איתמר זהר: "אני רעב להכל, אבל יוטיוב זה עדיין הבייבי שלי". צילום: מתוך "פולמון" HOT בידור ישראלי

איתמר זהר: "אני רעב להכל, אבל יוטיוב זה עדיין הבייבי שלי"

אתם מזהים אותו כאיתמר מ"פולמון" בדרמה היומית של HOT בידור ישראלי או כחצי מהצמד "ליברה" ביוטיוב. אך הגיע הזמן שנכיר באמת את איתמר זהר

בשביל חלק מאיתנו איתמר זהר נכנס לחיינו בדרמה היומית "פולמון" בזמן שחלק מכירים אותו עוד הרבה קודם בגלל עבודתו ביוטיוב (מישהו אמר מאשאפ דיסני?). איתמר נכנס למסך הקטן בסערה, בין אם בהפסקת הפרסומות או התפקיד בסדרה, ואתם יכולים להיות בטוחים שהוא לא עוצר שם. כיום הוא עובד על מחזמר חדש ביחד עם אליאנה תדהר, עוז זהבי ודוד שאול ואף עולה במופע חדש לליברה – הפעם, מחוץ ליוטיוב.

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

"אפילו את אחרונת נערות המים בפולמון אני אוהב"

"קשה מאוד, עמוס מאוד, אבל כיף חיים באמת" איתמר מספר על העבודה על דרמה יומית. זהו התפקיד הטלוויזיוני הראשון שלו על המסך אך החיבור שלו למשחק החל עוד מתקופות התיכון. 

איך זה היה מבחינת העבודה והעומס לעבור לפלטפורמה כל כך גדולה?

"בעיקרון, ברגע שקיבלתי את המשימה הזאת לא הבנתי את גודל האירוע. כשאתה מתחיל לקבל טקסטים ואתה קולט שאתה צריך ללמוד הרבה מאוד בעל פה ואתה מצלם 10 שעות ואף יותר ואז אתה חוזר הביתה ולומד טקסטים ליום הבא, מבחינת עומס זו משימה מאוד מעניינת. אבל אם זה הדבר שאתה הכי אוהב לעשות אז אתה לא מרגיש את העומס הזה. אני פשוט נורא נהנה".

© אינסטגרם

איך הכנות ליום צילום בטלוויזיה שונות מיום צילום ליוטיוב?

"ביוטיוב אני לא רק בשליטה אלא גם בניהול, אני קובע לעצמי מה לעשות ואיך. וכשאני מגיע ליום צילום לסדרה, לפחות כשהגעתי לפעמים הראשונות, לא ידעתי בדיוק למה לצפות ומה לעשות. אתה לוקח את ההחלטות שלך כשחקן, לומד את הטקסטים ומוכן מאוד אבל אתה לא באמת יודע, לפחות בפעם הראשונה, מה מצפים ממך ואיך זה".

 

אז בפולמון היה לך צוות אולטימטיבי?

"אני חייב להודות שלא עשיתי הרבה סדרות טלוויזיה, אבל אני כן יכול לדעת אם יש לי אווירה טובה ואם אני מרגיש תמיכה ואם אני מרגיש נוח עם האנשים. ועם השחקנים בפולמון אני יכול להרגיש את הדברים האלה. אין לי אפילו טענה אחת. אפילו את אחרונת נערות המים בפולמון אני אוהב, ברמה הזאת. כולם היו פשוט נהדרים".

"אתה מתחיל לעבוד ואז הדברים נוצרים שם"

איתמר הוא יחסית קומי וציניקן, הוא החבר המצחיק. זה כיוון שאתה מתחבר אליו?

"אני נורא אוהב לצחוק ואני נורא אוהב להסתכל על הדברים בצורה צינית ולרוב אמצא בדיחה בכל דבר. זו דרך כיפית להתמודד עם דברים, גם עם דברים שהם פחות כייפים. במקום הזה אני מאוד מחובר לאיתמר. אני חושב שההומור הזה זה משהו שאני אוהב ומאוד רוצה ללמוד מאיתמר, הוא מסתכל על העולם בצורה שהכל סבבה ומה הכי טוב לו עכשיו וזהו, זה מה שמעניין אותו. איך הוא יכול לחיות יותר טוב, איך אפשר לארגן לו אוכל חינם, איך הוא יכול לארגן לעצמו מכונית – יש לו מכונית עכשיו, יש לו חברה יפיפיה, הוא לא צריך עוד שום דבר.

ואם מדברים על איתמר, אמרת שביוטיוב יש לך עמדה של ניהול. אתה המפיק, הבמאי, נערת המים, הכל. הרגשת שיש לך מעורבות כזאת אצל איתמר? בעיצוב הדמות?

"כן. אחרי ששירה [אלון - התסריטאית] כתבה ואירגנה דמות מאוד מסויימת וצינית ובתוך זה מצאתי את הרגעים שלי ואת הרגעים המגניבים של הדמות שלי. מה הוא אוהב לעשות, מה הוא לא אוהב לעשות, אם זה הפרצוף שלו כשהוא כל הזמן במבט של "מה?", הוא מסתכל על דורון וכל הזמן מרים לו גבה, אלה דברים שנוצרו תוך כדי עבודה – שהבמאים נתנו או שאחרים נתנו, דברים שמקבלים תוך כדי סצנות. הרי אני עובד לבד על הטקסטים בבית וזה נראה באופן מסוים, ואז אני מגיע לצילומים ויש לי את דניאל ליטמן שעושה איתי את הטקסטים ופתאום אני מקבל ממנו משהו אחר".

הצצה לסצינה מהפרק הבא בסדרה. מתוך "פולמון". באדיבות HOT בידור ישראלי"
 

"אתה מתחיל לעבוד ואז הדברים נוצרים שם. אני חושב שקיבלתי המון חופש בקשר להחלטות על איתמר. חוץ מהדרכה ובימוי, אתה מקבל המון חופש להביא מה שאתה רוצה, במידה וזה נכון. אני חושב שאצל איתמר כן הייתה לי שליטה קצת על העיצוב שלו, על כמה הוא ציני. איתמר הולך להתעצבן הרבה בסדרה, איתמר לא הולך להיות רק ציני. יש לו עוד המון רבדים שאנחנו נגלה בהמשך. והדברים האלה באמת נוצרו תוך כדי, גם ממני, גם מהבמאים וגם מכל שחקן שמגיע מולי".

הדמות שלך בסדרה הולכת באופן עיוור אחרי מעלליו של זקס מבלי לחשוד, זו סיטואציה שאתה מכיר וקרתה לך?

"הלוואי. הלוואי והחיים שלי היו סוערים כמו החיים של איתמר. לא, אני לא מכיר, אני מאוד מפוקח ושומר על מה אני עושה ומה אני לא עושה, עם מי אני מתחבר ועם מי אני לא מתחבר. הדברים האלה שחשובים מאוד לאיתמר - כסף ואיכות חיים, לא מנצחים אצלי בחיים האישיים את האהבה למה שאני עושה ואת השאלה: האם אני עושה את הדבר הנכון. בדבר הזה אנחנו מאוד שונים, אני לא הולך כל כך בקלות אחרי משהו".

ויצא שהרגשת שאתה צריך לעזוב הכל ופשוט לטוס לחופש ארוך כמו שחלק מהדמויות עושות בפולמון?

"כן, ממש לא מזמן. אפילו היה לי כרטיס טיסה – חברה שלי החליטה שהיא טסה למרכז אמריקה והיא נסעה ואני קניתי כרטיס להצטרף אליה אחרי חודשיים. ממש ביום שבת הקרוב הייתי אמור לטוס. אמרתי שאני רוצה לנקות את הראש, לטוס ולהיות עם חברה שלי בחו"ל. אבל זה לא יצא לפועל בגלל שנכנס המחזמר. נאלצתי לוותר על הכרטיס וחברה שלי תחזור מוקדם יותר. אבל עכשיו כבר אין את הצורך הזה, אני במקום אחר".

© מתוך "פולמון"

"היוטיוב זה הבייבי שלי"

מה מבחינתך יותר נוגע אלייך, יוטיוב או טלוויזיה?

"היוטיוב זה הבייבי שלי, זה המקום שבו אני יושב בבית עם השותף הענק שלי, אלעד פרץ. כל מה שעולה לי בראש יכול לבוא לידי ביטוי. אנחנו כותבים שיר ואנחנו מחליטים "להתחרע" על משהו חדש. זה באמת המקום שלי לתת את הדברים שבתוך איתמר זוהר. אבל להגיד מה המקום הכי נוגע? אני לא יודע".

ומה גרם לסוויץ' הזה ממוזיקה לצאת גם למשחק?

"למדתי תיאטרון כנער. אני בא ממשפחה שמתעסקת בתיאטרון, אבא שלי היה שחקן בעבר, דוד שלי שחקן בהווה, אני סביב משחק כל החיים. בכיתה ו' התחלתי ללמוד תיאטרון ולעשות תיאטרון. משחק הפך מרגע מסוים לדבר שהכי כיף לי בחיים, אחר כך הגיע היוטיוב. והיוטיוב זה בעצם עוד פלטפורמה למשחק ולשירה ולכיף. המעבר היה, האמת, מאוד חלק. היה לי ברור שאני שחקן, לפני שאני זמר ולפני שאני יוטיובר אני שחקן. ולהגיע פתאום לסדרה, מקום שבו אני יכול להוציא את זה החוצה, זו הייתה הגשמה של כל מה שאני רוצה לעשות".

מה דעתך על מעמד היוטיוב בעולם הבידור הישראלי?

"האמת היא שעכשיו אני מבסוט. הוא הולך ומשתפר, מאוד. הקהל הולך וגדל ודורש תוכן איכותי לצד שטויות. אוהבים דברים שטותיים אבל נמשכים גם לדברים מעניינים וחדשים. ואלעד ואני הבאנו ליוטיוב הישראלי את נושא הא-קפלות ואת מחזות הזמר. עשינו מחזמר על יוטיוב עם כל היוטיוברים. המעבר היה לי מאוד חלק וכיף".

מגישה: שנהב דעבול | הפקה: משה אבוטבול וחן אביב |
 

"אנחנו לוקחים את ליברה ואת יוטיוב ומביאים את זה לבמה."

איך נראה מבחינתך העתיד גם מבחינה מוזיקלית וגם בעולם המשחק?

"ליברה והיוטיוב זה דבר שתמיד יישאר. תמיד אני ארצה לעשות עוד פרוייקט ועכשיו אני עובד על הופעה עם השותף שלי, היום (ו') אנחנו עולים עם הופעה וזה נורא נחמד. במקביל אני עובד בקאמרי על מחזה חדש, הצגה נפלאה והכיוון הוא להמשיך לשחק ולטעום מהכל".

אז אתם בעצם יוצאים להופעה מחוץ ליוטיוב?

"אנחנו לוקחים את החומר של יוטיוב, חלק מהדברים שיצרנו ואנחנו עושים מופע שמלא במסכים ויש להקה על הבמה. זה בעיקר מופע בשביל הנשמה, בשביל לעשות כי אנחנו נורא אוהבים את זה. אנחנו לוקחים את ליברה ואת יוטיוב ומביאים את זה לבמה".

וזה לא משנה משהו? להוציא חומר מהיוטיוב שנעשה בבית, במקום האישי שלך, לבמה?

"בסופו של דבר חומר מקצועי לשיר וקליפ זה חומר לשיר וקליפ. אנחנו הצלחנו בהמון חלקים בהופעה לתת את הביטוי הנכון – איך אנחנו הופכים את זה ממסך בבית לבמה מול העיניים וזה עדיין מרגש אנשים. ברגע שעושים את ההתאמות הנכונות אז מקבלים קטע חדש שעוד לא היה. לדוגמה, יוטיוב המחזמר, זה משהו מקסים שנורא נהניתי לעשות ומאוד אהבתי את התוצאה. ועכשיו כשאנחנו מביאים את זה לבמה ואנחנו גם מארחים חלק מהאנשים ששרים בקליפ עצמו והלהקה מנגנת את זה בלייב והקליפ משודר ואנחנו שרים, הכל ביחד, זה יוצר אווירה ממש חדשה. זה מחייה את הקליפ הזה מחדש. זה כיף חיים, באמת".

© צילום מסך מיוטיוב

אז גם כשאתם יוצאים מהיוטיוב, זה לא ניתוק מוחלט, היוטיוב עדיין שם.

"היוטיוב שם, אנחנו לא שוכחים אותו. היוטיוב וכוכבי הרשת שעוזרים לנו ומתחברים לנו בכל דבר. יש קהילה מאוד חזקה ברשת, מה שמקסים בקהילה הזאת זה שלא משנה מתי תתקשר אליהם ומה תגיד להם לעשות, קבוצת האנשים המסוימת שאני מכיר פשוט תגיד "כן, אנחנו איתך, יאללה". אם זה שגיא [ברייטנר] ואם זו שירה מרגלית, נועה פילטר, לני כהן  או SUGARZAZA שגם מתארחים בהופעה שלנו. יש קטע מצולם שאנחנו עושים יחד איתם. ביוטיוב המחזמר, אמרנו להם: "חברה אנחנו רוצים לעשות יוטיוב מחזמר ואנחנו רוצים את כולכם" והתשובה הייתה: "אוקיי, כן, מתי?". יש משהו בקהילה הזאת שאנחנו נעזרים בו כל הזמן וחיים אותו ומאוד אוהבים אותו.

"להגיע איתם למחזמר ולבמה ולשיר אותם זה פשוט תענוג"

כיום אתה נמצא בחזרות ל"פשוט לאהוב אותך" - מחזמר משירי אריק אינשטיין ועוד אמנים טובים. איך זה לעבוד עליו?

"זה כיף גדול. אני הייתי אחרי הצילומים של 'פולמון', בתקופה יחסית רגועה עד שהגיע הטלפון. השיחה הייתה כזאת: 'תקשיב, יש מחר אודישן ואנחנו רוצים שתבוא' אז למדתי מהר מהר סצנה ארוכה ושלושה שירים והגעתי ונכנסתי לחדר שבו יושבים הבמאים הנפלאים והצוות ועוז זהבי ודוד שאול – שני שחקנים נפלאים. ואז עשיתי אודישן עם עוז ודוד והבנתי שהם מרימים אותי לגבהים חדשים, יש להם כל כך הרבה יכולות. ומאז אני עושה כל יום חזרות, 7-8 שעות ביום. לא הייתי שמח ככה כבר הרבה זמן, מאוד כיף לי".

המחזמר סובב סביב מערכת יחסים של רחל (אליאנה תדהר) ועקיבא (עוז זהבי) והחברה שמסביבם. אז מאיזה צד אתה, החתן או הכלה?

"אני מהחתן. אנחנו שלישייה של חברים – עוז, דוד ואנוכי, שרואים את מערכת היחסים שלהם נבנת ונופלת וקמה ואיך זה משפיע כשאליאנה נכנסת לתמונה כאהובתו של עוז. קורים המון סיבוכים ויש ניסיונות לשמור על החבורה שלנו יחד, ומצד שני כל אחד בנפרד. זה מעניין".

"לא אמרתי לעצמי: 'יום אחד אני אהיה מפורסם'"

ציפית להתפרסם?

"לא, בעיקר כי השארתי את הרגליים שלי על הקרקע כל הזמן. לא דיברתי על 'פולמון' עם חברים שלי עד שהתחילו הצילומים. לא חשבתי שאני הולך להגיע למצב הזה, לא כיוונתי למצב הזה ולא אמרתי לעצמי: 'יום אחד אני אהיה מפורסם'. להיות מוכר, יש בו מצד אחד משהו מאוד כיפי – אתה מוכר בזכות מה שאתה אוהב וטוב בו, ומצד שני אני לא באמת אוהב. אבל כיף נורא לקבל תגובות מחמיאות ברחוב".

לא חשבתי שאתפרסם
לא חשבתי שאתפרסם © מתוך "פולמון"

התגובות התחילו להתגבר מהרגע שנכנסת ל"פולמון"?

"מאוד. ביוטיוב היה קהל מאוד מסוים שליווה אותי, ובשביל שיזהו אותך ברחוב בגלל היוטיוב צריך הרבה מאוד צפיות. קהל מאוד מסוים רואה יוטיוב בארץ – קהל צעיר יותר, קהל שאוהב דברים אחרים. פולמון זה משהו שמגיע לכולם, והתגובות הכפילו את עצמן וממשיכות להכפיל את עצמן כל יום".

"יש לי מסר אחד לנוער: תסתכלו בעיניים"

אתה משחק עם דניאל ליטמן שבא מסדרות נוער, זה תחום שגם אתה תרצה לעסוק בו?

"אני כרגע רעב להכל. עוד לא החלטתי מה אני אעשה ומה לא. לא יצא לי לעשות סדרת נוער אבל לגמרי לא שללתי את הכיוון. אני יותר מתחבר, בגלל הגיל שלי ובגלל מה שמעניין אותי בחיים, לסדרות יותר בוגרות ועמוקות ודרמטיות. הייתי אפילו רוצה לעשות סדרות דרמטיות מאוד, מהסוג שצופים בו אנשים שיש להם כוח לשבת ולראות משהו שמפעיל קשה את גלגלי המוח. אבל אני לגמרי לא שולל, זה מקסים. סדרות הנוער היום רק הולכות ומשתפרות. בשנים האחרונות הרמה והגודל והאיכות של סדרות נוער נהיים מדהימים".

 

..הצילומים מאחורינו! בקרוב #פולמון

A post shared by @itamarsohar on

נוער לגמרי מחפש אתגרים חדשים ולקבל דברים חדשים, יש משהו שהיית רוצה להעביר לקהל הזה?

"לנוער באופן כללי יש לי מסר אחד: תסתכלו בעיניים. הנוער עכשיו מאוד נהנה מהטכנולוגיה המטורפת שיש לעולם להציע וגם מהיוטיוב הזמן בכל מקום. אני יכול להיות בכל מקום בעולם ולשבת ולראות "פולמון", אפילו בתאילנד ובקוסטה ריקה ואיפה שאני אחליט שאני רוצה לראות אני יכול לגשת ולחיות דרך הטלפון ודרך הטכנולוגיה המטורפת. אבל זה לעולם לא יכול להחליף את האנשים שעומדים מולך. חבר'ה, תנסו להנות רגע, תנסו לראות אותו ואתם תרגישו משהו אחר לגמרי. תרימו את העיניים רגע ותסתכלו על מי שמולכם".

את איתמר תוכלו לראות ב"פולמון", ימים א'-ד' 20:45 ב HOT בידור ישראלי וב HOT VOD

תגובות