פול מון: פרוייקט אולסטארס מיותר או דרמה ממכרת?. צילום מסך

פול מון: פרוייקט אולסטארס מיותר או דרמה ממכרת?

הסדרה "פולמון" יצאה לדרך ולנו יש מה לומר על הפרק הראשון. האם מדובר בעוד פרוייקט אולסטארס או שהיא מצדיקה את הבאזז סביבה והאם תשבור את המוסכמות? ביקורת.

"פולמון" היא הדרמה היומית החדשה של הוט. הסדרה מספרת על קבוצת ישראלים שהגיעו לתאילנד ונשארו שם כל אחד מסיבותיו שלו ומתרחשת בכפר הבדיוני "סאנוק" הנמצא על אחד מאיי המדינה אשר הוקם על ידי ישראלים ומתפקד ככפר נופש אשר מאורגנות בו מסיבות "פולמון". העלילה מתחילה עם בר המקבלת הודעה מהאקס שלה עידן אשר נמצא בתאילנד לאחר שאיבד את זכרונו בצבא, ומחליטה לטוס לתאילנד כדי להבין מה הוא רצה.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

כשהיה כל כך הרבה דיבור מסביב לסדרה ציפינו שנקבל משהו טוב ובמבט כללי באמת לא התאכזבנו. אפשר לומר כי הקאסט הוא עתיר כוכבים אבל זה לא אומר בהכרח שהם הגיעו רק כדי להיות אנשים יפים על המסך וכבר מעכשיו אנחנו מבינים שהם יותר מזה. העלילה מתחילה טוב והחיבורים בין הסיפורים טובים ובכל זאת יש כמה חסרונות קטנים, אבל לא הרבה.

לפי הרושם שקיבלנו העלילה של הסדרה טובה. ישראלים מנסים את מזלם בתאילנד, כבר מעניין. הקצב היה טוב – לא מהיר מדי ולא איטי מדי. הצלחנו להבין בדיוק מה קורה ולא נמאס לנו מכל עלילה. העלילות לא נמרחו (למרות שכך מקובל בדרמות יומיות) אך אי אפשר באמת להגיד שהן ישארו כך כי מדובר בפרק הראשון ושוב, כך נהוג להתייחס לעלילות בז'אנר.

פול מון
פול מון © צילום מסך

העלילה הראשית של בר (אורטל בן שושן) מתחברת בצעדים קטנים לרוב עלילות המשנה הנמצאות בתאילנד וכבר מראה סימנים טובים. נוכל רק להגיד לכם שיצא ממנה האקשן של הסדרה ומשולש האהבה (אולי אפילו מרובע) הראשי.

הדמויות שמוצגות לנו נראות מעניינות גם הן, לרוב הדמויות יש כבר את "המקום" שלהן בסדרה ואנחנו יכולים להבין פחות או יותר מי זה מי. אבל ההארה הגדולה של הפרק הייתה החיבור בין הדמויות והעלילות. כמו שתוכלו להבין, הפרק הראשון עוסק בעיקר בהצגת הדמויות ופחות בעלילה והוא עושה זאת בצורה טובה. אנחנו מכירים את הדמויות בצורה לא תלושה אלא מחוברת. מוצגת לנו דמות אחת והעלילה שלה מתחברת בעלילה של דמות שנייה ואחר כך בשלישית. מה שיוצרים לנו פה הוא קשר טוב בין הדמויות שעוזר לנו להבין את סביבת הסיפור.

יכולנו לזהות בתוך העלילה כמה פרטים שהיו מיותרים וכמה קטעי משחק מאולצים, כמו כן שחקנים אחדים שהיו יותר מידי מונוטונים (בעלי הבעות וסגנון משחק קבועים). אך חלקים אלה היו באמת מינוריים וכמעט לא מזוהים בתוך הפרק כך שהרושם מהפרק לא נפגע.

דין מירושניקוב
דין מירושניקוב © צילום מסך

האווירה הייתה כיפית וטרופית והמוזיקה הייתה מתאימה ונעימה לאוזן. רוב השחקנים שיחקו בצורה אמינה וטובה שהראתה לנו כבר קווי אופי אצל הדמויות. כבר בפרק הראשון היה שימוש בשלוש שפות שאינן עברית, אשר היה מוצלח ומגוון. במיוחד אהבנו את השימוש בשפה הרוסית ובתאית' שדוברה על ידי שחקנים בעלי תפקידים קטנים מתאילנד עצמה.

בעצם, יש לנו רק שאלה אחת לגבי הסדרה, נכון שהעלילות טובות ונכון שיש חסרונות, אבל אנחנו רוצים לדעת אם היא תהיה מקורית. בז'אנר הדרמות היומיות יש מבנה מאוד מובן שלפעמים מאבד מקסמו לאחר מספר מסויים של פרקים. אז יש לנו עלילה חדשה שלא נראתה – תאילנד, אבל אנחנו רוצים לראות את הסדרה שוברת את המבנה הקיים ונותנת לנו הפתעות שיהפכו אותה למקורית לא רק מבחינת עלילה אלא גם פורצת דרך מבחינת הצורה.

השקת הטלנובלה "פול מון". כתבת: חן אביב | צילום: אלינה רבינוביץ' | עריכה: דין קבלי
 



ולסיכום, מה קיבלנו בפרק? אווירה טובה המשקפת את אורח החיים הצעיר שמוצג בסדרה, משחק טוב לרוב וחיבור מעולה בין העלילות. נכון, היו כמה מגרעות, אך כרגע הן לא מפריעות לנו להנות מהסדרה. אנחנו נמשיך לראות את הסדרה בתקווה שהיא תחזיק אותנו עד סופה או לפחות עד מספר גבוה של פרקים. מדובר בסדרה שכרגע ראויה להיכנס לרשימת הצפייה השבועית, אך הכל פתוח ואנחנו לא יודעים אם מקומה יישאר שם או אם היא תעבור אל רשימת הסדרות שכבר איבדנו והשלמנו כצופים פסיבים מספויילרים של חברים.



תגיות
תגובות