ה! הרגעים שהכי הפחידו אותנו בסדרות הטלוויזיה

חג ליל כל הקדושים מצויין כעת ברחבי העולם ואנחנו החלטנו לנצל את ההזדמנות כדי להיזכר בכמה מהרגעים שגרמו לנו לשקשק מול המסך.

הלואין אולי לא נחגג בישראל, אך אי אפשר להתחמק ממנו כאשר בהרבה מדינות בעולם מציינים אותו השבוע. ואכן, מדובר בחג מגניב בו מתחפשים ומפחידים – כמו פורים רק אפל. אז עד שפורים יגיע נסתפק בחג שלא שלנו כדי לספר לכם על חלק מהרגעים מהטלוויזיה שגרמו לנו לפחד, לחשוש, או סתם נתנו לנו בהלה רגעית.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

סנקרה – בית אנוביס

בעונה השנייה של סדרת ההרפתקאות של ניקלודיאון – בית אנוביס, הייתה לנינה התקלות ברוח של אלה מצרית שנקראת סנקרה.  סנקרה איימה על נינה וחבריה כדי שימצאו בשבילה את מסכת אנוביס והמטרה מקדשת את האמצעים. היא רדפה אותם ואיפלו סימנה אותם בקעקוע של אנוביס.

סצנה שהלחיצה אותנו הייתה לאחר שסנקרה הענישה את נינה בכך שהכריחה אותה לגרום לחבריה לסבול (העונש שלך הוא להעניש). נינה קיבלה חיזיון או חלום בו היא מנסה לדבר עם חבריה אך הם בורחים ממנה ולאחר מכן היא מסתכלת במראה ורואה שסנקרה השתלטה עליה והיא הפכה להיות היא.

רמת הפחד: מותח ומלחיץ

המוות של דניאל – השמיניה

דניאל האריס היה הרשע המוצלח ביותר בשמיניה ואחד הרשעים המוצלחים ביותר בסדרות הנוער. ולמרות שלא הייתה לו חזות מפחידה או אופי פסיכופתי בתחילת הופעתו בסדרה, לקראת סופה הוא הכניס אפילו את הצופים בבית למתח. בפרקים האחרונים של עונה 3 (ספויילר!) הוא נהרג בדרך לא שגרתית ומאוד מספקת כאשר השמיניה משתמשת בכוח הלמדא שרצה לקחת מהם נגדו.

דניאל ב
דניאל ב"השמיניה" © צילום מסך מהסדרה

אך, עד כמה שסצנת המוות הייתה מספקת היא הייתה גם מחרידה כאשר פרצופו של דניאל נסדק לגמרי וכאשר התמוטט בדרמטיות מול עיניהן של נטשה ורוני. הרגע גרם לנו להילחץ ואין ספק כי המוות היה השיא של תום אבני כדניאל ואחד הרגעים הכי זכורים בסדרה.

רמת הפחד: בהלה רגעית, סיפוק והקלה.

זומבים, טנק וריק – המתים המהלכים

בפרק הראשון של המתים המהלכים אנחנו שומעים על ריק בחור אשר היה בקומה וכאשר מתעורר באמצע תקופת אפוקליפסה של זומבים הוא רוצה לחזור לעיר הבית שלו אטלנטה כדי לראות מה עם משפחתו. רק בעיה אחת – אטלנטה היא בירת הזומבים.

 

איך שהוא מגיע לעיר מגיעה התקפת הזומבים ההמונית הראשונה לסדרה וריק נאלץ לברוח מהם ואיפלו מתחבא בטנק, מה שלא הכי עוזר כאשר הזומבים נכנסים אחריו. יותר מזה לא נספר לכם, רק נגיד שהזומבים גרמו לנו להיבהל וגורלו של ריק שהיה לא ידוע עד לפרק הבא הדאיג אותנו מאוד.

רמת הפחד: מגעיל ומפחיד.

ירייה בבית ספר – GLEE

גלי הייתה סדרה מוזיקלית שכללה שילוב של נושאים חברתיים ודרמה עם קטעים הזויים למדי וקומדיה. בין כל הרגעים האלו היה הרגע של הירייה בעונההרביעית שהקפיץ את כל "מקיינלי היי סקול". ברגע של משבר בקי לקחה אקדח מהארון של אבא שלה והציגה אותו לסו וכאשר נפלט בטעות כדור כולם היו בטוחים כי מדובר ברוצח המסתובב בבית ספר. רוב כיתת המקהלה התחבאה בפחד בחדר המקהלה כאשר תלמידים בודדים הוצאו מהבית ספר או היו כלואים בשירותים.

 

הפחד השתלט על התלמידים והמורים שהיו איתם ובעיקר על סאם שהתחרפן מהמחשבה שהוא לא יודע איפה חברתו בריטני נמצאת ושאולי היא נפגעה. הפרק המדובר הוציא צד שלא ראינו בסדרה קודם לכן ולמרות שידענו כי מדובר באזעקת שווא ולא מסתובב רוצח בבית ספר החוסר ידיעה של הדמויות הלחיצה גם אותנו עד סוף המקרה.

רמת הפחד: אמאל'ה!

לילי די - שעה מכושפת

לפני כמה שנים שודרה בערוץ הילדים הסדרה "שעה מכושפת" שהייתה קובץ של סיפורי מתח ואימה קצרים עם סוף פתוח. הפרק הראשון שבסדרה היה על הבובה לילי די אשר השתלטה על חייה של הילדה שהחזיקה בה.

 

לילי די נוצרה כהעתק של הילדה לילי ושווקה כבובה שהיא גם חברה שלה, ואכן לילי התייחסה ללילי די כחברה והתמכרה אליה. בהמשך גם אמה של לילי התמכרה לבובה והתייחסה אליה כבתה האמיתית. לילי די התיימרה להפוך להיות האמיתית ולהשתלט עליה. במשך הפרק הבובה עשתה דברים מלחיצים וכל הופעה שלה בפרק גרמה לנו לחשוש.

רמת הפחד: אין לנו יותר בובות בבית

שלג כחול – בית משותף

בית משותף הייתה סדרה בערוץ הילדים שהציגה סיפורים על חבורת ילדים ושכנים, לרוב בהקשר של חגי ומועדי ישראל. שלג כחול - הפרק של יום הזיכרון לחללי ישראל ונפגעי פעולות איבה בוסס על הפיגוע בדולפינריום שהתרחש שנתיים לפני עליית הפרק (2001). אותו פיגוע היה פיגוע המוני שגבה את חייהם של כ- 20 צעירים שיצאו לבלות במועדון הדולפינריום, רובם מהעדה הרוסית.

הפרק מציג את מיכאל, אחד הילדים בבניין, את אמו ואת אחותו המתבגרת אנה. מספר שעות לאחר שאמם של אנה ומיכאל לוקחת את אנה וחברתה למסיבה במועדון התל אביבי – הדולפינריום, מודיעים בחדשות על פיגוע במקום. הפרק כולו מתאר את התמודדותם של מיכאל ואמו והחיפושים של האם אחרי אנה בבתי החולים. בסוף הפרק מסופר כי אנה נהרגה והמשפחה מתאבלת.

 

אנחנו נשארים כל הפרק בתחושה של עצב וחשש גם מהמקרה הספציפי של מיכאל ואנה וגם מהידיעה כי מדובר בסיפור אמיתי שמתאר חלק קטן ממציאות עצובה.

רמת הפחד: כאב, חשש ועצב.

כבישתו של קאיראן – האי

אם התחלנו את הכתבה בלומר לכם שדניאל היה אחד הרשעים המוצלחים, קבלו את הרשע המוצלח ביותר – קאיראן. הרשע הופיע בעונה השנייה של האי וכתוצאה מבנייה נכונה של דמות, התפתחות עלילה, חזות ומשחק מוצלח של השחקן, קיבלנו את הרשע הכי מבעית בטלוויזיה שבאמת ובגלוי הפחיד אותנו בחלומות.

 

רגע השיא שלו היה כאשר איים להרוס את הכפר ואנחנו הצופים, יחד עם חבורת בית המחסה ידענו כי הוא כבר הצליח פעם אחת וכי מדובר ביצור שמאוד קשה לנצח. למרות שבסופו של דבר הוא נוצח, הוא זרע בסדרה רגעים מאיימים מאוד שאנחנו זוכרים לצערנו עד היום.

רמת הפחד: טראומה לכל החיים.

מלכות הצעקה: דריסת הראשים VS המבוך

מלכות הצעקה סיפקה לנו יותר צחוק מאשר פחד כאשר נראתה כמו סדרת חיסול הזויה. ולמרות שלרוב היא לא הצליחה כל כך להפחיד אותנו אי אפשר להגיד שהיא לא סיפקה רגעים מאיימים בכלל, בכל זאת מדובר על סדרה שרוצח לבוש בתחפושת שטן אדום רוצח את כולם. אז בחרנו שני קטעים מלחיצים ומותחים שעומדים ראש בראש.

דריסת הראשים: אחת הרציחות הראשונות של העונה הראשונה הייתה של אחת המתמחות החדשות של ה"קאפה קאפה טאו". השאנליות שלא רצו את החדשות באחווה שלהן החליטו לעשות להן מין זובור של פתיחה, וקברו אותן בחצר הבית כך שרק ראשיהן נותרו בחוץ. אך פה הסיפור הסתבך כאשר השטן האדום בא רכוב על מכסחת דשא והוריד את ראשה של "טיילור סוויפט החירשת" שהייתה היחידה שלא שמעה אותו.

המבוך: באמצע הסדרה שאנל מספר 5 ניהלה רומן עם התאומים רוג'ר ודוג'ר. כעונש על מעשה שהואשמה בו, שאנל מספר 5 הייתה צריכה יחד עם התאומים להדליק את כל אורות הדלעת במבוך לכבוד מסיבת ההלואין. כמובן שמבוך כזה לא יכול להיות תמים והשלושה הפכו לנרדפים על ידי השטן האדום שבסופו של דבר גם הצליח לגבות קורבן אחד בתוך המבוך.

רמת הפחד: עוד לא עכלנו.

© צילום מסך
 

 

תגובות