האם קליפ ערוץ הילדים הועתק מזמרת אסייתית?. צילום מסך מיוטיוב

האם קליפ ערוץ הילדים הועתק מזמרת אסייתית?

את קליפ ערוץ הילדים לשיר "תזיזו" רובנו כבר מכירים בעל פה והתלהבנו מהייחודיות שלו, אך מסתבר שמעבר להשראה מקליפ של זמרת אסייאתית, חלקים רבים ממנו זהים לגמרי. פרומתאוס, חברת הקריאייטיב שיצרה את הקליפ: "כל העולם שואב רעיונות קיימים ונותן להם פרשנות חדשה, רעננה ואחרת על בסיס ז׳אנר קיים"

אנחנו שומעים לא פעם על העתקות בעולם המוזיקה והקליפים. רק הבוקר דיווחנו לכם על הזמרות האלבניות שהעתיקו את לחן "סלסולים" מסטטיק ובן אל, והנה מתגלה מקרה נוסף. אנחנו רגילים שבשנים האחרונות ערוץ הילדים מפיק קליפים מאוד מושקעים ומקוריים עם כל הכוכבים שלו. הקליפים, עתירי הכוכבים, צבעוניים, סוחפים ותמיד מצליחים להיות מיוחדים. השנה, בחרו בערוץ הילדים להפיק קליפ אינטראקטיבי לשיר "תזיזו" של עדן בן זקן עם כל כוכבי הערוץ הסדרות שלו. אבל, מסתבר שהפעם הערוץ לא היה מקורי ולמעשה לקח את הקונספט מקליפ של זמרת אסייתית - נעמי אמורו.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

הקליפ של הזמרת הצעירה בנוי באותה הצורה לקליפ ערוץ הילדים, אבל הבעיה היא - שהוא צולם הרבה לפני כן. גם כאן, מתבקשים הצופים להניח את האצבע במרכז המסך ולאורך הקליפ יש אינטראקטיביות עם הצופה. מצפייה בשני הקליפים, אפשר להבין ולראות כי הערוץ לא רק לקח את הקונספט, אלא גם את הוויזואליה, הנראות וחלק מהאלמנטים. 

 

אספנו עבורכם את הדוגמאות הבולטות שמציגות את קווי הדמיון המטורפים בין שני הקליפים, שתוכלו לשפוט ולהחליט בעצמכם.

© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים
© צילומי מסך מהקליפים

מפרומותאוס, חברת הקריאייטיב של ערוץ הילדים, נמסר בתגובה: "קליפים מוזיקלים (כמו כל יצירה אמנותית אחרת) תמיד שואבים השראה מקליפים קודמים אם זה במודע ואם לא, אנחנו נהנינו מאוד מהרעיון הבסיסי של הקליפ הקוראיני ולקחנו אותו למקום קצת שונה, כאשר שילבנו בו את הטאלנטים של הערוץ והם המרכז של הקליפ ולא רק אלמנטים גרפיים. גם הקליפ הקוריאני, שאב השראה מקליפים קודמים חפשו ביוטיוב put your finger או לדוגמא את טאצ׳ דה ריינבואו של סקיטלס. כמו כן, הקליפים הקודמים שהפקנו בשנים קודמות התבססו גם הם על רעיונות הקיימים ברשתות. כיום, עם הנגישות לעולם הדיגיטלי, כל העולם שואב רעיונות קיימים ונותן להם פרשנות חדשה, רעננה ואחרת על בסיס ז׳אנר קיים".

  

תגובות